Autor |
Wiadomość |
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.01 22:44:37 Temat postu: [CA0] filtr stozkowy + dolot -montaz |
|
|
witam! mam pytanie w jakich pieniadzach mozna cos takiego zrobic, chodzi mi o to zeby bylo zrobione dosyc dobrze, i bylo czuc ten stozek w sensie momentu, gdzie jak u kogo i za ile dolot i stozek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.02 09:38:19 Temat postu: |
|
|
Sam stożek i dolot to koszt około 300zł Do tego dochodzi robocizna człowieka, tkóy musi Ci to zrobić dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.11.02 20:33:05 Temat postu: |
|
|
Moze Cie troszke rozczaruje ale nie oczekuj jakis astronomicznych wzrostow
2-5% przyrostu mocy i momentu jest realne jak dolot jest dobrze zrobiony.
Poprawa moze byc o kilka setnych sekundy wiec prakytycznie nie jest odczuwalne. Do tego najlepiej bedzie sie "spisywac" w gornej granicy obrotow wiec oszczedny tez nie bedzie. Ale jedno co jest najlepsze to dzwiek zasysanego powietrza
Koszty:
- Dobry BAWELNIANY Oryginalny stozek (K&N, Green, OMP i inne firmowe) - od 200zl w góre
- Adapter z nierdzewki okolo 50zl
- Rura dolotowa najlepiej ze stali kwasoodpornej (wolniej sie nagrzewa niz aluminium, o zestawach z allegro zapomnij jak ma byc dobrze) okolo 50zl
- złączki gumowe okolo 100zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zombie
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.02 21:06:23 Temat postu: |
|
|
czyli 400 + robota
nie oczekuje ze bedzie to rakieta, ale stozek to stozek:) pomysle na wiosne pewnie, jak nazbieram kasy zrobie kilka rzeczy naraz co by sie nie rozdrabniac:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lazurx
Jednopostowiec
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.22 00:44:54 Temat postu: |
|
|
Podlącze się do tematu bo niechce zaśmiecać forum....
Mam problem z zamontowaniem stożkowe filtra w moim kolcie (r2003 seria 96-03)
//photos03.allegro.pl/photos/400x300/487/72/88/487728878
(Dopiszcie na początku H.T.T.P: bez kropek)
probuje zrobic adapterek z przeplywomierza do stożka i tu sie pojawia problem z tym odstajacym "czymś" po tej prostokątnej stronie przepływomierza.Czy da się coś z tym zrobic, pozbyć się tego nie niscząc obudowy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lazurx dnia 2008.11.22 00:46:14, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.11.23 19:04:22 Temat postu: |
|
|
przeciesz jak kupujesz stozek dostajesz adaptery gumowe kupujesz adapter metalowy przejsciowka z przeplywomierza i dopasowujesz adapter gumowy i po robocie
-ale ja robie to i mysle o rurkach by odciagniac stozek od silnika i ciepla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.11.23 19:41:12 Temat postu: |
|
|
klatwa7 napisał: | przeciesz jak kupujesz stozek dostajesz adaptery gumowe... |
Gdzie to tak sprzedaja??
Jak widac na zdjeciu zamieszczonym przez Lazurx nie podejdzie standardowy (uniwersalny) adapter. Ale nie widzie problemu zeby podjechac gdzies do zakladu slusarskiego, ewentualnie tam gdzie spawaja nierdzewke i niech dorobia taki adapter.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastkd2
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wwa Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.09 17:49:04 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie myślę nad stożkiem i wydaje mi się ze lepiej zrobić to w firmie która się tym zajmuje , niz samu samemu mozna łatwo zepsuć zamotujesz za blisko silnika i masz jeszcze gorsze efekty bo zasysa gorące powietrze..Ale nie wiem czy od razu zamontować Odme? co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.01.09 18:03:31 Temat postu: |
|
|
sebastkd2 napisał: | ...i wydaje mi się ze lepiej zrobić to w firmie która się tym zajmuje...
Ale nie wiem czy od razu zamontować Odme? co wy na to? |
To jedź lepiej do firmy sie zapytać bo my Ci jeszcze źle doradzimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.01.09 18:58:20 Temat postu: |
|
|
kleju uwazaj co piszesz bo sie jeszcze rozmysle coś juz wiadomo???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
virusik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bartoszówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 15:35:51 Temat postu: |
|
|
tez nad stozkiem mysle i znalazlem info tego typu moze sie przyda:)
jak bede robil to chcial bym tez sam zrobic
Aby dolot skutecznym był należy:
1. Dobrać odpowiednio długość dolotu (wpływa to na moment pracy)
2. Odizolować ciepłe powietrze.
Ad1.
Jak wertowałem temat dolotu to doszukałem się informacji o przesunięciu momentu obrotowego w zależności od odległości stożka od przepustnicy (czyli rura) - dłuższa przesuwała moment w dół, krótsza w góre.
Ad2.
Efektywność podniesiemy izolując komorę w jakim znajduje się stożek od wpływu ciepłego powietrza (ciepłe powietrze=większa objętość=mniej w jednostce czasu dostaje się go do przepustnicy i dalej do komór spalania)
Przede wszystkim budując dolot zimnego powietrza należy zrobić to uwzglęcniając jak najmniejszy opór / zawirowania powietrza - oraz czynniki wybitnie niesprzyjające - czyli wilgoć/woda.
Spełnienie tych 2 warunków wymaga trochę pracy i pomyślenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 16:33:53 Temat postu: |
|
|
Panowie a odbiegając od tematu znalażłem fitr sportowy k&n daje to coś czy nie ?? Nie jest to stożek tylko filr o normalnych standardowych rozmiarach jak w colcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 17:07:45 Temat postu: |
|
|
yakuza1987 napisał: | Panowie a odbiegając od tematu znalażłem fitr sportowy k&n daje to coś czy nie ?? Nie jest to stożek tylko filr o normalnych standardowych rozmiarach jak w colcie. |
Nic a nic. Kasa w błoto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.01.10 17:55:51 Temat postu: |
|
|
virusik napisał: | ...
Aby dolot skutecznym był należy:
1. Dobrać odpowiednio długość dolotu (wpływa to na moment pracy)
2. Odizolować ciepłe powietrze.
Ad1.
Jak wertowałem temat dolotu to doszukałem się informacji o przesunięciu momentu obrotowego w zależności od odległości stożka od przepustnicy (czyli rura) - dłuższa przesuwała moment w dół, krótsza w góre.
Ad2.
Efektywność podniesiemy izolując komorę w jakim znajduje się stożek od wpływu ciepłego powietrza (ciepłe powietrze=większa objętość=mniej w jednostce czasu dostaje się go do przepustnicy i dalej do komór spalania)
Przede wszystkim budując dolot zimnego powietrza należy zrobić to uwzglęcniając jak najmniejszy opór / zawirowania powietrza - oraz czynniki wybitnie niesprzyjające - czyli wilgoć/woda.
Spełnienie tych 2 warunków wymaga trochę pracy i pomyślenia. |
Przerabiałem już ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 19:16:49 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | yakuza1987 napisał: | Panowie a odbiegając od tematu znalażłem fitr sportowy k&n daje to coś czy nie ?? Nie jest to stożek tylko filr o normalnych standardowych rozmiarach jak w colcie. |
Nic a nic. Kasa w błoto. |
no niedokonca... popierwsze to juz nigdy nie bedziesz musial kupowac kolejnego tylko co 8-10tys wyczyscic
po drugie to z 0,5KM bedzie a moze i 1KM gdzies w srodkowym zakresie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yakuza1987
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 22:15:21 Temat postu: |
|
|
to od groma hehe dfzieki za odpowiedź chyba sie skusze na k&n dobra firma a dolotu i tak nie będe chyba ruszal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.10 23:38:52 Temat postu: |
|
|
ja sie kiedys dowiadywalem o kna to wszedzie mi krzyczeli 2 miesiace oczekiwania...
trafilem ze to przez przypadek na gabkowy za smieszna kase i taki u mnie siedzi... roznicy absolutnie rzadnej nie odczulem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.01.11 10:49:32 Temat postu: |
|
|
jezeli nie mam przeplywomierza CAO 1.3 to dlugos dolotu tez ma znaczeni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.11 12:46:53 Temat postu: |
|
|
przeplywomierz nie ma nic do dlugosci dolotu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.11 17:46:13 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | yakuza1987 napisał: | Panowie a odbiegając od tematu znalażłem fitr sportowy k&n daje to coś czy nie ?? Nie jest to stożek tylko filr o normalnych standardowych rozmiarach jak w colcie. |
Nic a nic. Kasa w błoto. |
Na dodatek nie będzie "ryku" jak na stożku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 19:44:43 Temat postu: |
|
|
ja osobiście założyłem stożek u siebie i tak jak myślałem , trzeba go kręcić wyżej,"ryku" niewiele, filtr mam narazie w miejscu starej puszki od standardowego filtra. Niestety nie jest to mistrzostwo świata:) ale to tylko narazie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 10:02:01 Temat postu: |
|
|
chcecie ryk to polecam!!!
***zrobienie dziury w wydechu w okolicach złaczki eleatycznej ew. lambdy. kazde wejscie na obroty sprawia ze m-power sie chowa:)))
kazdy obejrzy sie co tam jedzie,sprawdzone osobiscie jak miałem rozwalona lambde.jednakze na dłuzsza mete nie jest to do zniesienia
***oczywiscie potraktujcie ta wypowiedz z przymruzeniem oka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 12:23:49 Temat postu: |
|
|
sliwek - tez tak mialem i musialem robic trase 400km w jedna strone
ale to nie jest ryk tylko piard jak z wartburga... no chyba ze w okolicach czerwonego pola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
megabajt12
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 17:14:11 Temat postu: |
|
|
sluchajcie ja mam zrobiony stozek.Pracuje w firmie gdzie sa maszyny CNC i zrobilem sobie ten adapterek ze stozka do przeplywomieza.A tak wogole to jak pisal LAZURX to odstajace cos to mozna odkrecic i wycinasz z blachy prostokat z kwasowki lub aluminiowej plytki(ja mam taka) na szerokosc przeplywomierza, wycinasz na srodku otwor jaki jest w stozku(w gumie), pozniej bierzesz kawalek rury o srednicy 8cm(zalezy z czego zrobiles prostokat) z otworem w srodku, gdzies na dlugosc 3cm, jest jednak ale, trzeba kawalek tej rury wytoczyc na srednicy zewnetrznej o 1mm mniej niz w prostokacie, po to aby ona tam wlazla i spawasz dookola.Potem robisz cztery otwory takie jakie sa na przeplywomierzu i skrecasz je srubami.Aha jeszcze dobrze by bylo dac podkladke z gumy miedzy tym adapterkiem a przeplywomierzem zeby nie ciagnelo powietrza z boku.
Wiem ze sie troche rozpisalem , ale ja tak sobie to zrobilem.Zreszta widzial to rafamalk i klatwa7.Jak cos to rzuce fotki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez megabajt12 dnia 2009.01.15 17:16:29, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.01.22 20:36:57 Temat postu: |
|
|
no dobra stozek juz mam a te akcesoria do niego:
[link widoczny dla zalogowanych]
jest lacznik elastyczny z wyjsciem na odme - moze byc czy lepiej osobny filtr na odme?!
filtr ma 75mm a rurka 76mm naciagne go nat rurke?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.22 20:47:08 Temat postu: |
|
|
chcecie ryk to zrobcie taki wydech jak ja mam w calym przelocie i krotki mugen by jak najszybciej spaliny uciekaly
Proszę nie zaśmiecać tematu! To jest temat o dolocie a nie o wydechu!
Kleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.01.22 21:14:47 Temat postu: |
|
|
antek18 napisał: | no dobra stozek juz mam a te akcesoria do niego:
[link widoczny dla zalogowanych] |
A nie możesz kupić trochę dłuższej rury? Bo 10cm trochę za krótka. Tak jakby miała około 30cm (pi razy drzwi )
antek18 napisał: | ...moze byc czy lepiej osobny filtr na odme?!... |
Lepiej kup osobny filtr na odme. Ponieważ syf spod pokrywy nie będzie Ci już brudził przepustnicy i filtra.
antek18 napisał: | ...filtr ma 75mm a rurka 76mm naciagne go nat rurke?! |
Spokojnie bez problemu. Już kiedyś zakładałem filtr o średnicy flanszy 75 na rurę 80
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.01.22 21:35:29 Temat postu: |
|
|
z rura to wiem ze musi byc dluzsza ale nie wiedzialem co z ta odma, teraz juz wiem !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MASTAKILLA
Napisał pare postów...
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7
Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.29 19:26:30 Temat postu: |
|
|
ja w c52 na 1.5 założyłem i fajowo ryczy:) linka wkrótce podeśle jak zrobione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.05.12 21:56:31 Temat postu: |
|
|
witam. zalozylem dziesiaj stozek juz tak jak powinien byc czyli rurka nierdzewka, filtr na odme, i oczywiscie GREEN ale jest problem bo na neutralu zjezdzaja mi obroty bardzo nisko, prawie gasnie
CO MOGLEM SKNOCIC???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2009.05.12 22:41:12 Temat postu: |
|
|
Po założeniu dolotu powinno się zresetować ECU. Też już to przerabiałem. Po prostu na zimnym wyłączonym silniku zdjąć klemę minusową na chwilę, po czym założyć zapalić silnik i odczekać, aż się załączy wiatrak. Reset zrobiony i powinno pomóc.
P.S. Poka foty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
antek18
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: dziwnów
|
Wysłany: 2009.05.13 20:30:08 Temat postu: |
|
|
juz chyba ok (po resecie)
na fote musisz poczekac bo moze jeszcze rozepre go troche wtedy bedzie pod maska ladniej wygladalo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|