Autor |
Wiadomość |
Misiek
COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Przemyśl Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.17 18:35:39 Temat postu: [CJ4A 1.6] brak wolnych obrotów |
|
|
Witam Wszystkich
Problem jak w temacie, autko z 1996.03 roku silnik 1.6 GLX 16V po uruchomieniu zimnego silnika brak jest wolnych obrotów, trzeba ok 2 min. trzymać trochę "gazu". i jak rzucam na luz gaśnie. Jak się nagrzeje jest ok. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i jest to samo.
słyszałem ze w tych modelach często nagminne jest wylewanie się kondensatora elektrolitycznego którego elektrolit przeżera scieżkę w obrębie zasilania.W wyniku tego ulega uszkodzeniu układ który steruje silniczkiem nastawczym przepustnicy,stąd brak ssania. To prawda??!!
ile kosztuje naprawa ewentualnie gdzie można kupić te kondensatorki. Samemu wymieni..??!!
Ostatnio mechanik powiedział że to wina padniętego modułu w aparacie lub cos innego, np. cewka, kopułka czy palec, inny mówi ze to wina zapchanego wydechu. I tak... każdy mówi co innego ...
Czy ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem?
POZDRAWIAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
uczen79
COLTMANIAK
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2009.02.17 18:51:07 Temat postu: |
|
|
Tak może być ECU ale najpierw sprawdź silniczek krokowy, i wszelkiego rodzaju połączenia pneumatyczne (rurki podciśnieniowe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Misiek
COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Przemyśl Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.17 19:24:49 Temat postu: |
|
|
sprawdziłem silniczek krokowy, przepustnicę, wymieniłem świce przewody filtry pompy paliwa, filtr..itd.. i dalej jest problem.
Problem jest tesh z brakiem ssania. może padł czujnik temperatury silnika ..do sprawdzenia ewentualnie do wymiany..nie mam pojęcia.
jak by padł czujnik temp. pracy silnikiem to jaka jest cena kupna nowego, i gdzie sie on znajduje, słyszałem ze są 2 rodzaje tych czujniczków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misiek dnia 2009.02.17 19:30:26, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
4G63colt
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.17 21:28:09 Temat postu: |
|
|
Tak,są dwa czujniki,jeden dla ECU i jeden dla wskaźnika temperatury.Jak się nie mylę.
Ten dla ECU ma dwa kabelki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Misiek
COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Przemyśl Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.18 01:28:33 Temat postu: |
|
|
a gdzie się znajduje ten dla ECU i ten drugi dla wskaźnika temp. ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.18 09:14:01 Temat postu: |
|
|
najlepiej podpiac sie pod kompa i sprawdzic bład,mozliwe ze masz padniety chyba tps w przepustnicy.miałem podobny przypadek,brak ssania,jak sie nagrzał było si,do czasu,potem gasł juz cały czas a nawet jak zaskoczył to była skakanka obrotów na luzie 1000-2000obr.najłatwiej cała przepustnice wymienic,tylko najpierw zczytaj bład kompa. jesli bedzie miał nr.55 to to.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|