Autor |
Wiadomość |
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)

Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.07 22:40:20 Temat postu: Co sądzicie o modyfikacji koła zamachowego w COLCIE? |
|
|
Dzisiaj był u mnie kumpel i mówił coś o modyfikacji koła zamachowego.
Ma Civica i powiedział że doszło mu jakieś 20 KM w silniku 1.6 i że COLTY 1.6 objedzie bez problemu. Zaproponowałem mu żeby przyjechał na jakiś spot na Bemowo na 1/4 mili... zobaczymy, zobaczymy... trzeba mu pokazać co potrafią COLTY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
herc
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.09.07 23:00:17 Temat postu: |
|
|
Jednym z zabiegów stosowanych przez większość tunerów jest odchudzenie koła zamachowego. Jest to moim zdaniem jeden z najgorszych i okrutnych dla silnika zabiegów podwyższających moc.
Moim zdaniem masa koła zamachowego została precyzyjnie obliczona przez fabrykę. Wynika to z ekonomicznej kalkulacji: koło nie może być zbyt duże ze względu na koszty jednak musi zapewnić odpowiednie parametry pracy silnika.
Nie polecam.....................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vihura85
Sprzedał Colta...
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2007.09.07 23:57:53 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z kolega..
Kolo zamachowe to rzecz niesamowicie precyzyjna (przez to raczej droga$) i niewydaje mi sie ze jakiekolwiek modyfikacje jego parametrow beda rozsadne
Rowniez nie polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wujek
Sprzedał Colta...
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007.09.08 01:22:59 Temat postu: |
|
|
Kolo zamachowe odpowiada min. za obroty silnika ... jest wywazone tak aby "wchodzenie" na obroty nie bylo zbyt wolne .. a jednoczesnie silnik na wolnych obrotach nie gasł... bo jak wiemy silniki 4suwowe pracuja tylko w czasie jednego suwu tloka pozostale 3 suwy napedzane sa sila pierwszego suwu .. gdyby kolo bylo lzejsze niz jest silnik szybciej wkrecal by sie na wysokie obroty [tym samym szybciej by je tracil] ale obroty biegu jalowego musialy by byc wyzsze ..
Ogolnie inwestycja w zaden sposob nie oplacalna [chyba ze do drag-ow ]
NIE POLECAM....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.08 11:40:18 Temat postu: |
|
|
zgadzam sie z kolegami powyzej. Silniki naszych japonczykow sa zbyt dokladnie wyliczone. Za to w poczciwym maluchu odchudzenie kola zamachowego jest popularnym elementem przygotowania auta do KJSow. Zyskuje sie ok 4KM (slownie: 4 konie) zaleznie od stanu silnika, a dodatkowo planujac glowice i zmnieniajac gniazda zaworowe i zawory na wieksze, i zalewajac to jakis sportowym olejem typu 10W60 moc moze osiagnac ok 32KM. A przebieg do naprawy glownej maleje w zastraszjacym tempie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
areek
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 2007.09.08 13:54:54 Temat postu: |
|
|
Ja nie uważam że odelżenie koła może wpłynąć aż tak źle jak napisaliście. Nikt nie mówi żeby zredukować masę o 40% bo tak się tylko robi w samochcodach typowo rajdowych lecz o redukcji masy typu 15-25%. Znam chłopa co ma Civica 1.6 v-tec i też ma zredukowaną masę o 20%. Jest zadowolony a silnik normalnie pracuje na niskich obrotach a na wyższe wkręca się znacznie lepiej. Jeżeli ktoś ma podejście do tuningu takie że nie można bo jest to obliczone przez fabrykę to nie ma sensu wtedy nic modyfikować począwszy od układu wydechowego jak i dolotowego. Uważam że w tak seryjnym samochodzie jak Colt nie jest napewno dopracowane wszystko do perfekcji i dlatego poprawia się układ dolotowy, wydechowy, planuje się głowice i można także zredukować masę koła zamachowego a robią to ludzie nawet w samochodach typu Lancer Evo (można nawet kupić gotowe [link widoczny dla zalogowanych])lub Impreza które napewno są bardziej dopracowane konstrukcyjnie od Colta.
Też się zastanawiałem nad tym i mam zamiar to zrobić ale na następne wakacje
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herc
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.09.08 19:57:20 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze raz powtarzam ze to co zrobila fabryka tzn.wage kola zamachowego to myslaly nad tym male zolte mozgi i lepiej tego nie zmieniac.
a tu zobaczcie co potrafi zrobic urwane kolo zamachowe
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjecia sa tragiczne dzieci do 18l nie oglodac bez pozwolenia rodzicow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krecik86
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Siemiany-Sulejówek Płeć:
|
Wysłany: 2007.09.09 23:14:49 Temat postu: |
|
|
Siemka na moje to nie głupi pomysł , bdziesz miał większego kopa .Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gigol
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2007.10.21 22:42:16 Temat postu: |
|
|
odelżenie nie załatwia sprawy - trzeba to wszytsko później wyważyć, razem z wałem - no i nie przeginać - z reguły w wersji drogowej ok.10-15% wystarczy w zupełności. Wersje wyczynowo - ekstremalne to już zupełnie inna historia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lancerTata
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: oswiecim
|
Wysłany: 2007.10.22 15:53:27 Temat postu: |
|
|
Napewno mozna to zrobic tylko po co ?
Plusy:
wieksza dynamika mniejsz bezwladnosc elementow wirujacych wzrost mocy to bzdura zmienia sie charakterystyka w dostepnosci mocy- mozliwosc szybszego wzrostu obrotow
Minusy:
zle wykonana przerobka to jest b. niebezpieczne i dla silnika i dla kierowcy.
Kwestja wywazenia duzego elementu -- b. trudne zadanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
remix
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2007.10.22 19:25:31 Temat postu: |
|
|
zgadzam się z lancerTatą - skąd wy wzieliście przyrost mocy!?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gigol
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2007.10.24 23:49:54 Temat postu: |
|
|
Co do zmiany przebiegu krzywej mocy to sie zgadza - zmienia sie, a co do przyrostów bardziej niz odchudzenie efekt daje wywazenie calego zespołu z walem , kołem, kołami pasowymi i ew.dociskiem (ale to juz dla bardzo wymagajacych) - jest pare firm co to robi, ale koszt samego wywazenia od 500,- w gore. Z kolej z odchudzaniem jest tak - ze jak sie gdzies doda to w innym zakresie trzeba odjac - stad zdarza sie najczesciej ze auto ma słabszy dół - co jest męczące w jeżdzie np. po mieście.
Ale IMO wyważenie opłaca sie jak najbardziej - poprawa przebiegu w calym zakresie (mowie o wywazeniu) - w silniku o podstawowych parametrach 54KM /86Nm dalo w max.58 z kawalkiem KM i bodajze 92 albo 93 Nm przy minimalnym wzroscie 1,1KM i 1,6Nm.
A przede wszytskim SPOKOJNIEJSZA i STABILNIEJSZA praca .Przy drobnych modach głowicy wyszlo jeszcze conieco wiecej, ale jak juz sie zacznie dlubac to wciaga , wiec starczy tych moich wywodów ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|