Autor |
Wiadomość |
affectpct
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.15 00:13:00 Temat postu: [CAO] Brak świateł mijania + przebicie? |
|
|
Witam dziś nagle jednocześnie straciłem oba światła mijania, może i 2 żarówki się spaliły na raz, mam w samochodzie przebicie nie wiem sąd zawsze jak wychodzę i dotknę drzwi to następuję lekkie wyładowanie czy to może mieć coś wspólnego?
mam jeszcze pytanie czy jest jakiś bezpiecznik od świateł? Jeśli tak to który to?
Jutro sprawdzę czy to żarówki się przepaliły czy to coś innego, dziś jest już za ciemno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gerwazy
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ornontowice
|
Wysłany: 2009.06.16 23:07:09 Temat postu: |
|
|
to ze jak wysiadasz i dotkniesz sie drzwi i cie pocałuje wcale nie oznacza ze masz przebicie.... bo głowe ci daje ze 12 volt z plusa przy zmasowaniu bys nie poczuł.. może nam sie kolego elektrostatycznie ładujesz
a bezpiecznik do świateł jest pod maską po prawej stronie w takiej czarnej skrzyneczce na której powinno pisać FUSE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gerwazy dnia 2009.06.16 23:09:17, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.16 23:30:03 Temat postu: |
|
|
Tak jak kolega napisal gdy sie trze du.... po siedzeniu to sie czlek naladuje. a potem sie drzwi dotykasz i lampy przepalasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
affectpct
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.17 20:34:44 Temat postu: |
|
|
;p dobra zrobiłem to już żarówka sie przepaliła a z 2 strony kostka się przepaliła a bezpieczniki znalazłem ale nie wiedziałem które to będą światła jest jakiś opis do tego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bastek69
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 00:00:18 Temat postu: |
|
|
całą rozpiske który bezpiecznik za co odpowiada masz na wieczku od pudełka w którym się znajdują
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bastek69 dnia 2009.06.18 00:02:40, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 00:05:45 Temat postu: |
|
|
zobacz czy masz dokrecone klemy w akum. bo jak masz luzne to pujdzie wiekszy prad i wtedy sie pali co slabsze w instalacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
affectpct
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 12:31:03 Temat postu: |
|
|
Ale nie można przetłumaczyć tego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 18:06:46 Temat postu: |
|
|
hmmm. sprawdz czy masz dokrecone sruby co mocuja kable do akumulatora. prosciej nie idzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.06.18 18:16:20 Temat postu: |
|
|
zubrin napisał: | ...to pójdzie wiekszy prad... |
Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 18:18:13 Temat postu: |
|
|
słychajcie jest jeszcze jedna sprawa ktora moze byc spotkalem sie z tym w moim bialym colcie wiec pokolei.
-mamy bezpieczniki pod maska
-tam mamy bezpiecznik Swiateł
-pod bezpiecznikami sa przewody idące od świateł i one lubia gnic i potem nie mamy świateł albo przebicie do masy musisz odkrecić bezpieczniki i tam znaleść przewody od świateł odizolować je i zobaczyć czy pod izolacją nie sa rozpięte albo zgnite.
jak dobrze pamietam bedą czerwone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 19:02:20 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd? |
z alternatora!!! tresorex tak mial przepalily mu sie dwie tak odrazu jak sie okazalo byl luzny + w akumulatorze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.06.18 20:03:57 Temat postu: |
|
|
zubrin napisał: | Kleju napisał: | Z jakiej okazji pójdzie większy prąd? Skąd się niby wytworzy ten większy prąd? |
z alternatora!!! tresorex tak mial przepalily mu sie dwie tak odrazu jak sie okazalo byl luzny + w akumulatorze |
Jeśli alternator jest w 100% sprawny, to nigdy nie da większego napięcia jak 14,4V!!! Nawet jak nie będzie podłączony do aku, zawszę będzie to 14,4V. Więc to raczej nie jest przyczyna. A to że klemy są luźnę i coś się zjara to możliwe, bo nie ma ciągłości w przepływie prądu, ale to nie wina alternatora. Widziałm już kilka razy awarię alternatora jak się spaliły diody, to ładował ponad 18V i topiły się różne przekaźniki, kontrolki się zapalały itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 20:16:56 Temat postu: |
|
|
po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 20:23:54 Temat postu: |
|
|
Racje Kleju ma.
Szczeze watpie zeby cokolwiek sie przepalilo od luznych klem nie jeden raz pozyczalem ( z braku kabli doslowniepozyczalem ) Akumulator.
Po odpaleniu silnika odkrecalem go i bralem do swojego auta NIGDY SIE NIC NIE PRZEPALILO.
Co innego to co mowi Traserox. Jesli jest gdzies spiecie lub jakies przepiecie to zarowki dostaja w tylek. To tak jakbys zapalal i gasil szybko swiatla wkoncu przepalisz zarowki
EDIT
zubrin napisał: | po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze. |
Nie nie nie nie nie nie (w rztm muyzk) kolego na alternatorze jest rzad diod czy diud i stabil on jest poto by niezaleznie od obrotow silnika Alter dawal to samo napiecie nie wierzysz zapraszam z miernikiem do Auta
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 20:39:38, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 20:29:13 Temat postu: |
|
|
wiem co pisze i moge sie zalozyc ze mam racje!!!! mowie jedzcie do elektryka i potem bedziemy gadac kto ma racje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 20:37:32 Temat postu: |
|
|
Gdyby dawal takie napiecie na zewnatrz to by kolego palil wszystko a tak sie nie dzieje. Nie pierwszy raz odlaczalem klemy gdyby nie to ze mam dzis dosc poszedl bym do auta w Voltomierzem i nagral jak sciagam klemy i jak zachowuje sie Voltomierz nie ma opcji 110v
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 20:38:40, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.06.18 20:41:33 Temat postu: |
|
|
zubrin masz rację Moje niedouczenie, zasięgnąłem wiedzy i jest możliwość że alternator poda większę napięcie (około 60V)... nawet jak już będziemy mieli aku wykończony jest możliwość uszkodzenia przez to instalacji.
Ale też nie do końca, bo nie tyczy to się wszystkich marek aut!!!
Sorki za wprowadzenie w błąd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.06.18 20:42:56, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 20:55:43 Temat postu: |
|
|
Nawet jak pujdzie regler to poda max do 18-20v
Alter daje malo Volt duzo Amper nie ma opcji w 110 Volt ani 60
A oprocz tego gdyby sie Alter spierrrrr i nawet podal 110 czy 230V to to czy klemy na Aku sa luzne czy nie nie mialo by najmniejszego znaczenia tak czy srak popalilo by wsjooo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 21:18:43, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 21:47:58 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | zubrin masz rację Moje niedouczenie, zasięgnąłem wiedzy i jest możliwość że alternator poda większę napięcie (około 60V)... nawet jak już będziemy mieli aku wykończony jest możliwość uszkodzenia przez to instalacji.
Ale też nie do końca, bo nie tyczy to się wszystkich marek aut!!!
Sorki za wprowadzenie w błąd |
widzialem juz kilka takich przypadkow dlatego bylem pewien ze tak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 21:59:52 Temat postu: |
|
|
Gadajcie co chcecie
Zubrin wypowiedz Kleja w zadnym przypadku nie potwierdza tego iz luzna klema na aku jest powodem przepalenia czegokolwiek tyczy sie jedynie tego ze alter moze podac wieksze napiecie JA SIE NADAL NIE ZGADZAM Z 110V Z 60 TEZ SIE NIE ZGADZAM i to tylko w przypadku uszkodzenia "regla".
Powtarzam uszkodzony alter jesli da wieksze napiecie to nie ma znaczenia czy klemy sa luzne czy nie i tak popali. Wiec luzne klemy nie sa przyczyna.
zubrin napisał: | po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze. |
Wedlog twojej teori po zdjeciu klem z aku na odpalonym silniku na koncowkach kabli powinno pojawic sie 110v. Nie mozliwe.
Predzej uwierze ze napiecie elektrostatyczne powstale na skutek tarcia tylkiem o welur powoduje przepalenie lamp
przychylam sie do teori Klatwa07 bo przepiecia w kablach ktore opisal magly by powodowac przepiecia ktore moga powodowac spadki napiecia co w polaczeniu z duza czestotliwoscia moze prowadzic do uszkodzenia nie tylko zarowek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.18 22:13:49, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 22:22:19 Temat postu: |
|
|
o jezu podjedz juteo do elektryka a jak wrucisz to sie bedziemy klucic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.18 22:24:41 Temat postu: |
|
|
NIE MA TAKIEJ POTRZEBY KOLEGO BO NIE KLUCE SIE GDY NIE MAM PEWNOSCI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bibiela Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.19 10:04:23 Temat postu: |
|
|
Rozkoszni jesteście.
Zaśniedziała mu kostka, wypaliło ją i poszła żarówka. A Wy zaraz tyłkiem alternator napędzacie. Nie słyszałem, żeby alternator, nawet z wypalonymi diodami prostowniczymi i reglerem dawał więcej, niż 25-30V. Chyba że taki, jaki ma Trawor w swoim trucku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
affectpct
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.19 12:15:47 Temat postu: |
|
|
o tym przetłumaczeniem to prosiłem o przetłumaczenie opisu z wieczka od bezpieczników ;p
Wiem o co chodzi z luźnymi klemami od akusia
Klemy na bank nie były luźne ale przyczytując się Waszej dyskusji to nie ma to i tak znaczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.19 17:39:58 Temat postu: |
|
|
zubrin napisał: | po pierwsze alternator daje 110 V dopuki nie dostanie wzbudzenia od akumulatora a jesli kable sa luzne to wzbudzania nie ma i w instalacje idzie 110V jak nie wierzysz to zapraszam do jakiegos elektryka samochodowego i sie zapytaj co sie stanie jak masz luzne kable przy akumulatorze. |
Po pierwsze posrejwsze pierdoly piszesz kolego
Pokaz mi palcem gdzie w tej instalacji jest 110V i gdzie tu jest wzbudzenie od akumulatora.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3-WLYSP-_X0&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3-WLYSP-_X0&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Poraz kolejny pisze Alternator daje prad zmienny najczesciej trojfazowy jest on prostowany diodami prostowniczymi na prad staly.
Do tego by bez wzgledu na to czy silnik pracuje na 1000 obr/min czy 3500 obr/min dawal ten sam prad jest regulator napiecia.
110V fizyka sie klania albo jakies nowe polprzewodniki wprowadzili.
Radze dokladnie sluchac pana Elektryka
Lub zadawac konkretne pytania
Jest jeszcze jedno wyjscie szybko zmienic elektryka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.06.19 18:12:33, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.06.19 18:09:55 Temat postu: |
|
|
To już wiem, że nic nie wiem
Ale trzeba przyznać że Mefi dał konkret przykład
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2009.06.19 18:11:23, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|