Autor |
Wiadomość |
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.02 13:04:07 Temat postu: Chce kupic colta, prosze o pomoc! |
|
|
Witam. Mam zamiar kupic colta c50 rocznik 89-91, do 3 tys. zł. Silnik mysle ze 1,5 bedzie najlepszy, w przyszłosci bede go chciał rowniez zagazowac. Prosze o podpowiedz na co zwrocic uwage itp.
Jesli ktos znajdzie jakies ciekawe ogłoszenia lub aukcje to tez prosze o info.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.02 13:49:07 Temat postu: więc po kolei: |
|
|
po pierwsze to nie gazować. te silniki źle znoszą gaz.
Po drugie to zwróć uwagę na blachę w okolicach tylnych nadkoli, progów (włóż rękę od spodu, dokładnie wybadaj i opukaj, bo widoczna część często trzymała się na lakierze jak oglądałem, a od środka był horror) - -większość aut odpadnie z dalszych oględzin przy tym punkcie...
Badanie silnika: czy nie ma wycieków (colty nawet po 200tyś nie powinny cieknąć) jedynym dopuszczalnym wyjątkiem jest niewielka nieszczelność pokrywy zaworów - wymienisz potem samodzielnie uszczelkę za 20 pln:)
Odpal go i posłuchaj, czy nic nie brzęczy i stuka. odkręć korek oleju i sprawdź (na pracującym) czy nie dmucha. Dodatkowo zdejmij przewód odmy i zobacz czy nie zbiera tam się olej (przewód ten łączy pokrywę zaworów i obudowę filtra powietrza). Po odpaleniu wkręć go na obroty i odpuść gaz - powinien równomiernie wytracać obroty. Silnik 1,5 i 1,3 12V mają diodę check engine - powinna się zapalić na tablicy i po paru sekundach zgasnąć. Jeśli pali się razem z kontrolką akumulatora - dziękujemy.
Skrzynia biegów i sprzęgło powinny brać idealnie, są to trwałe elementy i nic nie powinno się dziać. Podczas jazdy kilka redukcji w górę i w dół.
Zawieszenie - szczególnie jeśli auto jeździło po polskich drogach to po prawie 20 latach trudno oczekiwać ideału, ale samochodziki trzymają się nieźle - sprawdź na początek pochylenie tylnych kół - powinny być idealnie równoległe do siebie - jeśli jest inaczej - dziękujemy. Amortyzatory powinny być sprawne, gdyż to stosunkowo duży wydatek. - tak więc po naduszeniu nie powinien się zabujać tylko wrócić do wyjściowego położenia. Koła powinny mieć równomiernie zużyty bieżnik. jeśli przyśrodkowo, lub bocznie zużycie jest większe - dziękujemy.
Jazda - musisz mieć możliwość samodzielnej przejażdżki samochodem.
Zwróć uwagę na ruszanie - powinno dać się płynnie ruszyć na wprost, jak i z skręconymi kołami na prawo i lewo. Jeśli pojawia się szarpanie samochodu oznacza to najprawdopodobniej problemy z przegubami.
Sprawdź hamulce - nawet zużyte powinny dobrze brać. Jeśli pedał daje się stosunkowo lekko wcisnąć w podłogę, a koła się nie blokują (na asfalcie) to dziękujemy. Nie powinno go znosić.
Z przydatnych uwag dodam, że w tych autach jest półautomatyczne ssanie - na zimno trzeba włączyć zapłon i 2x nacisnąć pedał gazu - dopiero potem męczyć rozrusznik.
Do tego dojdzie jeszcze wiele innych punktów. Przygotuj się na sprawdzenie wielu samochodów i nie odpuszczaj - każdy sprawdź dokładnie punkt po punkcie!! Nie wierz w zapewnienia sprzedawców w ABS, klimatyzację (często kłamią w ogłoszeniach jak zauważyłem). Dodam od siebie, że właśnie najtańszy samochód który wypatrzyłem był w najlepszym stanie. Nie zwracaj uwagi na przebieg!! może mieć nawet prawdziwe 300tyś i być w dobrej kondycji i długo jeszcze posłuży. 3000tyś to wystarczająca kwota na to auto. ja za swojego dałem 1500pln i był to bardzo dobry zakup.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.02 14:56:44 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.02 17:05:40 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie to żadna z tych aukcji nie jest warta uwagi.
ostatni jest po tragicznym malowaniu całości - chyba wałeczkiem ktoś go zrobił
Amerykaniec jest nie sprawny na wejściu.
ten czerwony o góry - wygląda najlepiej z całej ekipy, ale podejrzewam gigantyczne wyeksplotaowanie - nakładki na pedały, tandetne pokrowce. Bity z przodu z prawej. Jak ktoś ma blisko to może zobaczyć.
no a trzeci z kolei - srebrny - pod plastikami na progi pewnie niewiele zostało metalu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.02 20:08:04 Temat postu: |
|
|
Widziałem te colty z gazem na czym polega ten problem ze nie powinno sie ich zagazowywac? Silniki sa na wtrysku jedno- lub wielo punktowym czy na gazniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.02 20:09:27 Temat postu: |
|
|
Znalałem takie ogłsozenia co onich myslicie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S. Przepraszam za post pod postem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.02 21:47:02 Temat postu: |
|
|
na moje oko ten pierwszy możesz jechać oglądać i osłuchiwać, a ten drugi był trzepnięty porządnie z przodu. No i ma gaz, a z gazem po 240 tyś. km może być już padaka.
A dlaczego nie gaz? raczej sekwencji do niego nie będziesz zakładał, a silniki te to wtrysk wielopunktowy z dużą dawką elektroniki. Po zamontowaniu np. instalacji 2 -gen. pojawiają się problemy z wolnymi obrotami, szybciej jest wypalana uszczelka pod głowicą, problemy z świecami i przewodami wysokiego napięcia. Generalnie auta na gazie są zazwyczaj nieco bardziej wrażliwe na warunki eksploatacji, ale te motory znoszą to gorzej od. np astry 1.6 75km - jednopunktowy wtrysk, prostsza konstrukcyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.02 23:04:23 Temat postu: |
|
|
aha wiec raczej zainwestuje w benzyne:) w sprawie tego pierwszego bede dzwonił zobaczymy co z tego wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.02 23:53:45 Temat postu: |
|
|
mateuszdk napisał: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3335504 |
Ten pierwszy wydaje się nawet nawet. Myślę że można jechać oglądać.
mateuszdk napisał: | http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3337674 |
remix może mieć rację co do tego drugiego, bo lakier jakiś taki nieoryginalny się wydaje... Hmm, granatowy metalic taki jak u mnie
Gaz w Colcie ma racje bytu ale tylko na gaźniku. Na wtrysku można go szybko wykończyć mimo że przebieg 240 tyś jak na COLTA jest niewielki.
Jeśli chcesz mieć ekonomicznego COLTA to tylko 1.3 GL.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kampi dnia 2007.09.03 12:00:31, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.03 11:46:16 Temat postu: |
|
|
nie zgodzę się z @Kampi, że gaz do gaźnikowca - w coltach są sterowane mnóstwem rurek i czujników gaźniki, których regulacja jest bardzo trudnym zadaniem. Jak chodzi - to jest dobrze i się nie psuje. Ale rozregulowanie go montażem instalacji może być początkiem niekończących się problemów.
Znalazłem jednego mechanika który się tego podjąłby (regulacji) i mówi, że ma pełne ręce roboty. Zresztą z pewnością nie byłoby tanio. Ale póki dobrze jeździ to nie grzebię
mateuszdk - zainteresuj się też 1.3 12V - 75km - myślę że jeśli chodzi o osiągi to są w zupełności wystarczające, trochę tańsze ubezpieczenie i nieco niższe zużycie paliwa niż w 1.5
sam jeżdżę 60cio-konnym no i przyznam, że mułowaty ale ostatnio go do 150km/h rozbujałem na autostradzie i dawał radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.03 15:31:42 Temat postu: |
|
|
na razie mam ciekawa oferte po znajomosci musze jeszcze dograc pare szczegółów przejechac sie go zobaczyc i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jest to C50 91r. 1.5 12v standardowe wyposazenie 220 tys. przebieg. prezzentuje sie niezle i cena przystepna. Na razie dziekuje za wszelka pomoc. Prosze jeszcze o wypisanie jakis bolączek i problemow typowych dla tych samochodów. I jescze sprawa ubezpieczenia- ja nie mam zadnych znizek tata ma 60 % i mam zamiar miska zarejestrowac na współwłascicilea, co wy na to i jaka stawka bedzie orientacyjnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.03 16:46:17 Temat postu: |
|
|
tata właściciel, ty współwłaściciel - zaczniesz wypracowywać zniżki a płacić będziecie najniższą stawkę. Ja też tak zrobiłem:)
Jakby agent nie chciał to zmień agenta;)
co do typowych bolączek to gdzieś był skan z AŚ o colcie na forum, ale tam chyba nic nowego się nie dowiesz. to naprawdę mocne i trwałe autka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dlamer
Już się udziela
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2007.09.09 13:04:50 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku ja jestem właścicielem, a ojciec współwłaścicielem. Dzięki temu mam 60% zniżek, i za OC w HDI płacę 320zl/rok (za pojemność 1.3) , i pracuję jednocześnie na swoje zniżki. Jeżeli ojciec ma swoje auto ubezpieczone w innej firmie, to nawet jak ty spowodujesz kolizję nie masz obowiązku informowania ubezpieczyciela ojca o zdarzeniu. Centralnego systemu nie ma więc on swoich zniżek, w innej firmie nie utraci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.24 20:46:11 Temat postu: |
|
|
Co myslicie o tym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.27 21:16:21 Temat postu: |
|
|
Misiek został zakupiony:
Colt C51 1.3Gl 12V 91r. w najbliższym czasie wrzuce zdjecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
remix
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.09.27 21:23:44 Temat postu: |
|
|
napisz ile dałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2007.09.28 21:43:36 Temat postu: |
|
|
1600 + prawie nowe zimowki:) Jest pare rzeczy do zrobienia al to nic poważnego myśle ze to bardzo dobra cena za te sprzet. Wystarzyło ze sie przejechałem tym autem- po prostu bosko:)))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiewióra
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 1897
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2007.09.28 21:57:56 Temat postu: |
|
|
I to sie nazywa dobry wybór kolego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|