Autor |
Wiadomość |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.17 21:42:14 Temat postu: silniki i ich moce |
|
|
tak się zastanawiam (nie moge spac po nocach ) i doszedłem do pewnych wniosków (mowa o silnikach CAO):
silnik 1,6 ma 113KM czyli z 1litra wyciąga 71KM
silnik 1,3 ma 75KM czyli z 1litra wyciąga 58KM
różnica to 38KM z 0,3litra...
1,6 jest bardziej wyzyłowany jak 1,3 i gdyby 1,3 był w takim samym stopniu wyzyłowany mozna by było osiągnąc 92KM
rodzą się wazne pytania...
1) czy to co wyzej napisałem nie jest przypadkiem herezją?
2) jesli dobrze wszystko zauwazyłem, czemu 1,3 nie ma 92km?
3) czy istnieje sposób by to osiągnąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.17 23:02:51 Temat postu: |
|
|
oczywiście że istnieja sposoby ,niestety taki silnik by miał małą żywotność ,ale np w suzuki swifcie 1,3 gti wyciągneli 100 kM fabrycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.17 23:29:46 Temat postu: |
|
|
damianrally napisał: | niestety taki silnik by miał małą żywotność |
no własnie o to mi chodzi ze byłby w takim saym stopniu wysilony jak 1,6 wiec zywotność tez była by taka sama?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.10 09:50:24 Temat postu: |
|
|
nie o to chodzi. 1.6 jest bardzo żywotny co widać po moim egzemplarzu.
ale o przebieg mocy i momentu.
1.6 ma o wiele ostrzejszy wałek niż 1.3.
założe sie że jakby porównać elastyczność tych aut w granicach obrotów powiedzmy do 4tys obr to różnica była by nie wielka. dopiero potem gdy w grę wchodzi właściwa "faza" silnika (nie wiem jak to wytłumaczyć prosto...) tzn gdy wałek robi swoją właściwą robote to jest jazda....
innymi słowy, jeśli nie ma zmiennych faz rozrządu to silnik o mocy 70koni z litra nie będzie zbyt elastyczny na niskich obrotach, ale 1.6 jest na tyle duży by spokojnie napędzać tak małe auto. jeśli by 1.3 tak wykręcić to jazda na niskich obrotach mogła by być uciążliwa w codziennej eksploatacji.
tak więc chodzi o charakterystykę silnika. swift gti miał z 1.3 101 koni i robią wiele kilometrów non stop katowane ale nie jest zbyt elastyczny na niskich obrotach.
p.s. choć jeśli chodzi o tuning to zawsze można nieco poprawić przebieg mocy i momentu w całym zakresie, lub poprawić na wysokich obrotach nie "psując" niskich. to jest temat rzeka, ale jest pole do popisu.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.04.10 09:52:33, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.10 17:18:43 Temat postu: |
|
|
nie zapominajcie tez ze CA0 1.6 ma bardzo plaski przebieg momentu. Od ok 2000rpm moment obrotowy oscyluje w granicach ~ 130Nm, by przy 5000 osiagnac 137Nm. To mi sie wlasnie w colcie podoba, ze silnik rowno ciagnie od samego dolu i nawet na moim automacie nie trzeba go krecic wysoko by poruszac sie dynamicznie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawela dnia 2008.04.10 17:20:07, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.10 17:31:36 Temat postu: |
|
|
no ale poniżej 2tys rpm go nie ma poza tym mimo że stosunkowo wysilony to jest dość elastyczny, bo nie ma dużo do ciągnięcia
dam przykład corolli gdzie było 1.3 88koni a potem 1.3 75koni
faktem jest że 88 konna ma lepsze kopyto jak sie pokręci, ale w spokojnej jeździe lepiej się jeździ wersją 75cio konną. tymbardziej np w cięższym kombi. po prostu ma więcej "na dole"
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.10 20:18:18 Temat postu: |
|
|
jesteście super któż by to lepiej wytłumaczył?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|