Autor |
Wiadomość |
dżela
Jednopostowiec
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2007.05.31 23:18:59 Temat postu: [LPG] założenie gazu do colcika 1,3 12V |
|
|
Witam,
potrzebuje informacji odnośnie zagazowania mojego colcika 1,3 12V CJO poniewaz slyszalam rozne opinie na temat sprawowania sie gazu w tym autku, a jezdze prawie caly czas po miescie i nie moge zejsc ponizej 10 litrow benzyny . Na trasie jest super z pelnym obciazenie ostatnio spalil mi 5,6 ale miasto tragedia przy tak malym silniku. Z gory dzieki za info.
Pozdrawiam dżela
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.01 00:02:15 Temat postu: |
|
|
hello:) Bron Cie panie boze przed gazem!!!! z wlasnego doswiadczenia wiem ze wysusza silnik a potem powoduje jego powolne deatch:) Mazde 626 2,0 na wtrysku zalatwil w 2 lata:( Nie polecam. Chociaz moze ktos stanie w obronie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.01 11:06:44 Temat postu: |
|
|
W CJO jeszcze nie widziałem żeby ktoś miał LPG...
LordV1000: Hmm na wtrysku to się w cale nie dziwie... u mojego ojca w SEACIE też był problem z gazem - coś z sondą lambda, ale wymieniona i po sprawie (tylko koszt nie mały). U mnie na silniku gaźnikowym nie ma żadnych problemów...
Jeśli chcesz zamonotwać, to musisz znacznie częściej wymieniać świece i koniecznie filtr gazu. Olej też inny się stosuje przy instalacji gazowej, bo wymaga większego smarowania (gaz jest suchy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.01 12:01:17 Temat postu: |
|
|
Kampi, a jaki olej uzywasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.01 13:09:08 Temat postu: |
|
|
Kampi na rzepakowym leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mily177
Sprzedał Colta...
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2007.06.01 14:53:15 Temat postu: |
|
|
z tego co słyszałem ze nasze misie nie lubią zagazowania lubią czysta bęzynkę,ogólnie samochody pochodzeniu japońskim na gaz narzekają,ale sam myślałem żeby go przydusić gazem ale szkoda mojego misia.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tybek
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2007.06.08 09:50:01 Temat postu: |
|
|
Mój kumpel zagazował CJ0 i teraz klnie ma silnik 1,3 i utrata na mocy jest podobno duża, a co do spalania, to nie wiem. Ma troszkę starszą generacje instalacji gazowej, więc może na nowszej by było lepiej, ale nie wiadomo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.08 12:16:58 Temat postu: |
|
|
pozatym troche czasu zajmie zeby zalozenie lpg sie zwrocilo:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.11 01:04:16 Temat postu: |
|
|
fruu napisał: | Kampi, a jaki olej uzywasz? |
Odpowiedziałem juz w tym temacie:
http://www.coltmania.fora.pl/rozrzadzik-olej-itp-t485.html
więc tylko zacytuje:
Cytat: | Przy starszych samochodach takich jak nasze C51 głównie stosuje się olej mineralny.
Silniki 4G13 nawet fabrycznie miały taki wlewany i na takim najlepiej pracują. Jeśli ktoś ma duży przebieg w aucie, to radze nie kombinować ze zmianą na półsyntetyk czy syntetyk.
Dodatkowo jeszcze mi kiedyś gość powiedział (przy regulacji istalacji gazowej), że jak się jeździ na LPG to tylko i wyłącznie mineralny, bo zapewnia lepsze smarowanie i ochronę silnika (wytwarza podobno większą osłonę olejową... czy coś takiego).
Ja od zawsze wlewam 15W/40 (zazwyczaj LOTOS).
W moim Colciaku ubywa około pół litra oleju na jakieś 10000 km. To chyba w normie...?
Fruu, a Twój Colcik dużo bierze oleju? |
-------------------------------
witoo napisał: | Kampi na rzepakowym leci |
ale ja nie mam silnika w dislu... hehehe
witoo a ja to w ogóle preferuje [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.11 06:49:07 Temat postu: |
|
|
Kampi ciekawe co na to zieloni:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.06.11 16:53:56 Temat postu: |
|
|
Szczerze ja nie jetsem przeciwnikiem gazu, a wrecz odwrotnie, tez nie bylem przekonany do instalacji LPG, ale jednak sie skusilem i nie zaluje samochodzik smiga jak na benzynce, nie zauwazylem zadnego spadku mocy ani nic w tym stylu (ale to moze moj tylko taki terminator ) jak zakladalem gaz w lutym tego roku to jeszcze do tej pory nic sie zlego nie talo (odpukac) zadnych problemow z autem, Pozatym aby gaz sie zwrocil to naprawde trzeba duzo jezdzic, powiedzmy ze na Colta zwrocenie sie instalacji gazowej( zalezne od typu- mowie o wtrysku) to kwestia ok 15 tys km, a na gazniku ok 10- 12 tys km, poniewaz instalacja jest tansza dżela jak nie jestes przekonana/ny o zalozeniu gazu poprostu przejdz sie do pierwszej lepszej stacji gdzie to robia to przekonaja Cie w MIG Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.11 17:17:24 Temat postu: |
|
|
Cytat: | witoo a ja to w ogóle preferuje [link widoczny dla zalogowanych] |
jestes posiadaczem lasu czy co ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiani
COLTMANIAK
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.07.01 22:21:30 Temat postu: Re: gaz |
|
|
Witam,
Ja polecam gaz, kupiłem autko posiadające instalację gazową, jestem zadowolony.
Ostatnio jak jechałem do domu, ponad 120 km w jedną stronkę to spalił mi ok 8l gazu na 120 km. / Jazda ekonomiczna /
Model: Mitsubishi Colt C50 1.3GL,1990
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2007.07.02 10:50:54 Temat postu: |
|
|
tak tak jazda ekonomiczna ,ale jaki spadek mocy a zakładania LPG do colta na pełnym wtrysku nie wiem czy sie tak szybko zwróci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.07.02 12:27:56 Temat postu: |
|
|
A gdy Colt jest z gaźnikiem (tak jak u mnie) to spadek mocy praktycznie żaden...
Auto na gaz i przynajmniej portfel mniej boli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DjVentyl
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.07.02 13:42:11 Temat postu: |
|
|
zawsze mozna zalozyc sekwencje i tez tego spadku sie nie odczuje trzeba tylko lekko przyspieszyc zaplon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dżelka
COLTMANIAK
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2007.07.08 00:09:44 Temat postu: |
|
|
Witam
Założyłam gaz do CJO i jestem bardzo zadowolona . Utrata mocy praktycznie nie odczuwalna, a w kieszeni zostaje duzo kasy. Jezdze duzo wiec szybko zwroci się koszt instalacji i bede miała dodatkowe pieniażki na inwestycje..... oczywiście w mojego colcika
Dużo osób straszyło mnie, że jak chcę założyć gaz do CJO to tylko sekwencje, że na zwykłym colt szaleje, a ja zaryzykowalam i bylo warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monique79
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2007.08.06 23:50:25 Temat postu: |
|
|
ok a jak w przypadku automatu?
Czy warto w to wchodzić?
Dodano dn.2007.08.06 23:52:20
Do colcika 1,5 z 91 roku
Ps. sorry za ten drugi post z rzędu, ale pamięć krótka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.08.07 16:33:26 Temat postu: |
|
|
ja mam colta w automacie,na pelnym wtrysku i na gazie !! i jestem naprawde zadowolony jak zalozylem gaz w lutym to jak narazie zadnych problemow naprawde polecam !! oszczednosc jest bardzo duza praktycznie o polowe taniej jezdze:) a osiagi takie same powiedzial bym nawet ze moj colciak lepiej chodzi na gazie niz na benzynie zanim zalozylem gaz ojciec mnie ostrzegal " bedziesz mial problemy", a jak zalozylem i pojezdzilem troche, to moj ociec sie przekonal do instalacji lpg i zalozyl w swoim aucie NIE MAM ZADNYCH PROBLEMOW Z GAZEM !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monique79
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2007.08.07 21:38:11 Temat postu: |
|
|
ok teraz tylko jaka instalacja, gdzie i za ile
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DjVentyl
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.08.08 08:25:31 Temat postu: |
|
|
nie baw sie w IIgen. i załóż sekwencje koszt niewiele większy a instalacja dużo mniej awaryjna. niestety nie polecę Tobie mojego warsztatu bo zanim doszedłem do porządku z gazem to minęło kilka tyg.(wadliwy reduktor kme - ale żeby udowodnić ze jest cos z nim nie tak to musiałem kilka razy jeździć do nich). poza tym zrobiłem juz ponad 15tys i jestem zadowolony bo jednak dużo taniej sie jeździ i nie boli tak po kieszeni jak sie gaz ciśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monique79
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2007.08.08 16:54:07 Temat postu: |
|
|
ok a ile dokładnie sekwencja? I czego mogę się spodziewać po tym wynalazku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leo70
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 2007.09.05 10:56:03 Temat postu: |
|
|
Ja założyłem instalację do swojego colta CJ0 1,3. Jestem bardzo zadowolony. Spadku mocy nie ma żadnego, a pali około 8 litrów gazu. Założyłem instalację sekwencyjną. Kosztowała 2000zł. Polecam wszystkim zainteresowanym instalację STAG 300.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krecik86
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Siemiany-Sulejówek Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.09 23:11:00 Temat postu: |
|
|
Gaz odpada w colcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monique79
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2007.09.09 23:51:58 Temat postu: |
|
|
why?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.09.09 23:59:43 Temat postu: |
|
|
colt z maly silnikiem z gazem mhmhmhmhmhmhm
szkoda silnika,
ja mam gaz ale jedze na gazie tylk po miescie a na trasie na benzynce 98.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
termonti
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Halifax UK
|
Wysłany: 2007.09.10 11:12:12 Temat postu: |
|
|
Ja gaz polecam kazdemu.
Nie przekonuje, ale polecam.
Kupilem swoje CAO juz z gazem ale mialem tez do czynienia z czysto benzynowym. I wiem, ze spadek mocy nie jest az tak znaczacy jak by sie wydawalo. Owszem jest, ale to nie jest tragedia. 4G13 to nie jest rajdowy silnik wiec w przyspieszeniu do 100 km/h jak czas wzrosnie z 13s do 14s to chyba nie tragedia i duzej roznicy nie czyni.
A teraz troche finansowych faktow
Jazda mieszana (miasto z duzymi gorkami i autostrada, codzienna jazda, nie oszczedna nie katowanie)
- dzienny przebieg 200km
- spalalanie na gazie 9l
- spalanie na benzynie - 7l
- cena benzyny - 0,929 funta
- cena gazu - 0,37 funta
Koszt dzienny na gazie = 2*9*0,37= 6.66 funta (cena kilometra £0.0333)
Koszt dzienny na benzynie (ta sama trasa) = 2*7*0.929 = 13.00 funta (cena kilometra 0.065 funta)
Oszczednosc na kilometrze 0.0317 funta
Z tego wynika, ze koszt instalacji, przyjmijmy ok 363 funtow (2000 PLN po kursie 5.5 za 1 funt) zwroci sie po 11451 km (363 funtow/ 0.317)
Przy trasie dziennej 200 km jest to 58 dni
Liczby mowia same za siebie, i mnie to przekonuje. Biorac pod uwage ryknowa wartosc Colta ok 1300 funtow(7500 PLN / 5.5) po przejecaniu 41 tys na gazie auto mam za free.
Pozdrawiam
P.S Co do utraty mocy. Jak bym chail miec mocne auto to nie kupowal bym Colta 1.3 a Colta 1.6. Jezeli ktos ma Colta 1.3 to stawia na ekonomie, a to znaczy ze gaz jest tym bardziej wskazany...
P.S 2 Symulacja jest na warunki angielskie ale relacja wyglada podobnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krecik86
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Siemiany-Sulejówek Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.10 18:46:39 Temat postu: |
|
|
Gaz niszczy silnik , na początku będzie oki ale potem robią się schody , np: kicha nie przepala itp:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
termonti
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Halifax UK
|
Wysłany: 2007.09.11 09:47:15 Temat postu: |
|
|
Gaz dobrze serwisowany nie bedzie nastreczal wcale problemow.
Wymiana swiec, kabli, filtrow na czas i bedzie naprawde ok
W moim aucie gaz zalozony byl przy przebiegu ok 82 kkm. Dzis auto ma 140 kkm z czego ja przejechalem ostatnie 38 kkm
Jedyna awaria gazu bylo to, ze spalil mi sie emulator wtryskow, poniewaz przez wlasna glupote zalalem go woda myjac karcherem silnik.
To by bylo na tyle.
Wymieniam filtry olej swiece co 12 kkm
Przewody i kopolke z palcem co druga wymiane czyli co 24 kkm
I smigam za tanioche...
Pozdrawiam Daniel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marjas007
Napisał pare postów...
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Trzebinia Płeć:
|
Wysłany: 2007.10.28 22:20:05 Temat postu: |
|
|
miałem instalacje gazowe w megance z 95 roku i nie zauważyłem praktycznie zadnego spadku mocy po przełączeniu na gaz . LPG ma liczbe oktanową w zakresie 90 do 105 a do zasilania np colta CAO wg producenta wystarczy paliwo juz od 91 oktan.
co do tego że gaz wysusza silnik to jakies bajki sa dla małych dzieci, odkąd to benzyna smaruje części w silniku, jeśli masz dobry olej ( a nie cos tam z Tesco ), swiece, filtry zmieniane normalnie to nie ma się o co bać
Tak dla wiadomości, smarowała dawniej cos tam siarka w paliwie ale odkąd jest jej poniżej 10 mg/kg to juz nic nie smaruje
jedynym powodem dla którego nie zagazuje swojego Colta sa na razie fundusze - koszt instalacji sekwencyjnej u mnie to 2500 złotych -
jak jeździc to tylko na gazie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
apsik85
Już się udziela
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2008.02.03 16:11:17 Temat postu: |
|
|
To i ja dorzucę swoje trzy grosze
Colt CA0 GLi 1.3, gaz landirenzo (mono 1800,-).
Bardzo długo zastanawiałem się na LPG, ale wyjazd do Holandii zmusił mnie do założenia, zwrócił się w ciągu paru miesięcy (gaz w holandii - 1,60zł litr) natrzaskałem na gazie 30.000 kilometrów, żadnych problemów z silnikiem (ale od czasu do czasu jeżdżę na benzynce - profilaktycznie) Polecam, ale nie przekonuję, jeżeli ktoś jeździ mało to radzę zostawić na benzynce. Wiem że są problemy z zapalającym się Check Engine i nie zawsze jest to wina sondy (w większości przypadków to komputer sterujący gazem) więc polecam zakładać instalację gazową przetestowaną w misiu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
meefistoo
COLTMANIAK
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gliwice/Palowice
|
Wysłany: 2008.03.19 19:08:41 Temat postu: |
|
|
Z gazem bywa różnie, zależy na jaki samochód sie trafi, jeżeli colcik jest zadbany i wszystko było wymieniane na czas i niema jakiegoś masakrycznie dużego przebiegu top powinno wszystko ładnie działać. Jeżeli chodzi o strate mocy to jest ona mocniej odczuwalna jedynie na gaźniku, ale nie koniecznie bo można zawsze troche podkręcić dawke i bedzie tak samo jak na benzynie ale spalanie może wtedy wzrosnąc nawet o 2-4litrów/100km. Na wtrysku jakoś nie czuć róznicy. Ja na gazie od kiedy załozyłem instalacje 2.5 roku temu zrobiłem ponad 80tyś km i troche mi autko szwankuje ale to jest wina instalacji bo jest już do regeneracji reduktor itd. bo reduktor wytrzymuje do 100tyś km, ale ja mam gaźnik i w tych samochodach reduktor narażony jest na przemarzanie i skraca sie jego żywotność w ten sposób no i ten cholerny gaźnik którego nikt nie potrafi wyregulować i to ssanie które szwankuje ten sie troche przez gaz rozregulowało,zobaczymy jak sie uda dojść do ładu z tym i bedzie wszsytko działać to bedzie ok jak nie to złomowanie!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
leon79
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice Częstochowa
|
Wysłany: 2008.03.31 23:22:47 Temat postu: |
|
|
Czytam tu o "wysuszaniu" silnika przez gaz i różnych innych problemach z nim związanych ale porozmawiałem sobie kiedyś z mechanikiem który dość dokładnie wytłumaczył mi co i jak. Otóż w silniku wcale nie robi się suszej!!! Więcej!!! Silnik ( cylinder wraz z tłokiem ) na gazie ma lepsze smarowanie ponieważ olej nie jest zmywany jak to ma miejsce w przypadku bęzyny. Niestety gaz spala się w wyższej temperaturze i może mieć negatywny wpływ na zawory. W tym wypadku bęzyna zachowuje się znacznie lepiej bo ma niższą temperaturę spalania i dotakowo jako płyn chłodzi zawory i tłok czego gaz nie robi. Naszczęście nasze autka mają silniki wykonane z materiałów które doskonale sobie radzą z niekożystnymi warunkami jakie powoduje spalanie gazu i jeśli przed jego założeniem silnik był w dobrym stanie a zawory dobrze wyregulowane to nic złego się nie stanie. Najpewniej jeśli po założeniu gazu coś w silniku zaczyna nawalać to pewnie nawet gdyby nie założyć gazu też by nawaliło. Gaz mam 3 lata, bo tyle posiadam colta i poza oczywistymi problemami jak brudne filtry i falujące obroty nic się nie dzieje. Według mnie z całej batalii pomiędzy gazem i bęzyną najgorsze było by nasikanie do baku;)
pozdrawiam sedecznie
Poldek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|