Autor |
Wiadomość |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.08 15:42:42 Temat postu: na czym polega planowanie głowicy? |
|
|
tak jak w temacie...
1) na czym polega ta czynność? (co mechanik tam robi)
2) co otrzymujemy w zamian? (leprze osiągi?)
3) kiedy takie cos się robi? (wtedy gdy silnik nam sie sypie?)
4) droga jest taka zabawa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 2008.02.08 19:55:53 Temat postu: |
|
|
planowanie głowicy jest wyrównywaniem powierzchni styku uszczelka-głowica-blok, wykonuje to zakład szlifierski ( wybrać najlepszy nie osczędzać). w szlifie jet ważna grubosć jaką trzeba zebrać wskazane jak najmniej. zalecana jest wymiana uszczelniaczy zaworowych niewielki koszt a moze oszczedzić wydatków. spotkałem sie z mechanikami co twierdzili ze przelecą drobnym papierkiem wodnym i OK. takich omijać z daleka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.08 20:03:27 Temat postu: |
|
|
czyli przyrostu mocy nie bedzie zadnego tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 2008.02.08 20:16:19 Temat postu: |
|
|
przyrost mocy może być ale to nie jest dobra droga do powiekrzania mocy silnika. no chyba ze głowica została by poddana gruntowmu tiuningowi z polerowaniem kanałów do dolotowych i zmianie walka rozrządu na inny o innych kątach krzywek. lecz jak sie to będzie miało do trwałości silnika to nie odwrzył bym sie tego zrobić dla mojego misia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.08 20:53:04 Temat postu: |
|
|
spoko rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 12:02:30 Temat postu: |
|
|
samo planowanie RACZEJ nie podniesie mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 12:18:18 Temat postu: |
|
|
po przez planowanie zwiekszasz kompresje w komorze silnika: ta sama dawka powietrza i paliwa w mniejszej przestrzeni. kiepski pomysl na poprawe osiagow, nie polecam,
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuczan
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2008.02.13 14:02:18 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś to testował na własnej skórze że nie poleca? Czy naczytaliście się gdzieś i powtarzacie głupoty ? Planowanie głowicy podnosi moc !!
P.S. Denerwuje mnie to forum pod tym względem że dużo ludzi pisze o rzeczach o których nie ma zielonego pojęcia . . .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuczan dnia 2008.02.13 14:13:02, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 14:56:49 Temat postu: |
|
|
sam nie próbowałem.
przy wtrysku trzeba podłubać w mapach paliwa żeby dało to efekt.
głowicę planuje się jak jest krzywa, więc nie niesie to za sobą jakiś negatywnych skutków, ale samo planowanie ma mały sens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 19:47:20 Temat postu: |
|
|
Kuczan napisał: | Planowanie głowicy podnosi moc !! |
1) podnosi moc ale czy znacząco? to jest 1-2km czy moze znacznie wiecej cos kolo 10? (zakładając ze silnik 1,6 4g92)
2) jakie są konsekwencje tego? (dedis mówi ze nie ma negatywnych skutków...) bądz co bądz ale czytałem (nie wiem czy to prawda czy nie ) ale zwiekszenie mocy skraca zywotność silnika...
Dedis napisał: | przy wtrysku trzeba podłubać w mapach paliwa żeby dało to efekt. |
czyli co? trzeba zainwestowac w chip'a w porządnym zakładzie? (wiadmomo ze nie mówie o tym za 25zł)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 22:29:21 Temat postu: |
|
|
Kuczan napisał: | Czy ktoś to testował na własnej skórze że nie poleca? Czy naczytaliście się gdzieś i powtarzacie głupoty ? Planowanie głowicy podnosi moc !! |
To ja wam powiem tak. Przeszedłem już etap planowania głowicy, jako że miałem pękniętą chłodnicę i cały płyn mi wyciekł, temp poszła w górę do max. Niestety po jakiejś minucie jazdy nie widząc spadku temp zatrzymałem się i wyłączyłem silnik (później mechanik powiedział że nie powinno się tak robić ponieważ z tłokami coś tam się robi,ale to nie ważne). Po jakimś czasie puściła mi uszczelka pod głowicą.
Po wykonaniu planowania głowicy nie odczułem żeby był jakiś gwałtowny wzrost mocy może troszkę lepiej chodzi, ale trudno to wyczuć bo są to zbyt małe wartości. Żeby było odczuwalne to musisz naprawdę dużo zedrzeć ok. 1 mm tylko nie wiem czy aż tyle można, bo są jakieś wartości dopuszczalne przy planowaniu głowicy których nie można przekroczyć. Zmienia się wtedy kompresja, ale moim zdaniem żywotność silnika znacznie spada. Działa podobnie jak odprężanie sinika.
Gdzieś znalazłem artykuł że zmiana uszczelki o grubości ok. 0,25mm na podkładkę odprężającą 1mm zmienia stopień sprężania np. z 8 z groszem na 7 z grosikiem. Planowanie będzie procesem odwrotny czyli zwiększy kompresję, tylko nie wiem czy głowice z samochodów zwykłych można planować w ten sposób (chodzi o tak duże zdzieranie materiału).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jelon dnia 2008.02.13 22:32:26, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 22:50:14 Temat postu: |
|
|
po tym co napisałeś wniosek jaki mi się nasówa to taki ze jak jest dobrze to nieruszac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2008.02.13 23:13:04 Temat postu: |
|
|
Kuczan napisał: | P.S. Denerwuje mnie to forum pod tym względem że dużo ludzi pisze o rzeczach o których nie ma zielonego pojęcia . . . |
Kuczan nie denerwuj sie ! tu kazdy wyraza wlasna opinie, stara sie pomoc itd. Mi sie wydaje ze najlepszym wyjsciem i najbezpieczniejszym na podniesienie mocy jest SWAP, albo woogle zmiana auta na silniejsze. Ot co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marecki338
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 2008.02.16 23:42:17 Temat postu: |
|
|
pracuje jako spec. d/spraw technicznych ale w maszynach rolniczych. i powiem ze silniki tych maszyn mają zawsze wymiary usczelek nominał, +0,25, +0,5 mm. czyli zmiana stopnia spreżania silnika spalinowego jest ingerenją w konstrukcję maszyny. silnik niezależnie od maszyny w jakiej jest zamontowany zawsze ma taką samą zasade dzialania. wszystko w granicach tolerancji musi być wykonane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.17 20:56:03 Temat postu: |
|
|
Sorki mała poprawka w sejach zmiana uszczelki w silniku 1.2 na grubość 1,73mm powoduje zmianę kompresji spadek z fabrycznych 9,6 na 8 jest to zabieg odprężający silnik pod turbosprężarkę. Po za tym jeśli chcesz w drugą stronę to pamiętaj że każde takie planowanie może być wykonane do określonej wartości. Jak chcesz zwiększyć moc to pozostaje Ci swap, chip albo montaż sprężarki lub turbo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jelon dnia 2008.02.17 21:17:30, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.08 13:37:43 Temat postu: |
|
|
Kuczan napisał: | Czy ktoś to testował na własnej skórze że nie poleca? Czy naczytaliście się gdzieś i powtarzacie głupoty ? Planowanie głowicy podnosi moc !!
P.S. Denerwuje mnie to forum pod tym względem że dużo ludzi pisze o rzeczach o których nie ma zielonego pojęcia . . . |
Fabryczna dopuszczalna norma planowania głowicy w silnikach Mitsubishi to 0,2 mm.
Chcąc ją planować wypadałoby ją zdjąć i na wycisk (plastelina) sprawdzić jaka jest rzeczywista odległość pomiędzy tłokiem a głowicą.
Dodatkowo samo planowanie może podnieść moc jedynie w tzw szczęśliwym wypadku. Aby ją podniosło na pewno wypadałoby zrobić to co Chojnacki - ma swoją stronę w sieci poszukajcie - określa jako GT.
A o czym pisał tu marecki338. Zmiana wałka rozrządu w pierwszym etapie nie jest konieczna, natomiast samo wygładzenie fabrycznych nierówności w połączeniu z planowaniem głowicy i ingerencją w mapy wtrysku i paliwa powinno dac efekt w postaci dodatkowych koni mechanicznych.
Tylko proszę samemu sprawdzić ile tych koni będzie.
Dodatkowo polecam [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|