Autor |
Wiadomość |
Ictus |
Wysłany: 2008.12.09 20:30:40 Temat postu: |
|
nie... |
|
 |
Koyocik |
Wysłany: 2008.12.09 20:25:41 Temat postu: |
|
Ano właśnie, spalanie stukowe.
Wg danych producenta, 1,6 z CJ0 potrafi się przestawiać z 95 na 98 i odwrotnie. Natomiast 1,3 jest "dostosowany do paliwa o liczbie oktanowej 91". Czyli - 98 może mu zaszkodzić bardziej niż pomóc? |
|
 |
sebaSD |
Wysłany: 2008.12.09 18:46:38 Temat postu: |
|
moim skromnym zdaniem jeśli paliwo nie jest z niczym mieszane to miedzy 95 a 98 nie ma dużej różnicy ale dla świetego spokoju lepiej lać 98 zawsze to jakaś tam większa pewność żę autko nam nie stanie po odjechaniu ze stacji:) |
|
 |
Dedis |
Wysłany: 2008.11.18 10:05:02 Temat postu: |
|
często leje Pb 98 bo jest lepszej jakości niż 95Pb. silnik trochę lepiej pracuje i lepiej reaguje na gaz. osiągi w teorii nie powinny się poprawić z racji przyrostu liczby oktanowej, chyba że brać pod uwagę lepszą jakość, bo paliwo lepszej jakości pewnie coś da.
nawiasem mówiąc. liczba oktanowa nie ma nic wspólnego z kalorycznością!
liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe (detonacyjne) czyli na wyższej liczbie oktanowej można bardziej wyprzedzić zapłon i wtedy moc wzrośnie. w lato może potestuję efekty wyprzedzania zapłonu.
pozdro |
|
 |
CHAŁER |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:04:15 Temat postu: |
|
oczywiście nagra go ktoś inny  |
|
 |
misiekwwl |
Wysłany: 2008.11.18 10:04:03 Temat postu: |
|
chyba ciężko ganiać sie i kręcic filmik  |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:03:53 Temat postu: |
|
Nie dziekuje żeby nie zapeszyc!!! oby pogoda dopisała!!! jak mi sie uda to nakręce filmik ale nie obiecuje!!! |
|
 |
misiekwwl |
Wysłany: 2008.11.18 10:03:34 Temat postu: |
|
powodzenia wielki dzien juz jutro 3 mam kciuki  |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:03:22 Temat postu: |
|
Wiem wiem juz zalany i przygotowany!!! |
|
 |
szpala85 |
Wysłany: 2008.11.18 10:03:09 Temat postu: |
|
tylko nie tankuj do pełna gdzieś 10 litra wystarczy ..... i masz 40 kg mniej na pokladzie
powodzenia |
|
 |
privateer87 |
Wysłany: 2008.11.18 10:02:51 Temat postu: |
|
trzymam kciuki!!! |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:02:39 Temat postu: |
|
kill jest ustawiony na piątek. Napisze co i jak!!! Aby nie padało bo wtedy dup... zbita!!! |
|
 |
misiekwwl |
Wysłany: 2008.11.18 10:02:28 Temat postu: |
|
na kiedy jesteś ustawiony jak już bedzie po to daj znac jak ci poszło 3 mam kciuki  |
|
 |
Kleju |
Wysłany: 2008.11.18 10:02:15 Temat postu: |
|
privateer87 napisał: | ...
kleju z dieslem nie dałeś rady bo momentem diesel zabija. (bynajmniej takie cos wyczytałem ) |
hehe ale ja go spralem dostal juz na starcie a na mecie przewaga juz spora byla. Jak znajde filmik to wkleje, a chyba juz kiedys byl |
|
 |
privateer87 |
Wysłany: 2008.11.18 10:02:03 Temat postu: |
|
no zalać mozesz, zmian nie bedzie... zalej shell vpower (u mnie w 1,3 czuje delikatniutka różnice), opróżnij colta ze wszystkiego co sie da i powinno dać rade!! trzymam kciuki!! pokaż ze BMW wcale nie jest takei szybkie!!
kleju z dieslem nie dałeś rady bo momentem diesel zabija. (bynajmniej takie cos wyczytałem ) |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:01:50 Temat postu: |
|
Więc do Colta moge lac 98 spokojnie??? |
|
 |
pawela |
Wysłany: 2008.11.18 10:01:37 Temat postu: |
|
bgs napisał: | pawela, czy ty przypadkiem nie mówisz o wynalazkach typu "dynamic" 'super" oferowane przez różne koncerty etc.?
Oczywiście ze benzyna, która ma większą liczbę oktanów będzie bardziej wydajna - problem w tym, żeby naprawdę miała ich więcej.
Nie bez powodu w wyścigach stosuje się benzynę dużo bardziej procentową niż 95 czy nawet 98. |
nie o niczym takim. Mam na mysli 'normalne' 98 lub wiecej oktanowe paliwo typu Verva, V-Power. W silnikach nie konstruowanych specjalnie pod katem takich paliw (np VW FSI) nie odczuje sie zadnych zmian |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:01:25 Temat postu: |
|
OKI!!! |
|
 |
Krisu |
Wysłany: 2008.11.18 10:01:12 Temat postu: |
|
Shell - vpower racing (5zl za litr)
cudow sie nie spodziewac xD |
|
 |
Kleju |
Wysłany: 2008.11.18 10:00:58 Temat postu: |
|
CHAŁER napisał: | A próbował sie ktoś z e36 2.0 150 KM ??? Czy Misio ma szanse??? |
ja sie probowalem z dieslem bmw okolo 143konie i nie ma szans. A benzyna i 150 koni, hmmm jesli kierowca dobry to moze byc ciezko...
Jak juz bedzie po to obowiazkowo napisz!! |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:00:44 Temat postu: |
|
A próbował sie ktoś z e36 2.0 150 KM ??? Czy Misio ma szanse??? |
|
 |
Kleju |
Wysłany: 2008.11.18 10:00:32 Temat postu: |
|
pawela napisał: | wg testow robionych wielokrotnie przez Auto Swiat... NIC W sporadycznych przypadkach moc i moment zmienialy sie o 1KM czy 1-2Nm. To tylko reklama. Lepiej usuna kanape z tylu, kolo zaposowe i inne takie graty, roznica gwarantowana, sprawdzone  |
dokladnie, zmiejszenie masy to najtanszy sposob na konie
A roznicy na 98 raczej nie poczujesz. Jak stwierdzono to tylko poprawia lekko spalanie, jak zrobiono kiedys test to silnik jest bardziej "czysty" mniej nagaru itp.
A w wyscigach stosuje sie benzyne ponad 100 oktanowa, na takiej to juz mozna odczuc roznice. A w polsce to juz pisalem ze jak lejemy pb95 to mamy okolo 90 oktanow a pb 98 to mamy okolo 95 oktanow takie realia |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 10:00:20 Temat postu: |
|
Postaram sie zrobić wszystko zeby nie przynieść hańby trzem diamentom!!! |
|
 |
misiekwwl |
Wysłany: 2008.11.18 10:00:05 Temat postu: |
|
to tez zależy gdzie sie tankuje bo czasami tankując 95 nierózniła sie od 98 a raz zatankowałem na orlenie 98 to naprawde czyłem spora różnice ale to zależy lepiej zrobic tak jak pisał PAWELA wywal niepotrzebne graty i benzyny zatankuj nie za dużo żeby było lżej  |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 09:59:51 Temat postu: |
|
dzieki!!! |
|
 |
bgs |
Wysłany: 2008.11.18 09:59:36 Temat postu: |
|
pawela, czy ty przypadkiem nie mówisz o wynalazkach typu "dynamic" 'super" oferowane przez różne koncerty etc.?
Oczywiście ze benzyna, która ma większą liczbę oktanów będzie bardziej wydajna - problem w tym, żeby naprawdę miała ich więcej.
Nie bez powodu w wyścigach stosuje się benzynę dużo bardziej procentową niż 95 czy nawet 98. |
|
 |
pawela |
Wysłany: 2008.11.18 09:59:24 Temat postu: |
|
wg testow robionych wielokrotnie przez Auto Swiat... NIC W sporadycznych przypadkach moc i moment zmienialy sie o 1KM czy 1-2Nm. To tylko reklama. Lepiej usuna kanape z tylu, kolo zaposowe i inne takie graty, roznica gwarantowana, sprawdzone  |
|
 |
CHAŁER |
Wysłany: 2008.11.18 09:59:08 Temat postu: Benzyna 98??? |
|
Witam mam niedługo ustawionegi kill'a z BME e36 2.0 150 KM i mam zatem pytanie czy moge Colcika zalac 98 żeby miał lepszego kopa czy to cos da  |
|
 |
witoo |
Wysłany: 2008.02.04 09:45:27 Temat postu: |
|
ja staram sie lac 98 robie wiecej kilometrow, u mnie roznica w cenie to 9gr takze warto dac. a czesto jezdzac do poludniowych sasiadow wlewam Vpower i na pewno ciszej misiek chodzi, a kilometrow tez wiecej. najlepsze ze cena za litr Vpower w przeliczeniu na zl to 4,29 takze nie ma tragedii |
|
 |
keleron |
Wysłany: 2008.02.03 17:59:32 Temat postu: |
|
popieram ja jeżdżę tylko na 100 oktanowej V-Power i czuję różnicę...silnik równo pracuje jest cichszy ma lepsze osiągi nie buczy i nie szarpie po za tym (mam taką nadzieję) najmniej je chrzczą...bynajmniej w warszawce tak jest!!! |
|
 |
pawelek |
Wysłany: 2007.12.18 23:41:08 Temat postu: |
|
Czystsze paliwo, cichsza praca silnika.
Czy lać Pb98 musisz odpowiedzieć sobie raczej sam(a).
Ja osobiście korzystam z Pb98 w obu moich autach (colcie i avensisie).
Różnica w cenie u mnie (dolnośląskie) to zaledwie kilka groszy więc
wolę wlać lepsze paliwo bez obawy, że pociągnie mnie to aż tak po kieszeni. |
|
 |
patysia00 |
Wysłany: 2007.12.18 23:07:25 Temat postu: |
|
Czyli lać pb98 można i to nie zaszkodzi. Ale różnicy nie ma więc nie warto przepłacać.  |
|
 |
Kleju |
Wysłany: 2007.12.18 17:33:34 Temat postu: |
|
raz na jakis czas mozna zalac caly bak lepszego paliwa (verva, v-power itp) ale to tylko po to zeby "oczyscic" caly proces spalania (z nagaru itp).
JA zawsze starelm sie lac 98 bo jest duze prawdopodobienstwo ze nie byla chrzczona, a w polsce pb95 i tak ma niecale 90oktanow (albo z rozpuszczalnikiem) wiec lepiej lac 98 i moze bedzie 95 oktanow  |
|
 |
pawela |
Wysłany: 2007.12.18 14:17:24 Temat postu: |
|
poczytaj testy robione przez Auto Swiat, zarowno w warunkach drogowych jak i laboratoryjnych. Nie bylo zadnych roznic w mocy, zmiany momentu rzedu +- 2Nm, przyspieszenie i elastycznosc zmnielo sie rowniez w granicach tysiecznych czesci sekundy. Gra niewarta swieczki... |
|
 |
Sebak83 |
Wysłany: 2007.12.18 00:49:58 Temat postu: |
|
Nie odczujesz różnicy miedzy 95 a 98 jeśli chodzi o moc chyba, ze wlejesz 100 oktanowe np. V-power. Różnica miedzy 95 a 98 to ilość zrobionych kilometrów co za tym idzie mniejsze spalanie. |
|
 |
patysia00 |
Wysłany: 2007.12.17 23:43:54 Temat postu: Colcik jeździ na pb98 czy nie? |
|
Myslałam, że każde autko "lepiej" jeździ na pb98 a tu nie. Słyszałam, że silnik jakoś tam musi być przystosowany do pb98, i że do niektórych aut nie wskazane jest lanie 98. Dlatego właśnie chciałabym się dowiedzieć, czy colt CJO 1.3 z 96 roku może jeździć na pb98? Czy to wogóle prawda, że nie każde auto może jeździć na pb98?
Jeżeli temat był, to przepraszam, ale nie znalazłam nic o tym. |
|
 |