|
|
Autor |
Wiadomość |
KAM
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: M'cr
|
Wysłany: 2008.09.21 19:26:59 Temat postu: [CZx 1.1] Skrzynia biegow - problem z 1 i 2 biegiem |
|
|
Witam
W moim Colcie pojawil sie problem z wrzucaniem biegow. Rocznik 2005, przebieg ok 40.000km. Dotyczy biegow 1 i 2, od czasu do czasu wsteczny. Zastanawiam sie nad tym, co moze byc przyczyna i jak ten problem rozwiazac. Tarcza sprzegla byla wymieniona w serwisie kilka miesiecy temu. Nie ma zgrzytow przy wrzucaniu biegow. Po prostu czuc duzy opor uniemozliwiajacy wbicie biegu, zwlaszcza gdy musze ruszyc na zielonym swietle. Najczesciej ponowne wcisniecie sprzegla umozliwia wrzucenie biegu. Czy moze sa to synchornizatory? Moze inna przyczyna? Co o tym sadzicie?
KAM
proszę o pisanie tytułów zgodnie z Tutorialem -> http://www.coltmania.fora.pl/zasady-forum-pomysly-pytania-i-inne-kwestie-organizacyjne,18/tutorial-jak-dobrze-napisac-posta-w-dziale-technicznym,3233.html
Nie wiadomo jakie masz auto, jaka pojemność, skrzynia manual czy allshift?
pawela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.22 10:06:41 Temat postu: |
|
|
Hmmm... w kwestii mechaniki Ci nie pomogę, ale Twój samochód jest chyba jeszcze na gwarancji, czyż nie? To chyba można podjechac do ASO i niech tam fachowcy szukają usterki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KAM
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: M'cr
|
Wysłany: 2008.09.22 14:54:35 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | Hmmm... w kwestii mechaniki Ci nie pomogę, ale Twój samochód jest chyba jeszcze na gwarancji, czyż nie? To chyba można podjechac do ASO i niech tam fachowcy szukają usterki. |
Niestety gwarancja skonczyla sie kilka dni temu, a i tak od kilka miesiecy Mitsubishi nie uznaje przyznanej mi gwarancji przez przedstawiciela Mitsubishi, gdyz nie maja mojego samochodu w systemie.
Coraz czestsze klopoty z moim samochodem coraz bardziej zniechecaja mnie do tej marki.
Nie wiadomo jakie masz auto, jaka pojemność, skrzynia manual czy allshift?
pawela
Pojemnosc 1.1, skrzynia manualna.
Po wizycie w warsztacie okazalo sie, iz:
- nie ma wyciekow ze skrzyni, czyli nie jest to przyczyna, a ze przebieg niewielki, czyli olej w skrzyni nie jest jeszcze klasyfikowany do wymiany
- linka jest ok,
- przy wrzucaniu biegow nie ma 'zgrzytow', czyli raczej problemem nie sa synchronizatory
- nie slychac zadnych dodatkowych odglosow podczas jazdy, czyli raczej nie sa to lozyska w skrzyni,
- przy wylaczonym silniku biegi pracuja prawidlowo, czyli problemem nie jest mechanizm zewnetrzny wybierania biegow
- diagnoza : do wymiany sprzeglo, nie wiadomo ktory z 3 elementow jest do wymiany oraz brak mozliwosci osobnego zakupu jednego z trzech elementow
Mam nadzieje, iz jest to prawidlowa diagnoza. Czas pokaze, czy mechanik ma racje.
Wymienione zostaly elementy sprzegla oraz olej. Na razie praca skrzyni duzo lepsza. Po obejrzeniu z zewnatrz wszystkie wymienione elementy wygladaja dobrze. Wg mechanika problem byl spowodowany przez 'zle' wyprodukowany docisk sprzegla (wina producenta). Grubosc elementu nie odpowiednia. Pewnie ten sam problem wystepuje w wiekszej ilosci tego modelu, a koszt wymiany prawie 500GBP.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KAM dnia 2008.10.14 20:44:16, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|