Autor |
Wiadomość |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.26 15:00:27 Temat postu: A moze kompresor??? |
|
|
tak sie zastanawiałem,dały by rade zastosowac jakis malutki kompresor???dałoby to cos???
pomine juz kwestie podpasowania czegos,montazu i napedu kompresora,bo było by rzezbienia od cholery
ale chodzi mi teoretyczne rozwazania bo komresor mechaniczny jest lepszym rozwiazaniem niz turbo do colciaka,natychmiastowa reakcja,brak turbodziury(odpada wysterownie wszystkiego,co i tak jest nie do zrobienia w 1.6 ecu jest nieprogramowalny)tak mi sie zdaje,
powietrze dostwałoby sie pod wiekszym cisnieniem,zaraz zapytacie co z paliwem,wiec mysle ze przepływomierz dał by sygnal do ecu o miekszej ilosci powietrza wiec podałby wieksza dawke paliwa.
tak mi sie pomyslało,sprostujcie mnie jesli gdzies popełniłem gafe,bo nie jestem mechanikiem,inzynierem.chodziło mi o nakreslenie jakiegos pomysłu,a jak wiadomo turbo odpada w 1.6 wiec moze kompresor???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.26 15:27:33, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.26 17:06:18 Temat postu: |
|
|
hehe w ramach sprostowania
Kompresor nie jest lepszy od turbo. I to, i to ma swoje mocne i slabe strony. Fakt kompresor "laduje" powietrze od razu bo jest napedzany z silnka ale pozniej jego sprawnosc slabnie. Nie jest tak ze ciagnie od zera do odciecia. No moze do polowy obrotow (ewentualnie 3/4) albo troszke wiecej. Z turbina jest inaczej bo ciagnie np ok tys obr ale napedza sie do samego konca i najlepsze ze im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz taka zaleznosc. Wiecej spalin, jeszcze lepsze przyspieszenie. W silniku z turbina jesli dobrze sie dobierze turbine to efekt dziury jest nie odczuwalny. Mozna takze wspomniec o turbinie ze zmienna geometria lopatek (VTG) tam turbo dziura jest nieobecna. W vw z silnika 1.4 inzynierowie wykrzesali cos okolo 175 koni wlasnie z polaczenia kompresora z turbina. Do polowy ciagnie sprezarka a pozniej turbo. Turbo dziura wyeliminowana.
Jest jeszcze jeden problem z kompresorem. Otoz starsznie dostaje po dupie sprzeglo... Trzeba wtedy szukac mocniejszych odpowiednikow. Jak wiadomo im wyzszy moment obr na dole obrotow to sprzeglo ...
A czy sie da? Wszystko sie da
Ale to jest tak samo jak z turbina. Bebechy nie wytrzymaja...
Co do sterowania to tak samo bedzie potrzebny komp zewnetrzny. Nie ma tak ze wtloczymy powietrza ile chcemy a dawka paliwa sama sie dobierze. Nie ma tak dobrze. Przeplywka tez ma okreslone przeplywy jesli bedzie za malo dawac powietrza silnik przejdzie w stan awaryjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.27 09:10:08 Temat postu: |
|
|
nie do końca chodziło mi o to ze kompresor jest lepszy od turbo,znam zasade działania obu.napisalem ze byc moze lepiej było by zastosowac do colciaka,bardziej liniowe rozwijanie mocy a nie nagly strzał przy x obr.
Cytat: | Przeplywka tez ma okreslone przeplywy jesli bedzie za malo dawac powietrza silnik przejdzie w stan awaryjny. |
ale przepływka przy wiekszym ciscnieniu dostawałaby wiecej powietrza???
a jeśli zastosowac inna przepływke???z wiekszego silnika???tylko obawiam
sie ze moga nie byc plug&play
Cytat: | Bebechy nie wytrzymaja... |
wiem temat poruszany set razy,ale kolejne rozwazanie teoretyczne producenci niby zostawiaja jakis zapas wytrzymałosciowy,wiem ze pisanie tego o 16letnim aucie zakrawa troche na parodie,jak to wyglada???
a 4g92 mivec???przeciez to ten sam silnik tylko inna głowica,dwa wałki,mivec???czy roznia sie tez tłokami i korbami bo dół silnika jest przeciez ten sam???
wiem ze moze było juz to w pewnym stopniu poruszane,ale montaz kompresora do cao jeszcze nie i chciałbym wyczerpujaca dowiedziec sie na temat tego zagadnienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.27 15:43:29 Temat postu: |
|
|
śliwek napisał: | ale przepływka przy wiekszym ciscnieniu dostawałaby wiecej powietrza??? |
Nie. To jest mylne pojecie. Bo przeplywka tylko mierzy objetosc lub mase. Czyli mierzy ile objetosciowo powietrza jest wtloczone do komory spalania i wtedy dobiera dawke paliwa. Wiadomo ze wieksze cisnienie rowna sie wiecej powietrza. Ale juz pisalem ze przeplywka bedzie obliczac do danej fabrycznej wartosci. Dlatego najprosciej by bylo przeprogramowac kompa czyli napisac nowe mapy. Ale wiemy ze sie nie da
śliwek napisał: | a jeśli zastosowac inna przepływke???z wiekszego silnika???tylko obawiam
sie ze moga nie byc plug&play |
A jak to wysterowac? Jak skonfigurowac?
śliwek napisał: | wiem temat poruszany set razy,ale kolejne rozwazanie teoretyczne producenci niby zostawiaja jakis zapas wytrzymałosciowy,wiem ze pisanie tego o 16letnim aucie zakrawa troche na parodie,jak to wyglada??? |
Kazdy silnik ma zawsze ustalona granice wytrzymalosci. Po to zeby bylo mozna bezproblemowo robic kilkaset tysiecy kilometrow nie martwiac sie o remont. Jak widac po colcie przebiegi powyzej 200tys jesli sie dba to jest dopiero polowa zywotnosci tego silnika Wiec jakis zapas na pewno jest. A ile procent to nie wiem, ale producenci zazwyczaj tak zostawiaja okolo 30% - 40 % zapasu. Czyli auto ktore ma 100 koni spokojnie moze miec 130 koni ale to juz sie odbije na zywotnosci silnika. Szybsze zuzywanie elementow itp...
Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Koronowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.27 16:51:33 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody... |
ale inne w sensie mocniejsze czy zupelnie inne wymiary ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.27 16:55:30 Temat postu: |
|
|
White napisał: | Cytat: | Z tego co wiem mivec ma inne tloki i korbowody... |
ale inne w sensie mocniejsze czy zupelnie inne wymiary ?? |
I to i to (chyba) ale nie brac tego do siebie Nie jestem pewien na 100%!!!! Niech ktos napisze kto wie na 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.27 19:29:58 Temat postu: |
|
|
pojemnosc jest taka sama wiec srednica tloka bedzie taka sama... za to ksztalt na 99% bedzie juz inny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.28 07:58:10 Temat postu: |
|
|
do d... z tym wszystkim:)))byłby gaznik nie było by takiego problemu;)
wszystko przez przepływomierz,rozumiem ze jak dostanie dawke powietrza wieksza niz jest zaprogramowany to silnik przejdzie w tryb awaryjny???
jedyne co mi sie nasuwa to zamontowac przepływke od eclipsa turbo lub 3000gt,pewnie maja wieksze wartosci,ale i tak pewnie to nie podejdzie,
wiec jedyne co moge zaoferowac misiowi to dolot made in Kleju,
kleju w sprawie dolotu mam nadzieje ze w razie czego słuzysz pomoca???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.28 12:42:48 Temat postu: |
|
|
Inna przeplywka nie współgra sie z kompem. A komputer nie programowalny
Ciezki temat z tymi silnikami mitsu I tak zle i tak nie dobrze. Chociaz podobno niektorzy magicy wyciagali cos okolo 120 koni ale nie wiedza jakim sposobem. Cos tam niby w niemczech zmienione itp. No i oczywiscie nasi rodzimi handlarze ktorzy pisza w ogloszeniach ze colty 1.6 po "tjuningu" maja po 137 koni
No wlasnie a jedyne co mozna sie pobawic to tylko z dolotem i wydechem...
Wiec jak cos to pytaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.08.28 14:26:11 Temat postu: |
|
|
dolot bede raczej robił jak otrzymam przypływ $$$,mam nadzieje ze stozek bedzie robił swoje po przkroczeniu 4tyś.bo lubie generalnie jak jest w miare cicho,dopiero jak przydusze moze byc "ciut" głośniej:))))
najefektywniejszy sposób do colciaka tak wychodzi,wszelkie info postaram sie znalesc na forum,bo było o tym pare razy,jak beda pytania zgłosze sie na priwa.
i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2008.08.28 14:28:59, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.08.28 15:01:27 Temat postu: |
|
|
śliwek napisał: | ...i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg??? |
JA odpowiem odwrotnie Kazde plus 70kg i wiecej to jest czas gorszy do setki o okolo 1 sekunde Ale tez nie mozna tego brac az tak do siebie, bo teoretycznie jak auto sie odchudzi o 300kg to czas sie polepszy o prawie 3 sekundy Oczywiscie tyczy sie to silnikow podobnych jak w colcie. Czyli malo koni i malo niutkow. Bo np ta zaleznosc juz nie dziala w aucie ktore ma 300 koni
Ale jak to mowia odchudzanie auto to najtansze konie mechaniczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.05 19:04:45 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | śliwek napisał: | ...i pytanie na marginesie,ile teoretycznie mozna zyskac na przyspieszeniu odchudzajac colciaka ok.100kg??? |
JA odpowiem odwrotnie Kazde plus 70kg i wiecej to jest czas gorszy do setki o okolo 1 sekunde Ale tez nie mozna tego brac az tak do siebie, bo teoretycznie jak auto sie odchudzi o 300kg to czas sie polepszy o prawie 3 sekundy Oczywiscie tyczy sie to silnikow podobnych jak w colcie. Czyli malo koni i malo niutkow. Bo np ta zaleznosc juz nie dziala w aucie ktore ma 300 koni
Ale jak to mowia odchudzanie auto to najtansze konie mechaniczne |
Śliwek.. odchudzanie to nie tylko "konie" ale i poprawa poręczności auta..
bo dodatkowo można poprawić rozkład masy.. oczywiście jeśli się da..
a średnia poprawa dynamiki jest nie do określenia.. zbyt wiele czynników.. w każdym razie zawsze będzie lepiej..
a jeśli chcesz zobaczyć choćby orientacyjnie to polecam program CarTest..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia 2008.09.05 19:06:04, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.08 08:30:21 Temat postu: |
|
|
moze cos wiecej???,nie mówi mi to wiele
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adolvo
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.08 17:23:37 Temat postu: |
|
|
śliwek napisał: |
moze cos wiecej???,nie mówi mi to wiele |
wpisz np. w google to dowiesz się co to za program..
a potem w eMule i załatwione..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2008.09.09 08:37:42 Temat postu: |
|
|
thx.zerkne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastkd2
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wwa Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.05 14:59:39 Temat postu: |
|
|
to nic nie da sie z tm silnikiem zrobic ani turbo ani kompresor lipa . kupuje honde:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.05 15:54:21 Temat postu: |
|
|
Da się wszystko, są 1.6 turbo nawet tu na forum.
Do Hondy jest łatwiej graty dostać, pewnie też taniej i więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2009.04.05 16:46:26 Temat postu: |
|
|
co do turbo to sie da i nawet ładnie chodzi ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastkd2
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wwa Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.05 16:49:35 Temat postu: |
|
|
ale z kuciem silnika? powiec coś więcej soft turbo 0,4bara?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mugen
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.04.05 17:45:10 Temat postu: |
|
|
śliwek napisał: |
wszystko przez przepływomierz,rozumiem ze jak dostanie dawke powietrza wieksza niz jest zaprogramowany to silnik przejdzie w tryb awaryjny???
jedyne co mi sie nasuwa to zamontowac przepływke od eclipsa turbo lub 3000gt,pewnie maja wieksze wartosci,ale i tak pewnie to nie podejdzie,
|
Przepływka w colcie nie stanowi żadnego problemu problem ogarnia się świnką, jeżeli nie chcemy mieć za wszelka cenę przepływki można wstawić map sensor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|