Autor |
Wiadomość |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.12 12:22:35 Temat postu: [CAO 1.6] Gaśnie podczas jazdy |
|
|
Witam!!!generalnie jak w tytule,jade sobie jade a nagle auto gasnie(swoja droga dobrze ze przy małych predkosciach do 50km)staje,krece odpali obroty skocza do 1500tys,i od razu spadaja do 0.jak przytrzymam gaz to stoja na swoim miejscu,puszcze gasnie.jednak jak wyłacze kompletnie zapłon,przekrece poczekam jak CE zgasnie to jest ok.
nie zdarza mi sie to cały czas przez ostatnie pare miesiecy moze z 4razy,ale chciałybym wiedziec czy szykuje mi sie cos powaznego... ((
mam nadzieje ze nie aparat zapłonowy bo juz miałem wymiane za soba.
sie rozpisałem:)))
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
yasiu87
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bełchatów (EBE) Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.12 14:54:22 Temat postu: |
|
|
benzyna? gaz? próbowałeś odłączyć mu aku na trochę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2008.08.12 22:02:25 Temat postu: |
|
|
ja mialem w poprzednim aucie podobny problem i to byl jakis modul, moze w tym kierunku sprobuj szukac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.12 22:25:22 Temat postu: |
|
|
jezeli instalacja jest ok to pewnie ktorys z czunikow... moze temperatury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.13 08:13:27 Temat postu: |
|
|
benzyna,reset kompa robiłem,instalacja ok.
pozostaje szukac dalej.dobrze ze to sie nie dzieje codziennie i sie nie nasila,bo jest to bardzo irytujace.
teraz mi sie przypomniało ze działo sie to zawsze podczas skrecania???!!!sam nie wiem
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yasiu87
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bełchatów (EBE) Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.13 08:16:57 Temat postu: |
|
|
może działo się zawsze jak jeździłeś na oparach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.13 08:36:25 Temat postu: |
|
|
nie to nie jest to do czego zmierzasz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Misiek
COLTMANIAK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Przemyśl Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.07 23:01:29 Temat postu: |
|
|
Niestety w tych modelach najczesciej pada uklad sterowania silniczkiem w komputerze wtrysku - niedostepny w Polsce, wiec pozostaje tylko wymiana samego ECU - po wyjeciu pewnie bedzie widac spalony uklad.
na 99% padł układ scalony sterujący silniczkiem krokowym w ECU. Nie naprawia się tego, bo nie ma części zamiennych - tylko przez wymianę całego ECU.
ale wcześniej radze zebyś przeczyścił przepustnicę, silniczek krokowy, A oto objawy kwalifikujące przepustnicę do czyszczenia:
• bardzo niskie obroty spadające na biegu jałowym poniżej 600 obr./min.
• przepustnica nie była czyszczona przez ostatnie 15000 km
• silnik pracuje sporo na wolnych obrotach (np. na postoju w zimie sobie dogrzewamy itp.)
• świeci się kontrolka CHECK ENGINE a odczytany błąd to 14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amer
Już się udziela
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.15 01:17:22 Temat postu: |
|
|
Witam. Panowie nie chce zakładac nowego tematu więc odświeżam ten. Jest tu mowa o układach to przez to. Chodzi mianowicie o układ scalony (na zdjęciu)
[link widoczny dla zalogowanych]
Co to za układ dokłanie ? Jeśli ktoś wie to niech napisze co to za układ i czy jest wymienialny cały czy idzie same elementy wymienic ?
P.S. Prosze o odpowiedź osoby, które wiedzą na 100% co to za układ, żeby nie ciągnąc tego tematu w nieskończonośc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kocur
COLTMANIAK
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.15 11:25:14 Temat postu: |
|
|
Nic nie zaznaczyłeś na zdjęciu, ja widzę jakieś 7 układów scalonych. O który konkretnie Ci chodzi. Ogólnie, każdy układ jest wymienialny o ile go posiadasz. W ECU w większości użyte są specjalizowane układy Mitsubishi wymiana to tylko przelutowanie (o ile nie jest to element programowalny typu procek MH6111) kilka elementów można dostać gdziekolwiek (np. sterownik silniczka TA8050, czy byle bramki 74HC02) chyba, że chodzi Ci o to ustrojstwo na module hybrydowym (ta ceramiczna płytka) Jak Ci strzeliły kondensatory na zasilaniu i układ zasilania 12V->5V to pewnie kaput, choć są przypadki, że i po tym dało się kompa zreanimować. Z resztą kolega Bartek z forum Mitsumaniaków ma w tym sporą praktykę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kocur dnia 2009.02.15 11:54:52, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amer
Już się udziela
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.15 17:20:02 Temat postu: |
|
|
Panowie więc tak. Spaliła sie pewna częśc (na fotce zaznaczone czerwonym kółkiem) i raczej wszystko do wymiany hmmm. Teraz pytanie czy jeśli kupie nowe (używane) ecu z innego modelu z innym oznaczeniem, ale pod silnik 1.6 16V to bedzie pasowac ?
Numer z (nie) mojego Colta (CA0)
[link widoczny dla zalogowanych]
Numer, który mam możliwośc kupic colt (CJ0)
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu fotka z "czerwonym kółeczkiem"
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S. Ten "mój" to MD175667 a ten "nowy" MD330704
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amer dnia 2009.02.15 18:28:08, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kocur
COLTMANIAK
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.16 01:28:12 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuje to w tym miejscu znajduje się kondensator elektrolityczny filtrujący napięcie dla któregoś procka, o wartości 100uF i obok drugi 22uF, a jeśli chodzi Ci o to maleństwo pomiędzy nimi to dioda w obudowie tranzystora smd. Gorsza sprawa, że kondensatory raczej bez powodu nie strzelają, zwykle od zbyt wysokiego napięcia lub złej polaryzacji. Trzeba by trochę pomierzyć napięcia, doprowadzić do ładu i sprawdzić czy procki przeżyły. Co do zamienności ECU, była gdzieś stronka, na której można było po VINie bodajże sprawdzić jakie powinno się mieć ECU oraz jakie są kompatybilne, niestety nie posiadam namiarów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kocur dnia 2009.02.16 01:30:57, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.02.16 09:18:08 Temat postu: |
|
|
mam ecu naprawiane przez bartka, to o ktore CI chodzi 5667, ale nei wiem czy dziala, bo nie mam czasu sprawdzic, jak cos to pisz pewu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
biolylukasz
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.10 13:40:12 Temat postu: |
|
|
może świece. silnik przerywa??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.04.10 14:20:37 Temat postu: |
|
|
biolylukasz napisał: | może świece. silnik przerywa?? |
Poczytaj uważnie wątek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Maciej Cieśnik
Napisał pare postów...
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009.05.02 14:35:07 Temat postu: |
|
|
A kondensatory wymienione ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kondzio
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Czechowice-Dziedzice Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.22 21:40:09 Temat postu: |
|
|
W niektórych seriach ECU w miśkach w tym miejscu większość ECU ma wypalone kondensatory. Wada fabryczna-mówił mi o niej niedawno jeden elektryk. Dotyczy to szczególnie serii 5667 w CA0. ECU jak najbardziej do naprawienia-właśnie naprawiony dostałem niedawno od Paweli i raczej działa, chociaż nie miałem okazji sprawdzić. Musi się tym tylko zająć fachowiec. A innej serii nie ma co wkładać-raczej nie pójdzie (przerobiłem to już u siebie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|