Autor |
Wiadomość |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.21 08:20:25 Temat postu: [CA0 1.6] Piąty bieg nie idzie dalej niż 5000 obrotów |
|
|
Witam kolegow Coltmaniaków
Piszę do Was z hotelu pod niemiecką granicą i zaraz jadę w dalszą drogę na wakacje
Spotkała mnie dziwna przygoda na A2 pod Poznaniem. Chciałem zobaczyć ile mój colcik wyciśniei przy okazji pobic mój dotychczasowy rekord.
Na 4. biegu rozpędziłem się do około 185km/h @ 6350 i wrzuciłem 5. bieg.
Obroty niemal natychmiastowo malały do 5000 i 5. prędkość zamiast wzrastać spadała pomimo tego, że pedal miałem w podłodze. Zrobiłem tak z 4, 5 razy i za każdym razem na piątce zamiast przyspieszać - zwalniał ;-(
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
LSA69
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008.08.21 08:43:39 Temat postu: |
|
|
Hm... a jaką miałeś prędkość na 5-tym biegu przy 5000prm...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.21 20:47:27 Temat postu: |
|
|
było 175-180km/h...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.21 21:39:29 Temat postu: |
|
|
a masz juz ten "hiper dolot" ???
no i moze w 1.6 5 to nadbieg... nie znam przelozenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.21 22:04:20 Temat postu: |
|
|
znam takich co z CA0 1.6 wyciągali 230km/h zamykając obrotomierz.
Przełożenia w 1.6 są wszystkie takie same jak w 1.8, ale inne jest przełożenie główne (1.3 i 1.8 takie samo).
Rafał jak sprzęgło u Ciebie? Jak było załadowane auto?
Inna myśl jaka przychodzi mi do głowy, pisałeś kiedyś, że auto dużo Ci spala. Jeśli sprawdziłeś wszystkie rzeczy o których ci pisałem i nadal jest jak jest to nie pozostaje nic innego jak słaba kondycja silnika, skoro nie ma siły ciągnąć na wysokich obrotach przy tak dużym obciążeniu i oporach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.21 22:56:47 Temat postu: |
|
|
Ictus napisał: | a masz juz ten "hiper dolot" ???
|
Nie mam tego "hiper dolotu" i nie wiem skąd u Ciebie tak uszczypliwość w moją stronę...
pawela napisał: | Rafał jak sprzęgło u Ciebie? |
Sprzęgło nówka Asina, może z 5000km na nim zrobiłem
pawela napisał: | Jak było załadowane auto? |
2 osoby + bagażnik
pawela napisał: | Inna myśl jaka przychodzi mi do głowy, pisałeś kiedyś, że auto dużo Ci spala. |
Spalanie jest raczej ok, bo na odcinku 440km spalil mi 7,2l/100km, ale prawie 20 minut jechałem 185km@6300 na czwartym biegu...
pawela napisał: | słaba kondycja silnika, skoro nie ma siły ciągnąć na wysokich obrotach przy tak dużym obciążeniu i oporach. |
Ale przecież na czwartm biego rozpędzał sięi to dosyż żwawo, zeby nie powiedzież, że bardzo żwawo. Tylko jak wrzucałem na 5. to momentalnie zwalniał i 5000 obrotów za Chiny Ludowe nie chciał przekroczyc... ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuba_195
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 11:20:16 Temat postu: |
|
|
Ja przyznam ze jechałem 190 swoim na 4 biegu ale 5 nie zapiąłem więc nie wiem czy Twój zareagował tak na obciażenie bagażnika i 2 osoby ale wydaje mi się że o to chodzi. A kondycja silnika swoją drogą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 13:47:39 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wpadł mi do głowy inny pomysł.
Wyczytałem gdzieś, że w Japonii była kiedyś blokada na 180km/h.
U mnie licznik na 5 biegu staje na 5 tysiącach i 180km/h i ani drgnie ruszyć dalej...
Może mam u siebie silnik sprowadzony z Japonii? Czy to możliwe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 13:58:33 Temat postu: |
|
|
całe auto jest z Japonii
Bardzo, bardzo, bardzo wątpię, żebyś miał taką blokadę. Jakie rzeczy tylko na rynek japońśki, licznik byłby do 180, i na 4 byś sie nie rozpędził. Stawiam jednak na to, że silnik na 5 biegu pod wpływem przełożenia, obciążenia, oporów powietrza i swojego stanu nie ma siły uciągnąć...
Rafał, w Polsce nigdy nie udało mi się przekroczyć 185km/h 5100rpm. Na żadnej drodze. W Niemczech, na autobhanie, na niemieckim paliwie - 215 5800rpm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuba_195
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 13:58:40 Temat postu: |
|
|
mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 14:07:49 Temat postu: |
|
|
kuba_195 napisał: | mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:) |
z tego co sie orientuje to wszystkie CA0 były robione w japonii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiekwwl dnia 2008.08.24 14:08:11, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 14:24:47 Temat postu: |
|
|
misiekwwl napisał: | kuba_195 napisał: | mam prosty pomysł. możesz podnieśc swojego colcika z przedu, postawic na 2 stabilnych klockach, podkreślam stabilnych, i zapiąc 5 i delikatnie rozpędzac ,i będziesz wiedział czy ma blokade czy nie. tylko ustrożnie:) po numerach nadwozia możesz zobaczyc gdzie był składany twój misiek:) |
z tego co sie orientuje to wszystkie CA0 były robione w japonii |
tak, tylko w Japonii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 17:37:36 Temat postu: |
|
|
pawela napisał: | całe auto jest z Japonii
Bardzo, bardzo, bardzo wątpię, żebyś miał taką blokadę. Jakie rzeczy tylko na rynek japońśki, licznik byłby do 180, i na 4 byś sie nie rozpędził. Stawiam jednak na to, że silnik na 5 biegu pod wpływem przełożenia, obciążenia, oporów powietrza i swojego stanu nie ma siły uciągnąć... |
Pewnie masz rację. Rozmawiałęm dziś z ojcem i mówił coś o pierścieniach lub tłokach nietrzymających ciśnienia. Może przejechać się do ASO na diagnostykę silnika?
pawela napisał: | Rafał, w Polsce nigdy nie udało mi się przekroczyć 185km/h 5100rpm. Na żadnej drodze. W Niemczech, na autobhanie, na niemieckim paliwie - 215 5800rpm |
Ja bym dał radę się rozpiędzić nawet i do 300, bo miejsca miałem pełno. Jechałem te 185km/h i w ogóle prędkości nie czułem. Denerwowałem się tlyko, że jak wrzucam na piątkę to nie ciągnie ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 20:59:21 Temat postu: |
|
|
sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 21:10:21 Temat postu: |
|
|
pawela mam do ciebie pytanie czy CJ0 tez były tylko w japonii robione ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.24 21:15:15 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam to tak. CJ0 to w rzeczywistości zmodyfikowane CA0, zmianom uległo nadwozie, mechanicznie niewiele.
A np Carisme produkowano już w Holandii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.25 08:12:09 Temat postu: |
|
|
pawela napisał: | sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO  |
W każdym serwisie mi sprawdzą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.25 11:06:14 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | pawela napisał: | sprawdź kompresję. Do tego nie potrzeba ASO  |
W każdym serwisie mi sprawdzą? |
powiedzmy w każdym szanującym się, niekoniecznie autoryzowanym.
Nawet niektóre warsztaty 'u pana Miecia' mają manometry
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.25 13:25:51 Temat postu: |
|
|
Dzieki za pomoc. Sprawdzę co i jak i dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ratajeq
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Konin Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.02 10:33:26 Temat postu: |
|
|
ja sprawdzałem sam cisnienie ... bodajże z łodzi lub kalisza jakiś sklep internetowy produkujący własnie manometry ...
zapłaciłem z przesyłką mniej niż 50zł ... a każdy serwis raczej krzyknąłby sobie więcej ....
jedyny minus - potrzebne są 2 osoby ;P
co do dziwnych ograniczeń w silnikach spotkałem się z tym w golfie 3
na 4 szedł spokojnie 170 ... na piątce nie można było przekroczyć 150 ... ot taka blokada
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ratajeq dnia 2008.09.02 10:34:36, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lancerTata
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: oswiecim
|
Wysłany: 2008.09.02 17:47:17 Temat postu: |
|
|
Zawsze wyciągniecie więcej na 4 biegu niż na 5 -gwałtownie wzrasta opór powietrza zmniejsza się przyczepność więc większe straty między kolami a asfaltem moc silnika gra główną role
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.03 19:04:43 Temat postu: |
|
|
Tutaj się nie zgodzę, bo chłopaki na 4. wyciągali po 195, a na 5. nawet 215...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lancerTata
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: oswiecim
|
Wysłany: 2008.09.03 21:48:47 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy od silnika i przyczepności a dokładniej od oporu powietrza i czy dysponujemy mocą by go przezwyciężyć --- i tak jest jeżeli jesteś w stanie /dzięki mocy/ rozkręcić silnik na 5 biegu do
odcinki . Zazwyczaj przy słabszych motorkach np. gdy Colcik ma 1,3 l to większą szybkość uzyskasz na 4 biegu niż na 5...
Opór powietrza narasta lawinowo powyżej 100km/h /wręcz logarytmicznie/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.04 10:46:26 Temat postu: |
|
|
a dokładnie od 100km/h do wzrasta do kwadratu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.05 18:48:39 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | Tutaj się nie zgodzę, bo chłopaki na 4. wyciągali po 195, a na 5. nawet 215... |
w CJ0, w instrukcji obsługi (zarówno 1.3 jak i 1.6 ),
maksymalne prędkości są podane na IV biegu..
oczywiście na V biegu będzie można uzyskać większą prędkość
ale warunkiem jest, tak jak napisał lancerTata, wystarczająca moc aby pokonać opory..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|