|
|
Autor |
Wiadomość |
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.06 16:22:19 Temat postu: Right 2 Repair |
|
|
Cytat: | 2010 rok to data budząca niepokój u wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. To wtedy wygasa rozporządzenie GVO, umożliwiające niezależnym warsztatom dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw samochodów.
Brak GVO spowoduje duże zamieszanie prawne. Bez przepisów znajdujących się w rozporządzeniu GVO obowiązywać będą ogólne zasady zawarte w art. 81 i art. 82 Traktatu Komisji Europejskiej. W tej sytuacji obrona interesów sektora MSP po wygaśnięciu GVO będzie bardzo kosztowna, ponieważ będzie wymagała wielu opinii prawnych i ocen ekonomicznych, co spowoduje, że małe i średnie firmy nie podejmą się tego działania.
Niekonkretne prawo przepełnione dobrymi intencjami nie działa w praktyce. Z momentem wygaśnięcia GVO niezależny rynek straci dostęp do informacji technicznej służącej naprawie samochodów. Informacja jest podstawową sprawą do funkcjonowania i rozwoju dzisiejszej gospodarki. Dla rynku motoryzacyjnego jest szczególnie istotna, gdyż przekształca się on z rynku, w którym naprawiało się części na rynek pracy z systemami.
Brak dostępu do informacji technicznej będzie skutkował dla warsztatów utratą klientów, którzy chcąc dokonać przeglądu czy naprawy samochodu będą zmuszeni wybrać autoryzowany serwis.
Niezależny rynek motoryzacyjny to nie tylko warsztaty. Brak GVO doprowadzi do ograniczenia inwestycji w produkcję i narzędzia, a ostatecznie wyeliminuje z rynku zarówno producentów, jak i dystrybutorów części zamiennych i urządzeń warsztatowych.
Brak GVO oznacza duże trudności również dla konsumenta. Wolność wyboru będzie bardzo ograniczona- klient nie będzie mógł swobodnie decydować o miejscu naprawy- do dokonywania napraw przygotowane będą tylko Autoryzowane Stacje Obsługi, monopolistycznie zaopatrywane przez koncerny samochodowe w urządzenia warsztatowe, części i dane techniczne. |
Cytat: | Samochody stają się coraz bardziej “komputerami na kołach”. Nowinki technologiczne zapewniają lepszą kontrolę emisji zanieczyszczeń, jak również większe bezpieczeństwo i komfort, spowodowały jednak równocześnie wzrost wymagań odnośnie serwisu oraz napraw pojazdu. Bez sprawiedliwego i pełnego dostępu do informacji technicznej, narzędzi diagnostycznych oraz wyposażenia testującego obsługujących wiele marek, części zamiennych oraz odpowiednich szkoleń, niezależny rynek części zamiennych i napraw (aftermarket) nie będzie w stanie zapewnić takiej jakości usług i części 260 milionom zmotoryzowanych osób w UE, jaką powinni uzyskać.
Wielu lokalnych i europejskich decydentów politycznych ma bardzo ograniczoną wiedzę o tych wyzwaniach oraz o wpływie, jaki niezależny rynek części samochodowych i napraw wywiera na gospodarkę i społeczeństwo UE.
Aby poprawić widoczność oraz zabezpieczyć przyszłość tego ważnego sektora, przedstawiciele rynku części samochodowych i napraw oraz kierowców postanowili wspólnie bronić nie tylko swojego istotnego prawa do napraw – ale, co ważniejsze, prawa konsumenta do serwisu, konserwacji i napraw własnego samochodu w dowolnie wybranym warsztacie. |
Cytat: | Kampania R2R (Prawo do naprawy) obejmuje szeroką grupę uczestników rynku samochodowych części zamiennych i napraw oraz przedstawicieli kierowców, którzy promują uregulowania ułatwiające konkurencję w tym sektorze. Kampania wspierana jest przez autoryzowane oraz niezależne warsztaty samochodowe, niezależnych dystrybutorów części, dostawców części, producentów sprzętu diagnostycznego oraz wyposażenia warsztatowego, grupy zakupowe, operatorów pomocy drogowej oraz kluby motoryzacyjne; jest otwarta dla każdego, kto troszczy się o przyszłość obsługującego wiele marek, rynku samochodowych części zamiennych i napraw, jest słusznym żądaniem wolnego wyboru dla konsumenta na tymże rynku. |
[link widoczny dla zalogowanych]
Zachęcam do podpisywania się pod petycją!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.06 17:16:14 Temat postu: |
|
|
podpisane, co to w ogole jest to gvo:|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.06 17:33:56 Temat postu: |
|
|
A wg mnie nie tędy droga. Winne są drogie koncesje i wszelkiej maści standardy, które nie pozlwalaą wejśc na rynek małym firmom produkującym samochody, bo małej firmy nie stać, żeby roztraskać o ścianę 20 swoich nowiutkich bryczek...
Żadnych regulacji i rynek sam się dostosuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.06 22:58:11 Temat postu: |
|
|
poniekąd masz rację, ale nigdy nie dojdzie do sytuacji, żeby nie było regulacji. Akcja R2R stara się zrobić coś w tym systemie, i z tego co zrozumiałem walczą o słuszną sprawę. Jeszcze raz zachęcam do podpisywania petycji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|