FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum COLTMANIA.PL Strona Główna
->
Technika jazdy / bezpieczeństwo
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
NASZE FURKI
----------------
!!!! UWAGA FORUM PRZENIESIONE !!!
Przedstaw się...
Klubowicze (A152-C12 & C51A-C58A)
Klubowicze (CA0-CA1A-CA5A)
Klubowicze (CJ0-CJ4)
Klubowicze (CZ3-CZ5-CX)
Lancer C6x-CBx-CKx, Proton, Carisma i nie tylko...
Archiwum KLUBOWE
ZLOTY, SPOTY, IMPREZY...
----------------
MAZOWIECKIE
SPOTY
Spotkane COLTY
ZLOTY OGÓLNOPOLSKIE
WIELKOPOLSKIE
PODKARPACKIE I ŚWIĘTOKRZYSKIE
ŚLĄSKIE I MAŁOPOLSKIE
ZLOTY WIELKOPOLSKIE
OGÓLNE
----------------
Car audio & CB
ZRÓB TO SAM
PODWOZIE
SILNIK
ELEKTRYKA
NADWOZIE
WNĘTRZE
SPRZEDAM
KUPIĘ
Zakup kontrolowany
Sprzedam (pozostałe rzeczy)
TECHNICZNE
TUNING & RACING
OGÓLNOTECHNICZNE, ciekawostki...
CRASH
Prawo, ubezpieczenia itp.
Technika jazdy / bezpieczeństwo
EKSPLOATACJA
JAZDA POLSKA
CIEKAWE AUKCJE (części / akcesoria itp.)
CIEKAWE AUKCJE (auta w całości lub na części)
ZNIŻKI
GIEŁDA
STREFA KLUBOWA
----------------
MISS COLTÓW 2009
GADŻETY KLUBOWE / FUNDUSZ COLTMANII
Zasady forum, pomysły, pytania i inne kwestie organizacyjne...
TO MY
Najlepszego...
DOWNLOAD
MISS COLTÓW 2008
REGULAMIN I ZASADY
POZOSTAŁE
----------------
Potrzebny SPECJALISTA-ZAWODOWIEC
Tuning mechaniczny
Tuning optyczny
Fotki tuningowe
Historia COLTÓW
Nasze wyścigi
Filmiki
Sport...
Gry i łamigłówki
Humor
Dyskusje motoryzacyjne
COLTMANIA.EU
Polecane strony
ELECTRO
POGADUCHY
LUBELSKIE
ŁÓDZKIE
[A15x-C1x-C5x] Klubowicze
WARMIŃSKO-MAZURSKIE I PODLASKIE
DOLNOŚLĄSKIE I OPOLSKIE
POMORSKIE I ZACHODNIO-POMORSKIE
[CA0] Klubowicze
[CJx] Klubowicze
KUJAWSKO-POMORSKIE
[CZx] Klubowicze
COLTY sprzedane
Inne auta
FUNDUSZ COLTMANII
ZASADY KONKURSU
Archiwum ogłoszeń kupna / sprzedaży
LUBUSKIE
Archiwum - COLTMANIA 2008
Archiwum - MITSUMANIAKI 2008
Kącik fotograficzny
Totalny OFF-TOPIC
Archiwum - MITSUMANIAKI 2007
Linki
LordV1000
Kosz
Archiwum - inne zloty
NOWY SHOUTBOX
----------------
Jak dodawać zdjęcia?
...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Dedis
Wysłany: 2008.04.10 09:56:03
Temat postu:
powinno się zaczynać kręcić tą ręką w którą stronę chce sie skręcac, łapać kierownicę u szczytu i ściągać na dół, złapać drugą ręką a pierwszą w tym momencie puścić itd itd itd.
tak uczy każda szanująca sie szkoła jazdy. inna sprawa jest na torze lub w górach gdzie często wystarczy trzymać za 15 trzecia i nie odrywać rąk od kierownicy.
pzdr
CHAŁER
Wysłany: 2008.03.15 18:39:07
Temat postu:
Ja kręcę jedną ręką a drogą trzymam na lewarku od biegów tak już z przyzwyczajenia!!!
Angela
Wysłany: 2008.03.15 12:04:29
Temat postu:
Zgadzam się z cichym i damianrally. Ważne są efekty.
saico
Wysłany: 2008.03.14 20:59:49
Temat postu:
Jakkolwiek to zabrzmi... ja tam zazwyczaj kręcę jedną ręką i chociaż nie mam wspomagania to nawyk taki pozostał jeszcze od malucha i nie mam z tym najmniejszych problemów... wygodnie i przede wszystkim skutecznie
w razie potrzeby można drugą ręką przyredukować i szybko gdzieś odbić... a przy spokojnej jeździe można koleżankę trzymać za... kolano ;] hehe
...no i racja - 30h jeżdżenia nie robi z Ciebie dobrego kierowcy... jedynie praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka... a no i jeszcze bać się nie można
heh zresztą komu ja to piszę... pozdrawiam...
damianrally
Wysłany: 2008.03.06 22:47:11
Temat postu:
zgoda z cichym ,nie ważne jak sie to robi
ważne żeby to zrobić dobrze i szybko
hosaka
Wysłany: 2008.03.06 22:34:41
Temat postu:
misiekwwl - gratuluję szczerego instruktora. biorąc poprawkę na fakt,że nauka jazdy trwa 30h, to trzeba sobie powiedzieć,że to jest nauka zdawania egzaminu, bo jazdy to sie później samemu trzeba nauczyć... dlatego tak podoba mi się system stosowany we Francji, gdzie po uzyskaniu prawka przykleja się na autko duże oznaczenia "zielonego kierowcy" i najbliższy rok jeździ się z pełnoprawnym kierowcą. bez takiej "asekuracji" na pokładzie traktuje się delikwenta jakby nie miał w ogóle prawka
misiekwwl
Wysłany: 2008.03.05 14:02:41
Temat postu:
nijak ma sie teoria nauki jazdy do praktyki mój instruktor mówił mi że to czego on mnie uczy to tylko mi sie przyda na egzaminie a juz jak zdam to i tak każdy ma inna technike i będzie jeżdził po swojemu
leo70
Wysłany: 2007.09.05 10:03:29
Temat postu:
Te rady na temat kręcenia udzielane przez instruktorów nauki jazdy są nic nie warte. Podam Wam przykład z życia. Otóż moja dziewczyna chodziła na jazdy i brała ze mnie zły przykład i kręciła tak jak ja jedną ręką więc Pan Instruktor często ją upominał i krzyczał "ręce na kierownicę". Jakież było jej zdziwienie (dziewczyny) gdy jechała jako pasażer z tymże instruktorem - też kręcił JEDNĄ RĘKĄ.
wiewióra
Wysłany: 2007.09.04 08:28:55
Temat postu:
Cichy ale kręcisz!!!
Cichy
Wysłany: 2007.09.04 00:43:50
Temat postu:
Heheh a wszystkie metody padają jak się w jednej ręce ma telefon w drugiej papierosa a na koklanach mapa, czasem też widać jak kobiety ze szminka jeszcze walczą patrząc w lusteko ja tam jestem zdania że nieważne w jaki sposob kręcic waze by z dobrym efektem, a tu jednak praktyka ma njwiększe znaczenie.
LordV1000
Wysłany: 2007.09.03 23:56:35
Temat postu:
Dziwne mi np wygodniej jest krecic jedna reka i bezpieczniej moim zdaniem. Mam sportowa kierownice i przy wspomaganiu latwo mi to idzie. obie rece na kierownicy trzymam gdy jade jednostajna predkoscia. Ponadto pare razy uniknalem stliczek dzieki szybkim i gwaltownym ruchom kierownicy a nawet raz uzylem recznego zeby szybko wytracic predkosc
remix
Wysłany: 2007.09.03 16:35:04
Temat postu: Kręcenie
Najgorszym zwyczajem motoryzacyjnym powtarzanym jak mantra przez instruktorów i niektóre, pożal się Boże, szkoły jazdy jest "nie krzyżować rąk na kierownicy"
Tak, tak, dobrze piszę! - krzyżować!
Ale zacznijmy od początku- wszędzie mówią jak NIE kręcić kierownicą - nie "doić krowy", nie przekładać po parę cm (domena kobiet), nie kręcić jedną ręką, itp. Rzadko kto pokazuje. Nasuwa się pytanie - czyli jak?
"Szkoła auto" (tragedia moim zdaniem. powinni zakazać emisji) nie pokazała wprawdzie punkt, po punkcie, ale dało sie zauważyć, że instruktorzy najpierw biorą zamach (przekładają) rękę a potem skręcają. Czyli gwałtowny i niespodziewany manewr mam zaczynać nie od skręcania tylko od przekładania? - dziękujemy, szukamy dalej...
Szukałem tak parę miesięcy, aż znalazłem to co instruktor parę (7) lat temu wykrzewiał z całą stanowczością (jego technika kręcenia najbardziej przypominała dojenie) podczas kursu:
http://www.technikajazdy.info/download/raj...wicza-odcinek2/
Film nieco archaiczny, ale (poza nieustawionym zagłówkiem) wszystko pokazane dokładnie i prawidłowo. Nie znalazłem aby ktoś to lepiej tłumaczył, dodatkowo pokazane w zwolnieniu efekty takiego kręcenia.
Polecam obejrzenie i wdrażanie tego podczas codziennej jazdy, aby "było" jak będzie potrzebne.
A co do "szkoły auto" to czekam na wasze komentarze. Odcinki dla mnie są bezsensowne.-np. ten kiedy udowadniali wyższość lepszych opon na tył- jeden test który w zasadzie niczego przydatnego nie wykazywał (choć co do samej rady ciężko polemizować). Instruktorzy którzy w następnym odcinku zaniedbują to czego uczyli w poprzednim surowo napominając (dociągnąć pasy i inne). I rady typu- trzymaj ręce "za piętnaście trzecia" - czasami się nie da, bo taka konstrukcja kierownicy.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin