Autor Wiadomość
Dedis
PostWysłany: 2008.09.19 14:20:27    Temat postu:

odkopuję dla wyjaśnienia sprawy.
powinno się turlać na biegu. np na 5tce.
spalanie = 0
większe bezpieczeństwo (jak wpadniesz w nadsterowny poślizg, będzie ci potrzebny
ciąg, żeby z tego wyjść)

w każdym silniku na wtrysku tak to działa.
w niektórych gaźnikach jest też specjalny zawór który odcina doplyw paliwa gdy silnik jest bez obciążenia (np honda civic 1.3 92-95)
można sprawdzić czy ma sie taki cuś. jedziemy bez gazu aż do najniższych obrotów. zwykle ok 1000obrotów auto przestaje zwalniać - zaczyna być podawana paliwo.

pzdr
Olek1222
PostWysłany: 2007.06.01 20:12:41    Temat postu:

pozatym sa inne plusy hamowania silnikiem oprucz tego ze spalanie wynosi 0 Smile a mianowicie nie grzeja sie tak hamulce co skraca odleglosci hamowania, jak jest potrzeba ostrego hamowania Smile ogladalem szkola bezpiecznej jazdy i tylko tak ucza hamowania prz dojezdzaniu do krzyzowki, czyli redukcja biegu, hamowanie silnikiem i nic wiecej Smile Pozdrawiam
fruu
PostWysłany: 2007.06.01 16:53:04    Temat postu:

ekolodzy mnie pewnie zatłuką gdy to przeczytają ale taka oszczędność jest w zasadzie minimalna. Co innego mój kumpel, który do skrzyżowania dojeżdża przyśpieszając a potem ostro hamując. Wtedy dojazd nawet na luzie daje pewne mierzalne oszczędności Wink
witoo
PostWysłany: 2007.06.01 16:33:40    Temat postu:

no chyba ze ktos ma gaznik jak ja Sad to wtedy nie ma szans na oszczedzanie ??
pH
PostWysłany: 2007.06.01 15:42:52    Temat postu:

nie chodzi tu o slinik 16v lecz o elekroniczny wtrysk paliwa... w przypadku hamowania silnikie komputer odłancza podawanie paliwa,bo praca silnika podtrzymywana jest przez energie jadącego auta i przez tą chwile salanie wynosi 0 Smile natomias przy jezdzie na luzie silnik potrzebuje tej odrobiny paliwa zeby nie zgasnąc.... i to cała tajemnieca Smile
mily177
PostWysłany: 2007.06.01 14:49:03    Temat postu:

z tego co wiem i tak przynajmniej u mnie zauważyłem ze jak go trochę hamuje silnikiem to ma mniejsze spalanie,a dokładnie nie wiem do jakich obrotów go hamować>pozdro,widzę ze minimalizacji kosztów na jeździe
jogi333
PostWysłany: 2007.06.01 01:11:40    Temat postu: Ma luzie czy nabiegu do skrzyżowania

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Colta 1.6 16V 92r. Wcześniej jeździłem dieslem starej generacji. W poprzednim aucie przy dojeździe do skrzyżowania luz/hamowanie silnikiem spalanie było takie samo, ale słyszałem, że w silnikach 16v jest inaczej. Przy hamowaniu silnikiem spalanie jest niższe niż na luzie. Jak jest w przypadku colta i ewentualnie, do jakich obrotów hamować sinikiem?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group