Autor |
Wiadomość |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 21:19:35 Temat postu: [CJ0 1.3] Dławi się przy gwałtownym otwarciu przepustnicy |
|
|
Witam.
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Colta 1,3 z 98 roku. Przejechałem nim około 1tys. km i dziś zaczęły się pierwsze problemy.
Dziś zaczął chodzić na 3 cylindrach. Po przejechaniu około 200m zajrzałem pod maskę i stwierdziłem iż zsunął się jeden przewód WN z kopułki. Założyłem i pojechałem dalej. Od tego czasu colcik dławi się przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Jeśli dodaję go spokojnie, to idzie do "odcinki". Jeżeli natomiast doduszę gwałtowniej, zaczyna sie dławić bez względu na obroty, na których aktualnie chodzi. Jeszcze jedna cenna informacja. Od dziś zaraz po odpaleniu na zimno wkręca sie na ponad 2tys. obr. Zwykle nie przekraczał 1,5tys.
Zastanawiałem się także nad tymi wszystkimi podciśnieniowymi wężykami. Choć wyglądają ok. Moje poprzednie autko, Fiat Uno, miał podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu. Przypuszczam zatem, iż Misiek także ma coś podobnego i całkiem możliwe, że owe urządzenie z jakiegoś powodu nie działa poprawnie.
RATUJCIE!!!!!!
PS. no to sobie pojechałem do Szklarskiej ;(
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy997 dnia 2008.08.06 21:36:15, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 21:35:16 Temat postu: |
|
|
Dużo Ci nie pomogę, ale mój CA0 po odpaleniu na zimnym zawsze dochodził do 2000 obrotów i chodzi tak sobie z 30-60 sekund.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 21:38:14 Temat postu: |
|
|
No ok, a co z dławieniem silnika przy gwałtownym otwarciu przepustnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 22:09:50 Temat postu: |
|
|
kabel sam spadl sprawdz wezyki od pokrywy zaworow do kolektora ssacego mialem podobny problem z obrotami jak szczelil mi wezyk odchodza dwa i chodzilo o wezyk przy korku wlewu oleju co do mulenia to nie mam pojecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ulek114
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 2008.08.06 23:03:31 Temat postu: |
|
|
zrób reset kompa moze nawaliło bledów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 23:07:25 Temat postu: |
|
|
Aha, żebym tylko jeszcze wiedział jak to zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)

Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.06 23:33:10 Temat postu: |
|
|
Wobec tego dziękuję bardzo Wam wszystkim za cenne informacje. Jutro od rana zacznę od odłączenia akumulatora i sprawdzenia wszystkich wężyków, bo te rzeczy na razie wydają mi się najbardziej prawdopodobnymi przyczynami usterki.
Popołudniu dam znać co mi się udało zdziałać
Odnośnie resetu kompa, to zastanawia mnie, czy faktycznie przez około 100km nie będę mógł "butować" autka? Jak Muchacho napisał tu: http://www.coltmania.fora.pl/elektryka,43/ca0-jak-zresetowac-komputer,465.html
Przecież usterka polega właśnie na tym, ze przy gwałtownym wciśnieciu prawego pedału w podłogę, silnik się dławi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ulek114
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 2008.08.07 11:10:32 Temat postu: |
|
|
robiłem reset u siebie w 1.6 16v i po załaczeniu wentylatora zgasilem silnik a za jakies 30 minut wracałem do domu i wcale nie zalowałem gazu. autko jezdzi normalni obroty 800 nic go nie dławi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.07 14:07:25 Temat postu: |
|
|
Już wszystko ok
Bezpośrednią przyczyną szarpania było spalone gniazdo w kopułce. Gniazdo tego przewodu WN, który nie był do końca dociśnięty i w końcu się zsunął.
Rada dla wszystkich.
Jak Misiek zacznie Wam się dławić i szarpać, sprawdźcie dokładnie:
-przewody WN,
-świece,
-kopułkę i palec rozdzielacza,
-filtr powietrza i paliwa,
gdyż wszystko to ma ogromny wpływ na pracę serduszek naszych Miśków.
To są groszowe sprawy i każdy może to sprawdzić i wymienić sam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy997 dnia 2008.08.10 10:54:51, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smax6
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: gdansk Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.17 01:18:08 Temat postu: |
|
|
miałem ten problem w cj0 sprawdż świece, kable, kopulke, u mnie była kopulka wypalona i iskra nie nadążala i się zalewał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lewy997
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.19 17:20:16 Temat postu: |
|
|
smax6, już zdążyłem sprawę załatwić, ale dzięki za cenne info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
smax6
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: gdansk Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.31 17:16:43 Temat postu: zgadza się szarpanie przy deptaniu gazu-wypalona kopułka |
|
|
lewy997 napisał: | Już wszystko ok
Bezpośrednią przyczyną szarpania było spalone gniazdo w kopułce. Gniazdo tego przewodu WN, który nie był do końca dociśnięty i w końcu się zsunął.
Rada dla wszystkich.
Jak Misiek zacznie Wam się dławić i szarpać, sprawdźcie dokładnie:
-przewody WN,
-świece,
-kopułkę i palec rozdzielacza,
-filtr powietrza i paliwa,
gdyż wszystko to ma ogromny wpływ na pracę serduszek naszych Miśków.
To są groszowe sprawy i każdy może to sprawdzić i wymienić sam  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lancerTata
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: oswiecim
|
Wysłany: 2009.01.02 15:31:15 Temat postu: |
|
|
No dobra - ale podobny efekt będziesz miał przy źle ustawionym zapłonie / i zwróciłbym jeszcze uwagę na przepustnice i regulacje obrotów/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|