Autor |
Wiadomość |
Geniushek
Już się udziela
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 12:06:43 Temat postu: Co po kupnie? |
|
|
witam, wczoraj kupilem colta i tak teraz mysle co w pierwszej kolejnosci zrobic (to co moge sam). oczywiscie na pierwszym miejscu sa formalnosci, zaraz jade zalatwiac. czy wymienialiscie po kupnie wszystkie plyny i filtry np? wymiane oleju mam za 1000 km, wiec filtr oleju chyba sie wymieni przy zmianie oleju. a pozostale filtry powinienem wymienic sam (powietrza i paliwa). i czy w przypadku tego od paliwa mozna to zrobic samemu? co jeszcze radzicie zrobic po kupnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pexu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Halinów Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 12:12:38 Temat postu: |
|
|
Kolego, powiem tak: na pewno już temat tego typu był. To raz
Dwa - wymień filterki wszystkie, płyny, rozrząd (pasek + rolka) i inne paski, kopułkę i palec rozdzielacza też nie zaszkodzi a także świeczki i przewody.
Sprawdź stan tarcz i klocków, amorki, podłużnice. Jak się mają OK tooo...
...ciesz się bezawaryjną jazdą, czego Ci życzę / życzymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 16:05:40 Temat postu: |
|
|
Ale po co w ciemno wymieniać przeowdy? Ja ani w jednym ani w drugim CA0 nie wymieniałem przewodów, a same świece.
Po zakupie wymianiasz filtry, olej + rozrząd (chyba, że masz wiarygodne dane, że był robiony np pół roku temu).
Cała reszta wg oględzin i stanu faktycznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pexu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Halinów Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 16:17:00 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | Ale po co w ciemno wymieniać przeowdy? Ja ani w jednym ani w drugim CA0 nie wymieniałem przewodów, a same świece.
Po zakupie wymianiasz filtry, olej + rozrząd (chyba, że masz wiarygodne dane, że był robiony np pół roku temu). |
Uważam po prostu że nie ma sensu oszczędzać tych 90 zł na przewodach. Ale to moja opinia...
W wiarygodne dane też nie wierzę zbytnio, podobnie jak w książki serwisowe i samochody do końca serwisowane w ASO od pierwszego właściciela.
Niemniej jednak, wszystko jest do weryfikacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 16:27:16 Temat postu: |
|
|
Wiaroygodne tzn, że kupujesz od znajomego lub masz fakturę, a na niej "Wymiana rolki i paska rozrządu w Mitsubishi Colcie numer rej. XX XXXX, data"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pexu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Halinów Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 16:31:50 Temat postu: |
|
|
Żeby to tak łatwe było...
Ehhh...a książki serwisowe? Widziałem takiego Colta w Żyrardowie w komisie, 165000 książka serwisowa, serwisowany w ASO, jedyny taki na Allegro i tak dalej...
Na miejscu się okazało co to za kwiatek, pospawany, pognieciony, silnik wypucowany że można było się przejrzeć, a w środku wszystko powycierane jakby autko miało na liczniku ze 300000. Strach kupować!
No ale wiadomo, to temat rzeka i na pewno nie w tym topicu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grogo22
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Września Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.09 21:27:20 Temat postu: |
|
|
Ja proponuje na początek wymienić pasek rozrządu z napinaczem oraz olej w silniku razem z filtrem. Na drugim planie kontrola zawieszenia i hamulców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fester78
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.03 22:40:51 Temat postu: |
|
|
Kiedyś koleżka kupił kolcika z wiarygodną informacją, że rozrząd jest świeżo zmieniony.............. Naprawa kosztowała go 2000.
nie miałem wielu aut, natomiast wszystkie były używane - jedna z pierwszych czynności to wizyta u znajomego mechaniora i wymiana płynów, filtrów, sprawdzenie rozrządu i zawieszenia oraz innych drobnostek.
Co do książek serwisowych - inny kumpel pojecha oglądać Paska w dizelku z przebiegiem około 180 000 z udokumentowanym w książce serwisowej przebiegiem. Ciekawym trafem znalazł pod kołem zapasaowym orygianlną książkę serwisową, gdzie ostatni przegląd był przy stanie licznika 600 kilka tysięcy. Handlarz dał ciała szykując auto na sprzedaż i rad, nie rad zwrócił koszty przejazdu dla dwóch osób oraz dał na dobrą flaszeczkę jak postraszyli go niebieskimi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|