 |
|
Autor |
Wiadomość |
Taero
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.26 16:14:14 Temat postu: [CJ4A 1.6] Problem z tylnymi hamulcami |
|
|
Witam wszystkich.
Na początku kwietnia kupiłem Colta 1.6.
Autko ma ABS. Przy pierwszym przeglądzie (pojazd sprowadzony) okazało się, że lewy tylni hamulec działa 30% gorzej od prawego, zarówno ręczny jak i nożny.
No nic, rozebrałem oba bębny, przeczyściłem, bębny były gładkie z nalotem rdzy na końcu powierzchni trącej (szerokość kilka mm). Szczęki miały jeszcze około 4-5 mm grubości. Po przeczyszczeniu i lekkim przetarciu szczęki papierem ściernym okazało się, że różnica w sile hamowania nie uległa zmianie.
Dlatego wykonałem następujące czynności:
przetoczyłem bębny,
oczyściłem i nasmarowałem samoregulator (nie ślizga się na gwincie - sprawdziłem)
zamieniłem lewy bęben z prawym
wymieniłem płyn hamulcowy (DOT4) + odpowietrzyłem układ
dokładnie wszystko oczyściłem, sprawdziłem stan linki od ręcznego, tłoczków.
I nic
Co może być nie tak?
Dodam, że posiadam wyciągi z przeglądów z poprzednich lat (od poprzedniego właściciela) i nie było z nimi żadnego problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.26 19:56:00 Temat postu: |
|
|
wg mnie padł korektor siły hamowania. Zakładając, że bęben jest prosty i równo bierze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Taero
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.27 09:38:33 Temat postu: |
|
|
Bęben bierze równo, zresztą zamiana bębnów nic nie dała.
A gdzie jest ten korektor siły hamowania? Chodzi Tobie o samoregulator (w każdym tylnim kole jest jeden), czy o układ regulujący moc hamowania tylnych kół w zależności od obciążenia auta? A może o jeszcze coś innego?
Nie jestem mechanikiem, więc szczegółowe informacje byłyby mile widziane
Pozdrawiam, Taero
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafi81
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Częstochowa Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.27 18:27:21 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś w jakim stanie masz elastyczne przewody doprowadzające płyn hamulcowy . Może być tak że już sparciały i podczas hamowania "puchną" i nie przepuszczają płynu hamulcowewgo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Taero
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.28 09:21:35 Temat postu: |
|
|
Przewody sprawdzałem, są w dobrym stanie.
Chciałbym przypomnieć, że problem dotyczy zarówno hamulca ręcznego jak i nożnego.
Jutro jeszcze profilaktycznie przejadę się do stacji kontroli pojazdów i sprawdzę, jak na chwilę obecną wygląda sytuacja.
Ponieważ wyniki, o których piszę, są sprzed prawie dwóch miesiący, kiedy to próbowałem przejść przegląd. Na tą chwilę autko zrobiło już około 2 tysięcy kilometrów, i może się okazać, że opisywane przeze mnie przyczyny były spowodowane dłuższym zastojem pojazdu u handlarza.
Jeśli nie, będę na bieżąco informował o postępie prac.
EDIT.
Wizyta w stacji diagnostycznej zakończyła się miłym zaskoczeniem - autko hamuje doskonale
Czyli jednak winę ponosił długi postój autka.
Czyli problem rozwiązany. Wielkie dzięki wszystkim za sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taero dnia 2009.06.01 01:08:01, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|