Autor |
Wiadomość |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 18:56:46 Temat postu: Przesunięcie odcinki w 1.6 16V |
|
|
Kto z Was już jest po takim zabiegu?
Jaki to koszt i u kogo można w Polsce to zrobić ?
Patrzę lekko przyszłościowo jak już będę miał ostrzejszy wałek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 19:11:54 Temat postu: |
|
|
tylko czy ECU jest na tyle modowalne ze bez SA da sie to ogarnac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 20:19:59 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest dość skomplikowana ECU nie można przeprogramować ale są patenty 1. to wymiana kwarcu 2. to zabawa świnką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.23 20:35:37 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | ...2. to zabawa świnką. |
To mnie wlasnie interesuje jak chcesz tym wysterowac silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 20:40:05 Temat postu: |
|
|
można to zrealizować poprzez bezpośrednie sterowanie wtryskami taką opcję posiada np DETII
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mugen dnia 2008.10.23 20:40:27, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 20:53:10 Temat postu: |
|
|
Ale SMT6 nie przesunie odcinki
Mialem strojony silnik w Seacie za pomoca SMT6, przynajmniej u mnie nie dalo sie odcinki przesunac
a nap Unitronic POniedzialek, chcial od 1-2tys za przesuniecie odcinki:)))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 20:54:15 Temat postu: |
|
|
a gdzie widzisz smt6 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 20:55:46 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | Sprawa jest dość skomplikowana ECU nie można przeprogramować ale są patenty 1. to wymiana kwarcu 2. to zabawa świnką. |
sposób nr2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 21:00:41 Temat postu: |
|
|
skad ci przyszlo do glowy ze zabawa swinka to musi byc smt6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 21:04:22 Temat postu: |
|
|
wiec nie pisz zagadkowo tylko konkretnie
ecumaster ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 21:06:32 Temat postu: |
|
|
przeciez napisalem wczesniej Digital ECU Tuner II czyli ecumaster
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 21:14:28 Temat postu: |
|
|
Nie znam fachowego okreslenia, stad niedomowienie.
OK, jestes w stanie przesunac odcinke w tym kompie + podpiac sie ecumasterem, masz sonde w celu wystrojenia i oprogramowanie do tego niezbedne ?
konkrety, konkrety, widze ze cos potrafisz ale sie z tym kryjesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 21:24:29 Temat postu: |
|
|
Ecumaster podłączony, sonda szerokopasmowa zamontowana wszystko pięknie kuka Jedynie ogranicza mnie brak czasu na porządne strojenie W planach mam wywalenie przepływomierza na rzecz map sensora i wykonanie porządnego dolotu.W zasadzie wszystko jest skompletowane i czeka na zamontowanie. O odcince myślałem już dawno szczególnie mocno teraz kiedy wszedł nowy wałek i auto zaczyna jechać od wysokich obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 22:07:42 Temat postu: |
|
|
No i gitara
w koncu jakies konkrety
jaki koszt waleczka z wysylka do Polski ?
z jakiego jestes miasta ?
Jaki masz teraz AFR ?
Na jakim paliwie stroiles?
Mocno ruszales zaplon ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 22:18:55 Temat postu: |
|
|
walek robilem na zamowienie wedlug swojego pomyslu glownie zwiekszylem lift, AFR w granicach 12,5 na WOT paliwo 95 narazie bez przyspieszania zaplonu ale przyjdzie czas i na to, miasto krakow wczesniej zalozylem przepustnice od eclipsa i zwiekszylem otwor w kolektorze dolotowym teraz jest 60mm z tego co pamietam, wydech przelot bez finezji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.23 22:46:42 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | walek robilem na zamowienie wedlug swojego pomyslu glownie zwiekszylem lift, AFR w granicach 12,5 na WOT paliwo 95 narazie bez przyspieszania zaplonu ale przyjdzie czas i na to, miasto krakow wczesniej zalozylem przepustnice od eclipsa i zwiekszylem otwor w kolektorze dolotowym teraz jest 60mm z tego co pamietam, wydech przelot bez finezji |
Szacowany moment i moc? O koszty sie nie pytam, bo gentelmeni o pieniadzach nie rozmawiaja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.10.23 22:47:54, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 23:02:31 Temat postu: |
|
|
nie wiem nie chce gdybać hamownia czeka jak tylko zrobię pomiary wrzucę wykres na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.24 07:37:33 Temat postu: |
|
|
Nadal kwestia przesuniecia odciecia, u kogo i czy mozna, jest tylko"teoretycznie mozliwa"
u mnie po wymianie walka, ustawienie zaplonu bylo konieczne, bez tego silnik wariowal ale mialem dodatkowo zmodyfikowana glowice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2008.10.24 10:04:49 Temat postu: |
|
|
wszystko jest mozliwe tylko w polsce malo kto sie tym zajmuje w colcie cao przy odpowiednich modyfikacjach mozna odcinke przeciagnac do 8500 tys ale trzeba zmienic tloki walek itp przy normlanych podzespolach z tego co pamietam mozna przesunac do 7300 bez starchu ze silnik wyskoczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.24 12:21:00 Temat postu: |
|
|
majorkca napisał: | wszystko jest mozliwe tylko w polsce malo kto sie tym zajmuje w colcie cao przy odpowiednich modyfikacjach mozna odcinke przeciagnac do 8500 tys ale trzeba zmienic tloki walek itp przy normlanych podzespolach z tego co pamietam mozna przesunac do 7300 bez starchu ze silnik wyskoczy |
skąd te dane? jestem ciekaw po co wymiana tłoków żeby przesunąć odcinke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2008.10.24 15:49:21 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | majorkca napisał: | wszystko jest mozliwe tylko w polsce malo kto sie tym zajmuje w colcie cao przy odpowiednich modyfikacjach mozna odcinke przeciagnac do 8500 tys ale trzeba zmienic tloki walek itp przy normlanych podzespolach z tego co pamietam mozna przesunac do 7300 bez starchu ze silnik wyskoczy |
skąd te dane? jestem ciekaw po co wymiana tłoków żeby przesunąć odcinke |
tak jak napisalem zeby przesunac odcinke np do 7300 nic nie trzeba robic tylko czy to ma sens bo colt ciagnie do okolo 6000 ??? jezeli natomiast przesuniemy odcinke do okolo 8500 i pozmieniamy tloki walek pogrzebiemy przy glowicy(zeby sie nic nie spierdzielilo) colt bedzie caly czas ciagnal do tych obrotow ... tylko to sie wiaze z duzymi kosztami, trzeba wszystko sciagac bo w polsce czesci sa niedostepne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.24 16:14:43 Temat postu: |
|
|
skoro moc lapie przy 6000 to jakos nie wydaje mnie sie ze od razu wtedy przestaje ciagnac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.24 16:56:05 Temat postu: |
|
|
majorkca napisał: | wszystko jest mozliwe tylko w polsce malo kto sie tym zajmuje w colcie cao przy odpowiednich modyfikacjach mozna odcinke przeciagnac do 8500 tys ale trzeba zmienic tloki walek itp przy normlanych podzespolach z tego co pamietam mozna przesunac do 7300 bez starchu ze silnik wyskoczy |
piszesz zeby pisac ?
Napisales ze malo kto sie zajmuje, wiec kto sie zajmuje ?
Przy jakich modyfikacjach, samo stwierdzenie "przy odpowiednich" nadal nic nie wnosi do tematu
Przeczytales moj pierwszy post ? chyba nie, wyraznie napsialem ze patrze przyszlosciowo jak juz bede mial walek ostrzejszy!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2008.10.25 07:10:26 Temat postu: |
|
|
Ictus napisał: | skoro moc lapie przy 6000 to jakos nie wydaje mnie sie ze od razu wtedy przestaje ciagnac |
hm jak robiles wydech to z tego co widze byels na hamowni zobacz na swoj wykres jak wyglada po pewnych obrotach zaczyna juz spadac wiecj jakby nie bylo przestaje juz ciagnac do gory od to mi chodzilo samochod przyspiesza ale nie jest to tak "efektywne"
Do kolegi marcina
natomiast tak jak napisalem gdy pogrzebiesz w silniku czyli wymienisz prawie jego wszystkie podzespoly(patrz pare postow do tylu) nie bede sie wyszczegolnial bo chyba kazdy ma tutaj internet i jest temat wszystko o tuningu odslylam tam ...natomiast strikto o odcinke jezeli podciagniesz go do 8500 obrotow na orginalnych podzespolach to silnik ci poprostu wyskoczy a co do firm mozesz sprobowac w v-tech(z tego co wiem nie beda chcieli ale moga ta zrobic juz kumplowi przesuwali tylko w lancerze 92-95) w krk ,lub w ogolnie znanych firmach tuningowych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majorkca dnia 2008.10.25 07:11:27, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.25 14:35:11 Temat postu: |
|
|
po pierwsze wydechu nie robilem po drugie jeszcze nie hamowalem... a po trzecie to... przyspieszanie jest na tyle "skomplikowana" czynnoscia ze trzeba wziasc pod uwage kilka czynnikow...
1. nawet jezeli na wykresie moc zaczyna spadac to i tak bedzie jej wiecej na kolach zwg na przelozenie biegu
2. powiedzmy przebieg mocy wyglada tak przy 5000 masz 90km przy 6000 115 a przy 6500 100... to zmieniajac bieg przy 6500 (100km) spadasz na obroty przy ktorych masz wiecej powera i twoja srednia w ktorej przedzialach sie poruszasz bedzie wieksza...
a tak wogole to za przyspieszenie odpowiada moment... ale ze jest on niejako wypadkowa mocy (i odwrotnie) to na tym przykladzie lepiej to wytlumaczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.25 14:39:51 Temat postu: |
|
|
Dokladnie, niech przy 7500 nie bedzie 113 a np 105 to warto krecic, zeby po zmianie biegu obroty spadly nie na 4 tylko np na 5tys, gdzie moc juz wieksza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mitsu76ZG
Młody COLTMANIAK

Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Gora Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.13 20:51:17 Temat postu: |
|
|
wlasnie!wymiana tlokow?rany ja chcialem przesunac odciecie ale facet co mi zaoferowal pomoc spytal czy skrzynka wytrzyma?nie silnik tylko skrzynka!wiec jak to jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.13 21:21:16 Temat postu: |
|
|
zmień majstra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuba_195
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 19:58:54 Temat postu: |
|
|
dla mnie osobiście przesuwanie odcinki w standardowym silniku jest kompletną pomyłką . Słyszałem że można świnią "oszukać" kompa i przesunąć odcinkę , ale dokładnie się nie zagłębiałem w temacie czyli smt-6 czy ecumaster. Jeśli kogoś interesuje przesunięcie odcinki niech się zainteresuje możliwościami tego cuda.
p.s.
bardzo bawią mnie wypowiedzi "znawców":silnik wyskoczy
hahahahah co wyskoczy? otworzy się maska i silnik wyskoczy z samochodu? hahaha już mam dobry humor:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.14 22:40:41 Temat postu: |
|
|
dla silnika nic sie nie stanie nawet jak bedziesz go krecil do 8000 bo moj koles tak krecil tylko tyle czy to ma sens i nic wiecej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 00:03:17 Temat postu: |
|
|
nie no oczywiscie sie nic nie stanie przy 11.000 seryjny silnik pewnie sie dopiero rozkreca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 09:32:40 Temat postu: |
|
|
Cytat: | dla silnika nic sie nie stanie nawet jak bedziesz go krecil do 8000 |
ciekawy poglad,ciekawe dlaczego jest stosowane odciecie paliwa,chcesz 8tyś w colcie to rozpedz sie do ok.120 i zredukuj na 2,pewnie osignie cos koło 8tyś. i jedyne co osiagniesz w serynym to przekrecenie silnika;)
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kuba_195
Średni COLTMANIAK

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.15 20:23:56 Temat postu: |
|
|
śliwek odcięcie paliwa?? a nie czasami zapłonu?hmm?
przekręcenie? co to znaczy??
może dojść do kolizji zaworu z tłokiem , ale nic się przekręcać nie będzie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 09:13:39 Temat postu: |
|
|
Moj colcik kreci sie do 7000 i tu jest odciencie zamontowane i jest akurat i w silniku 1.6 16v nie trzeba wiecej krecic bo to nie ma sensu. A zreszta co ja sie bede udzielal jak kolega chce niech pojedzie do firmy tuningowej i mu zrobia wszystko. ale ja na jego miejscu bym poczekal i z mysla przesowania jak bedzie wymienial walek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 09:48:37 Temat postu: |
|
|
odciecie zapłonu,fakt moj bład,
potocznie się mówi przekrecic silnik,dla mnie to jest jasne i napewno wiekszosc spotkała sie z tym okresleniem.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.01.16 10:01:40 Temat postu: |
|
|
śliwek napisał: | odciecie zapłonu,fakt moj bład,
potocznie się mówi przekrecic silnik,dla mnie to jest jasne i napewno wiekszosc spotkała sie z tym okresleniem.
pzdr |
dobrze wcześniej napisałeś odcięcie paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 11:14:53 Temat postu: |
|
|
no wlasnie... zaplon to imobi odcina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 12:24:07 Temat postu: |
|
|
sie pany zakreciłem totalnie od samego rana widocznie,bywa i to jeszcze przy odpowiedzi prostej jak konstrukcja cepa za duzo
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez śliwek dnia 2009.01.16 12:26:02, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 12:50:00 Temat postu: |
|
|
Czy w praktyce ktoś z Was ma juz w Colcie przesuniętą odcinkę za pomocą ecumastera bądź innego prosiaka ?
Na cholere ostry wałek który kręci np do 7500 jeśli nie można odciecia przestawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.01.16 13:08:11 Temat postu: |
|
|
COLTER80 napisał: | Czy w praktyce ktoś z Was ma juz w Colcie przesuniętą odcinkę za pomocą ecumastera bądź innego prosiaka ?
Na cholere ostry wałek który kręci np do 7500 jeśli nie można odciecia przestawić. |
Zdało by się parę obrotów więcej ale i tak jest lepiej po wymianie wałka niż było, na wiosnę jak będę miał trochę czasu pobawię się odcinką właśnie na ecumasterze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 16:09:47 Temat postu: |
|
|
zdejmij odciencie wogole tylko patrz na obrotomierz i prosta sprawa;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.01.16 16:42:33 Temat postu: |
|
|
klatwa7 napisał: | zdejmij odciencie wogole tylko patrz na obrotomierz i prosta sprawa;) |
a mapę ecu to sobie samo napisze dla brakujących obrotów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mitsu76ZG
Młody COLTMANIAK

Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Gora Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 18:03:45 Temat postu: |
|
|
witam!!samo odciecie chyba nic nieda...?chyba....silnik bedzie sie krecil wyzej a ile wytrzyma skrzynia..???moj colt kreci sie do niecalych 7000 tak ma byc w seri?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 18:25:41 Temat postu: |
|
|
skrzynia to i 20000 wytrzyma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mitsu76ZG
Młody COLTMANIAK

Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Gora Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.16 20:06:10 Temat postu: |
|
|
ICTUS JESTES PEWIEN?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.01.16 20:23:56 Temat postu: |
|
|
hm a ja mam pytanie czemu by miala nie wytrzymac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mitsu76ZG
Młody COLTMANIAK

Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Gora Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.17 12:18:27 Temat postu: |
|
|
a czy skrzynia nam pozwoli na szybsza jazde po przesunieciu odciecia?kto ma przesuniete odciecie?dalo cos?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kartomaniak
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.17 16:15:54 Temat postu: |
|
|
niekoniecznie...moze byc tak że po przesunieciu odcinki silnik bedzie sie wyżej kręcił ale skrzynia nie bedzie wtedy tak wydajna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.01.18 10:14:59 Temat postu: |
|
|
Hm nie rozum o co wam chodzi na 5 spokojnie mozna wyciagnac 230-240 tylko ze silnik nie domaga a na pozost biegach jest tak samo np na 2 mysle ze 110-120
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 10:18:51 Temat postu: |
|
|
hahaha ja mam krotka skrzynie i na 2 mam 85km/h przy 7000 obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 11:45:17 Temat postu: |
|
|
klatwa7 napisał: | hahaha ja mam krotka skrzynie i na 2 mam 85km/h przy 7000 obrotów |
to jak ja
ale licznikowe 230 jest jak najbardziej realne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 12:51:20 Temat postu: |
|
|
klatwa7 napisał: | hahaha ja mam krotka skrzynie i na 2 mam 85km/h przy 7000 obrotów |
czy to jest seryjna skrzynia z 1.3 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.18 12:59:52 Temat postu: |
|
|
ja mam w 1.6 skrzynie z 1.8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.19 15:14:00 Temat postu: |
|
|
ja mam skrzynie która robił sobie jakiś niemiec od ktorego kupiłem na zamówienie i mam silnik jak Pawela 1.6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.27 20:28:48 Temat postu: |
|
|
klatwa możesz przepisać wszelkie oznaczenia ze swojej skrzyni?
ogólnie dużo zostało napisane tylko średnio z konkretami
z tego co wiem to smt6 odciny nie przesuniemy.
ecumaster może to potrafi, ale nie wnikam
można przelutować kwarc, tylko który i na jaki?
no i i tak bedzie trzeba świnią dopisać mapy do obrotów ponad dawne odcięcie (tak?)
koledzy którzy macie ostrzejsze wałki... skąd i za ile? w 1.6?
apropos wcześniejszych postów... po co komu 8500 rpm... panewki sie wysrają po tygodniu, a zawory będą pływać stylem dowolnym przy tych obrotach
wałek by dawał dość powietrza pewnie na jakieś 170 kucy, ale koszt przeróbek byłby masakrujący, a z dołu jechało by to mniej więcej jak 126p
apropos zapłonu... 4g92 ma knock sensor... w jaki sposób wyprzedzić zapłon?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2009.01.27 20:29:30, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 00:10:52 Temat postu: |
|
|
Dobre pytania.
Odnośnie wałka, nie trzeba odrazu wkładać wałka bardzo ostrego, ja w Ibizie 1.4 60KM(seryjnie) miałem wałek typu GT(Świątek)+modyfikacja głowicy, wydechu, dolotu,smt6, odcinka seryjna na niecałych 6tys obrotów i ponad 100KM było na hamowni.
Mnie by zadowoliła moc w okolicy 125Km przy płynnym wykresie mocy i momentu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 11:05:13 Temat postu: |
|
|
do nas świątkowe wałki można wkładać bo mamy popychacze rolkowe. w innym przypadku nie polecam - krzywki robią sie okrągłe po kilkunastu tys ;P chyba, że przed założeniem oddamy gdzieś wałek do azotowania, bo świątek niestety nie utwardza swoich...
oczywiście w miare lajtowy wałek można wkładać, ale na 125kucy myśle, że mały sens 10 koni wyciągać z wała... jak już to tak ze 140 kuca przy odcięciu gdzieś na 7500 na spokojnie można by zestroić.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2009.01.28 11:06:30, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
majorkca
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009.01.28 11:09:55 Temat postu: |
|
|
no tylko zestroic to jest zajeb.... problem chociaz ja wynikam z zalozenia ze nie ma rzeczy niemozliwych sa tylko trudne do wykonania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 11:15:06 Temat postu: |
|
|
no własnoręcznie raczej ciężko ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 13:31:53 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | ze 140 kuca przy odcięciu gdzieś na 7500 na spokojnie można by zestroić.
pzdr |
to tylko Twoja teoria/przypuszczenia
Kolega MUGEN z tego co czytałem ma u siebie wałek, na seryjnej odcince.
Jak zamontowałem wałek to na seryjnej elektronice gasł silnik, szarpał i sporo palił, chodził nieco lepiej ale dopiero po wystrojeniu było lux.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.01.28 13:47:52 Temat postu: |
|
|
Mi zależało głownie na lifcie dlatego zrobiłem delikatny wałek jeżeli chodzi o czasy po założeniu nie miałem żadnych problemów z autem i wolnymi obrotami. Wałek ma parametry podobne do walka z RPW stage 1 z tym ze ma większy wznios.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 14:13:55 Temat postu: |
|
|
tak możesz mieć wałek na seryjnej odcinie... żaden problem
ALE jest spore prawdopodobieństwo że nie wykorzystasz możliwości wałka, bo zanim osiągniesz na nim max moc to będzie odcięcie (kumpel robił primere na wałkach i na seryjnej odcinie przy 6800 była d*pa bo auto jeszcze szło jak głupie, a tu dup... din din din din... po przesunięciu na 7800 bardzo szybko dokręcało sie na 7400-7500 i dopiero brakowało oddechu)
normalne też że na seryjnych mapach auto gaśnie, pyrcha, szarpie itd... bo...
na niskich obrotach jest za bogato a na wysokich za ubogo (można wypalić sobie conieco) bez strojenia przy wtrysku sam wałek jest bezcelowy... (co innego przy gaźniku)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.01.28 14:41:42 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | tak możesz mieć wałek na seryjnej odcinie... żaden problem
ALE jest spore prawdopodobieństwo że nie wykorzystasz możliwości wałka, bo zanim osiągniesz na nim max moc to będzie odcięcie (kumpel robił primere na wałkach i na seryjnej odcinie przy 6800 była d*pa bo auto jeszcze szło jak głupie, a tu dup... din din din din... po przesunięciu na 7800 bardzo szybko dokręcało sie na 7400-7500 i dopiero brakowało oddechu)
normalne też że na seryjnych mapach auto gaśnie, pyrcha, szarpie itd... bo...
na niskich obrotach jest za bogato a na wysokich za ubogo (można wypalić sobie conieco) bez strojenia przy wtrysku sam wałek jest bezcelowy... (co innego przy gaźniku) |
Dlatego parametry walka starałem się dopasować do możliwości auta a nie na odwrót przesunąć odcinkę to swoje ale wtedy przydało by się zmienić sprężyny zaworowe na twardsze itp. chyba ze bawimy się w partyzanta :d Colt ma przepływomierz i naprawdę wyczynowy wałek może mu sprawić problemy, przy walkach lekko muśniętych nie ma prawa nic się dziać. Zaletą wtrysku jest to ze potrafi sam się dostosować do pewnych zmian dzięki przepływce i sondzie lambda. Colt fabrycznie ustawia na tyle bogata mieszankę ze ciężko by było coś wypalić szczególnie ze mamy jeszcze czujnik spalania stukowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2009.01.28 17:20:08 Temat postu: |
|
|
tak. dużo racji
sprężyny powinny dać rade dodatkowe 500rpm jeśli zaczną pływać zaworki to i owszem... sprężynki twardsze trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|