Autor |
Wiadomość |
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.20 21:49:19 Temat postu: tomusn - Colt C52 AT |
|
|
Pasją Mitsubishi zaraziłem się sam, ale przy pomocy teścia, który pewnego razu zabrał mnie na wycieczkę do Torunia po Spacerunnera. Powiem szczerze, że nie wiedziałem co to za auto jest. Po kupnie i przyjeździe przeszperałem różne strony w necie i klamka zapadła. Też będę miał mitsu. Wymyśliłem, że nic dużego, bo po co dwa duże auta w rodzinie, ale zaokrąglonego Colcika (CA0) z automatyczną skrzynią biegów - czemu nie? Automatyczna skrzynia była preferowana, jak również kolor czerwony Miał być zakupiony latem 2005 za jakieś 6.5tys zł.
Będąc w kwietniu na giełdzie w Bydgoszczy, z kolegą, wdaliśmy się w rozmowę z właścicielami Astry kombi. Kolega wyraźnie był zainteresowany, bo autko ładne i cena dobra (sprzedał je po dwóch tygodniach zarabiając około 2tys zł). Gatka-szmatka, mówię handlarzom: Mitsubishi Colt z automatem, a oni - mamy. No to ja: który rocznik, a oni - 1990.
Co prawda nie byłem przekonany, ale pojechaliśmy za Gniezno zobaczyć. Pierwsze wrażenie - fatalny, pognieciony, lakier zmatowiały, brak foteli... miał iść na części, a fotele do Terrano. Czekaliśmy do wieczora na test drogowy, bo kluczyki w sąsiedniej wsi. Przestudiowałem dokładnie Brief i inne papiery - autem w Niemcowie jeździła jedna właścicielka, jak go kupiła to miała 65 lat, przebieg 86700km, wklejka o zmianie rozrządu i oleju - 76000km w 2002 roku!!! I wreszcie przejażdżka - na pieńku, bo fotele wymontowane. Odpalenie silnika - zamruczał spokojnie, światła wewnątrz - StarTrek: licznik, obrotomierz, podświetlenie dźwigni zmiany biegów - miód. Kolega testował i powiem że byłem zachwycony, skrzynia zmieniała biegi lekko, bez żadnych problemów, był zrywny, nic nie pukało w zawieszeniu, redukcja biegów - pychota.
Pogadaliśmy o cenie - wynegocjowaliśmy, że oni zrobią dokumenty (bez rejestracji i przywiozą gotowe auto do Żnina na lawecie. Auto było po myciu i lekkiej polerce. Przez to widać było jego mankamenty - jeszcze bardziej pogniecione blachy. Ale nic to, podpisaliśmy papiery. Mi tylko została rejestracja, co w Żninie trwa godzinę
I za jakieś 4100zł mieliśmy pierwszy nasz samochód. Wolałem co prawda trochę młodszy, ale cena była pasująca, więc warto było.
Żeby nie prostować zderzaków i błotników, kupiłem na Allegro z rozbiórki - czerwone, w sumie wyszło z wysyłką 700zł. Wymiana we własnym zakresie i bez malowania
Wyjeżdżając z garażu stwierdziłem że Colt trochę nisko na kołach stoi i wpadłem na myśl, że podniosą go troszkę koła. I zamieniłem oryginalne 175/70 na 13" na 175/70 na 14" z Galanta. Autko poszło do góry, jednak w licznik można było już nie wierzyć.
Przeglądając systematycznie fora i allegro, postanowiłem zakupić trochę materiałów o Colciku. Mam własne "So wirds gemacht" Etzolda, 6 czy 7 prospektów i inne.
Tego roku byliśmy też Coltem na pierwszym zlocie - było bardzo miło.
A potem... niekończąca się opowieść...
Ostatnio (XII 2006) Colt przeszedł wymianę uszczelki pod głowicą, gdyż za dużo oleju uciekało na zewnątrz, przy okazji wymieniono rozrząd, simmeringi wałka i wału i uszczelniacze zaworowe. Po tej operacji Colt odmówił posłuszeństwa... prawdopodobnie winę ponosi mechanik, ale według niego, tu cytat: "chyba się zawór nie ułożył". Więc musiałem mu zostawić Colta znowu na poprawkę "ułożenia zaworu". Auto odebrałem i przejechałem około 8tys km zużywając około 3,5l oleju. Tu prawdopodobnie winę ponosi mechanik, gdyż dwa razy zakładał te same gumki na zawory i mogło mu nie wyjść.
W przyszły tygodniu Colt idzie na poprawkę, ale już nie do niego. Zostaną wymienione uszczelniacze, uszczelka pod głowicą i pokrywą zaworów. Mam nadzieję że zużycie oleju spadnie do akceptowalnego poziomu (przeze mnie 1,5L/10tys km )
Nasz Colt:
JMBMRC52ALUxxxxxx
Silnik: 4g15, 1468cm3, 8 zaworów, na pełnym wtrysku
Przekładnia: F4A2 - automatyczna, czterobiegowa, sterowana elektronicznie
Kolor: R52 - czerwony kalifornijski
Wyposażenie: wspomaganie i regulacja kierownicy, elektrycznie ustawiane lusterka, fotele GTi
Modyfikacje:
- spojler - lotka firmy FOHA - oryginalnie dla Mitsubishi (mam katalog dodatków)
- białe kierunkowskazy (dzięki Bartek)
- podgrzewanie lusterek + lusterko martwego pola
- przedłużone oświetlenie wnętrza - ściemniacz
- sygnalizator akustyczny włączonych świateł
- centralny zamek na pilota + alarm
- podświetlenie schowka (lampka bagażnika od Lanosa)
- koła - aktualnie stalowe 14" z za dużymi oponami (choć zeszłe lato i zimę jeździł na 13") + kołpaki NASCAR od Jacky'ego
- diagnostyka - MMCd 1.8g na PalmV (kabel podłączony na stałe)
Mam jeszcze bagażnik dachowy ATERA - belki, ale nie wożę go na stałe, w przyszłości planuje zakup boxa na dach.
Colt
i ja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.08.13 21:56:17, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.05.20 23:03:34 Temat postu: |
|
|
ale masz zadbanego colta.hmmhmhmhhm pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.20 23:13:30 Temat postu: |
|
|
no i tak> pIekny opis. Mowisz ze masz katalog z lotkami:).......??????????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 07:54:08 Temat postu: |
|
|
LordV1000 napisał: | no i tak> pIekny opis. Mowisz ze masz katalog z lotkami:).......?????????????? |
Mam prospekt - katalog Mitsubishi Colt Zubehor z dodatkami typu zderzaki, spojlery, felgi, i inne akcesoria. Bywają na Allegro.
Uzupełniając opis...
Jakiś czas temu wyłożył mi się tłumik - Colt dostał polską produkcję z aluminiowanej stali TyssenKrupp (czyli Marix 14.21). A przy okazji nowe przewody zapłonowe NGK, bo na starych YAZAKI jeździł 17 lat i już guma na fajkach dawno zdążyła stwardnieć i skruszeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.05.21 11:37:12 Temat postu: |
|
|
tomsun, moglbys wyslac na forum ten katalog ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Sanok Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 17:50:25 Temat postu: |
|
|
ajjj czesc opis i foto bardzo dbrze wyglądają tak jak właścicel autka;) ja też chce ten katalog zobaczyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 21:27:51 Temat postu: |
|
|
Monia napisał: | ja też chce ten katalog zobaczyć |
tylko że to do Colta C5x...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.05.21 21:53:38 Temat postu: |
|
|
witam:) i dołanczam sie do prosby Witoo fajny colt i tez automat jak moj (umny) pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Sanok Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 22:00:12 Temat postu: |
|
|
Ejj to jest dyskryminacja!! szkoda.... mialam ochote na lotke. To witam jeszcze raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chudy23
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Murowana Goślina Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 22:10:36 Temat postu: |
|
|
No no Colcik całkiem całkiem widze że bawisz się palmem umnie nie działa bo wersja CAO pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.21 23:57:35 Temat postu: |
|
|
Monia dyskryminacja!!!! ale mimo wszystko chcialbym zobaczyc jak kazdy!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.09 21:49:44 Temat postu: |
|
|
Dziś dostałem pocztą zbiornik spryskiwaczy od amerykańskiej wersji Lancera (Eagle Summit Sedan?) z czujnikiem poziomu płynu !
Jest mały problem bo jak w każdym sedanie jest tam tylko jedna pompka i będę go przerabiał na dwie. No i trzeba chyba jakieś okablowanie pociągnąć, bo chyba w euro nie było...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.06.10 22:53:09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.10 21:25:30 Temat postu: |
|
|
dziś zamontowane - było okablowanie (!!!) wcisnelim wtyczkę i już. dobrze że miałem żarówkę włożoną i nie trzeba było zegarów rozbierać. zrobiłem też dziurkę na drugą pompkę i gra gitara - jak na razie nie cieknie. nic tylko spryskiwać!!!
dodano 19.06.2007 01.05
musiałem trochę stuningować czujnik, okazało sie że pływak jest za ciężki i tonie, więc dokleiłem kawałek korka, teraz pięknie pływa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.07.04 20:54:54 Temat postu: |
|
|
Dziś byłem na ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu, został zmieniony z 10 na 6st. na zmasowanym łączu, na niezmasowanym było ponoć 15 (ja nie widziałem)
Chcę podziękować Krzyżakowi za wsparcie fachową wiedzą. Od dziś wiem i ten mechanik co mi robił też wie, gdzie jest to złącze do zmasowania.
Cena 0zł grunt to znajomości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.08.07 01:04:50 Temat postu: |
|
|
Dziś konieczna była naprawa alternatora - wymiana regulatora napięcia. Nie wiem jak gdzie indziej, ale musiałem wycisnąć 165zł. Sprzęt działa, ładuje i mam 6mies gwarancji.
Przy okazji, czy ktoś wie jaki filtr paliwa wsadzić do Colta, sam już zgłupiałem bo katalogi różnie podają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.08.31 22:31:57 Temat postu: |
|
|
nowy zakup!!!
Palm IIIc , 8MB pamięci, kolor!! idealny do diagnostyki Colta (i mitsubishi na wtrysku do 1992) - cena 80zł w komisie
PS Muszę podpis zmienić:
Stary:
Tomek
Colt'90 1.5GLXi AT datalogger PalmV/MCd1.8g
Nowy
Tomek
Colt'90 1.5GLXi AT
Datalogger PalmIIIc/MMCd1.8g
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.04 23:51:23 Temat postu: |
|
|
nowy Palm cieszy jak na razie... moją Anię (pasjanse i takie tam)
a diagnostyka Colta sprawia że siwieję.... jak widze te parametry:
napięcie skacze 14.2-15.0V (reklamacja regulatora napięcia)
a temperatura stoi na 70stC i nie drgnie (chyba do wymiany termostat)
ale jadę dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.05 01:56:18 Temat postu: |
|
|
tomusn ten palm ma połączenie jakieś z komputerkiem w Colcie czy jak?
Ja używam Miio 168 z GPS (automapa) i pare programów diagnostycznych też wgrałem, ale nie wiem czym to ugryźć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.05 22:18:01 Temat postu: |
|
|
Kampi napisał: | tomusn ten palm ma połączenie jakieś z komputerkiem w Colcie czy jak? |
Dokładnie, warunkiem jest posiadanie silnika z wtryskiem z lat 1988-1994.
w trybie Monitor można odczytywać i zapamiętywać wiele parametrów pracy silnika (można odczytać w trybie Review), a także w trybie Test odczytywać (Read) i kasować (Erase) błędy (DTCs - Data Trouble Codes) z komputera.
na obrazka jest "tylko" zrzut z PC specjalnego programu zwanego Palm Emulator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NEON
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: CIN - INOWROCLAW
|
Wysłany: 2007.09.06 11:07:54 Temat postu: |
|
|
Masz naprawde zadbanego miska. Dzieki za rozmowe na overdrive. Pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.10 00:48:17 Temat postu: |
|
|
no i alternator wrócił na swoje miejsce z nowym regulatorem (elektryk reklamacje poprzedniego nowego regulatora wziął na siebie, czyli nie musiałem czekać)
i termostat sam wymieniłem...
Colt śmiga aż miło
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.09.19 01:05:00, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
NEON
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: CIN - INOWROCLAW
|
Wysłany: 2007.09.10 10:28:51 Temat postu: |
|
|
Tomusn to dobrze ze colcik smiga. pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.19 01:00:57 Temat postu: |
|
|
dziś dostałem kabel (do synchronizacji) do palma, który będzie służył do diagnostyki w Colcie, dodatkowo ładowarki na 220V i na 12V na USB.
Pełnia szczęścia za jakieś 47zł.
PS. czemu nikt wcześniej nie powiedział że jest "niepotrzebna" wtyczka pod konsolą co pasuje idealnie do gniazda diagnostycznego!!! dziś zdemontowałem, wyciąłem i założyłem do kabla - działa
w sumie dowiedziałem się na zlocie, ale nie pamiętam nicka kolegi co mi to powiedział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.10.13 01:11:08 Temat postu: |
|
|
Wczoraj dostałem o Trawora (wielkie dzięki) mocowania żarówek 21/5W!
Do czego?
Do wzmocnienia lamp stopu!!
Nie wiem czy zauważyliście jak zapalają się lampy stopu w Mirage Hubeeerta, pali sie tam cały panel, a w Coltach euro tylko żarówki zewnętrzne (zawsze mi sie to nie podobało). Widać to też na opisie na plastiku - (J) 21/5W + 21/5W , a (E) 21/5W i W5W.
Postanowiłem zrobić małą przeróbkę.
Montaż polega na przykręceniu gniazd do plastiku i doprowadzeniu kabelków do kostki (zielony z białym - postojowe, zielony - stop, czarny - masa). Proste jak drut.
I teraz daje po oczach całym panelem i jeszcze diodami na górze.
Nie wiem tylko, czy nie osłabia to światła, wszak przez ten sam obwód idzie teraz 84W zamiast 42W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NEON
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: CIN - INOWROCLAW
|
Wysłany: 2007.10.14 10:58:57 Temat postu: |
|
|
Tomuś no to ładnie. jak będę miał do ciebie wpaść to ci przywiozę ta oprawkę będziesz miał na zapas. pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.12.19 02:44:15 Temat postu: |
|
|
Colt miał małe bum, moja wina, cofałem na parkingu, nie spojrzałem drugi raz do tyłu, u mnie prawie nie widać ,a koleś ma do wymiany listwę i malowanie (nikt mu nie uwierzy że nie walony), koszty pokryte z ubezpieczenia. Trochę szkoda, bo zawsze to w plecy.
A najśmieszniejsze jest to że na parkingu były dwa samochody...
Powoli szykuję się do wymiany:
oleju silnika+filtr - Castrol 10W40 lub Texaco 10W40
oleju w skrzyni+filtr - Texaco Texamatic 7045
świec - NGK Vline 13 i
i filtra paliwa - ale t bym prosił o propozycje, bo mimo że pracuje w hurtowni i mam dostęp do katalogów, to różne różnie podają i sam gupi jestem...
aha i jeszcze... pognałem Colta z maksymalna dla niego prędkością (katalogi, prospekty) czyli ok. 155 km/h
A wszystko przez to że zmieniłem opony na zimówki i ustało bicie na kierownicy i tak się dobrze jechało...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2007.12.19 02:46:40, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
naked
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Tuszyn Płeć:
|
Wysłany: 2007.12.19 18:43:19 Temat postu: |
|
|
Tomsun
poradź jaka przyczyna może być że podpinam lapa do colta i wszystko jest OK nawet mmcd1.8 na emulatorze a na samym palmie autko szaleje gdy chce zrobić odczyt.
palm V rózne softy nawet 4.1 i zawsze lipa.
został mi jeszcze jeden schemat kabla ale nie mogę u siebie kupić max232 więc narazie stoję z robotą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2007.12.20 01:49:07 Temat postu: |
|
|
naked napisał: | Tomsun
poradź jaka przyczyna może być że podpinam lapa do colta i wszystko jest OK nawet mmcd1.8 na emulatorze a na samym palmie autko szaleje gdy chce zrobić odczyt.
palm V rózne softy nawet 4.1 i zawsze lipa.
został mi jeszcze jeden schemat kabla ale nie mogę u siebie kupić max232 więc narazie stoję z robotą. | po pierwsze: są różne kable czyli 1. ECU-PC i 2. ECU-PALM;
po drugie: dokładnie bym sprawdził połączenia w obu przypadkach (kierunek diód, wartości oporników, podłączenie do numerów we wtyczce - są oznaczone)
po trzecie : wydaje mi się że jeżeli chodzi na PC i PalmEmulator, to na palmie musi też odczytywać (w końcu to te same dane i ta sama logika)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
naked
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Tuszyn Płeć:
|
Wysłany: 2007.12.20 02:44:39 Temat postu: |
|
|
na logike tak powinno być - a nie jest
łączy się z palmem ale gdy zaczyna robić odczyt to auto szaleje i zaczyna przerywać
zrobiłem już trzy różne kabelki i lipa.
(z hobby jestem elektronikiem tak że wiem o co chodzi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.01.31 21:41:12 Temat postu: |
|
|
Podjąłem decyzję o wstawieniu kuchenki do Colta, w sumie za gaz i ratę za instalkę zapłacę tyle co za benzynę teraz, a po roku jeżdżę na czysto...
ale boli mnie to nieziemsko, mam nadzieję że mi nic nie zepsują przy tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.21 23:06:16 Temat postu: |
|
|
gaz zamontowany - II generacja z emulacją i silniczkiem krokowym. samochód jeździ jak jeździł. więcej napiszę po kilku dniach testów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.06 09:29:30 Temat postu: |
|
|
Nowy prospekt w kolekcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.06 09:37:33 Temat postu: |
|
|
Nowy prospekt w kolekcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.19 14:16:13 Temat postu: |
|
|
A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawelek
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2008.05.20 10:18:38 Temat postu: |
|
|
Kampi napisał: | A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów |
Dołączam się do prośby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.24 22:47:31 Temat postu: |
|
|
Kampi napisał: | A podzielisz się skanem? Może upublicznimy dla klubowiczów |
skanera nie mam, ale może załatwię coś
przy okazji
Colt ma nowe oponki Fulda EcoControl 175/65R14 na stalowych felgach z Galanta
dodano 01.07.2008
wcześniej w jednym z postów wprowadziłem Was w błąd - tłumik do C5x (oprócz GTi) to Marix 14.20 i taki mam założony u siebie
dodano 13.08.2008
już od kilku dni jeżdżę z nowa końcówką rury wydechowej z nierdzewki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2008.11.05 02:04:38, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.05 02:06:13 Temat postu: |
|
|
z ostatnich dni:
nowa kopułka i świece, Castrol Magnatec 15w40
i gaz 15 tys temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.12 15:15:51 Temat postu: |
|
|
Fulda Kristal Gravito 155/80r13 na przód nówki, na tył wysłużone Marshall M+S, ale może też dokupię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 12:50:50 Temat postu: |
|
|
wymiana oringów wtryskiwaczy (przy listwie, bo coś 2 sztuki puszczały)
i przy okazji wymiana termostatu (po roku) z Gates 82st na Vernet 88st C
coś musiało być nie tak, bo temperatura dochodziła do 70st i stała, grzanie słabe, jak rozebraliśmy to niby wszystko ok - zamknięty
teraz normalnie się rozruszał podeszło do 86, otworzył, spadło do 78 i podskoczyło do 82 i już stabilnie +/- 2st
jadę dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.26 10:24:09 Temat postu: |
|
|
z ostatniej chwili:
wymieniona rura - od katalizatora do tłumika ~100zł z montażem
wymieniona chłodnica (noname z Polcaru) + płyn (Prestone) ~350zł - montaż we własnym zakresie
nowe półki boczne od wersji USA - te z oryginalnymi siatkami pod głośniki ~70zł z wysyłką
I nie wiem jak dać , czy 130/160 i jakiś pierścień? czy szukać głośników o średnicy między śrubami montażowymi 175mm?
Jakieś głośnik mam, więc na razie to pierwsze
I smutniejsze na koniec... zapylam z nową chłodnicą wczoraj i z przeciwka jakiś ciężki sypnął błotem pośniegowym... mały pajączek i jakieś 340-370zł do wydania w najbliższym czasie
i tak planowałem do 200tys go trzymać, ale teraz to zostanie jeszcze dwa lata dłużej
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2009.03.26 10:27:25, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.26 13:31:07 Temat postu: |
|
|
tomusn, w sensie, że szyba poszła?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.27 19:53:30 Temat postu: |
|
|
pawela napisał: | tomusn, w sensie, że szyba poszła? |
no jeszcze nie poszła, jadę jutro na klejenie akrylem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.29 20:32:32 Temat postu: |
|
|
no i byłem na tym klejeniu, ślad został...
polega to na wpuszczeniu jakiegoś środka pomiędzy warstwy szyby, jednocześnie wyciągając powietrze, potem jakaś zywica/akryl i utwardzenie promieniami UV
cena 100zł (nowa szyba 370-550) - zobaczymy jak długo wytrzyma, facet mówił że gwarantuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.03 23:16:11 Temat postu: |
|
|
No to przegląd Colt przeszedł,
ale po kolei:
wymiana uszczelki pod pokrywą i regulacja luzów zaworowych
regulacja składu miesznaki LPG
przegląd (regulacja reflektorów, amortyzatory 84/83 przód i 67/66 tył)
regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu
no i Colt śmiga dalej
wymiana opon na letnie po świętach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adik1286
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.04 03:40:12 Temat postu: |
|
|
No i mówiłem że przejdzie przegląd
Będziesz w niedziele??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.22 17:32:35 Temat postu: |
|
|
dziś:
wymiana oleju i filtra w skrzyni biegów (Texamatic 7045 3,5L - więcej nie chciało wyjść anii wejść)
Filtr i uszczelka zamówione w firmie [link widoczny dla zalogowanych] - towar DHL-em na drugi dzień
no i w końcu zmiana opon na letnie
plany:
wymiana oleju
simmering na wale z obu stron, no i od razu rozrząd, uszczelnienie aparatu zapłonowego, i kolejna wymiana uszczelniaczy, czyli mały remont silnika się szykuje...
może wytrzyma jeszcze kilka tysięcy kilometrów
dalekie plany:
hamulce dobre, ale kto wie
amortyzatory dobre, ale kto wie
akumulator sprawny
chyba poproszę o podwyżkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.01 23:42:57 Temat postu: |
|
|
tomusn napisał: | plany:
wymiana oleju
simmering na wale z obu stron, no i od razu rozrząd, uszczelnienie aparatu zapłonowego, i kolejna wymiana uszczelniaczy, czyli mały remont silnika się szykuje...
może wytrzyma jeszcze kilka tysięcy kilometrów
|
mam zrobić wymianę oleju, ale chyba poczekam jeszcze 1,5kkm
zrobiłem listę na 17 pozycji...
i na zakupy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2009.06.01 23:44:39, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2009.06.19 00:46:28 Temat postu: |
|
|
znów wymiana oleju - tym razem Texaco 15w40 +filtry
remoncik odsuwam w czasie do kolejnej wymiany, i rozrząd mi wypadnie wtedy
a z innej bajki - nie wiem czy pisałem - kupiłem boczne półki pod głośniki, z jakiegoś Plymoutha, teraz trzeba podpasować głośniki, nie bardzo wiem ile watów mogę podłączyć pod moje radio i jakie powinny być duże żeby weszły w te blaszki, trzeba pokombinować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|