Autor |
Wiadomość |
masa
COLTMANIAK
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.11 15:20:01 Temat postu: [C50 89r] Ubytek oleju |
|
|
Witam mam przebieg ok.230 tkm. Silnik jest suchy pali od pirwszego "kopa". Czy to normalne że na 1000 km jara 0,5 l oleju? (jeżdżę na mineralnym)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.12 00:00:16 Temat postu: |
|
|
trochę dużo, policz co Ci się opłaca: lać olej 1L = 15-20zł, czy robić silnik (uszczelki ~70+15+8+25+15, uszczelniacze 30, planowanie 60, rozrząd ~100, płyn chłodn ~30, pierścienie ~150, robocizna ~200-300, nowy olej ~100, jakieś silikony, pokładki, nie przewidziane dupelki 100)
choć myślę, że wcześniej czy później będziesz coś z tym zrobić
mi pali około 150ml na 1000km - ignoruję i dolewam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
masa
COLTMANIAK
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.13 09:15:31 Temat postu: |
|
|
150ml to też bym olał, ale 0,5 l to sporo. Robić silnik też nie wychodi tanio. Może bym się zdecydował gdyby to był 1,6 albo 1,8 ale w 1,3 to trochę mi sie nie chce inwestować.l Chyba pokulam się jeszcze i odłożę na jakiegoś dawcę . Dzięki za radę. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
docencik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008.08.14 19:09:02 Temat postu: |
|
|
Najpierw wymień gumki na zaworach. Koszt niewielki a przy tym przebiegu już by wypadało. Pewnie to jest przyczyną brania oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
masa
COLTMANIAK
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.14 23:16:20 Temat postu: |
|
|
Dzięki za radę. Spróbuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 2008.08.15 07:59:09 Temat postu: |
|
|
w silniku 1,3 mozna zienić same uszczelniacze bez demontaży głowicy. koszt naprawy 200 zł częściami i robocizną. wiem bo robiłem . pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
masa
COLTMANIAK
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Słupsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.15 10:33:15 Temat postu: |
|
|
To faktycznie niewielki koszt. Tym bardziej że będę to robił sam, więc odpada koszt robocizny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.08.16 15:35:31 Temat postu: |
|
|
Ale uważaj by zawór nie wpadł Tobie do komory spalania.jeśli będziesz to robić bez rozbierania głowicy od bloku.
Mój colt też bierze olej ale to mnie nie martwi mój silnik lubi wysokie obroty i też olej.
a teraz i tak nim mało śmigam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: ZABRZE Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.16 21:22:49 Temat postu: . |
|
|
marecki388 a czym blokowałes zawory????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.08.17 00:12:36 Temat postu: |
|
|
Pewnie rozpinał te gdzie tłok był na '' górze tzn.przed zwrotem ''
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: ZABRZE Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.17 11:11:47 Temat postu: m |
|
|
nawet jeżeli tłok jest w "GMP" to zawór i tak ma miejsce żeby sie usunąć....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.09.10 21:16:47 Temat postu: Remont silnika ?? |
|
|
A ja jestem troche zdołowany .
W aucie padł mi alternator więc odstawiłem do warsztatu. Naprawili - ale nie oto idzie, miał prawo się zepsuć w 17 letnim aucie.
Gość zobaczył jak kopci mój colcik i bez wachania powiedział, że silnik do remontu. Łudziłem się jeszcze, że może same uszczelniacze zaworów pomogą ale facet stwierdził, że przy takim kopceniu to raczej nie. Koszt potencjalnego remontu mnie osłabia. Boję, śię że nie pozostanie nic innego jak sprzedać miśka na części (
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
docencik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008.09.10 22:16:54 Temat postu: |
|
|
Wymień, szczególnie, że sam to zrobisz. Koszt niewielki. Na moim mechanicy już psy wieszali a jak narazie zero ubytku od 3000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.09.10 22:24:07 Temat postu: |
|
|
Ile kosztują uszczelniacza, ale jakieś dobre a nie koreański szajs. Na necie są już od 3 zł. Czy jeszcze coś będzie potrzebne do ich wymiany - uszczelka pokrywy zaworó dla przykładu??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.09.11 17:00:08, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gucio-wdn
Już się udziela
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: wędrzyn
|
Wysłany: 2008.10.06 15:37:44 PRZENIESIONY 2008.10.06 16:44:23 Temat postu: [C51A] Uszczelniacze zaworowe? |
|
|
Witam... posiadam C51A 1.3 12v i od niedawna zaczął łykać mi olej czy przyczyną tego mogą być uszczelniacze zaworowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Działdowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.06 18:05:04 Temat postu: |
|
|
Jeżeli pierścienie są dobre to zminimalizujesz lub całkowicie powinno ustąpić pobieranie oleju. Ja ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Przy okazji całą gamę różnych uszczelek i uszczelniaczy. Mechanik powiedział no i sam widziałem że blok wyglądał idealnie. Mi brał jakieś 1l na 10tyś. km. W tym momencie nic nie mogę powiedzieć jak jest bo dopiero mam przejechane 500km. Silnik pracuje tak jak przed remontem. Mam aby mały wyciek od strony rozrządu. Niezlokalizowany ponieważ trzeba zdjąć rozrząd ale to dopiero w następny poniedziałek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juar_78
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2008.10.06 20:39:28 Temat postu: |
|
|
Myślę, że warto zacząć od uszczelniaczy. Koszt w porównaniu z głębszymi naprawami niewielki. Mi oleju szło spokojnie 0,5 litra na 1000 km. Do tego jak czasem odpaliłem auto to nieźle kopcił na niebiesko.
Uszczelniacze wymieniłem. Przy czym mechanik powiedział, że był założony jakiś koreański szajs za parę złotych i nie miało prawa działać.
Nie wypowiadam się na razie jak zmieniło się zużycie oleju, bo przejechałem zbyt mało od wymiany ale jedno wiem już na pewno. Auto nie kopci, nie zostawiam za sobą niebieskiej chmurki przy ruszaniu. Mam nadzieje, że i zużycie oleju jeśli nie całkiem to znacznie zostanie ograniczone.
Powiem jeszcze tylko, że dwóch mechaników, widząc jak kopci auto, stwierdizło, że uszczelniacze nie pomogą na bank i kroi się remont silnika. Mam nadzieje, ze byli miernymi prorokami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez juar_78 dnia 2008.10.06 20:40:16, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|