Autor |
Wiadomość |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 19:48:20 Temat postu: |
|
|
dzięki  szczerość do bólu mi się to podoba, ale gdzies pisałęm ze to jest kwestia gustu pozatym dowiedziałem się ze ta moja okleina nie jest z tesco tylko to było dodatkowe wyposazenie
tak wogóle Kleju i bgs... hmm... chyba wam się nie spodoba co chce zrobić ze swoim coltem... a szkoda no bo lubicie seryjne auta? chce poszerzyc colta... z głową, nie o pół metra takie 5-6cm na strone... załoze dystanse pod alu itp...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.02.27 20:41:42, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
bgs
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 21:30:14 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o serie, ja lubię jdm i w ten sposób "traktuje" swoje auto.
Wiesz jest parę gadżetów dostępnych jako opcja, ale nie wszystkie są trafione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 22:09:27 Temat postu: |
|
|
bgs napisał: | Nie chodzi o serie, ja lubię jdm i w ten sposób "traktuje" swoje auto. |
co to jest jdm? a co sądzisz o poszerzeniu? zakładając ze wszystko bedzie perfekcyjnie spasowane pomalowane itp
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.02.27 22:09:45, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bgs
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 22:18:55 Temat postu: |
|
|
Japan Domestic Market styl tuningowania aut - poczytaj w internecie np. na [link widoczny dla zalogowanych] albo google.pl .
Co do poszerzenia, cóż raz widziałem takiego colta CJO nie wyglądał źle, ba nawet fajnie, ale to nie dla mnie. Co do CAO w ogóle nie widzę go w poszerzeniu - ogólnie ma budowę "jajka" więc imo nie będzie to dobrze wyglądać.
Tutaj fotka auta, o którym pisałem:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 22:24:28 Temat postu: |
|
|
dzieki wiesz, dalej myślę ze spróbuję go poszerzyc, jak nie wyjdzie albo bedzie naprawde kaszana to wróce do stanu seryjnego jeszcze raz dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.27 22:28:40 Temat postu: |
|
|
hehe widze ze bgd nadaje na tych samych falach co ja Tez uwielbiam jdm
A co to jest jdm?:
czarpniete z forum [link widoczny dla zalogowanych] gdzie jestem juz zalogowany z jakies 2 lata.
"JDM to skrót od Japanese Domestic Market, czyli japoński rynek krajowy. Pojęcie to nie jest niczym nadzwyczajnym. Terminu tego używa się aby opisać rynek z jakiego pochodzi zakupiony przedmiot, rzecz lub na jaki rynek został on wyprodukowany. Najczęściej termin ten stosuje się w przemyśle motoryzacyjnym, ale nie tylko. Oprócz JDM istnieje USDM, czy EDM. Końcówka DM, czyli domestic market oznacza rynek krajowy, a poprzedzające litery sugerują docelowy rynek. Przykłady: J - Japan(Japonia), US - United States(Stany Zjednoczone) i E - Europe(Europa). W skrócie można powiedzieć, że produkt JDM, jest czystej krwi produktem japońskim, co dla wielu oznacza najwyższą jakość, do której przyzwyczaiła Nas japońska gospodarka. Produkt, do którego wytworzenia użyto najlepszych surowców i zastosowano najlepsze technologie produkcyjne, oraz spełniający bezwzględną japońską politykę jakości.
To była techniczna definicja, ale jak z czasem zobaczycie te trzy literki oznaczają zdecydowanie dużo więcej. Dziś JDM stało się kultem, a nawet dla niektórych sposobem na życie! Oczywiście pierwsi jak zwykle byli Amerykanie, którzy masowo już teraz handlują gorącymi częściami prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni, bo tak naprawde JDM nabiera wartości dopiero poza granicami swojego kraju, ponieważ dla Japończyków są to gadżety łatwo dostępne, a inni muszą się o nie mocno starać! Kolejną sprawą jest to, że owe części produkowane są tylko dla jednego kraju, co już samo stanowi o małej liczbie egzemplarzy! Wystarczy dla Japonii, ale dal reszty świata już nie i niegdy nie miało. Rzadkość powoduje, że import takich części i tak już utrudnoiny, przez japonskie prawo jest bardzo kosztowny. Do tego dochodzi wartość kolekcjonerska i otrzymujemy strasznie wysokie sumy za przedmioty, które same z siebie nie mają dużej wartości.
Czemu tak bardzo chcemy mieć te produkty? Po części już o tym pisałem, że chodzi o jakość wyróżniającą rodzime japońskie wyroby na tle innych. Jest jednak jeszcze inny powód, a mianowicie taki, że Japończycy mimo, że weszli na inne rynki Świata, to co najlepsze zawsze zostawiali dla siebie. Dlatego po dziś dzień nie możemy kupić Nissana Skyline z kierownicą po lewej stroni(choć ma się to zmienić z nadejściem następcy), dlatego topowe silniki Hondy mają mniejszą moc i to nie ze względu na wysoko oktanowe, lepsze paliwo. Auta na japońskim rynku wyróżniały się bogatszym wyposażeniem, o czym świadczy fakt, że już pod koniec lat 80 i początku 90 np. w ich autach oferowano nawigację satelitarną i to, że auta miały pare bajerów stylistycznych nie dostęonych w światowych odpowiednikach takie, jak ciekawsze zegary, dodatkowe schowki we wnętrzu auta, itp. Takich przykładów jest masa. Wszystko zależy od marki i modelu.
Do popularyzacji JDM przyczynili się także kultowi juz japońscy tunerzy. Firmy takie jak Nismo, Mugen, Spoon, Toda, TRD, HKS, Jun i wiele, wiele innych swoimi produktami wzbogacali i tak już bardzo dobre parametry aut, że stosunkowo tanie auta w konfrontacji na torze, czy ulicy biły na głowe samochody z górnych półek cenowych! Na koniec napisze, że według mnie nie ma w 100% okreslenia jak powinno wyglądać auto JDM! Jedno jest pewno, że auto JDM musi spełniać jedno podstawowe założenie. Zawsze na pierwszym miejscu jest funkcjonalność auta, a potem jego wygląd. Na forum zobaczycie wiele fotek, ale też wiele z nich będzie z autami "JDM po amerykańsku", czyli jednak też przepych i chęć pokazania się. Ja uważam, że niema w tym nic złego, bo każdemu z Nas od urodzenia towarzyszy chęć imponowania innym i pokazania się jak najlepiej! Trzeba tylko pamietać, by nie przesadzać ze stylistyką, tylko przede wszystkim podnosić wartość użytkową auta i aby instalowane elementy działały progresywnie na parametry auta, a nie odwrotnie. "
Ale co masz na mysli o poszerzaniu?? blotniki? szerokie kola?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 22:45:54 Temat postu: |
|
|
chcę zrobic cos mniej wiecej takiego jak pokazał bgs na fotce, szersze nadkola, szersze fele i dystanse do nich (jakie dac najwieksze zeby nie przesadzic? 50mm nie bedzie za duzo?)... a za taki opis powinienes dostac z 10 plusów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez privateer87 dnia 2008.02.27 22:47:15, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bgs
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.27 22:50:35 Temat postu: |
|
|
Kleju nie spodziewałem się, że spotkam tutaj kogoś zainteresowanego jdm
fakt - colt to raczej niszowe auto w tej dziedzinie, tym bardziej cieszę się jeszcze bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.27 22:59:28 Temat postu: |
|
|
privateer87 napisał: | ...dystanse do nich (jakie dac najwieksze zeby nie przesadzic? 50mm nie bedzie za duzo?)... |
montaz tarcz grubszych niz 3cm nie prowadzi do niczego dobrego
- znacznie szybciej beda sie zuzywac łozyska
- a po drugie jest duze niebiezpieczenstwo ze peknie taki element co wiadomo nie skonczy sie dobrze...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.28 00:34:54 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | montaz tarcz grubszych niz 3cm nie prowadzi do niczego dobrego
- znacznie szybciej beda sie zuzywac łozyska
- a po drugie jest duze niebiezpieczenstwo ze peknie taki element co wiadomo nie skonczy sie dobrze... |
kurde jak narazie masz u mnie same plusy dobrze ze mówisz... człowiek sie uczy całe zycie moze cos jeszcze powiesz na temat mojego poszerzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.28 00:46:02 Temat postu: |
|
|
privateer87 napisał: | Kleju napisał: | montaz tarcz grubszych niz 3cm nie prowadzi do niczego dobrego
- znacznie szybciej beda sie zuzywac łozyska
- a po drugie jest duze niebiezpieczenstwo ze peknie taki element co wiadomo nie skonczy sie dobrze... |
kurde jak narazie masz u mnie same plusy dobrze ze mówisz... człowiek sie uczy całe zycie moze cos jeszcze powiesz na temat mojego poszerzenia?  |
poszerzenie rzecz gustu wiec nie bede sie wypowiadal, jak cos to od strony technicznej moge sie wypowiedziec
Bo jeszcze trzeba miec na uwadze to ze jak chcesz zrobic to poszerzenie to z jakiego materialu? zywica, blacha? bo jesli to bedzie klejone i szpachlowane to na naszych drogach dlugo to sie nie utrzyma, popeka itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.28 00:55:21 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | bo jesli to bedzie klejone i szpachlowane to na naszych drogach dlugo to sie nie utrzyma, popeka itd |
no niestety mam tego świadomosć... martwie sie co najpierw robic, kupic alu dystanse i pod tym kątem poszerzac nadwozie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.02.28 01:16:59 Temat postu: |
|
|
privateer87 napisał: | Kleju napisał: | bo jesli to bedzie klejone i szpachlowane to na naszych drogach dlugo to sie nie utrzyma, popeka itd |
no niestety mam tego świadomosć... martwie sie co najpierw robic, kupic alu dystanse i pod tym kątem poszerzac nadwozie? |
a moze tylko ranty nadkoli wyciagnij troche na zewnatrz?
u jakie alu chcesz tam wsadzic? bo mniejsze niz 17 cali w poszerzonych nadkolach beda wygladaly nieproporcjonalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.02 13:59:59 Temat postu: |
|
|
hmm... nowa koncepcja zmieniam zdanie jak rękawiczki...
sprzedam obecnego colta, dołoze troszeczke, kupie CAO 1,6 wygląd pozostawie seryjny (jedynie jakas lotka i alu), ale tehnicznie bedzie troszke poprawiony rozpórki, niższe zawieszenie, całokowicie przelotowy wydech (razem z kolektorem) dolot i takie tam bedzie troszke szybszy i stablniejszy od seryjnego lecz nadal bedzie tak niepozornie wyglądał i przy tym zdaniu chyba pozostane wszystko po trochu, powoltuku, i napewno do tego dojde
ps tak troche off-topic robimy, mam nadzieje ze kampi nie bedzie zły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.02 19:56:05 Temat postu: |
|
|
w sumie to ja tu sprzatam
privateer87 teraz to piszesz bardzo dobrze Wiesz wyglad to nie wszystko. Lepiej niech bedzie taki cicho-ciemny
A co do wydechu, to nie bedzie tak prosto wydech w colcie jest bardzo dobrze policzony, i kazde zwiekszanie srednicy moze zle wplynac na osiagi colta. Wywalic kata i wspawac rurke o tej samej srednicy. A i powiedz mi jak moze byc przelotowy kolektor? bo chyba mala pomylka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.03 11:31:15 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | A i powiedz mi jak moze byc przelotowy kolektor? bo chyba mala pomylka |
no wiesz... jest coś takiego jak sportowy kolektor wydechowy, ta firma [link widoczny dla zalogowanych] wykona kolektor praktycznie do kazdego auta, ale niestety biedze za to naprawde wielka kase no i jesli miałbym wydac 2000zł zeby mieć nowe świecidełko pod masko to musiałbym byc... hmm... troche poczytałem w internecie i piszą ze taki kolektor moze podnieść moc... jak to się ma do rzeczywistości? mówisz ze wydech jest dobrze policzony? skąd to wiesz? wiesz ja mam tyle doczynienia z wydechami co sobie poczytam, kiedys nawet w poprzednim auce wymieniłem seryjny końcowy tłumik na "basowy" który kostował 60zł wiecej tego błędu nie zrobie... to co z tym kolektorem? on cos daje czy raczej nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.03 11:55:43 Temat postu: |
|
|
To nie jest przelotowy kolektor tylko sportowy hmm taki kolektor daje cos jak bedzie dobrze policzony. Nie mialem stycznosci z ta firma co piszesz, wiem np ze do hondy jest duzo zamiennikow (kolektorow) ktore naprawde podnosza moc o pare koni. Wiec jesli by to DOBRZE policzyli (z gwarancja!!!, zeby pozniej sie nie okazalo ze taki kolektor zabiera Ci moc) to jak najbardziej. Co do wydechu to opieram sie tylko na wiedzy z roznych for. Sam tylko testowalem wyciagniecie katalizatora.
Ale tak na rozumienie colt ma 113 koni, wiec skas te konie musza sie brac a jak wiemy wydech nie jest tylko odpowiedzialny za "wydalanie" spalin. Tam bardzo duzo role odgrywa srednica (inaczej jest w silnikach z turbina, tam jak najwieksza srednica tym lepiej) poniewaz chodzi tez o cisnienie i ilosc spalin ktore wpadaja do wydechu, co jest powiazane z komora spalania. W silnikach atmosferycznych, zwlaszcza tak "podkreconych" jak colt wydech wg mnie jest policzony optymalnie. Zwiekszanie srednicy moze tylko zaburzyc optymalny przeplyw spalin i pogorszyc osiagi silnika. Nie powiem bo w niektorych silnikach wymiana wydechu pomaga, mozna zyskac pare dodtakowych koni, czesto w silnikach V6 pomaga zwiekszanie srednicy. Ale podkreslam ze ta sa moje tylko spostrzezenia i wiedza z neta. Wiec moze nie wszystko prawda Sam nie sprawdzalem.
Moim zdaniem zmiana dolotu, wyciecie kata i wstawienie tlumika sportowego (ale jakiegos firmowego ) moze polepszyc osiagi. Tak mysle w granicach okolo +5KM. A to juz duzo jak na colta. A najtanszy sposob na konie to oproznienie auta okolo 70kg mniej to mozesz juz urwac okolo 1s do setki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bgs
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.03 12:08:43 Temat postu: |
|
|
sportowy kolektor, a kolektor przelotowy tak jak to napisałeś, to dwie różne sprawy.
Kolektor jak pewnie wiesz to część dolotu, wygląda mniej więcej tak:
Podobnie jak z wydechem - o czym mówił kleju - musi być bardzo dobrzy policzony, aby dostarczyć jakiejś dodatkowej mocy. W innym przypadku może nam nawet obciąć parę koni.
Nie słyszałem o firmie robiącej doloty do coltów, a tej o której piszesz nie znam, także ciężko coś powiedzieć. Jeśli wystawiają gwarancję na swoje produkty to myślę, że nie ma się czego bać.
/edit.
sorki spóźniłem się
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bgs dnia 2008.03.03 12:09:15, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.03 20:32:25 Temat postu: |
|
|
no no widze ze tutaj sie omawia bardzo ciekawe tematy ten żłóty cjo wygląda cudnie ,jeszcze dobrze by było miec w tekim colcie silniczek i cały uklad napędowy z evo 5 ,co do poszerzeń nadkoli ,najbardziej racjonalnie by było wygięcie rantów nadkoli na zewnątrz i myśle ze zastosowanie żywicy i włókna szklanego ,ewentualnie na sam konie cienka warstwa szpachli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bgs
Rasowy COLTMANIAK

Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.03 22:03:26 Temat postu: |
|
|
Przeróbki w tym żółtym cjo były wykonane tylko i wyłącznie za pomocą blachy - żadnych żywic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK

Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.06 22:40:42 Temat postu: |
|
|
tak cjo wygląda super a co do żywicy miałem na myśli jak najprościej poszerzyć błotniki u privatera zle mnie zrozumiałeś bgs
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)

Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.03.07 11:02:08 Temat postu: |
|
|
nie nie ja nie bede poszerał... rozmyśliłem sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.07 11:48:41 Temat postu: |
|
|
privateer87 napisał: | nie nie ja nie bede poszerał... rozmyśliłem sie  |
no i dobrze wybrales
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|