Autor |
Wiadomość |
yasiu87
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bełchatów (EBE) Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.01 08:28:39 Temat postu: [CAO] Potrzebny opis bezpieczników |
|
|
Witam,
Mam ostatnio nieciekawy problem, mój misiek zawsze szybko się nagrzewał - często chodził wentylator na chłodnicy. Nigdy wskazówka od temperatury nie wyszła ponad połowę, ostatnio w korku zauważyłem że podskoczyła na 3/4 zjechałem na parking i dałem mu odetchnąć, po czym pojechałem do domu i problem niby znikł - nie nagrzewa się już ponad połowę ale wentylator również się nie załącza. Co ciekawe przepalił mi się od tego czasu (już dwa razy) bezpiecznik 10A w skrzynce pod maską. Nie wiem jak się do tego zabrać. Ktoś pomoże? Już nie wiem czy to czujnik czy wentylator czy kable czy może jeszcze co innego.
Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.01 11:04:47 Temat postu: |
|
|
w manualu znalazłem tylko to:
[link widoczny dla zalogowanych]
strona u mnie 20 tytuł: radiator 4g13
z tego co kojarzę to za prace wentylatora odpowiada przekaźnik i sprawdź jeszcze termostat, przy moim jak strzelił termostat to sie otworzył i tak został i ciągle jeździłem na zimnym silniku, wskaźnik ledwo wychylał sie poza kreske, wymiana na nowy i gucio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yasiu87
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bełchatów (EBE) Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.01 12:34:09 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź, sprawdzę zgodnie z serwisówką - lecz bezpiecznik który mi wywala jest w drugim rzędzie... i skoro w serwisówce nic o tym nie pisze przy opisie wentylatora - to od czego to jest? wszystko inne działa...
Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
To może inaczej jeszcze... ja nie mam pokrywki od bezpieczników pod maską - na niej pewnie jest opis - może ktoś zrobić foto i wrzucić?
Temat zamknięty! - Dzięki Trawor!, Pozdro Wiewióra!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yasiu87 dnia 2008.08.04 22:52:18, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jakuza
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.06 23:36:28 Temat postu: |
|
|
ODKOPUJĘ TEMAT. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Ogólnie podczas jazdy nie było problemu, gdyż było chłodził się pędem powietrza. Dziś był masakryczny korek i się zagotowało. Okazało się, że nie włącza się wentylator. Jak wymieniałem rozrząd to wentylator działał. Może bezpiecznik, albo coś się rozłączyło? Czy mogę prosić jakiś step by step? Co sprawdzić?
Znalazłem coś takiego w necie:
Cytat: |
1 - rozlacz zlacze elektryczne czujnika temperatury(tego,co jest wkrecony do chlodnicy).
2 - polacz kawalkiem drucika oba przdewody,ktore byly do niego wpiete
Jezeli wiatrak ruszy,uszkodzony moze byc czujnik temperatury lub jego przewod prowadzacy do przekaznika.
Jezeli nie ruszy:
1 - sprawdz mase na silniku wiatraka
2 - na zlacze wiatraka podaj "+" bezposrednio z akumulatora
Jezli wiatrak ruszy przyczyny szukaj w bezpieczniku lub przekazniku.Moga tez byc uszkodzone przewody z bezpiecznika do przekaznika lub z przekaznika do wiatraka.
Jezeli natomiast po podlaczeniu "+" z akumulatora wiatrak nie ruszy to diagnoza rowniez jest prosta. Uklad wentylatora chlodnicy jest prosty jak budowa cepa.Sa tu tylko 4 elementy - silnik wentylatora,czujnik temperatury wkrecony do chlodnicy,ktory go uruchamia podajac napiecie na styki sterownicze przekaznika i sam przekaznik,ktorego styk roboczy jest zasilany z bezpiecznika no i sam bezpiecznik.Oczywiscie wypadaloby jeszcze zmierzyc napiecie na " doplywie bezpiecznika. |
Czy to dobre rady? Muszę to jakoś ogarnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: lubelskie Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.19 14:24:51 Temat postu: |
|
|
Tak, to dobre rady...
Podejrzewam ze mógł paść czujnik temp... Najcześciej to pada... Kiedyś w Nexii miałem tak samo... i padł czujnik..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zubrin
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.21 00:50:26 Temat postu: |
|
|
ja tez kiedys stoje w korku a temp. leci w gore, okazalo sie ze przepalil sie bezpiecznik pod maska po wymianie to samo w koncu okazalo sie ze sie spalil wentylator i kiedy temp. dochodzila do poziomu kiedy startowal wentylator robila sie w nim zwara no i bylo trzeba wymienic wentylator i teraz jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|