Autor |
Wiadomość |
jogi333
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2007.06.01 01:11:40 Temat postu: Ma luzie czy nabiegu do skrzyżowania |
|
|
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Colta 1.6 16V 92r. Wcześniej jeździłem dieslem starej generacji. W poprzednim aucie przy dojeździe do skrzyżowania luz/hamowanie silnikiem spalanie było takie samo, ale słyszałem, że w silnikach 16v jest inaczej. Przy hamowaniu silnikiem spalanie jest niższe niż na luzie. Jak jest w przypadku colta i ewentualnie, do jakich obrotów hamować sinikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mily177
Sprzedał Colta...
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2007.06.01 14:49:03 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem i tak przynajmniej u mnie zauważyłem ze jak go trochę hamuje silnikiem to ma mniejsze spalanie,a dokładnie nie wiem do jakich obrotów go hamować>pozdro,widzę ze minimalizacji kosztów na jeździe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pH
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2007.06.01 15:42:52 Temat postu: |
|
|
nie chodzi tu o slinik 16v lecz o elekroniczny wtrysk paliwa... w przypadku hamowania silnikie komputer odłancza podawanie paliwa,bo praca silnika podtrzymywana jest przez energie jadącego auta i przez tą chwile salanie wynosi 0 natomias przy jezdzie na luzie silnik potrzebuje tej odrobiny paliwa zeby nie zgasnąc.... i to cała tajemnieca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.01 16:33:40 Temat postu: |
|
|
no chyba ze ktos ma gaznik jak ja to wtedy nie ma szans na oszczedzanie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fruu
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.01 16:53:04 Temat postu: |
|
|
ekolodzy mnie pewnie zatłuką gdy to przeczytają ale taka oszczędność jest w zasadzie minimalna. Co innego mój kumpel, który do skrzyżowania dojeżdża przyśpieszając a potem ostro hamując. Wtedy dojazd nawet na luzie daje pewne mierzalne oszczędności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.06.01 20:12:41 Temat postu: |
|
|
pozatym sa inne plusy hamowania silnikiem oprucz tego ze spalanie wynosi 0 a mianowicie nie grzeja sie tak hamulce co skraca odleglosci hamowania, jak jest potrzeba ostrego hamowania ogladalem szkola bezpiecznej jazdy i tylko tak ucza hamowania prz dojezdzaniu do krzyzowki, czyli redukcja biegu, hamowanie silnikiem i nic wiecej Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.19 14:20:27 Temat postu: |
|
|
odkopuję dla wyjaśnienia sprawy.
powinno się turlać na biegu. np na 5tce.
spalanie = 0
większe bezpieczeństwo (jak wpadniesz w nadsterowny poślizg, będzie ci potrzebny
ciąg, żeby z tego wyjść)
w każdym silniku na wtrysku tak to działa.
w niektórych gaźnikach jest też specjalny zawór który odcina doplyw paliwa gdy silnik jest bez obciążenia (np honda civic 1.3 92-95)
można sprawdzić czy ma sie taki cuś. jedziemy bez gazu aż do najniższych obrotów. zwykle ok 1000obrotów auto przestaje zwalniać - zaczyna być podawana paliwo.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|