Autor |
Wiadomość |
DeeJayCari
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgierz Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:28:46 Temat postu: [CA0] 1.6 16v - Zapalająca się kontrolka [P] - Ręcznego?? |
|
|
Witam wszystkich coltomaniaków i zwracam się z prośbą o pomoc, gdyż nie mam pojęcia o co chodzi
Jeżdżę coltem CA0 1.6 16v GLXi 93r i mam taki dziwny problem.
Od pewnego czasu zauważyłem że podczas ostrego hamowania lub na skręcie z duża prędkością (tzw. na granicy przyczepności),
zapala mi się kontrolka od hamulca (postojowego - ręcznego) tak jakby był zaciągnięty ?
Gdy puszcze hamulec lub wchodzę płynnie w zakręt ten problem się nie pojawia, i nie wiem czy to jest normalne i coś oznacza czy po prostu się dzieje coś złego ?
Czy ktoś miał podobną sytuacje ? Czy ktoś wie co się dzieje ? (Bo nie sądzę ażeby kontrolka działała na zasadzie czujnika ESP lub ABS gdyż te modele go nie posiadają - chyba -
Proszę o szybką pomoc i odpowiedź
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:41:40 Temat postu: |
|
|
zdejmij panel dookola recznego i zobacz co tam sie dzieje z czujnikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:42:25 Temat postu: |
|
|
były colty z ABSem to było opcjonalne wyposażenie
ale wątpię żeby to w ten sposób działało
Raczej to jakis problem z układem hamulcowym .
Sprawdzałeś poziom płynu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeeJayCari
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgierz Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:44:27 Temat postu: |
|
|
Myślisz że może jakieś zwarcie się robi ?
przycisk działa normalnie (podczas zaciągniętego ręcznego na puszczonym gasnie)
Ale może przy przeciążeniach spowodowanych hamowaniem lub skrętem, coś się tam dzieje (sprawdzę) a jakieś inne możliwosci ?
==================================
Poziom płynu jest ok. Ale, ostatnio na przeglądzie facet powiedział żebym się w najbliższym czasie wziął za wymianę klocków i sprawdzeniu zacisków
bo prawe przednie koło słabiej hamuje niż lewa strona i klocki są już "zmęczone" czy to może to powodować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeeJayCari dnia 2009.05.20 20:49:00, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DED
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Radzymin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:51:22 Temat postu: |
|
|
tak jak Misiek pisek sprawdz poziom plynu hamulcowe.. albo skonsultuj sie z lekarzem badz farmaceuta;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeeJayCari
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgierz Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:55:57 Temat postu: |
|
|
hehe ok
Gdzies w google teraz wyczytałem, że w niektórych pojazdach między innymi japońskich
w ten sposób sygnalizuje się właśnie zużycie klocków hamulcowych, przy mocniejszym przychamowaniu układ pobiera większą ilośc płynu hamulcowego do zaciśnięcia startych już klocków co objawia sie właśnie świeceniem kontrolki ręcznego która jednocześnie ma za zadanie syganizować zbyt niski poziom płynu.
Także w tym tygodniu zabieram się za wymiane Dziękuje wszystkim za pomoc
PS: tak przy okazji orientuję się może ktoś jakie mniej więcej są koszta wymiany klocków plus wymiana płynu hamulcowego ? jak to wygląda przy wymianie na części oryginalne i zamienniki ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeeJayCari dnia 2009.05.20 20:58:05, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:57:21 Temat postu: |
|
|
DeeJayCari napisał: |
Poziom płynu jest ok. Ale, ostatnio na przeglądzie facet powiedział żebym się w najbliższym czasie wziął za wymianę klocków i sprawdzeniu zacisków
bo prawe przednie koło słabiej hamuje niż lewa strona i klocki są już "zmęczone" czy to może to powodować? |
Gdy sie kończa klocki tez Ci sie będzie świecić więc to może być to
Jak mi to mogło z głowy wylecieć ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DED
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Radzymin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 20:59:21 Temat postu: |
|
|
wszystko zalezy od tego gdzie to robisz i co zakaldasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeeJayCari
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgierz Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 21:01:46 Temat postu: |
|
|
No no ktoś dobrze pomyślał robiąc w ten sposób wiedziałem że już są słabe ( co prawda potrafią bez problemu zablokować koła przy wciśnięciu hamulca) ale jednak są już słabsze
miesięcznie robię od 2 do 3 tysięcy km więc dość sporo, przydałoby się mieć dobre hamulce;P
====
No tak wiadomo że można przepłacić albo zrobić za śmieszne pieniądze.
Dlatego pytam jakie koszta by mogłbyć (u przeciętnego mechaniora) na częściach orginalnych a jakie na zamiennikach
W jakiej kwocie moglbym się zamknąc 200- 300 zł >? czy mniej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeeJayCari dnia 2009.05.20 21:03:18, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.20 21:12:45 Temat postu: |
|
|
ja za swoje zapłaciłem 150 zł ale sam je wymieniałem
robota prosta więc nawet laik powinien sobie poradzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.21 07:48:16 Temat postu: |
|
|
tak na marginesie,pływak w zborniczku płynu hamulcowego lubi sie wieszac i podczas jazdy moze sie zapalic kontrolka.ale jak hample w kiepskim stanie to nic innego jak wymiana nie pozostaje
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.21 13:32:48 Temat postu: |
|
|
u meni sie swiecila keidys jak mialem po prostu nie dokrecony zbiorniczek plynu,
klocki kup kashiyama 50zl komplet a tarcze ate polecam 100cos za sztuke:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeeJayCari
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zgierz Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.21 16:38:56 Temat postu: |
|
|
Witam
Sprawa już załatwiona,
zakupiłem kąplet klocków ATE (60zł)
płyn K2 DoT - 4 2x 0,5 l = 20 zl
plus wymiana klocków i płynu (koszt robocizny = 50zł) czas = 31 minut
Można powiedzieć że expresowo
-Hamulce żyleta, kontrolka juz nie świeci, wszystko ok
PS: Thx wszystkim za szybkie odpowiedzi i pomoc
Pozdrawiam, zadowolenia ze swoich maszyn i oczywiście szerokości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Taero
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.27 09:34:51 Temat postu: |
|
|
Hmm, ja mam także problem z tą kontrolką, jednak wygląda to ciut inaczej.
Mam CJO 1.6 z ABS'em, i u mnie kontrolka hamulca ręcznego zapala się na moment, kiedy ostro przyspieszam. Dziś trochę ją potestowałem, i wyszło, że:
- zapala się tylko na jedynce
- sytuacja występuje zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku
- zapala się jak ostro przyspieszam
- najczęściej pali się jak koła tracę przyczepność, ale raz czy dwa było tak, że od momentu ruszenia (z mieleniem kołami) zapaliła się dopiero po około 2 sekundach.
Wiecie, czym może być to spowodowane?
Dodam, że w pozostałych przypadkach kontrolka zapala się tylko wtedy, gdy zaciągnę ręczny, czyli tak jak być powinno. Nie pali się podczas gwałtownego hamowania.
EDIT.
Płynu hamulcowego miałem około 1,5 cm powyżej minimum. Dolanie całkowicie rozwiązało problem. Ciekawe
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taero dnia 2009.06.01 01:05:13, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kartomaniak
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.27 13:47:38 Temat postu: |
|
|
dolej płynu hamulcowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.27 13:57:02 Temat postu: |
|
|
masz mało płynu.
2 powody
-wyciek, wiec obniżył sie poziom
-hamulce sie zużywają, wiec logiczne poziom się obniża
dolej płynu, ale to rozwiązanie tymczasowe. Jak najszybciej sprawdź stan okładzin, nie musisz ściągać zacisków, wizjer masz z przodu zacisku
o ile nie zawiesił się pływak w zbiorniczku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawela dnia 2009.05.27 14:03:44, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|