Autor |
Wiadomość |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 19:12:01 Temat postu: |
|
|
W danych katalogowych sa podane dwa rozmiary kół do silnika 1.6 16V;
175/70/13 co nam daje 447,5mm całkowitej wysokości koła
185/65/14 co nam daje 470,25,, całkowitej wysokości koła
rozbierzność jest spora, jeśli na 13" wskazania licznika są prawdziwe na skrzyni seryjnej to na 14" juz biegi nam sie sporo wydłużają, przez co teoretycznie osiagi powinny sie pogorszyć a licznik zaniża osiągi
chcąc skrócić biegi seryjne powinniśmy dobrać takie koła których całwita wysokość będzie niższa od koła 13 calowego czyli musi miec mniej niz 447,5mm
a nawet opona 185/55/14 ma 451,75mm całkowitej wysokości
nie mówiąc już o kólach na jakich sporo z nas jeździ
195/50/15 - 472,5mm
zeby wyraźnie skrócić biegi trzeba zastosować 175/50/13 - 412,5 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 19:42:15 Temat postu: |
|
|
Cytat: | zeby wyraźnie skrócić biegi trzeba zastosować 175/50/13 - 412,5 mm |
i mielic jak dziki przy starcie, nie zapominaj ze warto zeby samochod jeszcze jakos hamowal i jakos pokonywal nierownosci
a GTI mialo w serii 185/60/14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.20 19:52:20 Temat postu: |
|
|
Dziwne podejscie z tymi kolami
Jak Ci sie moga biegi wydluzac???
I tak Ictus pisze ze jeszcze trzeba hamowac i jakos ruszyc... A przy tej szerokosci i rozmiarze opon to juz bedzie problem. Co z tego ze niby nadgonisz z czasem jak wiecej czasu spedzisz zeby auto ruszyc i rozpedzic od zera...
Mniejsza opona mniejsza, powierznia styku gumy z podlozem, wiec i fizycznie gorsze przyspieszenie. Chyba ze z rolowanego, chociaz i tak bedzie pewnie problem z przyczepnoscia.
Dla porowania!!! Czasem jezdze golfem 2 1.8lpg 90 koni rozmiar opon 175/60/14 i czasem mam problem zeby ruszyc dynamicznie bo po prostu zrywa sie pzyczepnosc, nawet na dwojce nie raz. A ty tylko GOLF!!!!!!! Wiec co bedzie z mitsu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.10.20 19:55:54, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 21:06:20 Temat postu: |
|
|
Ictus napisał: | a GTI mialo w serii 185/60/14 |
Mozna zastosowac 185/55 i juz bedzie nieco krocej na biegach
Kleju napisał: |
Jak Ci sie moga biegi wydluzac???
. |
nie rozumiem pytania
jesli seryjnie jest 185/60/14 to po zastosowaniu nizszego kola biegi sie skroca a na wyzszych kolach wydluza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez COLTER80 dnia 2008.10.20 21:11:02, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
misiekwwl
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 2340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wołomin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 21:20:44 Temat postu: |
|
|
niewiem czy dobrze cie zrozymiałem chodzi ci o to że na większych kołach osiągniesz większe prędkości ??
bo jak tak to bzdura poprostu będziesz miał większe przekłamania na liczniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiekwwl dnia 2008.10.20 21:21:50, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 21:34:38 Temat postu: |
|
|
ojezu... i jeden i drugi....
ibiza - dlugosc biegu to konkretne przelozenie w polaczeniu z zakresem obrotowym pracy silniki i tutaj wielkosc kola nie ma nic do rzeczy bo to tylko skrzynia okresla
to ze zmienia sie predkosci osiagane na poszczegolnych rozmiarach kol to juz co innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 22:05:31 Temat postu: |
|
|
misiekwwl napisał: | niewiem czy dobrze cie zrozymiałem chodzi ci o to że na większych kołach osiągniesz większe prędkości ??
bo jak tak to bzdura poprostu będziesz miał większe przekłamania na liczniku |
dobrze mnie zrozumiales, to nie jest bzdura.!!!
np
na kolach 185/55/14 na drugim biegu przy odcieciu masz prawdziwą predkosc 100km/h(nie sugerujac sie wskazaniem licznika)
to na kolach 185/65/14 na tej samej skrzyni, przy tych samych predkosciach obrotowych bedziesz mial wieksza predkosc(nie sugerujac sie wskazaniem licznika).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kartomaniak
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 22:11:00 Temat postu: |
|
|
ja mam opony 195/55/15 i nie bede kombinował z rozmiarem opon....chce przeprowadzic modyfikacje mechaniczne skrzyni !! kiedys jechałem z kumplem rajdowym peugeotem 205 na krótkiej skrzyni...efekt jest ZAJE*ISTY a krótkie przełożenia idealnie nadaja sie na kjsy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.20 22:37:25 Temat postu: |
|
|
MARCIN--Ibiza napisał: |
to na kolach 185/65/14 na tej samej skrzyni, przy tych samych predkosciach obrotowych bedziesz mial wieksza predkosc(nie sugerujac sie wskazaniem licznika). |
Ale wolniej ja uzyskasz
A poza tym pierwszy raz sie spotykam z tym zeby ktos robil modyfikacje auta na podstawie kol...
Ja osobiscie nie zakladalbym jakis smieszych rozmiarow kol tylko po to zeby urwac setna sekundy. A wiele wiecej mozna stracic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.20 23:25:36 Temat postu: |
|
|
kartomaniak - zalezy na jakie kjsy... bo czasmi dluga jedyna jest nieoceniona:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kartomaniak
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: wrocław Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 11:08:06 Temat postu: |
|
|
ictus - w moim okręgu sa bardzo któtkie próby i nie można sie za bardzo rozpedzic wiec krótka skrzynia jest niezbędna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 16:41:47 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | MARCIN--Ibiza napisał: |
to na kolach 185/65/14 na tej samej skrzyni, przy tych samych predkosciach obrotowych bedziesz mial wieksza predkosc(nie sugerujac sie wskazaniem licznika). |
Ale wolniej ja uzyskasz
A poza tym pierwszy raz sie spotykam z tym zeby ktos robil modyfikacje auta na podstawie kol...
Ja osobiscie nie zakladalbym jakis smieszych rozmiarow kol tylko po to zeby urwac setna sekundy. A wiele wiecej mozna stracic... |
to nie zakladaj, co mozna stracis zakladajac opone nizsze o tej samej szerokosci ?
No pewnie ze wolniej na wiekszych kolach niz seria, to byl tylko przyklad, dla kolego ktory stwierdzal ze to bzdura, ze kola zmieniaja predkosci na biegach!!
Dtatego w celu polepszenia przyspieszeia i elastycznosci, zaklada sie koła nizsze - co nam odrazu skraca biegi.
Skoro pierwszy raz sie spotykasz z tym zeby ktos kombinowal z rozmiarem kol to zapraszam na forum SR ktore wydaje mi sie, ze znasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.21 18:47:02 Temat postu: |
|
|
MARCIN--Ibiza napisał: | ...co nam odrazu skraca biegi... |
Kurde nie ma takiego czegos jak skracanie biegow!!! Nie pisz tak bo ktos zielony przeczyta i bedzie w to wierzyl
Przelozenia sa takie same czy zalozysz sobie kolka od taczki czy od kombajnu!!! Zmieni sie tylko minimalnie predkosc albo przyspieszenie (co i tak wydaje mi sie dziwne, tuning mechaniczny na podstawie zmiany kol, nie wiem, nie slyszalem, nie czytalem o takim zabiegu - czyli sadze ze nie jest zbytnio popularny i praktykowany. Wiesz lepiej, znasz sie na tym to ok, jestem ciekaw jakis pomiarow jesli takie zrobisz w ogole??)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 18:49:23 Temat postu: |
|
|
dobra. można tak, ale to zwykłe druciarstwo... zmniejsza sie pow. styku opony z nawierzchnią, pogarsza przyczepność (auto ma przede wszystkim dobrze skręcać i hamować), przekłamuje licznik, poza tym śmiesznie wygląda i jest niefachowe...
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.10.21 18:50:29, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 19:15:56 Temat postu: |
|
|
mysle ze pora na kludke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.10.21 19:21:33 Temat postu: |
|
|
Przeniesiony z innego tematu!
Mefi100 napisal:
MARCIN--Ibiza napisał: | misiekwwl napisał: | niewiem czy dobrze cie zrozymiałem chodzi ci o to że na większych kołach osiągniesz większe prędkości ??
bo jak tak to bzdura poprostu będziesz miał większe przekłamania na liczniku |
dobrze mnie zrozumiales, to nie jest bzdura.!!!
np
na kolach 185/55/14 na drugim biegu przy odcieciu masz prawdziwą predkosc 100km/h(nie sugerujac sie wskazaniem licznika)
to na kolach 185/65/14 na tej samej skrzyni, przy tych samych predkosciach obrotowych bedziesz mial wieksza predkosc(nie sugerujac sie wskazaniem licznika). |
Sry ze sie wpierdzielam mam seryjme 13" i autko do pracy polecialo 160km/h z hakiem. Kiedy zalozylem 15" mialem biede wyksztusic 130km/h
Wyprzedzal mnie kumpel twierdzil ze mial 140km/h na budziku jezdzilem na tych 15" kilka tygodni (troche dluzej niz miesiac) i jak narazie to twierdze ze osiagi i dynamika sie pogorszyly. Nie jest to tylko moje zdanie koledzy z klubu BeeMfJuuu maja podobne zdanie.
Mefi100
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2008.10.21 19:22:45, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 19:31:38 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | dobra. można tak, ale to zwykłe druciarstwo... zmniejsza sie pow. styku opony z nawierzchnią, pogarsza przyczepność (auto ma przede wszystkim dobrze skręcać i hamować), przekłamuje licznik, poza tym śmiesznie wygląda i jest niefachowe...
pzdr |
Kolego, nie koniecznie trzeba zmniejszac szerokośś opony żeby zmniejszyć jej wysokość
Racja, przelozenia skrzyni sa takie same ale zmienia sie obwód koła i tym sposobem skraca sie predkosc na biegach, silnikowi jest latwiej.
Stosuje sie to w streetracingu
KLEJU, dzieki za wydzielenie tamtu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 20:12:56 Temat postu: |
|
|
ale ty dalej nie kumasz ze zmniejszajac srednice kola zmniejszasz jego powierzchnie styku... i tu nie chodzi o zmiane szerokosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 20:32:25 Temat postu: |
|
|
Kumam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.21 22:12:51 Temat postu: |
|
|
dokładnie ictus. o to mi chodziło. to jest bardzo odczuwalne.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 01:13:58 Temat postu: |
|
|
MARCIN--Ibiza napisał: | W danych katalogowych sa podane dwa rozmiary kół do silnika 1.6 16V;
175/70/13 co nam daje 447,5mm całkowitej wysokości koła
185/65/14 co nam daje 470,25,, całkowitej wysokości koła
rozbierzność jest spora, jeśli na 13" wskazania licznika są prawdziwe na skrzyni seryjnej to na 14" juz biegi nam sie sporo wydłużają, przez co teoretycznie osiagi powinny sie pogorszyć a licznik zaniża osiągi
chcąc skrócić biegi seryjne powinniśmy dobrać takie koła których całwita wysokość będzie niższa od koła 13 calowego czyli musi miec mniej niz 447,5mm
a nawet opona 185/55/14 ma 451,75mm całkowitej wysokości
nie mówiąc już o kólach na jakich sporo z nas jeździ
195/50/15 - 472,5mm
zeby wyraźnie skrócić biegi trzeba zastosować 175/50/13 - 412,5 mm | jakżeś to kolego wyliczył?
całkowita wysokość koła - czyli średnica?
widzę że podałeś wartości podobne jak w C5x
dla C5x
155/80/13 - 578.2mm - wzorcowa C51 (Colt GL 4g13)
175/70/13 - 575.2mm - wzorcowa C52 (Colt GLXi 4g15)
185/60/14 - 577.6mm - podana do C53 (Colt GTi)
175/65/14 - 583.1mm - na takich ja jeżdżę
Twoje obliczenia poprawione przeze mnie za: [link widoczny dla zalogowanych]
185/65/14 - 596.1mm za duża
185/55/14 - 559.1mm za mała
195/50/15 - 576mm może być
175/50/13 - 505.2mm dużo za mała - ciągniesz tłumik po asfalcie
rozsądna zmiana felg i opon w granicach 4%
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomusn dnia 2008.10.22 01:16:00, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 09:16:16 Temat postu: |
|
|
tak - 4% to górna granica tolerancji rozmiaru kół (jeśli różnica jest większa, auto nie powinno przejść przeglądu - niestety rzadko kto sprawdza rozmiary) a specjaliści zalecają nie przekraczać 2%
z tego co wiem do w CAO GTI seryjny rozmiar to 185/60R14 - np ja taki mam.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.10.22 09:16:34, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pipek
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice bochni Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 11:21:21 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: |
z tego co wiem do w CAO GTI seryjny rozmiar to 185/60R14 - np ja taki mam.
pzdr |
troszke cie poprawie 185/60R14 to jest przód, a na tyl wychodzily szersze opony 195/60R14
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 12:26:27 Temat postu: |
|
|
nie uwierze, póki nie zobacze wyciągu z instrukcji
(w mojej instrukcji jest 185/60R14 na wszystkich kołach.... bo i nie wiem w jakim celu miały by być szersze i co za tym idzie wyższe, na tyle...)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.10.22 12:27:08, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 14:07:20 Temat postu: |
|
|
manual mówi, że do GTi stosowano dwa rozmiary kół
standardowy 185/60R14 82V
opcjonalnie 195/60R14 85V
oba na feldze 14x5,5
Instrukcja mówi tylko o standardowym 185/60R14 82V
Nie ma mowy o różnicowaniu rozmiaru między osiami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 14:34:28 Temat postu: |
|
|
te opcjonalne 195/60/14 to może na obniżonym zawieszeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Czerwien
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 14:40:52 Temat postu: |
|
|
Wiem,że przykładowo Koton z Mitsumaniaków miał u siebie 195/60 właśnie na ori felgach.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 15:37:50 Temat postu: |
|
|
nie przecze że to nie możliwe, tylko że z fabryki nie wyjeżdżały na pewno z równymi oponami na osiach...
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 16:28:44 Temat postu: |
|
|
nawet cyborg byl na 185
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 21:52:08 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | nie przecze że to nie możliwe, tylko że z fabryki nie wyjeżdżały na pewno z równymi oponami na osiach... |
chciałes napisać z różnymi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pipek
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice bochni Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.22 23:01:00 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | nie uwierze, póki nie zobacze wyciągu z instrukcji
(w mojej instrukcji jest 185/60R14 na wszystkich kołach.... bo i nie wiem w jakim celu miały by być szersze i co za tym idzie wyższe, na tyle...)
pzdr |
zdjecie z istrukcji ob.
[link widoczny dla zalogowanych]
na naklejce na karoseri mam to samo !
inny rozmiar po to aby samochod lepiej sie prowadzil, np. w koleinach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 01:06:51 Temat postu: |
|
|
1. to sa po prostu rozmiary jakie byly dostepne w opcjach
2. jezeli twierdzisz ze samochod FF z szersza opona z tylu bedzie sie lepiej prowadzil i do tego w koleinach to chyba czas przerzycic sie na rower
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 08:47:50 Temat postu: |
|
|
Co Wy chcecie, fajnie się jeździ na szerokich oponach po koleinach. Można puścić kierownicę i poczuć się jak na szynach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 09:57:01 Temat postu: |
|
|
tak tomsun miało być "różnymi"
pipek to sa dostepne rozmiary. nigdzie nie pisze, że była różnica przód/tył. z resztą nie widze sensu montowania wiekszych opon na tył... prędzej na przód. to jest FWD ale na pewno nie z fabryki w aucie tej klasy.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 09:59:49 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | tak tomsun miało być "różnymi"
pipek to sa dostepne rozmiary. nigdzie nie pisze, że była różnica przód/tył. z resztą nie widze sensu montowania wiekszych opon na tył... prędzej na przód. to jest FWD ale na pewno nie z fabryki w aucie tej klasy.
pzdr |
popieram w 100%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomusn
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Żnin Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 11:49:33 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | tak tomsun miało być "różnymi"  | chyba nick zmienię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pipek
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: okolice bochni Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 12:22:20 Temat postu: |
|
|
Ictus napisał: | 1. to sa po prostu rozmiary jakie byly dostepne w opcjach
2. jezeli twierdzisz ze samochod FF z szersza opona z tylu bedzie sie lepiej prowadzil i do tego w koleinach to chyba czas przerzycic sie na rower |
z pierszym sie zgadzam, poprostu zlym tokiem myslenia poszedlem, przyznaje sie bez bicia .
A co do drugiego to spotkalem sie z taka opinia iz lepiej wyrwac samochod z koleiny. Ile w tytm prawdy to niewiem bo nigdy nie porbowalem. Staralem sie podac tylko przyklad.
Czasem mam okazje przesiasc sie do rovera 416
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pipek dnia 2008.10.23 12:22:58, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 13:28:58 Temat postu: |
|
|
aaaa rzeczywiście tomusn sorka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 13:33:07 Temat postu: |
|
|
Nie wszystkie auta maja taka sama szerokość przednije i tylnej osi, a maja identyczne koła z przodu jak i na tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 14:54:43 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mugen dnia 2008.10.23 18:43:22, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 14:57:36 Temat postu: |
|
|
Seat Ibiza 1.4 8V 60KM, naped na przod
przód ma szerszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 15:24:04 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mugen dnia 2008.10.23 18:42:30, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 15:30:13 Temat postu: |
|
|
nie zrozumielismy sie
Przednia os jest szersza od tylnej a opony takie jak podałeś
(na obu osiach identyczne)
Chodzi mi o to, ze koła nie ida w lini prostej bo przod jest szerszy, czyli nie ma to jakiegos wielkiego wplywu na koleiny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klatwa7
100%-towy COLTMANIAK

Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 15:35:08 Temat postu: |
|
|
JA POWIEM TAK ZIMA 185/60/14 LATO 195/50/15 i nikt mi nie powie ze sa lepsze dzieki hehhee
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 16:49:29 Temat postu: |
|
|
mugen napisał: | MARCIN--Ibiza napisał: | Nie wszystkie auta maja taka sama szerokość przednije i tylnej osi, a maja identyczne koła z przodu jak i na tyle. |
może dodaj ze są to zazwyczaj mocne auta z napędem na tył, nie ma to nic wspólnego z coltem |
eeee...????
ludzie ludzie ludzie... po pierwsze to pewnie na palcach jednej reki mozna policzyc samochody ktore maja taki sam rozstaw kol na osiach
po drugie wiekszosc samochodow jest szarsza z przodu (zwg na zachodzenie tylu i nie tylko) (colt akurat jest zerszy tylem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 17:44:31 Temat postu: |
|
|
Wracając do głównego wątku
Na wiosnę jeśli będą rozgrywane eliminacje 1/4mili w Modlinie to podjadę z kilkamoa felgami, będę zmieniał komplety na przodzie, tak najlepiej sprawdze reakcje silnika na różne koła.
Teraz na zawodach w Rykach jak i w Modlinie, mozna bylo zrobic sporo przejazdow testowych wiec sytuacja na testy idealna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 18:14:12 Temat postu: |
|
|
mówimy o seryjnych oponach. na 1/4 nie od dziś zakłada sie szersze i większe gumy na koła napędzane.
jak juz ictus wspomniał znakomite 90% aut ma RÓŻNY rozstaw kół obu osi i to jest normalne (zwykle w FWD przód idzie szerzej, poza np skodą roomster). ale może z 2% aut ma różne OPONY na osiach (wiadomo, że są takie jak NSX, 350Z, mocne BMW i Mercedesy, speedster, corvette i wiele innych aut sportowych.)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 18:36:03 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | mówimy o seryjnych oponach. na 1/4 nie od dziś zakłada sie szersze i większe gumy na koła napędzane.
pzdr |
w mocno podkreconych silnikah i z krotkimi skrzyniami biegow
Nie spotkalem sie aby ktos do seryjnego auta zakladal wieksze kola niz seryjne w celu poprawy przyspieszenia, moze sa wyjatki gdzie to przynosi oczekiwany skutek, czyli poprawe czasu na 1/4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 18:44:45 Temat postu: |
|
|
panowie najpierw o wielkości kol potem o szerokości pogubić się można czytając to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 18:47:45 Temat postu: |
|
|
Temat dotyczy "rozmiaru kół" czyli i z wysokoscia i z szerokoscia, miescimy sie w ramach zagadnienie hehehe
jak juz obgadamy wszystkie kwestie szer i wys., przejdziemy do wagi kół a wpłu na przyspieszenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ictus
Szalony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 18:51:38 Temat postu: |
|
|
dedis - ca i cj 10mm z tylu szerzej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 19:49:02 Temat postu: |
|
|
no tak jest tych aut więcej, ale to już nie o tym temat
co do wysokości to profil opony jest procentem szerokości więc jedno niesie za sobą drugie.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mugen
Starszy COLTMANIAK

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Kraków/Olsztyn
|
Wysłany: 2008.10.23 20:16:30 Temat postu: |
|
|
tylko ze tu już była mowa o szerokości osi co ma niewiele wspólnego z tematem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
COLTER80
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: PŁOCK Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 20:58:36 Temat postu: |
|
|
OK to teraz konkretnie
Producent podaje 2 wymiary a jeden z nich to
185/65/14
Czy w silniku 1.6 16V i przy seryjnej skrzyni, zmiana opona na 185/55/14, poprawi czy pogorszy sprint do setki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dedis
Zwariowany COLTMANIAK ;)

Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: 2008.10.23 22:01:52 Temat postu: |
|
|
producent podaje 185/60
myśle, że różnica jeśli będzie to będzie bardzo mała i trudna do zmierzenia - trzeba by zbadać wpływ średnicy na przełożenia momentu obrotowego i jednocześnie na przyczepność zmniejszonej powierzchni opony do nawierzchni.
większa różnica będzie jeśli założyć 175/70R13 kiedy średnica się nie zmieni, ale co ważniejsze zmieni się rozłożenie masy koła, która będzie bliżej piasty = mniejszy opór na kole = łatwiejsze rozpędzanie (właśnie to zjawisko odejmuje wigoru po założeniu większych alu, a nie szerokość opony - poniekąd bo szersza guma to też większa masa na zewnątrz koła)
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dedis dnia 2008.10.23 22:03:06, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|