Autor |
Wiadomość |
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 14:27:17 Temat postu: [CJ0] Strzały gazu |
|
|
Czym sa spowodowane strzały gazu na wolnych obrotach tzn. gdy np stoje na światłach i mam pod góre dodaje mu gazu a on strzela. Prosze o Porade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 14:37:18 Temat postu: |
|
|
nieprawidłowa proporca gaz powietrze. Jedź na regulację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 15:10:15 Temat postu: |
|
|
pawela napisał: | nieprawidłowa proporca gaz powietrze. Jedź na regulację |
To czemu tylko wali jak idzie z niskich obrotów a jak ruszam i daje mu w palnik to nie strzela??
A na regulacji był i podobno wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yakuza1987 dnia 2008.12.21 15:11:24, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
shorty
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 15:16:36 Temat postu: |
|
|
świece, kable, filtr powietrza
to są rzeczy które powinieneś wymienić
na pierwszy rzut proponuje świece, jeśli nadal będzie problem to kable i filtr powietrza
sprawdź i napisz czy pomogło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 15:22:45 Temat postu: |
|
|
shorty napisał: | świece, kable, filtr powietrza
to są rzeczy które powinieneś wymienić
na pierwszy rzut proponuje świece, jeśli nadal będzie problem to kable i filtr powietrza
sprawdź i napisz czy pomogło |
OKI Dzięki filtr powietrza to miałem wymieniany ale zobacze najpierw swiece bo patrzyłem w nocy ale choinki nie ma ale może być to spowodowane przebiciem w środku na świecy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.12.21 15:41:31 Temat postu: |
|
|
Kup BLOSa a Twoj problem zniknie
A co moze pomoc?
w wielu puszkach jest "odpowietrznik" jak zlapie duze ciscienie to ucieka tym miejscem i nie strzela.
A jeszcze inaczej szczelny dolot+nowe swiece, przewody, rozdzielacz, kopulka+odpowiednia regulacja=nie ma prawa byc problemow
Uwazaj bo jak Ci kiedys strzeli mocniej to bedziesz mial po przeplywce
Tutaj sobie jeszcze poczytaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.12.21 15:42:32, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shorty
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 15:42:30 Temat postu: |
|
|
może po prostu się już zużyły
ja w CA0 1.6 przy gazie, świece wymieniałem co 5-7 tysięcy kilometrów
jak tylko wyczułem że coś nie tak, od razu wywalałem i kupowałem nowe, żeby nie dopuścić do strzału... to bardzo nie zdrowe dla przepływomierza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 16:06:42 Temat postu: |
|
|
Panowie a co to jest ten Blos bo troszke niekumaty jestem i nie będe zgrywał takiego co wszystko wie. A świece to chyba najlepsze NGK nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.12.21 16:17:33 Temat postu: |
|
|
yakuza1987 napisał: | Panowie a co to jest ten Blos bo troszke niekumaty jestem i nie będe zgrywał takiego co wszystko wie. A świece to chyba najlepsze NGK nie?? |
google.pl wystarczy wpisac blos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shorty
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 16:18:32 Temat postu: |
|
|
a świece NGK :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 16:21:54 Temat postu: |
|
|
Google googlami ale co blos daje i czy ktoś ma to założone .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shorty
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 17:02:40 Temat postu: |
|
|
moj kolega zalożył coś takiego do mondeo ... średnio to zadziałało
BOLS to nic innego jak gazowy gaźnik.
Jeśli wiesz cokolwiek o gaźnikach to wiesz jaki to ma potencjał...
jednak nie sprawdza się w autach zaawansowanych technicznie...
ogólnie nie polecam do mitsu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.12.21 17:32:33 Temat postu: |
|
|
shorty napisał: | ...BOLS to nic innego jak... |
Wódka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.21 18:32:31 Temat postu: |
|
|
Kleju a Ty co o tym sądzisz?? Warto wydać na to 300 zeta ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.12.21 18:45:30 Temat postu: |
|
|
yakuza1987 napisał: | Kleju a Ty co o tym sądzisz?? Warto wydać na to 300 zeta ?? |
Hmm moze na poczatek kupic swiece i kable, sprawdzic szczelnosc calego dolotu podjechac do regulacji (do jakiegos dobrego mechanika-gazownika) i zobaczyc co będzie. JEsli to nie pomoze to kupic blosa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Działdowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.23 22:36:42 Temat postu: |
|
|
Koniecznie wymień świece i kable. Świece NGK, kable też mogą być NGK tylko Made in Japan. Możesz kupić też coś innego z tym że nie za 80zł Chodzi o kable. Wydaje mi sie że tak w granicy od 150zl można już coś dobrego wybrać. I po problemie. Ale czy aż tak często wymieniać co 5-7 tyś km. Przesada. Przy dobrych częściach co 20 tyś lub 30. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.25 20:41:30 Temat postu: |
|
|
Zauważyłem jeszcze jedna rzecz jak stoje na luzie na wolnych obrotach to po 2 minutach jak go przegazuje to zawsze strzela ;( może gazownik jest jakiś upośledzony ten co mi regulował ;((
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamColt
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2009.01.10 14:10:50 Temat postu: strzały |
|
|
Ja mam Colta 1,3 98 r zagazowanego od 6 lat i nie strzelił nigdy. Świece owszem wymieniam i ostatnio kopułkę wymieniłem ale przewody mam jeszcze oryginalne. Większość strzałów jest powodowana chwilowym zubożeniem mieszanki i jeździj do gazownika na regulacje do skutku. Jak byś napisał jaką masz instalację (tzn jaki reduktor, komputer gazowy) to bym Ci bardziej pomógł. Ja kupiłem interfejs do regulacji centralki gazowej z laptopa i sam sobie reguluje. Z doświadczenia wiem że regulacja na postoju bez obciążenia silnika nie zawsze jest optymalna. Najlepiej jest pojeździć z podłączonym laptopem kilkanaście minut i obserwować jak zachowuje się silnik krokowy (w instalacjach 2 generacji) i jak przebiega spalanie (odczyt sondy lambda). Ważne też jest dobranie odpowiedniego reduktora i miksera do mocy autka. W niektórych komputerach gazowych jest funkcja wzbogacanie mieszanki przy dodawaniu gazu. Ja w swoim Colcie mam tą funkcję włączoną i śmiga bez problemów. Jeszcze jedna uwaga, aby autko dało się w ogóle wyregulować to musi być sprawny czujnik położenia przepustnicy TPS oraz najważniejsze sprawna sonda lambda. Oprócz tego niektóre tanie komputerki gazowe (np STAG 2) nie mają funkcji wzbogacania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 16:27:06 Temat postu: |
|
|
dzięki teraz colt stoi bo jeżdze non stop firmowym autem ale musze podjechac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
machik
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice lublina Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 17:26:27 Temat postu: |
|
|
przy BLOSie bedziesz miał wiecej powera i będzie ekonomiczniejszy a strzały pochodzą z braku lub kiepskiej iskry polecam (denso iryd)bo NGK czesto produkowane są we francii i są lipne w jednośladzie często mi padały po połowie sezonu a na kablach nie musisz mieć choinki żeby były do 'dupy' kable po prostu sie zużywają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 21:02:35 Temat postu: |
|
|
panowie jeśli chodzi o strzały w wydech to wiem z autopsji że spowodowane mogą być nieszczelnym tłumikiem drgań, po wymianie problem praktycznie nie występuje. jeśli chodzi o strzały w kolektor to zła mieszanka jest tego powodem. jesli nie masz sekwencji radzę:
-rozebrać parownik i dokładnie wyczyścić membranę która często jest strasznie brudna , i powoduje zakłócenia na niskich obrotach.
-wymiana filtra powietrza
-wymiana filtra gazu
- sprawdzenie i zlikwidowanie wszystkich ewentualnych nieszczelności w układzie dolotowym.
dla mnie, ktoś kto zakłada zwykły gaz do samochodów z przepływką inny niż sekwencja jest troche ograniczony intelektualnie. Po pechowym strzale gazu w filtr możemy się pożegnać z przepływką która kosztuje ok 300zł , a taka różnica jest między instalacją sekwencyjną a zwykła. pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|