Autor |
Wiadomość |
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2008.01.14 23:46:08 Temat postu: |
|
|
damianrally napisał: | jesli myslicie o swapie to moze silniczek z eclipsy 1g colcik ze 150KM niezle by sie zbierał |
Rozważamy taką opcję i rozglądamy się trochę za takim silniczkiem
Dalsze prace nad colcikiem będą raczej na wiosnę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.17 20:40:53 Temat postu: |
|
|
No to troszkę z innej beczki. Miałem siedzieć cicho i na razie nie rzucać takiego hasła. A gdyby tak colt 1.3 turbo skoro są seje 1.2 turbo i porządnie śmigają. Pomysł mógłby być nie głupi tylko bardzo dużo roboty, trochę części do przeróbek i trzeba by kogoś kto pomógł by w dostrojeniu silnika. Ciekaw jestem jakie są wasze opinie na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.17 21:23:36 Temat postu: |
|
|
no jelon pomysł niegupi ,choc mało opłacalny ale wtedy colt byłby naprawde oryginalny ,wyjądkowy ,tylko ile to by było przerabiania i grzebaniny rzeby te turbo podłączyc ,ciekawe ile koników by coltowi przybyło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.17 22:34:15 Temat postu: |
|
|
Przy tym zestawie co oglądałem w necie (w sklepie internetowym, są różne warianty) to podobno 105-110 KM z 1L pojemności. Czyli prosty wynik wystarczy żeby wyciągnąć 100 z 1L daje 130KM. Można już pobrykać a nie jest to żyłowanie silnika tak żeby ingerować w konstrukcję silnika (zmiana tłoków itd.). Przeglądając konstrukcję kilku samochodów z turbinami ( m.in. fiat: Punto, Uno Volkswagen: golf itd) mają seryjne silniki (nie zakute) tylko zmiany w sterowaniu mocniejsze wtryski pompę paliwa i kilka innych pierdół. No chyba że ktoś chce powyżej 150KM z 1L no to niestety trzeba zakuć silnik. Dla mnie wystarczyłoby żeby tak wyciągnąć 130-140 koników byłoby spoko.Co wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.17 22:40:28 Temat postu: |
|
|
nie 140Km mniam ,juz mi sie podoba tylko z czego całą instalacje + turbo wybrac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.20 01:23:26 Temat postu: |
|
|
kiedys na mitsumaniakach czytalem o tym ze 1,3 motor jest zbyt slaby zeby zalozyc w nim turbine. chodzi o jakosc materialow i ich wytrzymalosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.20 17:11:43 Temat postu: |
|
|
kurt napisał: | kiedys na mitsumaniakach czytalem o tym ze 1,3 motor jest zbyt slaby zeby zalozyc w nim turbine. chodzi o jakosc materialow i ich wytrzymalosc. |
hehe temat juz przerabialem
Tak dokladnie silniki 1.3 i 1.6 sa konstrukcja slaba pod wzgledem wytrzymalosci na zmiany mechaniczne. Fakt 1.6 osiaga 113 koni ale dalesze modyfikacje silnik moze nie wytrzymac. Podobno korbowody i tloki nie wytrzymuja. Opieram sie tylko na wiedzy internetowej Czyli rozne fora i zagraniczne strony. A teraz ze strony tecnicznej
Colty maja juz wysoki stopien sprezania i kzade dodatkowe doladowanie nawet rzedu 0.6bara moze sie skonczyc powazna awaria. Tak zwane soft turbo 0.4-0.6bara ( bez zakuwania silnika) jest bezpieczne dla bardzo wielu silnikow ale akurat te dwa z mitsu do nich nie naleza...
Teraz sprawa czesci kutych... nie ma takich do colta wiec ytez to cos znaczy. BO jakby byly to czyli mozna spokojnie zaturbic a tak??? Oczywiscie mozna zrobic sobie na zamowinie tloki, korbowody itp ale mysle ze suma 10tys zl nie wystarczy. Wiem bo sam kiedys jak pamietacie bylem juz blisko zaturbienia colta, ale czytajac corac wiecej odszedlem od tej mysli.
A poruszane tutaj silniki fiata wbrew opini ogolnej sa bardzo wytrzymale pod wzgledem doladowania. Silnik z seicento 1.1 spokojnie mozna (bez zakuwania) osiagnac 130-150koni. nie wspomne o pancernym 1.4 ktore byly montowane w uno 1.4turbo. Moj kumpel w takim uno ma juz 160koni!!!!
Wiec zostaje tylko SWAP. Silnik 4g63t z lancera evo I, II, III generacji pasuje niemam idealnie do coltow z lat 88-96 czyli c5x i cao. A silnik z evo IV do colta CJ0. A silnik z cala wiazka i kompem kosztuje okolo 6tys zl. A za samo turbo ktore bedzie robione w DOBRYM warsztacie tuningowym zaplaci sie okolo 8tys zl. Wiadomo do swapa bedzie potrzebnych jeszcze wiele rzeczy, wydech, LEPSZE HAMULCE i wiele innych rzeczy.
I nie mozna zapomniec o naszym bezpieczenstwu!!! Bo zwiekszajac moc naszego auta musimy wtedy poprawic wiele parametrow technicznych, jak juz wspomnialem hamulce, zawieszenie itp...
Ale sie rozpisalem
Post został pochwalony 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.20 19:09:27 Temat postu: |
|
|
Kleju ty to masz wiedze ale opis przejrzysty, i myślę z zrozumiały dla kazdego pochwałka sie należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.20 21:33:41 Temat postu: |
|
|
privateer87 napisał: | Kleju ty to masz wiedze ale opis przejrzysty, i myślę z zrozumiały dla kazdego pochwałka sie należy |
dziekowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.21 00:38:34 Temat postu: |
|
|
No i nasz misterny plan dostał w
Chyba faktycznie łatwiej i szybciej będzie przerzucić silnik, niż uskuteczniać jakieś kombinację, gdzie później może nic z tego nie wyjść jak się coś źle zrobi...
Mimo wszystko rozglądam się na allegro za turbinką, ale musiała by być to na prawdę duuuża okazja... w sumie teraz to sam nie wiem na co zwracać uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.21 01:44:26 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | Wiec zostaje tylko SWAP. Silnik 4g63t z lancera evo I, II, III generacji pasuje niemam idealnie do coltow z lat 88-96 czyli c5x i cao. A silnik z evo IV do colta CJ0. : |
do CJ0 tylko z tego modelu pasuje czy z pozniejszych tez (po 1992r)?
od innych modeli mitsu mozna tez przelozyc?? np carismy?
Kleju napisał: | A silnik z cala wiazka i kompem kosztuje okolo 6tys zl. : |
moze bardziej oplacaloby sie kupic calego na czesci, wtedy zawieszenie i wydech mogloby podpasowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.21 17:00:19 Temat postu: |
|
|
kurt napisał: | Kleju napisał: | Wiec zostaje tylko SWAP. Silnik 4g63t z lancera evo I, II, III generacji pasuje niemam idealnie do coltow z lat 88-96 czyli c5x i cao. A silnik z evo IV do colta CJ0. : |
do CJ0 tylko z tego modelu pasuje czy z pozniejszych tez (po 1992r)?
od innych modeli mitsu mozna tez przelozyc?? np carismy?
Kleju napisał: | A silnik z cala wiazka i kompem kosztuje okolo 6tys zl. : |
moze bardziej oplacaloby sie kupic calego na czesci, wtedy zawieszenie i wydech mogloby podpasowac? |
do CJ0 pasuje tylko silnik z evo IV. To znaczy bedzie pasowac silnik z evo II czy V ale bedzie duuuzo wiecej "zabawy" a tak jak pisalem to cjo i evo IV to prawie plug&play, no i jeszcze trzeba poszukac skrzyni biegow z fto albo z jakiegos galanta bo ta seryjna nie wytrzyma.
hehe a znajdz mi jakiegos evo generacji od I do IV na czesci niewykonalne. tylko w japoni. Ale jak bedziesz sprowadzac z japonii to za auto zaplacisz 4x wiecej niz za silnik. Oczywiscie auto uszkodzone. Tak jest dziwnie ze jak sie sprowadza sam silnik cena jest nizsza. A jak juz auto to dochodzi cło i tak dalej... duzo kasy i latania...
A za zawieszenie moze zaplacisz okolo 1tys zlotych a wydech i tak musisz zrobic od poczatku bo w evo idzie on inaczej niz w colcie. Ale przeciez 4g63t to jest silnik z turbo wiec wydech 2,5 albo 3 cale od poczatku do konca i tyle
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.02.21 17:02:11, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
cougar
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bezledy/Bartoszyce Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.28 01:34:19 Temat postu: |
|
|
Widziałem zdjęcie silnika z carismy jak dobrze pamietam 130KM, jakbym widział swoj 1.6 w CJO (tamten mial 1., a taki silniczek juz bylby wystarczajacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.04 16:24:57 Temat postu: |
|
|
Niestety długo się zastanawiałem i grzebałem w necie bo nie dawało mi to spokoju zwłaszcza że na jakimś forum ktoś pisał o zmniejszeniu stopnia sprężania przy pomocy grubszej uszczelki przez niektórych zwanej - odprężającą. Podobnie robią niektórzy w sejach, hondach czy golfach, dlatego też napisałem że np. Sprężanie w punto wynosi 9,6 uszczelka o grubości chyba 1,73 zmniejsza sporo stopień sprężania co pozwala na zastosowanie sprężarki bez tzw. zakuwania dołu silnika. Znalazłem pewien artykuł i po przeczytaniu niestety Kleju muszę przyznać Ci rację (a już myślałem że dałoby radę coś zakombinować). Na stronce Chojnackiego wygrzebałem to:
" Klasyczne przekonanie wielu użytkowników, że w silniku atmosferycznym wystarczy zamontować turbinę i już można hulać z silnikiem o mocy większej o 50% lub więcej bez żadnych konsekwencji jest równie częste jak i błędne.
To nie jest tak, że przysłowiową żarówkę 50 W zastępujemy 100 W i jest OK. Jeśli już jesteśmy przy tym przykładzie to taka zabawa często kończy się pęknięciem szkła reflektora.
Współczesne silniki doładowane mają w kadłubie silnika dodatkową instalację natryskującą pod ciśnieniem olej na denko tłoka od spodu, chłodząc ten bardzo ważny element. Bez tego rozwiązania tłoki mają bardzo dużą szansę by spłynąć na dno miski olejowej. Można oczywiście w dużym stopniu wyeliminować ten problem poprzez radykalne zwiększenie dawkowania paliwa, którego niespalony nadmiar będzie służyć do wewnętrznego chłodzenia komory spalania ale tak wyregulowany silnik będzie zużywać ogromne ilości paliwa.".
I niestety, wszystkie seje, punto a nawet tipo i tempry (te dwa ostatnie modele tylko 2.0 16-zaworówki) mają takie udogodnienie to jeśli chodzi o Fiata. Tak więc Kleju duże uznanie z mojej strony za wiedzę. Chyba jednak pozostaje na razie SWAP. A swoją drogą może chociaż z jakimś 2.0 + turbosprężarka można pokombinować do C5x, Kleju czy na prawdę nie da rady?
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jelon dnia 2008.03.04 16:29:06, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.04 17:39:01 Temat postu: |
|
|
Hmmm do colta c5x z tego co sie orientuje podpasuje tez silnik 4g63 z galanta z lat 88-92. On byl albo na jednym walku albo na dwoch walkach rozrzadu. Moc to okolo 136 koni. I z tym silnikiem juz naprawde mozna wiele zdzialac. Tylko ze tez latwiej i taniej jest dostac taki sam silnik ale z turbina (4g63t) on ma juz wspomniane przez Ciebie natryski oleju na denka tloka.
Ale mozna tez samemu dolozyc turbine ale to juz roboty troche bedzie. Po pierwsze znalezc jakas dobra turbine, kolektor wyspawac albo kupic, dolozyc dodatkowy wtrsyk, IC i wszytsko wysterowac ecumaster (piggy back)
Wszystko zalezy tez od budzetu jaki sie chce na to przeznaczyc. I policzyc czy aby na pewno bedzie sie oplacac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.04 19:10:17 Temat postu: |
|
|
czy sie bedzie opłacało ?? huu reanimacja colta Jelona jest mało opłacalna ,ale jak autko ma byc maskotką klubową i juz w niego poszło tyle pracy ,lepiej by było żeby był orginalny żeby po prostu drugiego takiego colta w Polsce nie było . tak poza tematem Kleju skąd Ty masz taka wiedzę ,dobrze mieć na forum takiego speca od wszystkiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.04 19:28:24 Temat postu: |
|
|
heh tak po prostu interesuje sie tym bo kiedys moze cos z turbinka bedzie...
Sam mialem pomysl aby zaturbic colta, ale jak wiecie nie udalo sie z powodow, ze sie nie da silnik za slaby. Ale jeszcze ostatniego slowa nie powiedzialem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.05 16:05:34 Temat postu: |
|
|
Chyba na razie najlepszym rozwiązaniem będzie SWAP silnika 2.0 z galanta. Taki zaturbiony silnik chyba ciężko jednak będzie znaleźć a ze zwykłym 2.0 nie powinno być problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.05 23:27:32 Temat postu: |
|
|
z kupnem mysle ze nie ,gożej z jego wstawieniem ,a jelon chcesz całego galanta kupic i robić przekładki ,co chcesz zrobić z chamulcami i zawiasem ,jak masz zamiar taki silniczek wkładac to mozna by bylo całą budę od razu wzmocnić wszystkie łączenia karoseri wyspawać tak jak to robią w rajdówkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryjan
Napisał pare postów...
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gillingham
|
Wysłany: 2008.03.11 05:02:01 Temat postu: |
|
|
jakies 5 miesiecy temu na ebay.co.uk byl na sprzedaz colcik 1.6 175 koni przylecial z japoni (dokladnie nie pamietam co mial pogrzebane pod maska) z tego co pamientam: dolot HKS komputer nowy map sensor wydech .....
byl to 96/97 rocznik za 4,5 tys funtow konkretna lota plus wykres byl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryjan
Napisał pare postów...
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gillingham
|
Wysłany: 2008.03.11 05:03:16 Temat postu: |
|
|
napewno jeszcze kiedys go znajde i wkeje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.11 09:08:05 Temat postu: |
|
|
tryjan napisał: | jakies 5 miesiecy temu na ebay.co.uk byl na sprzedaz colcik 1.6 175 koni przylecial z japoni (dokladnie nie pamietam co mial pogrzebane pod maska) z tego co pamientam: dolot HKS komputer nowy map sensor wydech .....
byl to 96/97 rocznik za 4,5 tys funtow konkretna lota plus wykres byl |
pewnie mirage cyborg z silnikiem mivec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.11 23:42:16 Temat postu: |
|
|
Kleju te 113KM z 1,6 to z 4G92 silnika mało rozwojowego.
Co do 4G13 - był w Warszawie Space Star z tym silnikiem zaturbionym przez Grabowskiego. Z daleka śmierdziało benzyną i problemy miał właściciel jak cholera.
Co do turbo w Colcie.
Kleju już większość napisał.
TRAWOR chyba jakiś czas temu kupił GTi z Trójmiasta w stanie agonalnym. Stamtąd moglibyście wyciągnąć większośc gratów do zawieszenia i hamulców oraz zegary i fotele.
A co do reszty przed chwilą po raz kolejny o tym napisałem O TUTAJ
Poczytać, zastanowić się i może działać.
Co do silnika turbo.
Prosiłbym nie opowiadać bajek, że silnik który się kupi można od razu wstawić. Najpierw zdać należy sobie sprawę, że w Polsce kupić silnik 4G63T w dobrym stanie to będzie cud. Potem policzyć koszty remontu
Aha - silnik 4G63 DOHC 16V N/A czyli bez turbiny może mieć 150KM i 146KM.
A co do jazdy Coltem turbo (Mirage Turbo) w stanie znośnym powiem tak - łeb urywa. Tyle, że ja mam to turbo w 4G61T fabrycznie bez cudowania.
Stopień sprężania to fabrycznie 8,0 bo mam inne tłoki, pierścienie i zawory. A nie jakąś uszczelkę dorobioną, którą bym wypalił po 1000km.
Mój silnik oprócz powyższego od zwykłego 4G61 różni się kolektorem wydechowym, wydechem, układem dolotowym, wtryskami, ECU, pompą wodną (wydajniejsza - pasuje od Hyundaia Sonaty 2,0) pasek rozrządu ma o jeden ząbek więcej i jest szerszy, sprzęgło ma o 1,5 cm większą średnicę, wzmocniony i większy docisk oraz poduszki pod silnikiem są na oko ze dwa razy większe.
Polecam [link widoczny dla zalogowanych] - tam jest wszystko ładnie i wiele razy opisane łącznie z wykazem potrzebnych części do przeróżnych SWAPów.
Polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.12 00:03:09 Temat postu: |
|
|
Hehe Hubert ja to samo juz pisalem ze silnik z colta 4g92 nie nadaje sie pod turbo
O Grabowskim na razie nie moge sie wypowiedziec bo kumpel odebral od niego civica 1.6 vtec (125) z zalozonym turbo i jak na razie smiga szybciutko
No ale silnik hondowski a z mitsu
Hubeeert kto szuka takiego silnika (4G63T) w polsce
Ale raz widzialem taki silnik z jakiejs terenowki mitsu (8tys przejechane ale cena kosmiczna)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.12 00:11:06 Temat postu: |
|
|
4G63T z Outlandera Turbo. 200KM. Tylko że rozrząd po drugiej stronie Do mnie nie pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryjan
Napisał pare postów...
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gillingham
|
Wysłany: 2008.03.13 00:39:22 Temat postu: |
|
|
jedyny mivec jaki znam jest w FTO 2.0 V6 200KM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.13 00:48:00 Temat postu: |
|
|
tryjan napisał: | jedyny mivec jaki znam jest w FTO 2.0 V6 200KM |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wejus77
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Grodzisk Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.12 14:07:08 Temat postu: |
|
|
a co panowie powiecie na wstawienie "chipa"?tyle sie teraz o tym słyszy-sam sie zastanawiam ale nie wiem czy to cos da i jakie sa skutki.jesli cos wiecie prosze o rade.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.04.13 20:30:36 Temat postu: |
|
|
wejus77 napisał: | a co panowie powiecie na wstawienie "chipa"?tyle sie teraz o tym słyszy-sam sie zastanawiam ale nie wiem czy to cos da i jakie sa skutki.jesli cos wiecie prosze o rade..... |
Tak slyszy sie duzo, ale nie w silnikach benzynowych tylko diesla!!! W silniku wysokopreznym doladowanym chiptuning moze dac naprawde spory przysrost mocy rzedu 15-20% wiec jest juz to odczuwalalne. Calkiem inaczej ma to sie w silnikach benzynowych (bez turbiny), sa to minimalne przyrosty w granicach 2-3% wiec wcale nie odczuwalne. Chyba ze mamy silnik z turbina i przeprowadzamy jakies modyfikacje wtedy obowiazkowo musimy sie zajac elektronika w aucie. A w naszych silnikach atmosferycznych kazdy chiptuning jest tylko i wylacznie naciaganiem klienta (do worka z tym obok magnetyzerow i strumienicy )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pipek
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice bochni Płeć:
|
Wysłany: 2008.04.14 23:20:00 Temat postu: |
|
|
a ja chce turbo do mojego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LSA69
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008.04.19 12:22:52 Temat postu: |
|
|
Może jak Swap to kupić sobie najlepiej Silnik Hondy 1600ccm VTI-160KM troszkę sie pozmienia zaczepy i spokojnie powinien wejść i będzie sie zacnie spisywał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gregor.80
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7
|
Wysłany: 2008.05.07 10:32:49 Temat postu: |
|
|
Pomysl przedni,nawet znalazlem taki motorek za 6 tys,ale do tego trzeba doliczyc koszt przekladki,modyfikacje hamulcy,wydechu.Podejrzewam ze calkowity koszt wyniesie okolo 10 tys-duuuuzo,a najgorsze ze nie mamy pewnosci w jakiej kondycji jest ow silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krisu
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: BBa
|
Wysłany: 2008.05.07 15:58:21 Temat postu: |
|
|
Swap czy turbo???
ja polecam pierw SWAP a pozniej TURBO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.05.07 18:02:44 Temat postu: |
|
|
LSA69 napisał: | Może jak Swap to kupić sobie najlepiej Silnik Hondy 1600ccm VTI-160KM troszkę sie pozmienia zaczepy i spokojnie powinien wejść i będzie sie zacnie spisywał |
Profanacja mitsubishi!!!
Tylko silnik z evo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2008.05.07 22:37:25 Temat postu: |
|
|
niesmialo wtrace ze najlepiej jest wrzucic silnik z Colta 1.6 ale z japoni lub USA... tam 1.6 mialo ok 170 KM... oczywiscie wszystko zalezy od kasy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.05.07 23:08:20 Temat postu: |
|
|
chodzi Ci o silnik mivec. Juz prosciej z UK poszukac. Ale skad pozniej brac ewentualne czesci do tego silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.07 23:30:31 Temat postu: |
|
|
no i koni 175
mivec czyli zmienne fazy rozrządu. nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika.
lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.05.07 23:44:03 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: |
lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?) |
no wlasnie nie do konca dobry pomysl 1.8 + turbo. Te silniki jak i 1.6 sa bardzo podatne na uszkodzenia korbowodow przez dmuchniecie nawet 0.4bara...
Silnik z evo w polsce nie osiagalny Z eclipsa osiagalny ale w oplakanym stanie...
W colcie cao silnik z evo II i III pasuje. A z eclipsa chyba z gen I (ale nie jestem pewien)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.07 23:49:36 Temat postu: |
|
|
słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty
silników z eclipse na ebay'u jest wysyp
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.07 23:50:34, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.05.07 23:52:05 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty
silników z eclipse na ebay'u jest wysyp |
nie ma projektow bo nie wytrzymuja
Zakucie? nieoplacalne!!!! Wszystko na zamowienie i nie wiem czy 20tys wystarczyloby na same czesci. Wiec bezsensu taki zabieg. Tylko swap pozostaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2008.05.08 07:15:56 Temat postu: |
|
|
Zakucie ?.... mozna proscic o slownik ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.08 10:37:05 Temat postu: |
|
|
wstawienie elementów kutych w miejsce seryjnych. tzn tłoki, korbowody, wał korbowy i ich łączniki. robi się je często z siluminów (aluminium z krzemem) są lekkie i wytrzymałe.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.08 11:35:20 Temat postu: |
|
|
silnik z eclipsy g1 czy wejdzie chyba tak mam kumpla co wlasnie remontuje G1 i zastanawialismy sie czy podejdzie wstepnie dalo by rade ale sa problemy z dostaniem dobrego bloku i sprawnej glowicy u kumpla stoja juz dwa bloki i trzecia glowica jest w drodze a silniki na Ebay no cuz mialem okazje ogladac jeden silnik bez turbo blok z dodatkowymi smarowniczkami na walek bez szlifu nabite na sile panewki do drogiego szlifu calosc poskrecane na chama widac ze sroby swierzo skrecane odkrecalismy je w dwoch z bida
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.05.08 11:39:18, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 2008.05.08 16:21:52 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanko, bo kiedyś pewnie chciałbym robić SWAPa z racji tego, że u mnie brzęczy tylko 1.3 - silniki ze lancera ogólnie powinny bezproblemowo pasować prawda ?? do tego pewnie wymiana skrzyni bo ta by raczej nie wytrzymała. A pytam bo ostatnio znalazłem na allegro silnik z lancera 1.8 16 V i stwierdziłem, że kiedyś można się skusić żeby misiek miał zapas mocy pod maską
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.08 17:36:03 Temat postu: |
|
|
skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany. często robi się jedną skrzynie do kilku modeli (zmniejsza sie koszty przy projektowaniu więcej ilości skrzyń) ale nie wiem jak jest w colcie
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tołdi
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 2008.05.09 09:34:31 Temat postu: |
|
|
Trzeba by było w specyfikacji od obu samochodów poszukać... ale masz rację, warto zawsze sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaczorWwa
Już się udziela
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.09 18:46:42 Temat postu: Najpierw SWAP next TURBO |
|
|
Jeżeli chodzi o tego typo tuning to zależy o jakim silniku mówimy. Jak mniej bolesna jeżeli chodzi o koszty i prace będzie przekładka z colta do colta. Ta sama wiązka, podzespoły. Oczywiście trzeba pamiętać że swap to nie tylko silnik, ale hamulce i zawieszenie.
Jeżeli chodzi o silnik z innych modeli to z lancerem (odpowiednio modelowo i rocznikowo) raczej dużej zabawy by nie było. Wg mnie jeżeli chodzi o osiągi i koszt utrzymania to najlepiej włożyć 1.6 (113KM).
Jeżeli chodzi o turbo to same przygotowanie silnika pod turbine to ok 10000zł, chyba że ktoś chce zrobić tylko dolot, przerobić kolektor wydechowy... ale to raczej mija się z celem bo silnik długo nie pożyje .
Ja osobiście jestem najpierw za swapem na 1.6 albo 1.8 gti a dla "kasiastych" 2.0 4G63 i nastepnie z tym silnikiem można bawić się w turbo
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KaczorWwa dnia 2008.05.09 21:53:31, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.05.09 19:44:44 Temat postu: Re: Najpierw SWAP next TURBO |
|
|
KaczorWwa napisał: | ...chyba że ktoś chce zrobić tylko dolot, przerobić kolektor wydechowy... ale to raczej mija się z celem bo silnik długo nie pożyje ... |
dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.09 20:14:36 Temat postu: |
|
|
jeździ wiele aut lekko dmuchanych na tzw soft turbo nie zakute i .... jeżdżą...
dolot + wydech (kolektor zwykle spawany rurowy na zamówienie) + BV + IC + SMT + ew pompa + wtryski + świece + kilka drobiazgów jak grubsza uszczelka pod głowice itd
nie ma twardych reguł w takich modach. silniki są różne, ich wytrzymałość różna, podatność na mody również
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.09 20:15:55, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaczorWwa
Już się udziela
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.09 20:23:19 Temat postu: ... |
|
|
No prawda... Ale myśląc o turbo to miałem na myśli coś z wyższym doładowaniem a nie np 0,5 bara . Kto co lubi, ale wg mnie jak coś robić to raz a dobrze...
A co do silników to oczywiście się zgadzam. Jednak nie sądzę żeby było dużo osób które mogą opowiedzieć o przerabianiu silników coltowskich .
Ja bym stawiał na baze silnik 4G63 i z nim się bawił, raczej wiadomo co można z niego wycisnąć tylko cena...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KaczorWwa dnia 2008.05.09 21:53:14, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.09 20:55:43 Temat postu: |
|
|
no te 180 koni z 1,6 przy soft turbo raczej osiągalne bezpiecznie... niby szybko strzelają bebechy, ale na razie traktuję to w kategoriach mitu.
większe moce, rzędu 300 i więcej kuca to już kompletna przeróbka auta i duuuuużo $$$ i chyba taniej i lepiej kupić evo
mam cichy plan za parę lat, zamiast sprzedać colta, zostawić go i się pobawić w soft turbo. może wykorzystywać do kjs i supersprintów... zobaczymy co z tego bedzie.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.05.09 20:56:20, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KaczorWwa
Już się udziela
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.05.09 21:52:05 Temat postu: Co do marzeń... |
|
|
Co do marzeń to ja bym chciał zrobić kompletnego swapa z Evo 8 do colta , razem z napędem, zawieszeniem, układem hamulcowym itp...
Na youtubie są filmiki z coltem evo ;D
np: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTITO
Napisał pare postów...
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: OLSZTYN Płeć:
|
Wysłany: 2008.06.09 15:21:31 Temat postu: |
|
|
A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.06.09 16:46:22 Temat postu: |
|
|
zrób temat o swoim aucie i daj link bardzo proszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.06.09 20:01:28 Temat postu: |
|
|
COLTITO napisał: | A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.
Pozdro |
no kolego gruba przeróbka sie szykuje moze na zlot nim przyjedziesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.06.10 09:04:07 Temat postu: |
|
|
COLTITO napisał: | A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.
Pozdro | Załoz temat o swoim aucie jestem bardzo ciekaw jak to wszystko wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Koronowo Płeć:
|
Wysłany: 2008.06.10 21:04:58 Temat postu: |
|
|
Również jestem bardzo ciekaw jak to wyszlo itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.06.15 23:22:03 Temat postu: |
|
|
COLTITO napisał: | A Ja wpasowałem 4G63T z Eclipsa 2G do CA0.
Auto na wykończeniu za miesiąc odpał.
Mam do sprzedania 4G93 z całym osprzętem, bez skrzyni i wiązki silnika.
Niebawem wrzucę parę fotek.
Pozdro |
ciekawy projekt czekamy na wiecej info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LSA69
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008.06.18 20:44:35 Temat postu: |
|
|
Co do tego tematu... Wg. mnie Swap jest lepszym rozwiązaniem a silnik jaki bym zastosował to Jednostka z Toyota Celica 205 2.0-175KM(bez turbo) w serii... troszkę się pomęczyć przy włożeniu tego silnika ale efekt będzie nieziemski POzdr....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.06.18 20:48:54 Temat postu: |
|
|
tylko ze przeladki silnikow od innych producentow sa arcy trudne!!! Rzadko sie widuje takie swapy. Choc ostatnio widzialem projekt BMW z silnikiem tdi grupy VAG albo bmw z silnikiem od civica vtec. Ale to sa ogromne koszty i bardzo duzo dlubaniny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LSA69
Sprzedał Colta...
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008.06.19 13:42:32 Temat postu: |
|
|
Są są ale jak się chce to się da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
COLTITO
Napisał pare postów...
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: OLSZTYN Płeć:
|
Wysłany: 2008.06.20 09:26:45 Temat postu: |
|
|
POWODZENIA KOLEGO!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.07.02 00:46:14 Temat postu: |
|
|
Dedis czy mógłbyś powiedzieć na jakiej podstawie (własne doświadczenia?) wypowiadasz się o tuningu silnika 4G92?
Dedis napisał: | no i koni 175
mivec czyli zmienne fazy rozrządu. nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika.
lepszym pomysłem jest wsadzenie 1,8 z gti + turbina lub silnik z evo bądź z eclipse (chyba też by się wpasował...?) |
Dedis napisał: | słyszałem już opinie na temat "słabości" tych silników (1,6 i 1,8 ) myślałem że to lekki mit, bo na razie chyba nie widziałem żadnego projektu takiego... jeśli to prawda to wchodzi w grę zakucie = koszty |
Dedis napisał: | jeździ wiele aut lekko dmuchanych na tzw soft turbo nie zakute i .... jeżdżą...
dolot + wydech (kolektor zwykle spawany rurowy na zamówienie) + BV + IC + SMT + ew pompa + wtryski + świece + kilka drobiazgów jak grubsza uszczelka pod głowice itd
nie ma twardych reguł w takich modach. silniki są różne, ich wytrzymałość różna, podatność na mody również
pzdr |
Dedis napisał: | no te 180 koni z 1,6 przy soft turbo raczej osiągalne bezpiecznie... niby szybko strzelają bebechy, ale na razie traktuję to w kategoriach mitu.
większe moce, rzędu 300 i więcej kuca to już kompletna przeróbka auta i duuuuużo $$$ i chyba taniej i lepiej kupić evo
mam cichy plan za parę lat, zamiast sprzedać colta, zostawić go i się pobawić w soft turbo. może wykorzystywać do kjs i supersprintów... zobaczymy co z tego bedzie.
pzdr |
Dla Twojej informacji. Silniki 4G9x są aluminiowe. Nawet silnik 4G93T z Lacera GSR Turbo taki był. Po podniesieniu mocy najpierw padały w tym silniku korbowody (urywały się) przy około 250KM robiąc śliczne dziury w bloku. Po wymianie korbowodów rozlatywał się blok.(około 300KM raczej 280 niż 300) Twoja niewiedza nie tłumaczy tego, że materiały na temat tuningu tych silników praktycznie nie są dostępne. Nikt ich raczej nie podkręca. Bo to nieopłacalne. To nie Honda. A MIVEC 4G92 z CA0 - ja bym unikał, ze względu na problemy z systemem MIVEC właśnie w tych silnikach montowanych w CA0. CJ0 juz tych problemów nie ma.
Tu Kolega pyta o swapa i to co potrzebuje.
Tołdi napisał: | A ja mam takie pytanko, bo kiedyś pewnie chciałbym robić SWAPa z racji tego, że u mnie brzęczy tylko 1.3 - silniki ze lancera ogólnie powinny bezproblemowo pasować prawda ?? do tego pewnie wymiana skrzyni bo ta by raczej nie wytrzymała. A pytam bo ostatnio znalazłem na allegro silnik z lancera 1.8 16 V i stwierdziłem, że kiedyś można się skusić żeby misiek miał zapas mocy pod maską |
Dedis napisał: | skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany. często robi się jedną skrzynie do kilku modeli (zmniejsza sie koszty przy projektowaniu więcej ilości skrzyń) ale nie wiem jak jest w colcie
pzdr |
Twoja odpowiedź jest śmieszna. Nie dość, że nie wiesz o czym mówisz (co sam przyznajesz), ale dodatkowo bijesz pianę.
Otóż nie. Skrzynia z 1.3 długo nie pociągnie z 4G93 DOHC. Pod warunkiem, że jakimś cudem da się ją do tego silnika podłączyć.
Chłopie weź się ogarnij i przestan nabijać posty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.07.02 11:09:32 Temat postu: |
|
|
Hubeeert napisał: |
Dla Twojej informacji. Silniki 4G9x są aluminiowe. Nawet silnik 4G93T z Lacera GSR Turbo taki był. Po podniesieniu mocy najpierw padały w tym silniku korbowody (urywały się) przy około 250KM robiąc śliczne dziury w bloku. Po wymianie korbowodów rozlatywał się blok.(około 300KM raczej 280 niż 300) Twoja niewiedza nie tłumaczy tego, że materiały na temat tuningu tych silników praktycznie nie są dostępne. Nikt ich raczej nie podkręca. Bo to nieopłacalne. To nie Honda. A MIVEC 4G92 z CA0 - ja bym unikał, ze względu na problemy z systemem MIVEC właśnie w tych silnikach montowanych w CA0. CJ0 juz tych problemów nie ma. |
tak są aluminiowe, jak większość silników japońskich w tym czasie.
pisałem o soft turbo na 180km, że to może być mit że strzelają bebechy. ty piszesz o 250km. więc nie rozumiem z czym do mnie bijesz....? (pomijam już fakt, że nie sama moc decyduje o tym kiedy coś strzeli, tylko w dużej mierze przebieg tej mocy i momentu i wielkość laga)
o 300km pisałem że to już grube przeróbki muszą być.
np wzmocnienie bloku (tak takie rzeczy się robi. jesteś expert i zjdałeś wszystkie tuningowe rozumy więc pewnie o tym wiesz - np najmocniejsze 1,8t audi A4 w polsce miało wzmacniany blok specjalną "klatką" bo zaczynał się skręcać.)
o mivecu napisałem że: "nie do końca może być łatwa modyfikacja takiego silnika" z racji zmiennych faz. więc powtarzasz po mnie.
Hubeeert napisał: |
Twoja odpowiedź jest śmieszna. Nie dość, że nie wiesz o czym mówisz (co sam przyznajesz), ale dodatkowo bijesz pianę.
Otóż nie. Skrzynia z 1.3 długo nie pociągnie z 4G93 DOHC. Pod warunkiem, że jakimś cudem da się ją do tego silnika podłączyć. |
czy ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?
napisałem, że "skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany" a "nie koniecznie" nie znaczy "nie wymaga wymiany" rozumiesz tą drobną różnicę?
do tego napisałem najważniejsze w tym zdaniu, że "nie wiem jak jest w colcie" więc dałem tylko przykład że tak może być, a nie że tak jest!
więc może następnym razem napisz po prostu "nie taka skrzynia nie pasuje i nie wytrzyma" a nie czepiaj się każdego słówka pisząc przy okazji nie na temat, bo wiele nie wniosłeś w tej wypowiedzi nabijając posta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.02 11:12:01, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.07.02 22:28:25 Temat postu: |
|
|
Większość?
Zdefiniuj większość. I najlepiej podaj jakieś przykłady + możliwy tuning.
W Mitsubishi to zdecydowana mniejszość.
Rozwala mnie Twój tekst "czy ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?"
Czy wiesz co to był Lancer GSR Turbo? To protoplasta Lancera EVO (I).
Miał silnik 1.8 4G93T, który można co prawda kupić tylko po co? Zdecydowanie lepszy jest 4G63T. Oprócz nazwy i wyglądu zewnętrznego (z grubsza) niewiele ma wspólnego z silnikiem 4G93 DOHC znanym chociażby z Colta CA5A GTi. Wymieniono w nim właściwie wszystkie bebechy a i tak nie nadaje się do podkręcania. Jak już zresztą pisałem. Natomiast silnik 4G93 z GTi do turbo nie nadaje się kompletnie. Raz, że korbowody tego nie zniosą (mała turbina da wzrost moementu obrotowego na dole zakresu i pogięte korby, duża wielkiego laga wzrost momentu obrotowego na górze zakresu i to dość gwałtowny i też pogięte korby), dwa, że silnik fabrycznie ma wysoki stopien sprężania (nie mylić z kompresją) i dmuchanie ciśnienia da piękne spalanie stukowe czego nie wytrzymają tłoki, korby i zawory, trzy, że nie wytrzyma tego skrzynia biegów i sprzęgło.
Nie wytrzymają tego również hamulce.
Dość wykłądu, wróćmy do tego co byłeś łaskaw nasmarować.
Dedis napisał: | napisałem, że "skrzynia nie koniecznie bedzie wymagać wymiany" a "nie koniecznie" nie znaczy "nie wymaga wymiany" rozumiesz tą drobną różnicę?
do tego napisałem najważniejsze w tym zdaniu, że "nie wiem jak jest w colcie" więc dałem tylko przykład że tak może być, a nie że tak jest!
więc może następnym razem napisz po prostu "nie taka skrzynia nie pasuje i nie wytrzyma" a nie czepiaj się każdego słówka pisząc przy okazji nie na temat, bo wiele nie wniosłeś w tej wypowiedzi nabijając posta |
Nabiłeś sobie posta. Zrobiłeś mądrą minę i napisałeś (tłumacząc Twoje popisy na ludzki język), że skrzynia może ale nie musi być wymieniona. Tyle, że Ty tego nie wiesz. I to ja nabijam posty
Coś ominąłem?
W chwili obecnej jak dla mnie stanowisz modelowy przykład trolla lub jak wolą niektórzy "dziecka neostrady".
Czy leci z nami moderator tego działu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.07.02 23:15:47 Temat postu: |
|
|
Jestem jestem
Ale moja wiedza znowu az nie jest taka wielka aby przerobic caly dzial . To co wiem staram sie sprostowac i napisac.
Tobie Hubeeert moge podziekowac za sprostowanie i wytlumaczenie tematu i za rozwianie wszelkich watpliwosci.
Dlatego kiedy sam podejmuje jakis temat staram sie opierac na swoich doswiadczeniach i nabytej wiedzy.
A tak nawiasem mowiac uwielbiam takie gorace dyskusje. Bo wtedy czlowiek dowiaduje sie najwiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.07.02 23:23:07 Temat postu: |
|
|
Sory znowu sie wpie... czytam tak czytam i dochodze do wniosku ze silniki Mitsu sa tak skonstruowane ze nie da sie z nimi zrobic nic
tymczasem moj kumpel kilka dni temu odpalil wlasnie eclipse z silnikiem 4g63 co to ma wspulnego z turbo a to ze ja zakul i uturbil poki co dociera silnik ale niebawem bedzie jazda na hamownie wprawdzie jest jeszcze kilka zeczy do zrobienia ale nie w mechanice czy elektryce silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.07.02 23:29:39 Temat postu: |
|
|
Mefi100 podstawowa różnica to ta, że silniki 4G6x np 4G63 to zupełnie inna "rodzina" silników niż 4G9x np. 4G93.
Zainteresowanym polecam do poduszki lekturę [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.07.03 13:20:44 Temat postu: |
|
|
tak zdecydowana większość (czyli wszystkie z możliwymi wyjątkami) silników aut japońskich od początku lat 90tych była aluminiowa (Honda, mitsu, nissan, toyota)
z tych wszystkich naj mniej wiem o mitsu, dlatego przykładów tuningu ci nie podam. wcześniej wysnuwałem z innymi domysły, do których się doczepiłeś.
rozumiem, że masz doświadczenie z tymi silnikami - i dobrze. fajnie że sie podzieliłeś wiedzą, ale o tym za chwile.
ja o jednym, a ty o innym...
o skrzyniach pisałem o takiej możliwości z racji tego, że np większość skrzyń hondy w silnikach tej samej rodziny mają bebechy skrzyń wymienne "plug&play" dlatego też np do skrzyni z B18C4 wkłada się przełożenia 2 i 3b z B16A2 bo są krótsze. ponadto konstrukcja skrzyń nie różni się w całej gamie z tego okresu (praktycznie całe lata 90te) skrzynie z D13B2 (75koni) wkłada sie do D16Z6 (125koni). w ten sposób tylko pomyślałem, że może jest jakaś analogia również w mitsu i to tyle. czekałem na odpowiedź w stylu (tak - w tym i tym przypadku to ma miejsce, w tym i tym nie ma i tyle, a ty mi wyjeżdżasz z dzieckiem neostrady... weź przyhamuj człowieku)
dobra dość tego. do konkretów.
ok. czyli rozumiem, że jeśli chcieć moce powyżej 200koni to jedynie na swap np na 4G6x i dalsze dłubanie... (swap łącznie ze skrzynią)???
choć, przecież w przypadku 4G9 można dół zakuć i dlaczego miało by nie jeździć? (rozumiem - koszty, ale to w przypadku innych marek przy tych mocach z litra to też nic dziwnego, a się to robi)
normą jest że przy uturbianiu silnik się odpręża (zdaje sobie sprawę że 10:1 to dużo), więc grubsze uszczelki itp.
a jeśli celujemy w moce powiedzmy 180koni. soft do 1.6? są/były takie projekty? szukałem i nie znalazłem.
oczywistym jest że żadne sprzęgło nie wytrzyma przyrostu rzędu 50%, więc albo dedykowane (podejrzewam, że takich brak) albo spiek.
podobnie hamulce, albo jakiś swap z eclipse czy innych - oczywiście trzeba by wyrzeźbić jakieś adaptery itd, albo jakiś kit (znów pewnie nie ma, lub nie osiągalne)
dla przykładu (wiem, że to nie mitsu itd) hondowskie D16Z6 (vtec 125koni) na sofcie robi się na moce w okolicach 200-220 koni i jeżdżą bezawaryjnie. dla większych mocy trzeba zakuwać - ty piszesz o problemach z bebechami przy mocach 250kuca w 4G9...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.07.03 13:25:33, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.07.03 19:57:32 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | tak zdecydowana większość (czyli wszystkie z możliwymi wyjątkami) silników aut japońskich od początku lat 90tych była aluminiowa (Honda, mitsu, nissan, toyota) |
Mitsu nie. Na szczęście. Zresztą silniki odporne na podnoszenie mocy w Toyocie i w Nissanie też z tego co pamiętam nie są aluminiowe.
Dedis napisał: | z tych wszystkich naj mniej wiem o mitsu, dlatego przykładów tuningu ci nie podam. wcześniej wysnuwałem z innymi domysły, do których się doczepiłeś.
rozumiem, że masz doświadczenie z tymi silnikami - i dobrze. fajnie że sie podzieliłeś wiedzą, ale o tym za chwile.
ja o jednym, a ty o innym...
o skrzyniach pisałem o takiej możliwości z racji tego, że np większość skrzyń hondy w silnikach tej samej rodziny mają bebechy skrzyń wymienne "plug&play" dlatego też np do skrzyni z B18C4 wkłada się przełożenia 2 i 3b z B16A2 bo są krótsze. ponadto konstrukcja skrzyń nie różni się w całej gamie z tego okresu (praktycznie całe lata 90te) skrzynie z D13B2 (75koni) wkłada sie do D16Z6 (125koni). w ten sposób tylko pomyślałem, że może jest jakaś analogia również w mitsu i to tyle. czekałem na odpowiedź w stylu (tak - w tym i tym przypadku to ma miejsce, w tym i tym nie ma i tyle, a ty mi wyjeżdżasz z dzieckiem neostrady... weź przyhamuj człowieku) |
Nie rozmawiamy o Hondach. Skrzyń biegów w Mitsu jest jak rozmazał. Tzn typów i odmian. Niestety do zabaw z podnoszeniem mocy najlepsze są skrzynie od doładowanych silników - np KM210. Montowana seryjnie do wynalazku z lat 88-92 (mojego wynalazku) wytrzymuje spokojnie ponad 400KM. Zresztą sam silnik bez magicznego "zakuwania" też wytrzymuje na totalnej serii 400KM. Ale jest to 4G61T nie 4G92.
Dedis napisał: | dobra dość tego. do konkretów.
ok. czyli rozumiem, że jeśli chcieć moce powyżej 200koni to jedynie na swap np na 4G6x i dalsze dłubanie... (swap łącznie ze skrzynią)??? |
Jest to właściwie jedyne rozsądne wyjście. 200KM dla 4G63T z Eclipse to moc seryjna. Dla 4G92/3 to jedynie teoretyczna i bardzo kosztowna oraz max co by sie dało. Bez gwarancji, że się nie wysra za chwilę, za to z gwarancją, że zaraz padnie skrzynia. I moim zdaniem zaraz potem silnik.
A skrzynię z Eclipse zakładamy razem z silnikiem.
Dedis napisał: | choć, przecież w przypadku 4G9 można dół zakuć i dlaczego miało by nie jeździć? (rozumiem - koszty, ale to w przypadku innych marek przy tych mocach z litra to też nic dziwnego, a się to robi) |
Nie ma znaczenia - ten silnik ma słaby blok. Tzw ekonomia wzięła wtedy w Mitsubishi górę, zaczęli oszczędzać. Bez urazy ale po modelach Colt/Lancer C5/6 i Galant E3 które były bardzo udane i miały właściwie bezawaryjne a wręcz pancerne silniki, kolejna generacja CA/CB Colt/Lancer i Galant E5 to już nie było to samo.
Dedis napisał: | normą jest że przy uturbianiu silnik się odpręża (zdaję sobie sprawę że 10:1 to dużo), więc grubsze uszczelki itp. |
Grubsza uszczelka - fajnie. Tyle, że trzeba ją dokręcić. Kadłub wytrzyma fabryczny moment dokręcania. Powyżej no cóż - Twoje ryzyko. Poza tym grubsze uszczelki przy doładowaniu lubią się wypalać. W przypadku ewentualnego turbo polecałbym raczej odprężenie takie jak stosuje Mitsu - inny profil denka tłoka, wklęsłe zawory. Nie ruszać głowicy Fabryczna tolerancja planowania w Mitsubishi to 0,2mm.
Dedis napisał: | a jeśli celujemy w moce powiedzmy 180koni. soft do 1.6? są/były takie projekty? szukałem i nie znalazłem. |
4G92? Nie ma. Tzn były ale na chwilę. Poszukaj na malezyjskich forach.
Zresztą soft turbo jak dla mnie to wzrost mocy o około 30% czyli 145 a nie 180KM z początkowych 113.
Dedis napisał: | oczywistym jest że żadne sprzęgło nie wytrzyma przyrostu rzędu 50%, więc albo dedykowane (podejrzewam, że takich brak) albo spiek. |
I pad skrzyni. Docisk też jest słaby. Półosie również nie za bogate.
Dedis napisał: | podobnie hamulce, albo jakiś swap z eclipse czy innych - oczywiście trzeba by wyrzeźbić jakieś adaptery itd, albo jakiś kit (znów pewnie nie ma, lub nie osiągalne) |
Hamulce można kombinować np z pierwszych wersji EVO. Z rzeźbieniem adapterów byłbym ostrożny bo:
1. Można nie przejść BT
2. Jest to niebezpieczne.
Dedis napisał: | dla przykładu (wiem, że to nie mitsu itd) hondowskie D16Z6 (vtec 125koni) na sofcie robi się na moce w okolicach 200-220 koni i jeżdżą bezawaryjnie. dla większych mocy trzeba zakuwać - ty piszesz o problemach z bebechami przy mocach 250kuca w 4G9... |
Blok aluminiowy? Tzn, że Honda ma lepsze silniki. A ja pisałem o problemach z bebechami przy tej mocy w 4G93T czyli silniku zaprojektowanym pod turbo do Lancera GSR Turbo (EVO 0,5 )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.07.03 22:21:09 Temat postu: |
|
|
ooo. dzięki bardzo za rzeczowe odpowiedzi!
coś poszperam to może coś ciekawego znajde.
tak w Hondzie, seria B i D są całkowicie aluminiowe. podobnie serie F, H i K
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.07.03 22:28:51 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje ze juz wszystko sobie wyjasniliscie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|