Autor |
Wiadomość |
duska872
Trochę napisał...
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.03 23:21:45 Temat postu: [CJ0 1.6] dylemat z wymianą silnika :> |
|
|
Posiadam auto z 96r. z przebiegiem 200500km, silnik ma luzy na sworzniu korbowodu czy cuś mechanik stwierdził, że mogę na tym zrobić nawet 100tyś. I teraz nie wiem czy remontować silnik (w koszcie się nawet nie orientuję, jak ktoś się orientuje to proszę o podanie orientacyjnych kosztów), czy wymienić silnik koszt ok 900-1300zł w zależności od przebiegu (czy silnik od automatu będzie pasował do manuala?), czy pojeździć pół roku sprzedać i się nie przejmować. P.S. następnego też bym takiego kupił
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez duska872 dnia 2008.11.03 23:30:48, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 18:30:10 Temat postu: |
|
|
remont to remont... dobrze zrobiony odmlodzi silnik a wstawiajac uzywke za 10tys mozesz miec to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.04 18:32:36 Temat postu: |
|
|
silnik z automatu będzie pasował
BA, nawet będzie w lepszej kondycji, po pracuje pod stałym obciążeniem.
Sprawdzone w praktyce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
art3city
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2008.12.30 01:44:49 Temat postu: |
|
|
Pod stałym obciążeniem to ten silnik akurat nie pracuje. Bo jednak zróznicowanie terenu po którym się jeździ jest różne. Ale faktycznie silniki od automatów mają troszkę "łagodniejsze" życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.30 12:03:25 Temat postu: |
|
|
miałem na myśli to, że skrzynia automatyczna niweluje wiele obciążeń silnika, jak np dodanie gazu na max przy 1500. Wiadomo co się wtedy dzieje z układem korbowo tłokowym przy manualnej skrzyni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lancerTata
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: oswiecim
|
Wysłany: 2008.12.31 14:29:41 Temat postu: |
|
|
ja bym nie wymieniał silnika bo nowy stary może być gorszy
skupił bym się raczej na oględzinach i odmłodzeniu
1 ściągnąć głowice dotrzeć zawory wymienić uszczelniacze zrobić docieranie głowicy tzn. płaszczyzny 6-8 zł /szt
2 wyciągnąć tłoki sprawdzić sworznie korbowodu-tłoku wymienić zurzyte - wymienić pierścienie -80zl
3 wymienić kanewki korbowodowe - ok 70 zł
4 wymienić panewki główne 80zł
5 pomierzyć pompe oleju tj. luz mieczy zebami /0,03-0,08/ jak co wymienić ok 300-400 zł
6 wymienić zimeringi rozrząd wał i od strony koła zamachowego ok 30zł/szt
7 pasek rozrządu rolke pompe wody sprzędło kmpl. ok 400zł
i po tym wszystkim masz praktycznie nowy silnik
jeszcze uszczelki kmp 150zł
koszt około 1200 zł w materiałach i wiesz co masz i napewno zrobisz drubie 200.000 km
ceny są orientacyjne i dotyczą silnika 4g15 / akurat jestem w trakcie reanimacji u siebie za silnik w dobrym stanie zapłacisz i tak około 600-1000 a trzeba jeszcze by go sprawdzić i powymieniać drobiazgi by mieć pewność czyli +500
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|