Autor |
Wiadomość |
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.11.03 21:23:15 Temat postu: [C50 1.5 12V] Sprężyny tylne |
|
|
Witam.
Temat już zarzuciłem na mitsumaniakach ale im więcej opinii tym lepiej
Mam pytanie dotyczące sprężyn tylnych.
W moim miśku na trzepakach wyszło, że amorki tylne już na granicy.
Ostatnio jeździłem trochę z maksymalnym obciążeniem, tj. 5 osób + bagaż. Autko siadło z tyłu. Trudno mi powiedzieć czy siedziało za nisko czy nie, bo nie mam punktu odniesienia. Czasem zdarzało się, że koła dobiły i otarły o nadkole chyba. W każdym razie słyszało się takie szurnięcie. Głównie wtedy jak wjechało się w jakąś niszę na jezdni.
Zastanawiam się więc również nad sprężynami. Czy sama wymiana amortyzatorów powinna pomóc czy do wymiany nadają się już sprężyny. Z amorkami sprawa prosta jedziesz na trzepaki i sprawdzasz. Jak zweryfikować stan sprężyn jeśli wizualnie nic im nie dolega ?. Czy może wymienić tylko amorki i zobaczyć co będzie ?. Z drugiej strony jak na stacji wyjdzie, ze amorki jeszcze w normie (choć na granicy) to czy może same sprężyny wymienić. Wiem, że ideałem byłby komplet - amorki i sprężyny - ale wiadomo koszty.
Pozdrawiam,
Arek.
proszę o zakładanie tematów zgodnie z TUTORIALEM: -> http://www.coltmania.fora.pl/zasady-forum-pomysly-pytania-i-inne-kwestie-organizacyjne,18/tutorial-jak-dobrze-napisac-posta-w-dziale-technicznym,3233.html
OSTATNI RAZ BEZ OSTRZEŻENIA!
pawela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.03 22:30:16 Temat postu: |
|
|
Na 95% wystarczy wymienić same amorki.
Jak Ci przy pełnym obciążeniu na nierównościach obciera to nic groźnego - standard...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 18:27:22 Temat postu: |
|
|
jaki samochod??? ile lat???
jak pow 10 to warto sprezyny... np do ca0 za 120 masz nowe tyly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.11.04 20:55:25 Temat postu: |
|
|
Sorki
C50, 1991r., 260 tkm. 1500 12V.
Na allegro faktycznie są szwedzkie sprężyny za 120 zł co C50. Tyle, że jak doliczyć do tego dobre amorki to już kwota poważniejsza się robi.
Ile może kosztować wymiana samych sprężyn jeśli okaże się, że amorki są jeszcze ok ?
Pozdrawiam,
Arek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 21:02:00 Temat postu: |
|
|
Raczej nie dużo jeżeli przy okazji wymiany amorków. Chyba nie więcej jak 20zł/ strona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ketrab
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 21:03:21 Temat postu: |
|
|
za wymianę sprężyn wezmątyle samo co za wymianę amorów, bo tak czy tak muszą wyjąć amortyzatory, żeby zmienić sprężyny...także moim zdaniem, jeśli amorki są już wiekowe to lepiej zainwestować w nowe, przynajmniej raz zapłacisz za robociznę, a robocizna...podejrzewam, że jakieś 50-60 zł za stronę będą sobie życzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 21:08:51 Temat postu: |
|
|
potwierdzam wymieniałem ostatnio za amorek i sprężynke na tył wzieli 60 pln za strone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.11.07 21:17:13 Temat postu: |
|
|
Byłem dziś na stacji diagnostycznej. Amorki z tyłu sprawność okoo 60. Nie ma więc sensu wymieniać. Potwierdiło się, że jak auta siada to raczej sprężyny. Obiegowa opinia jest inna. Jak komuś "d*pa" siedzi to z regułu stawia na amorki właśnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.07 22:11:03 Temat postu: |
|
|
no to nie wiem skad znasz takie obiegowe opinie... przeciez sprezyna odpowiada za wysokosc zawieszenia a amor za tlumienie
bez amorow samochod stalby praktycznie na tej samej wysokosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|