|
|
Autor |
Wiadomość |
łukasz
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2007.06.10 22:44:36 Temat postu: Short shifter |
|
|
Czy ktoś z Was myślał o takim ulepszeniu w swoim Miśku? w Polsce nie można tego kupić do Colta, ale ostatnio na ebay.de widziałem. Niestety koszt z przesyłką to około 200 zł, jak dla mnie za kawałek "pręta z kulką" nieco dużo, więc pomyślałem, żeby samymu coś takiego wyprodukować
Dziś zdjąłem plastiki, żeby zobaczyć dokładnie jak wygląda drążek zmiany biegów. Swego czasu skróciłem lewarek i wygląda to całkiem nieźle, ale chciałbym jeszcze uzyskać efekt s-s. Trzeba będzie wymontować drążek i próbować coś zrobić z kulką (zbić ją do góry), ew. obrać inną metodę i przeciąć drążek poniżej kulki, zrobić otwór z gwintem, wkręcić śrubę i tym samym wydłużyć drążek, choć to pierwsze rozwiązanie bardziej mi pasuje.
Ktoś z Was już próbował takiego eksperymentu?
ew. w USA można nabyć s-s za ok. 16 euro. Niestety przesyłka do PL jest bardzo droga (coś ponad 40 euro), ale jakby znalazło się np 10 chętnych to czemu nie kupić? Wtedy za s-s z przesyłką wyjdzie nas po 80 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomba
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007.08.03 16:20:38 Temat postu: |
|
|
ja sie zastanawiam nad s-s ale pewnie zamowie jak zaczne przerobki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.08.03 17:58:23 Temat postu: |
|
|
a co to ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
łukasz
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2007.08.05 18:26:20 Temat postu: |
|
|
Za tuning.info.pl
"Na rynku jest dostępnych wiele tzw. "short-shifter'ów" (specjalnie ukształtowana, krótsza dźwignia zmiany biegów) do większości sportowych aut lub typu GTI. Urządzenia te zmieniają geometrię układu: gałka zmiany biegów, łożysko (jabłko), ramię wodzika. Z reguły zwiększana jest odległość między końcem wodzika a jabłkiem, co daje większy ruch wybieraka przypadający na 1cm przesunięcie gałki zmiany biegów"
W praktyce oznacza to skrócenie skoku lewarka, a co za tym idzie szybsze wbijanie biegów. Wiadomo, że przez taką modyfikację synchronizatory dostają po dupie, ale przy rozsądnym stosowaniu jest ok.
Miałem okazję pojeździć Civikiem szwagra, który ma właśnie s-s i powiem szczerze, że efekt jest bardzo zadowalający.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|