Autor |
Wiadomość |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.08 21:24:40 Temat postu: [CA1A 1.3] Rozgrzany gaśnie :-( |
|
|
Witam! Mam następujący problem z moim Coltem [CAO] 92' PB+LPG 1.3 12V (silnik 95') zauważyłem ostatnio wyciek płynu chłodniczego gdzieś za pompą wspomagania - z bloku prawdopodobnie... wcześniej widać było ubytki płynu ale nie tak znaczące jak teraz. pomyślałem że kupie klej który wytrzymuje +330 C i będzie dobrze. ruszam wczoraj z parkingu a on mi zdycha... gaz jest, przepustnica niedawno czyszczona, świece wymienione, przewody zapłonowe, filtr powietrza, gazy, benzyny. Nie wiem co mu jest, wcześniej stwierdziłem uszkodzony silniczek krokowy bo skakał na obrotach ale jakoś jeździłem bo nieraz ustępowało. A teraz muszę poczekać aż silnik ostygnie i dopiero mogę jechać... i tak non stop... Co na to poradzicie? Pomocy bo autem dojeżdżam do szkoły...
Na przyszłość proszę o tytułowanie tematów zgodnie z tutorialem. Poprawiłem, pawela
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Badyl18 dnia 2008.12.18 16:04:09, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gerwazy
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ornontowice
|
Wysłany: 2008.12.08 22:42:27 Temat postu: |
|
|
hmm tak na moje oko sprawdź termostat.... ponieważ przy nagrzanym gaśnie czyli termostat może wyłanczać... pozatym takie kleje to wiesz..... do bani są... jak coś robisz to rób to porządnie zobacz gdzie dokładnie jest wyciek jeśli na wężu.. to wymień wąż, jeśli na pompce to sprawdź pompkę ... rozkręć oblukaj co jest nie tak... być może gdzieś jakaś uszczelka poszła albo coś dlatego ci zdycha... poprostu jak sie rozgrzeje może być za mało płynu chłodzącego.... temperatura drastycznie wzrasta i dlatego termostat wyłancza.. najpierw bym radził zrobić.... zniwelować ten wyciek ... żeby płyn chłodzący nie uciekał.. to sie nie bedzie grzał... powinno pomóc a jesli dalej bedzie zdychał to kombinuj dalej albo pytaj na forum
jeśli wyciek masz na bloku to uuuuuuuu ..... albo daj blok do spawania ... tylko profesjonalistom co sie tym zajmują, a nie sąsiadowi co ma własnoręcznie robioną spawarkę na elektrody.. bo takim czym to możesz tylko zaszkodzić.... albo poprostu wymień blok .. trochę kosztowne no ale..... pamietaj o tym by zawsze pomyslec i sprawdzić .. dlaczego on pękł bo nie usuwa się samego skutku ale też przyczynę skutku...
co do krokowego. to hmmmm rozbierz, wyczyść, wsadz spowrotem... no ale jeśli masz LPG to nie ma sie co dziwić..... witamy w gazie......
PS.... wg mnie gaz to zajeżdzanie samochodu
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.08 23:05:29 Temat postu: |
|
|
Hmmm... tak właśnie zrobię. Dzięki kolego za odpowiedź! teraz wiem chociaż od czego zacząć. Tylko jeszcze jedno małe pytanko tak dla wyjaśnienia moich domysłów - termostat może wyłączyć silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
simer
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.08 23:46:49 Temat postu: |
|
|
Niespotkałem się z samochodem z lat 92-95 który ma funkcje wyłańczania termostatem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.12.08 23:49:12 Temat postu: |
|
|
luzy zaworowe sprawdz, bo moze byc tak ze jak sie nagrzeje to slabnie bo sa rozregulowane. Ewentulanie sprawdz czy jest plyn chlodniczy bo auto moze sie przegrzewac i zacierac...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.12.08 23:54:01, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.09 00:09:54 Temat postu: |
|
|
płyn na pewno jest bo ciągle do niego zaglądam i dolewam. zawory jutro sprawdzę. boje się większych wydatków ;/ bo to jest tak że jak czuje że słabnie to po prostu nie chce się wkręcać na obroty, aż w końcu gaśnie jakby coś je hamowało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.09 00:24:16 Temat postu: |
|
|
wymieniales termostat moze sie przegrzewac bo nie otwiera duzego obiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.09 00:45:04 Temat postu: |
|
|
nigdy nie wymieniałem termostatu, chyba warto do niego zajrzeć... jak go sprawdzić???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.09 00:58:04 Temat postu: |
|
|
Odpal silnik jak pochodzi po okolo 15 min weze prowadzace do chlodnicy powinny zaczac robic sie cieple po kolejnych 5-10 min chlodnica powinna tez byc ciepla wtedy jest wszystko wpozadkui. U mnie niesprawny termostat zagotowal wode poszla uszczelka pod glowica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.09 23:49:56 Temat postu: |
|
|
Panowie! kolega doradził mi żebym sprawdził ciśnienie w cylindrach bo być może go przytarłem i stracił kompresje... umówiłem się na to z mechanikiem na poniedziałek ale myślę że może to być wina jakiegoś czujnika- czy czujnik od załączania wiatraka chłodnicy (nie działał i zrobiłem na przełącznik wewnątrz auta czyli ręczne załączanie) może być odpowiedzialny za te wybryki mojego colta? Pozbyłem się nie działającego czujnika miesiąc temu i było ok. A ten wyciek to nie z bloku tylko z metalowego wlotu który dochodzi do bloku (na dole łączy się z gumową rurką).
A co do termostatu to doszedłem do wniosku że główny obieg nie grzeje się, rurka ta na dole która dochodzi do chłodnicy i na górnej rurce to samo. Czyli pewnie to będzie wina termostatu... ? Podpowiedzcie bo nie za bardzo wiem czego się czepić...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Badyl18 dnia 2008.12.18 15:55:06, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.18 15:55:18 Temat postu: |
|
|
Małą poprawka! Chyba znacząca - cieknie z pompy wody... a nie z rurki ani bloku. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie... pomoże mi ktoś???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
oczkopl7
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.18 17:52:35 Temat postu: |
|
|
No to do wymiany pompa wody kiedy była ostatnio wymieniana ? Razem z rozrządem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.18 22:58:41 Temat postu: |
|
|
A nie da się jej uszczelnić? W sumie mogę ją wymienić ale raczej nie chciałbym dotykać rozrządu... będę musiał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gerwazy
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ornontowice
|
Wysłany: 2008.12.19 01:21:00 Temat postu: |
|
|
przecież pompa nie ma nic wspólnego z rozrządem ...... koledze chodziło o to czy była wymieniana jak kupiłeś colta tak samo jak wymieniałeś (przynajmniej powinieneś) oleje filtry i rozrząd
Silnik to jedna logiczna całość albo znasz go cały na wskroś albo nie wiesz o nim nic...
Kolega Badyl18 z tego co widzę nie bardzo kuma co w silniku buczy i zadaje dużo pytań.... ale to dobrze wkońcu kto pyta nie błądzi
Pozatym ogólnie taka jest zasada że jak coś sie spierd*** w aucie to sie to wymienia na nowe bądź dobrą używkę... ale nie żeby coś kleić albo żeby uszczelniać pompę... bo to bez sensu jest... najlepiej silnik pracuje na oryginałach a nie na jakiś tam kombinatorach innych. Pozatym czasem warto zainwestować więcej ale mieć z tym potem na długie lata spokój..... dla przykładu mogę podać siebie samego i łożyska w kołach, kupiłem tańsze zamienniki z Tajwanu.... za 80 zł i pojeździłem tydzień bo nie umiałem patrzeć jak sie kolciak męczy na wyjących łożyskach... wkońcu kupiłem oryginały SKF za 170zł i i czuje że jest gitara. Naprawdę uwierz mi czasem warto zainwestować w jakość i mieć coś na dłużej
Pozatym wspomniałeś że cieknie z pompy wody.... to już masz rozwiązanie i logiczną całość.... pompa chłodziwo pociągnie ale już nie potrafi go z siebie wydać w takiej ilości jak wzięła... a co za tym idzie jest mało wydajna... a jak chłodzenie mało wydajne... to sie grzeje silnik .... a jak sie grzeje silnik to termostat robi OFF i zdycha ... Jak dla mnie w miarę wytłumaczalne dlaczego "Ci zdycha jak sie zagrzeje"
Termostat może być dobry i puszczać pełny obieg ale najwidoczniej to wina pompy...
Spraw sobie nową pompeczkę a Colcik bedzie śmigał ...Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.19 02:17:59 Temat postu: |
|
|
Tak w ogóle to wymieniłem już na nowy (podobno dobrej jakości) termostat - nawet działa (otwiera kiedy trzeba) i jest w sumie ok ale gdy wymienię pompę wody to myślę że wtedy będzie śmigał bez problemu A co do tajwańskich podróbek to jest to święta prawda! Oczywiście wleje nowiutki płyn chłodniczy i będzie gitara - przynajmniej narazie W razie czego będę pisał ;D PZDR!!! Wesołych Świąt dla wszystkich fanów Misia ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Badyl18
Już się udziela
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: UKF Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.25 14:30:51 Temat postu: |
|
|
Drodzy Coltmaniacy - mój Miś znowu jeździ Po wymianie pompy wody i zalaniu nowego płynu chłodniczego pracuje jak trzeba - podejrzewam jakiś mały głupi czujnik np. ciśnienia który wariował przez wyciek ale mogę się mylić... w każdym razie cyka jak trzeba PZDR!!! I dzięki za zainteresowanie!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Badyl18 dnia 2008.12.25 14:31:30, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|