Autor |
Wiadomość |
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.12 16:58:35 Temat postu: [CA4A 1.6] padło sprzęgło, co do wymiany? |
|
|
No i stalo sie!!!!!!!!! przy wcisnieciu sprzegla slychas pisk colciaka obroty spadaja i czasem gasnie
Powiedzcie nam czy przy tych objawach trzeba wymieniac calosc czy tylko tarcze??? i jaki koszt???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.12 17:20:19 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje pasek klinowy Ci się ślizga... widocznie się rozciągnął i alternator nie ładuje jak należy...
Nowy pasek koszutuje jakieś 20 zł...
Wymiana jest banalnie łatwa (przynajmniej w C51). Ewetnualnie spróbój poluzować śrubę od alternatora i troche to naciągnij, a potem dokręć z powrotem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.06.12 17:37:09 Temat postu: |
|
|
To ja tez mam pytanie dotyczace sprzegla, tyle ze w lancerze ( ale ten sam silnik co w c5x 1,5 ) a mianowicie zaistnia taki problem : samochod strasznie szarpie na 1, czasami na 2-ujce, nastepuja skoki obrotow na wyzsze i samochod poprostu nie przyspiesza! Co to moze dokladnie byc moze ktos bedzie wiedzail. Nadmienie ze sprzeglo jest hydrauliczne, czy mozliwe ze cos sie zapowietrzylo??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.12 18:22:28 Temat postu: |
|
|
Olek1222, zapewne sprzęgło się ślizga tj nie łapie jak należy i stąd nie ma przyśpieszenia. Nie wiem czy tak samo jako z hydraulicznym, bo u mnie jest na linkę (prawdopodobnie trzeba było dać nową tarczę sprzęgła i docisk - przynajmniej u mnie tak było). A czemu szarpie to nie mam pojęcia, może skrzynia się kończy
Wydaje mi się też, że może być problem z jednym z wtryskiwaczy. Za mało paliwa podaje i stąd te szarpnięcia... Nie wiem czym moje wywody są słuszne, jakby co niech ktoś mnie poprawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.12 19:59:30 Temat postu: |
|
|
mi sie wydaje ze mistrz Yoda KAmpi slucznie mowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.06.12 20:05:21 Temat postu: |
|
|
szarpanie moze byc spowodowane poduszka pod silnikiem lub skrzynia.
a co do sprzegla to wystarczy uzyc do tego lewej nogi do hamowania i dodawac gazu jesli sie slizga sprzeglo to silnik nie zgasnie.
a to czuc jak jest koniec sprzegla dodajesz gazu obroty rosna a samochod wolno przyspiesza.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ciastek
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2007.06.12 21:12:44 Temat postu: |
|
|
Taki sposób sprawdzania sprzęgła jak opisał Herc11 jest dobry sam też tak sprawdzam.a sprzęgło najlepiej wymienić w komlecie (tarcza+docisk). [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.12 21:38:55 Temat postu: |
|
|
Olek1222 - z pewnością masz kłopot ze sprzęgłem. Jeśli te szarpanie, o którym piszesz to nie tylko wzrost obrotów ale "zwykłe" szarpnięcie to stawiałbym na hydraulikę sprzęgła, co może doprowadzać w końcu do ślizgania sprzęgła a więc wzrostu obrotów jałowych.
Może też być kłopot z tarczą sprzęgła (stąd te szarpanie) ale tu akurat myślę, że po 2-3 dniach szarpanie powinno przejść w ślizganie.
LordV1000 - jak dla mnie to nie sprzęgło ale i nie pasek alternatora. Pasek to się ślizga na luzie i przy dodawaniu gazu i po kilku chwilach od odpalenia samochodu przechodzi. Niestety nie przychodzi mi do głowy co może dolegać Twojemu Colcikowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.06.12 22:59:56 Temat postu: |
|
|
Wiec mowicie ze to tarcz sprzegl, moze faktycznie tak byc musze dokladnie sprawdzic , dzis takze odpowietrzaem hydraulike i to nic nie dalo wiec musi byc tak jak mowicie....Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.13 02:00:02 Temat postu: |
|
|
no wlasnie a ja jak nic nie wiedzialem tak nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.13 08:50:58 Temat postu: |
|
|
Lord, u ciebie mam dwie wersje:
1. Sprzęgło niewysprzęgla bo np: siadł docisk lub hydraulika sprzęgła. To by tłumaczyło spadające obroty i gaśnięcie silnika.
2. Posypała Ci się tarcza sprzęgła - tu mógłby występować pisk dodatkowo.
Myli mnie trochę ten pisk, zależy jaki on jest bo może skończyła się okładzina (albo w jednym miejscu okładzinę masz jako dodatkową część sprzęgła bo się oderwała) i jeździsz nitami po kole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.13 09:37:13 Temat postu: |
|
|
fruu!!! wyglada to mniej wiecej tak jak go odpalam to nic sie nie dzieje ale jak juz dotkne sprzeglo to cicho piszczy. a jak docisne to juz wyje. Przy kazdej zmianie biegow tez piszczy a jak jade i chamuje auto to najczesciej na dwojce gasnie. na jedynce juz nie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajdan87
Sprzedał Colta...
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.13 12:02:10 Temat postu: |
|
|
sprzeglo lepiej wymienic kompletne bo nie ma sesu za jakis czas znowu go rozbierac nowes sprzego tarcza docisk lozysko to kwota w granicach 400 zl i to juz bedzie dobre dosyc ja mam mechanika na marysinie ktory za wymiane sprzegla bierze 100 wiec nie bedzie tragedi a zobaczysz sam jak sie fajniej na nowym smiga:)wiem bo nie dawno wymienialem i mechanik spisal sie bez zarzutow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.13 14:04:45 Temat postu: |
|
|
Lord - to ja bym popatrzył jednak na hydraulikę sprzęgła. Raczej tu szukałbym usterki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.06.13 19:07:59 Temat postu: |
|
|
sprzeglo to cena okolo 250pln,moge zalatwic nowe z gwaracja firma valeo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DaniOOO
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2007.06.15 09:30:59 Temat postu: |
|
|
LordV1000 moim zdaniem to łożysko oporowe w skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DaniOOO
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2007.06.15 09:31:30 Temat postu: |
|
|
LordV1000 moim zdaniem to łożysko oporowe w skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.15 11:48:53 Temat postu: |
|
|
łożysko dawało by raczej szum a nie pisk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.15 23:08:21 Temat postu: |
|
|
i cholera jasna wymienilismy cale sprzeglo Robocizna 200pln + 360pln czesci nie mialem dostepu do netu i nie wiedzialem ze taniej bysmy zrobili z wasza pomoca a nawet nie wiem czy bysmy dojechali do wawy z powrotem bo w siedlcach bylismy. DZIEKI WIELKIE ZA ZAINTERESOWANIE I POMOC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czubekxx
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2007.08.26 21:36:11 Temat postu: |
|
|
Teraz moja kolej na sprzęgło i w zwiazku z tym pytanie do herca nadal mozesz zalatwic komplet sprzegła w tej cenie??? do modelu C52 1.5 12V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
virusik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bartoszówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.17 23:05:19 Temat postu: |
|
|
male pytanko
problem polega na sprzeglo bierze mi bardzo wysoko i zdazylo mi sie tak jak szybko ruszalem to obroty skoczyly do guru a nie bylo slychac boksujacych kol i samochod wolno przyspieszal
to moze byc wina konczacego sie sprzegla czy linka e wystarczy poluznic ??
p.s w jakim miejscu linka mozna oluznic???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.01.17 23:28:23 Temat postu: |
|
|
Typowe objawy kończącego sie sprzęgła... Sprzęgło jest regulowane hydraulicznie więc nic nie wyregulujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
virusik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bartoszówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 00:27:22 Temat postu: |
|
|
oki dzieki to chcialem wiedziec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 11:42:22 Temat postu: |
|
|
virusik, a masz 1.3 czy 1.6?
W 1.3 jest linka, więc regulujesz, w 1.6 hydraulika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
virusik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bartoszówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 14:51:04 Temat postu: |
|
|
mam 1.6
i jeszcze jedno pytanie
[link widoczny dla zalogowanych]
czy sa tansze?
czy to normalna cena?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 14:57:26 Temat postu: |
|
|
AISIN to świetny, jak nie najlepszy wybór. Choć przyznam, że widywałeem taniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|