Autor |
Wiadomość |
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.24 17:09:41 Temat postu: [CA0 1.3] Rura zamiast katalizatora |
|
|
Hej wie ktos moze jaka długosc i srednice powinna miec rura wstawiona zamiast katalizatora w Colcie Cao z silnikiem 1.3? Bo planuje włozyc zamiast katalizatora zwykla rure przelotowa, Pozdro, ona ma byc wspawana tak to czyli musi byc tej samej srednicy co rura układu wydechowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
TeeRWu
Sprzedał Colta...
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nasielsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 17:13:51 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak...wywalasz katalizator np.35 cm-ej długości i taki sam kawał rury,takiej średnicy jak wydech wstawiasz w jego miejsce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 17:46:41 Temat postu: |
|
|
kata sprzedaj dostaniesz troche $$ albo lepiej wywalic bebechy i wstawic rure do srodka nie bedzie jaja z przegladem. Tylko nie wiem jak ta cala operacja wplynie na silnik jesli masz 2 sady lambda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.24 18:58:01 Temat postu: |
|
|
To Cao 1.3 ma dwie te sady? Do czego one sa wogule?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.24 19:33:41 Temat postu: |
|
|
Michaell napisał: | To Cao 1.3 ma dwie te sady? Do czego one sa wogule? |
Tak, jeden sad jabłkowy, a drugi sad gruszkowy
SONDA (sondy itp tak to sie pisze i odmienia)
Masz jedna sonde ktora znajduje sie za kolektorem. Sluzy do pomiaru spalin, czy mieszanka jest ok, czy spalanie przebiega dokladnie...Ale to nie jest tematem tego postu.
Wstawiasz rure dlugosci takiej samej jak katalizator. A srednica taka sama jak wydech. Nie wiem jaki trzeba zmierzyc suwmiarka.
Ale zastanow sie bo na pewno bedzie glosniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.24 19:50:05 Temat postu: |
|
|
bo chodzi o to ze kat juz przegnil sypie sie, Kleju a wydaje Ci sie ze moze byc duzo głosniej w srodku itp, tak miarowo to moze byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.24 19:59:32 Temat postu: |
|
|
Cos na pewno bedzie glosniej. A zwlaszcza od okolo 3tys obr. Wiec w trasie to moze byc troche denerwujace. Nie wiem jaki masz tlumik koncowy... Jesli seryjny to na pewno bedzie troszke glosniej. Ale nie umiem Ci okreslic jak. U mnie bylo glosno i po okolo 2 tygodniach zalozylem kata.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszdk
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2008.08.24 20:16:14 Temat postu: |
|
|
bedziesz miał troszke głosniej powyzej 3 tys. ale nie jest to denerwujace jesli masz seryjny wydech
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.27 21:02:07 Temat postu: |
|
|
Hej bylem ostatnio na kanale i widzialem ta sonde, znajduje sie ona przed katem a nie za to nie wiem jaki wplyw bedzie mialo na silnik wywalenie kata i wstawienie rury?, sonda i tak bedzie miala takie same spaliny, jak byla by ona za katam to tak, tylko bedzie wiecej powietrza pobierac nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeeRWu
Sprzedał Colta...
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nasielsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.27 21:33:34 Temat postu: |
|
|
Sonda bedzie odczytywac to samo czy przy katalizatorze czy przy rurce,gdyby była za katem to zmiana w odczycie by była,ale skoro mówisz ze Twój katalizator jest przestarzały co podejrzewam ze pół wkładu masz juz w końcowym to silnik Ci bedzie chodził tak jak chodzi teraz,wstawiaj rure bez obaw:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.28 10:09:40 Temat postu: |
|
|
No juz tej obudowy nie ma na kacie, ona byla jakas wyciszajaca czy cos z pianka nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.28 10:27:03 Temat postu: |
|
|
cao 1.3 ma tylko jedną sondę przed katem, przygotuj sie na wymianę sondy ponieważ może sie schrzanić po wstawieniu rury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.28 12:38:14 Temat postu: |
|
|
Immortal napisał: | cao 1.3 ma tylko jedną sondę przed katem, przygotuj sie na wymianę sondy ponieważ może sie schrzanić po wstawieniu rury |
Niby dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.28 13:11:19 Temat postu: |
|
|
katalizator zwalnia spaliny w rurze ponieważ przechodzą przez wkład , jeśli wytniesz kata, to spaliny nie będą miały żadnego oporu, i szybciej będą przelatywały z większą temperaturą. U mnie nie wytrzymała osłona sondy i sie spaliła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.28 14:02:00 Temat postu: |
|
|
przeciez sonda jest przed katalizatorem?jakby była za to to co piszesz ma jakis sens ale w tej sytuacji nie jest niczym poparte.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.28 14:03:34, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michaell
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lodzkie
|
Wysłany: 2008.08.28 15:18:31 Temat postu: |
|
|
tez tak mysle śliwek, teraz szukam takiej rury i bede gdzies dzialal, a powiedzcie mi jeszcze bo nie mam obrotomierza, przy predkosci ok 90-100 km/h na 5 biegu ile bedzie tysiecy obrotow?:->Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.29 08:54:16 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak w 1.3,ale ja u siebie mam przy 100km/h 3tyś.obrotów,widaje mi sie ze ty bedziesz miał ciut wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.11.07 21:40:22 Temat postu: Sypiący się katalizator. |
|
|
C50 1500 kat.
Lecą mi po kolei kolejne elementy wydechu . Wymieniłem już tłumnik końcowy, potem rurę środkową. Teraz widzę, że zaczyna sypać się katalizator.
Dotychczas sprawa była prosta. Kupowałem zamiennik i sprawa prosta.
Próbowałem wybadać podobnie z katalizatorem ale sie zdziwiłem. Znalazłem jakiś Bosala ale cena kosmos ponad 1000 zł. Innych zamienników nie ma. Pozostają używki (ale przecież nie będą młodsze niż ten w moim colcie) i katalizatory uniwersalne. Te ostatnie jednak trzeb chyba w takim razie spawać chyba. Wiem, ze ludzie wywalają katalizatory i ładują rurę - ale opinie są podzielone.
Jeśli zatem przyjdzie mi wywalić mój katalizator to co polecacie ?
W szczególności jak wygląda sprawa z uniwesalnymi katalizatorami. Nie ma obaw, że wpłynie taki uniersalny wynalazek na jakość pracy całego układu i silnika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 09:33:54 Temat postu: |
|
|
Całkiem niedawno wyciałem kata i w jego miejsce wstawiłem rure.
Jest brzeczenie, sporo glosnije niz bylo a na odpuszczonym gazie "pierdzenie metaliczne"
Czy jest jakas poprawa osiagow jeszcze nie wiem bo na hamowni nie bylem, na dupohamowni nie czuje roznicy.
Jesli nie zalezy Ci ja przyrostach mocy to po co go wycinac ?
poszukaj katalizatora uzywanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 10:58:57 Temat postu: |
|
|
MARCIN--Ibiza napisał: | poszukaj katalizatora uzywanego. |
Tu kolega ma racje jedz na szrot i poszukaj dawce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 11:52:14 Temat postu: |
|
|
hmmmm... biorac pod uwage ze kat pada po -/+ 100tys km to na szrocie pewnie pelno pietnastoletnich samochodow z mniejszym przebiegiem...
wal uniwersalny i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 12:47:14 Temat postu: |
|
|
Tez prawda, z tego wniosek ze uzywany kat bedzie spelnial tylko role tłumika/zapychacza, nie bedzie on oczyszcal spalin
Zamiast inwestowac w kata uniwersalnego chyba bym zakupil tłumik środkowy z kwasóweczki, firma MGMOTORSPORT ma takie tłumiki po 200zł- waga około 1kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 15:38:29 Temat postu: |
|
|
albo wyciac z jakiegos rozbitka z tym samym silnikiem. przypomnij jaki masz model i jaki silnik w srode jade do kumpla zobaczyc czesci przywiozl rozbitego Colcika z 2000r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.11.08 17:06:27 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Mój Colt to C50 1500 12V.
Poczytałem trochę forum (coltmania i mitsumaniaki) i wiem już na pewno, że nie chcę wstawiać w miejsce katalizatora żadnej strumienicy lub zwykłego kawałka rury.
W grę wchodzi albo używka - ale to słusznie zauważył Ictus, że w przypadku C50 to będąmocno używane, więc mija sie z celem. Chyba, że jest tak, iż nowsze colty (CA0 czy CJO) miały takie same katy. To wydaje mi się jednak mało prawdopodobne choćby z tego powodu, że kolejne generacje spełniały wyższe normy ekologiczne.
Pozostaje zatem uniwersalny. Musiłabym poszukać jakiś lepszy a nie całkowite no name. Ceny nawet zachęcająco (ok. 200 zł) ale dochodzi spawanie.
Tłumnik środkowy - też o tym myślałem. Gdyby był do tego jeszcze pasujący pod model, tj. bez spawania. Pomijając problemy na stacji diagnostycznej to czy taki tłumnik może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę silnika i całego ukłądu wydechowego ?
Jeszcze jedno pytanko. Jeśli w katalizatorze coś dzwoni to to oznaka już jego definitywnego końće ?. Oprócz tego zaczyna się sypać na zewnątrz (początki dziur) ?
Pozdrawiam,
Arek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.11.08 17:09:42, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.08 17:50:36 Temat postu: |
|
|
moze porcelana popekana i dzwoni dlatego, moze tez sie z niego wysypywac
u mnie katalizator byl na obejmach/flanszach
Katalizator mozesz wykrecic z ukladu wydechowego, juz na stole odciac flansze, dospawac je do tlumika przelotowego, zamontowac do samochodu bez spawania pod samochodem, tylko dokrecic w miejsce kata.
Nie ma sie czego bac podczas spawania pod samochodem, teraz mechesy maja taki bajer ktory zaklada na akumulator, nie musi nawet odpinac klem, zadne bledy dzieki temu nie wskakuja do kompa, nie resetuje sie zegar ani radio.Full spokoj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|