Autor |
Wiadomość |
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: lubelskie Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 13:05:59 Temat postu: Rozrząd przestawiony o jeden ząbek :) |
|
|
Witam...
Ostatnio przeglądając różne fora, natknąlem sie na jedną ciekawą rzez
Podobno do wyścigów na 1/4 mili niektórzy posadacze Hondy Civic przestawiają jakoś (nie wiem w którą strone ) rozrzad o jeden zabek iponoc daje to lepsze osiągi...
Co dobergo daje ta "modyfikacja" i jakie moga być konsekwencje ??
Czy to naprawde coś daje i czy jest to bezpieczne dla silnika ??
Czy w silniku 4g92 warto bawić sie w takie modyfikacje ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
śliwek
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pyrlandia Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 13:22:08 Temat postu: |
|
|
napewno jak sie przestawi o jeden zabek rozrzad to samochod zacznie mulic,nie wiem jak to sie ma jak przestawi sie w druga strone i jak to sie ma do silników hondy z vtecami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 13:40:18 Temat postu: |
|
|
Taka modyfikacja podobno była w czerwonym GTi po lifcie. Tak przynajmniej twierdził sprzedawca. Wg niego dało to przyrost około 10KM...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: lubelskie Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 14:10:54 Temat postu: |
|
|
A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mugen
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2009.05.19 14:58:26 Temat postu: |
|
|
Grabarz85 napisał: | A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ?? |
Jak nie masz pojęcia o działaniu silnika to zostaw rozrząd w spokoju potem będziesz płakał ze coś się stało a ty nie wiesz dlaczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: lubelskie Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 15:53:16 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | Grabarz85 napisał: | A czy ktoś z was wie jak to wpływa na żywotnośc silnika ?? Czy zmienia sie zuzycie paliwa ?? wogóle czy jest ktoś na forum kto robił coś takiego ??/ chciałbym wiedzieć czy to rzeczywiscie coś daje, czy gra jest warta świeczki ?? |
Jak nie masz pojęcia o działaniu silnika to zostaw rozrząd w spokoju potem będziesz płakał ze coś się stało a ty nie wiesz dlaczego |
Wiem jak działa silnik , dlatego własnie pytam na forum, zeby pózniej nie płakac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz85 dnia 2009.05.19 15:54:46, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.19 19:47:37 Temat postu: |
|
|
pierwsze slysze o przestawianiu "o jeden zabek" sa regulowane kola rozrzadu i na nich dokonuje sie "przestawek"
i tak dodatkowych 10km jest jaknjabardziej realne w przypadku innych walkow itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_195
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.21 18:01:31 Temat postu: |
|
|
w hondzie miałem okazję sprawdzić. silnik 1.5 16v na jednym wałku 90r . jeśli przestawiamy rozrząd o jeden ząb do przodu(czyli opóźniamy) to samochód kuleje jest dużo słabszy bardzo szybko łapie temperatuę, -zła opcja.
rozrząd jeden ząbek wcześniej jakby dynamiczniej wkręca się na obroty, ale nie sprawdzane na hamowni, ulicy tylko na luzie. ja jednak przy standardowych wałkach nie ruszałbym kompletnie nic bo to wg mnie nie zdrowe dla silnika. pozdrawiam i ostrożnie przy takich modyfikacjach.!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.21 18:12:26 Temat postu: |
|
|
nie zaszkodzi sprawdzić składu mieszanki po takiej operacji.
Jeśli jest OK to udać się na hamownie i zweryfikować ile to dało.
Miałem do wałków Swiątka regulowane kółka rozrządu i ustawiałem na hamowni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
virusik
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bartoszówka Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.22 09:15:03 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem to w civiku sie robilo wyprzedzenie zaplonu ale to nie dawalo jako takiego przyrostu mocy tylko to ze hondy zazwyczaj maja kopa od okolo 4 tys i to mialo byc poto zeby wczesniej braly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz85
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: lubelskie Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.22 23:39:13 Temat postu: |
|
|
kuba_195 napisał: | ja jednak przy standardowych wałkach nie ruszałbym kompletnie nic bo to wg mnie nie zdrowe dla silnika. pozdrawiam i ostrożnie przy takich modyfikacjach.!!! |
A dlaczego przy standardowym wałku lepiej nic nie ruszać ?? przeciez raczej nie mozliwe jest zeby zawory spotkały sie z tłokami... Nawet na seryjnym wałku po przestawieniu o jeden zabek, tłok nie ma prawa spotkać sie z zaworem...
Jestem ostrożny, i nie chce eksperymentowac... po prostu pomyslałem ze to moze okazać sie jedną z tańszych i prostszych modyfikacji...
chodzi tutaj o czasy otwarcia zaworów... Myslałem ze moze ktoś z was wie jak 4g92 reaguje na takie zabawy.. Chodzi mi o to czy zawory nie bedą sie szybciej zużywac... czy będa miały wyższa temp pracy... Bo jezeli takie cos podnosi moc, to dlaczego fabrycznie nie ustawiali tak rozrzadu ???
Być moze chodzi o zuzycie paliwa...
Po prostu chciałem zasięgnąć waszej opini... bo sam nie potrafie odpowiedziec sobie na te wszystkie pytania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|