Autor |
Wiadomość |
shorty
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.10 14:16:44 Temat postu: [CA5A 1.8] - spalanie stukowe - czyli CE błąd 31 |
|
|
Postaram się opisać to dość szybko ale i konkretnie:
kupiłem auto w październiku 2007
auto ma założone LPG, i w momencie kupna tylko na lpg jeździło, na benzynie odmawiało... jako że była zima to auto zaparkowało w garażu u dziadka a na w zimie jeździłem innym autem. W grudniu jednak jechałem nim na ślub siostry i boom, czołówka z bmw, i mocno rozbity przód
auto stało 11 miesięcy w warsztacie, mechanik miał alergie na prace ale udało się je wyremontować, wróciły jednak problemy z układem paliwowym, rozebrałem wszystko i okazało się że strasznie to było wszystko zasyfione, wymieniłem: bak, pompę paliwa, filtr paliwa, listwę wtryskiwaczy - więc w zasadzie wszystko co mogłem, wtryskiwacze były tak zapchane że auto chodziło na 3 cylindrach... masakra
po wymianie wszystkiego jest lepiej ale cały czas jest problem... ze spalaniem stukowym, dodam ze wcześniej też był ten problem i na pb i na lpg powyżej 3 tyś zapala się CE a komputer wyrzuca błąd spalania stukowego
oczywiście czujnik już został wymieniony na taki z 1,6 (podobno są takie same) niestety nie rozwiązało to problemu
moje pytania:
- co może być przyczyną występowania tego błędu?
- jak się tego pozbyć?
ja sądzę że problemem może być źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu, niestety aż tak dobrze się na tym nie znam... wiec prosze o pomoc fachowców
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez shorty dnia 2008.12.18 10:02:56, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.10 14:32:00 Temat postu: |
|
|
no zaplon powinien pojsc na pierwszy ogien...
ale tez zalej V powerem i zobacz czy sa te sam objawy
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
shorty
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.10 14:39:05 Temat postu: |
|
|
V power już próbowałem, niestety nic nie pomaga
regulacja zapłonu to z tego co się orientuje dość skomplikowany proceder, ktoś mógłby mi to jakoś przybliżyć? lub ewentualnie polecić jakiś warsztat gdzie będą umieli to zrobić?
druga kwestia w zasadzie na nowy wątek ale nie chcę robić śmietniku:
do CA5A jakie wtryskiwacze będą pasować?
z 1,6 domyślam się że za mała średnica
z eclipsa?
z galanta 2,0?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez shorty dnia 2008.12.10 14:39:44, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herc
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.12.10 14:53:52 Temat postu: |
|
|
Widzę że mieszkasz nie daleko mogę Ci pomoc.
Zapłon ustawiasz aparatem co jest przykręcany w głowicy dokładnie od jednego wałka.
Odkręcasz dwie śruby mocujące i masz regulacji.
Może być też przyczyna modułu zapłonowego ale nie musi.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
shorty
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.10 15:01:00 Temat postu: |
|
|
masz taki aparat lub może znasz jakiś warsztat gdzie mają i potrafią to zrobić? chętnie przyjadę
daj znać na priv jakie masz możliwości :] dzięki z góry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
shorty
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.18 10:05:46 Temat postu: |
|
|
ustawiłem zapłon u znajomego w warsztacie - zdecydowanie tu był problem
był bardzo opóźniony co powodowało ten błąd oraz mułowata prace silnika.
dzięki za rade Ictus
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez shorty dnia 2008.12.18 10:06:50, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|