Autor |
Wiadomość |
wiewióra
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 1897
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2008.12.20 20:26:59 Temat postu: [CA0 1.3] Uszczelka pod głowicą. |
|
|
Więc tak.
Wczoraj odebrałam Hultaja od mechanika, cała szczęśliwa dotarłam do domu zatrzymałam sie pod brama patrzę a spod maski dym mi idzie i smród spalenizną!!!!!
Prawie sie zes...no wystraszyłam się bardzo po prostu, dzwonie do ojca i drę sie że Hultajowi silnik sie pali i że koniec świata jest już bliski więc trzeba sprzedać obligacje.
Ojciec na to że to normalne po wymianie uszczelki, ze olej mógł tam gdzieś kapnąc i teraz sie wypala.
W miare uwierzyłam, ale chcę sie upewnić, czy to NORMALNE Panowie?
O przepraszam Rafi...
Zapomniałam dodać że mam CA0 1.3.
~rafamalk
A regulamin i tutorial przeczytałam? :>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiewióra dnia 2008.12.20 20:47:51, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
srobert22
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cisie Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 18:49:26 Temat postu: |
|
|
tak to jest normale ja ostatnio tez poskladalem swojego colta i mialem to samo wiec niemasz sie czym przejmowac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez srobert22 dnia 2008.12.21 18:50:03, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiewióra
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 1897
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2008.12.21 21:23:12 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Ci bardzo sąsiedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Działdowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 21:35:35 Temat postu: |
|
|
Nic się nie martw. Po wymianie uszczelki pod głowicą to normalka. Gdy wymieniasz uszczelkę pod głowicą musisz także użyć nowych uszczelek kolektora ssącego i wydechowego. I tu właśnie chodzi o uszczelkę kolektora wydechowego. Nowa uszczelka kolektora wydechowego musi się wygrzać i trochę wypalić. Stąd ten dym. Po jakimś czasie to się unormuje i wszystko będzie oki. Sprawdzaj tylko czy nie ubywa Ci oleju i czy silnik dobrze pracuje i nie przegrzewa się. Przynajmniej zawracaj uwagę przez pierwsze 1000km. Jeśli nic się nie dziej to znaczy że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
keleron
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa-Bielany Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 22:12:20 Temat postu: |
|
|
wiewióra a tak zapytam...ile Cię fachura skasował za wymianę uszczelki pod głowicą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiewióra
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 1897
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2008.12.22 00:31:22 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję Pawel za odpowiedź i porady . Będe sie ich trzymać !
Keleron nie powiem Ci niestety konkretnie ile mnie skasował za wymiane uszczelki, ponieważ oprócz niej miałam robione równiez kilka innych poprawek i ulepszeń. Więc zapłaciłam za wszystko jedną, ładną sumkę....
Pozdrówka!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.22 03:47:15 Temat postu: |
|
|
ja po wymianie uszczelki jak stałem na swiatłach to koles wyskoczyl z innego auta z gasnicą i darł pape zebym maske otworzył bo auto mi sie spali,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.22 09:51:28 Temat postu: |
|
|
Immortal napisał: | ja po wymianie uszczelki jak stałem na swiatłach to koles wyskoczyl z innego auta z gasnicą i darł pape zebym maske otworzył bo auto mi sie spali, |
aż tak poważnie to wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Działdowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.22 11:00:27 Temat postu: |
|
|
Ja przy wymianie uszczelki zrobiłem jeszcze parę innych rzeczy. Koszt równy 1000 zł. A dokładnie: Uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów ( wydechowy jest 4x droższy od ssącego ), uszczelka pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe, pasek rozrządu, napinacz, uszczelniacz wałka rozrządu oraz wału korbowego, pasek wieloklinowy, nowy olej, filtr oleju, nowy płyn chłodzący + robocizna ( w tym serwis gwarancyjny z regulacją zaworów = 1000 zł. Czyli koszt w miarę przyzwoity. Powiem jeszcze że uszczelki i uszczelniacze firmy TAKOMA. Co do całego remonty to były problemy na początku ale już jest git majonez Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Immortal
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.22 12:20:42 Temat postu: |
|
|
tresorex napisał: | Immortal napisał: | ja po wymianie uszczelki jak stałem na swiatłach to koles wyskoczyl z innego auta z gasnicą i darł pape zebym maske otworzył bo auto mi sie spali, |
aż tak poważnie to wygląda? |
jak jedziesz to nic nie widac zeby sie kopcilo, ale kazdy postój i widac jak zaczyna dymz pod maski delikatnie leciec, u mnie bylo tak ze przy rozbiorce jakies 0,5l oleju rozlało sie mechanikowi na chlodnice i przez t kilka dni kopcilem zanim sie wszysko nie wypaliło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.04 23:11:58 Temat postu: |
|
|
Właśnie miałem okazję wymienić uszczelkę. 2 dni roboty (ok 14h) dla niedoświadczonego. Na szczęście wszystkie śruby (nawet od wydechu) odkręca się jak nowe Do tego stan silnika nie wskazuje na jego przebieg (na liczniku ok 180k, w rzeczywistości pewnie ok 300k)
Kilka fotek:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2009.01.11 23:05:12 Temat postu: |
|
|
Tez mialem wymienione wszystkie gumki(uszczelki, uszczelniacze zaworow) i remont glowicy, ale nic mi nie dymi... - i tu pytanie - czy cosik nie zostalo wymienione(sciema ze wymienione) czy zrobione bardzo dobrze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.12 01:46:45 Temat postu: |
|
|
Czyli miałeś remont i nic nie dymi? To dobrze chyba Kolegom dymiło bo mieli rozlany olej albo płyn na bloku i rurach który musiał się wypalić od temperatury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2009.01.12 09:37:18 Temat postu: |
|
|
To odetchnalem z ulgą, nie dymi i jeszcze jadę na dociągnięcie głowicy po 1000 km, ale mam jeszcze wątpliwości - pokażę na zjeździe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 21:58:40 Temat postu: |
|
|
dociąganie głowicy? przepraszam bardzo ale tak to się w ciągnikach robiło, z tego co moja wiedza i doświadczenie mówi to nie ma czegoś takiego jak dociąganie głowicy po 1000km. na uszczelce jest wyraźnie napisane(dodana kartka) że dokręcić jakimś momentem , natępnie o jakiś kąt, potem o kolejny jakiś i wg wskazówek zawrtych w informacji. czy nowym samochodem też jedziesz na "dpkręcanie " głowicy? nie. dobry warsztat robi tak: planuje głowicę jeśli jest aluminiowa nie żeliwna, następnie po uzupełnieniu płynów stawia samochód z zapalonym silnikiem do właczenia się wentylatora, i wygrzania wszystkich olei i płynów znajdujacych się na silniku, żeby ten kto zleca naprawę nie bał się ze pali mu się samochód tylko jechał sprawnym samochode.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.01.15 23:20:23 Temat postu: |
|
|
noi kolego tu sie mylisz niestety przy wymianie uszczelki na glowicy w tych silnikach po przejechaniu okolo 1000 km sie ja dokreca nie pamietam sil podajrze na poczatku dokreca sie na 75 zeby uszczelka mogla sie ulozyc potem przyjezdzasz panowie ci dokrecaja na 100 cos nie pamietam tego...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majorkca dnia 2009.01.15 23:22:20, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 23:59:55 Temat postu: |
|
|
pierwsze słyszę ale się nie upieram..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 00:09:50 Temat postu: |
|
|
i tu ktos madry by sie musial wypowiedziec bo
1. mnie mechanik kazal przyjechac po 1000 km przyjechalem dokrecil
2. inny mech stwierdzil ze w miskach sie nie dokreca
jak jest prawidlowo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majorkca
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.01.16 11:08:58 Temat postu: |
|
|
juz 2 razy w miskach wym uszczelke 1 gosc powiedzial ze nie trzeba dokrecac i niestety po 15 tys sie wysrala ogolnie patrzylem do workshopa i jest tam wpis ze trzeba dokr uszczelke jak ktos ma jeszcze serwisowke colta to tez mozna zobaczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: ZABRZE Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 17:59:58 Temat postu: |
|
|
Mefi100 napisał: | i tu ktos madry by sie musial wypowiedziec bo
1. mnie mechanik kazal przyjechac po 1000 km przyjechalem dokrecil
2. inny mech stwierdzil ze w miskach sie nie dokreca
jak jest prawidlowo ? | ............
a powidzcie czy za dokrecenie głowicy coś połacicie(po tym 1000km) i sami sobie odpowiedzcie.... ja robie samochody 7 lat i ani razu nie dokręcałem po 1000km..porażka. Ci co wam to mówili mieli napewno po 60 lat i chodzili z balkonikiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 18:01:50 Temat postu: |
|
|
Moja będzie dokręcana za 600 km, zobaczymy czy w ogóle coś da się dokręcić aby rozwiać mit.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BuliK
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: ZABRZE Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 18:18:50 Temat postu: |
|
|
tresorex napisał: | Moja będzie dokręcana za 600 km, zobaczymy czy w ogóle coś da się dokręcić aby rozwiać mit. |
nawet jak potem znowu śmigniesz 6 setek to też sie da dokręcić.....i tak aż do ukręcenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 18:32:21 Temat postu: |
|
|
Bulik Nie placilem za dokrecenie nic. Koles nie zabral nawet za wyregulowanie zaworow stwierdzil ze w cenie za robote. Zabral tyle ile w innych warsztatach nie pamietam dokladnie ile bo bylo to poltorej roku temu ale cos okolo
(150zl) sprawdzalem cene w innych warsztatach
I dokrecil luz byl. Do tej pory jesli chodzi o glowice jestem zadowolony dziala idealnie. jednak zastanawia mnie jak to jest z tym dokrecaniem a znalazlem ulotke z uszczelko na ktorej byl podany moment dokrecenia po 1000km. Z drogiej strony sporo osob twierdzi ze sie nie dokreca nie mam powodow im nie wierzyc bo znaja sie na tym lepiej odemnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2009.01.16 18:35:54, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2009.01.17 12:28:14 Temat postu: |
|
|
Mi mechanik chciał za dokręcenie 50zł., ale się wytargowałem i było to w cenie naprawy, na pewno coś tam grzebał bo inaczej chodził silnik na słuch(regulował zawory niby), olej znów został dolany na max., a na dokręcenie uszczelki kazał przyjechać nie później niż po przejechaniu max 1000km,
wręcz wkleił mi nalepkę z przebiegiem przed którym mam podjechać
(prawie jak w autoryzowanym serwisie gdzie więcej nalepek itp. niż konkretnej naprawy )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.03.01 20:37:42 Temat postu: |
|
|
Miałem w sobotę dokręcaną głowicę... dało się jeszcze sporo dokręcić... śruby przekręciły się ok 40-45 st.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|