Autor |
Wiadomość |
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.03.11 12:18:59 Temat postu: [C52] swap silnika na 2.0 16v z eclipsy 1g |
|
|
ma ktos moze informacje na temat takiego swapu a moze i tak przerobionego colcika ??
Z góry dzieki za informacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.11 16:02:34 Temat postu: |
|
|
heh a co jakis pomysl chodzi po glowie??
Raczej bedziesz musial poszukac gdzies na zagranicznych forach. Bo w polsce to jakos malo dlubane sa colty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.03.11 21:29:35 Temat postu: |
|
|
wiem ale mam nadzieje ze i u nas sie cos znajdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.11 23:07:53 Temat postu: |
|
|
Kleju napisał: | heh a co jakis pomysl chodzi po glowie??
Raczej bedziesz musial poszukac gdzies na zagranicznych forach. Bo w polsce to jakos malo dlubane sa colty... |
ja znam dwa takie colty ze swapem z eclipsy jeden mój drugi dominika z olsztyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.11 23:26:40 Temat postu: Re: c52 swap silnika na 2.0 16v z eclipsy 1g |
|
|
lukaszmarkiewicz1987 napisał: | ma ktos moze informacje na temat takiego swapu a moze i tak przerobionego colcika ??
Z góry dzieki za informacje |
Silnik, skrzynia może być z GTi ale z 1,6 4G61 jest dłuższa a z 1,8 krótsza, wiązka, ECU, osprzęt, mocowania silnika i skrzyni bo Twoje poduszki z 4G15 za tydzień zrobią papa, półosie z GTi, hamulce z GTi bo na tych z C52A zahamujesz ale tylko raz z dużej prędkości a najdalej po 3 razie spalisz hamulce, zawieszenie przód (może być z wersji Diesel - McPhersony są te same co w GTi), stabilizatory, tylna belka z GTi razem z hamulcami. Oprócz tego - pompa paliwa bo ta co masz nie wydoli.
Najlepiej by było gdybyś kupił zajechanego GTi i silnik z Eclipse.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2008.03.11 23:43:38 Temat postu: |
|
|
herc11 napisał: | Kleju napisał: | heh a co jakis pomysl chodzi po glowie??
Raczej bedziesz musial poszukac gdzies na zagranicznych forach. Bo w polsce to jakos malo dlubane sa colty... |
ja znam dwa takie colty ze swapem z eclipsy jeden mój drugi dominika z olsztyna |
to mnie zaskoczyles teraz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.12 00:00:51 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Z otwartą maską mój tyłem GTi ROMELa - ori 1,8 4G67 a z prawej widać przód Lancera Dominika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzechocolt
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008.03.12 13:59:58 Temat postu: |
|
|
niezakładam nowego tematu pytam tylko czy wał korbowy jest taki sam w colcie 1.8 jak w galancie i carizmie ??CAO 1.8 GTI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.03.12 16:35:39 Temat postu: |
|
|
herc a mozesz mi napisac cos o swoim colcie i pokazac jakies fotki??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.13 00:17:35 Temat postu: Re: c52 swap silnika na 2.0 16v z eclipsy 1g |
|
|
Hubeeert napisał: | lukaszmarkiewicz1987 napisał: | ma ktos moze informacje na temat takiego swapu a moze i tak przerobionego colcika ??
Z góry dzieki za informacje |
Silnik, skrzynia może być z GTi ale z 1,6 4G61 jest dłuższa a z 1,8 krótsza, wiązka, ECU, osprzęt, mocowania silnika i skrzyni bo Twoje poduszki z 4G15 za tydzień zrobią papa, półosie z GTi, hamulce z GTi bo na tych z C52A zahamujesz ale tylko raz z dużej prędkości a najdalej po 3 razie spalisz hamulce, zawieszenie przód (może być z wersji Diesel - McPhersony są te same co w GTi), stabilizatory, tylna belka z GTi razem z hamulcami. Oprócz tego - pompa paliwa bo ta co masz nie wydoli.
Najlepiej by było gdybyś kupił zajechanego GTi i silnik z Eclipse. |
Hubert już napisał co trzeba zrobić.
a ja miałem 1,8 wcześniej.Dużo nie musiałem przerabiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.13 01:06:09 Temat postu: |
|
|
jak miałes herc 1,8 to poco taka zmiana , w sumie 10 czy 15km wiecej ale tyle roboty przy tym ,opłacało sie było warto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.03.13 10:47:43 Temat postu: |
|
|
ok herc dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubeeert
Współtwórca COLTMANII
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Enniskillen/NI/UK
|
Wysłany: 2008.03.13 19:16:31 Temat postu: |
|
|
damianrally napisał: | jak miałes herc 1,8 to poco taka zmiana , w sumie 10 czy 15km wiecej ale tyle roboty przy tym ,opłacało sie było warto? |
Dla herc11 to było wyciągnąć jeden silnik i wstawić drugi. I tyle. A no i z ECU miał kombinacje ale na własne życzenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.13 22:57:18 Temat postu: |
|
|
Przyczyna zmiany była awaria tego 1.8
tak to wygląda
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak wyglądał jak go malowałem
[link widoczny dla zalogowanych]
jeśli masz jakieś pytania to pytaj wiecej fotek mogę Ci na emaila wysłać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez herc dnia 2008.03.16 14:19:30, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszmarkiewicz1987
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Luboń koło Poznania
|
Wysłany: 2008.03.18 22:23:30 Temat postu: |
|
|
ok dzieki w razie co to sie odezwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.03.19 13:32:23 Temat postu: |
|
|
sam sie herc zajmowałes ,wymianą silnika i remontem blacharki ????? efekt końcowy świetny , a odczuwasz jakąś różnice mocy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.21 23:50:53 Temat postu: |
|
|
Blacharkę robił ojciec mojego kolegi.
Swap sam robiłem,a teraz zmieniam skrzynie bo moja już zaczyna głośno pracować.
Teraz zakładam od galanta jest dłuższa i np.na piątym biegu tak jak teraz mam 4tys obrotów i jadę 120km/h to po zmianie będę miał 120km/h już przy 2700tys
zrobię jutro jakiś foto colta to wstawię
jeśli ma ktoś pytania to zapraszam tu lub na gg.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
niszar
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008.03.22 10:55:53 Temat postu: |
|
|
Witam a jak będzie się sprawowała na tym silniku skrzynia od 1.5? wytrzyma ona dłuższy czas i czy wogole pasuje:)? czy lepiej od razu wymienić cały układ napędowy? Przyznam że wole mieć krotkie przełożenia wiec skrzynie chciał bym zostawić.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.22 12:07:13 Temat postu: |
|
|
niszar napisał: | Witam a jak będzie się sprawowała na tym silniku skrzynia od 1.5? wytrzyma ona dłuższy czas i czy wogole pasuje:)? czy lepiej od razu wymienić cały układ napędowy? Przyznam że wole mieć krotkie przełożenia wiec skrzynie chciał bym zostawić.
Pozdrawiam |
Powiem tak że od razu ją wymień bo nie pasuje do tego silnika.
a co chcesz u siebie zrobić swap?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
niszar
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008.03.22 14:08:52 Temat postu: |
|
|
Tak, już od dawna o tym myśle bo brakuje mi koników a nie chce sie z coltem rozstawac;). I ciesze sie ze wreszcie znalazłem kogoś co już ma to za sobą i może wspomóc własnym doświadczeniem:). Interesuje mnie jeszcze kilka spraw:
1. Czy potrzebne są jakieś przeróbki mocowań silnika i skrzyni w komorze?
2. Czy półosie z 1g mają taką saną długość jak w colcie i czy pasują do przegubów zewnętrznych colta, czy trzeba zmienić także i przeguby?
3. Czy mechanizm zmiany biegów i hydraulika sprzęgła będą pasowały?
4. Gdzieś przeczytałem że trzeba wymieniać także deske, bo starej nie da sie podłączyć z komputerem od 1g, czy to prawda? bo nie bardzo sobie taką wymianę wyobrażam:(
5. Jaki osprzęt można zostawić z poprzedniego silnika (1.5 12V), pompy paliwa, wspomagania, alternator????
Z góry dziękuje za pomoc i obiecuje dużo więcej pytań, te wiadomości będą bardzo pomocne mi jak i wielu innym osobom które zastanawiają sie nad swapem. A w necie niestety bardzo skromnie w tym temacie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2008.03.22 14:29:30 Temat postu: |
|
|
1.Mocowanie zostaje takie same tylko poduszki wymieniasz z colta gti.
2.Półosie są inne dłuższe i nie pasują też z colta gti.
3.Będą pasować.
4.Deskę warto mienić z colta gti.
5.Potrzebujesz całej wiązki elektrycznej czyli ecu komputer,stacyjka silnik.
tez pompa paliwa jest inna alternator inny,pompa od wspomagania nie
wiem.
A tak jak pisał Hubeeert że najlepiej mieć colta gti i robić tam swapa to jest na zasadzie wyjąć silnik i wstawić drugi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez herc dnia 2008.03.23 00:12:09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
niszar
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008.03.22 21:47:11 Temat postu: |
|
|
Dzięki, Faktycznie dobrze by było mieć gti. Ale jet tylko C52 ze zdrową blachą pomimo małej stłuczki:( ale na pewno nie miał poważniejszych przejść, i jak wyżej napisałem przywiązałem sie do tego samochodu;) a po za tym lubie dłubanine. Zauwazyłem ze na allegro jest sporo starych lancerów gti 1.8. w sumie to tylko kilka koni mniej niz 4g63 a wszystkie graty juz są, a lencerka mozna później sprzedać z silnikiem 1.5 Rozwiązanie to ma wiele zalet
-cena takiego swapu była by niska
-możliwość sprawdzenia skrzyni i silnika w jeździe!!
-i mamy wiele innych gratów, jak hamulce
-oszczędność czasu i pieniędzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xenik666
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Dubiecko
|
Wysłany: 2008.03.22 22:06:13 Temat postu: |
|
|
a wie ktoś może o kosztach swapa w CA0 ? Jaki silnik z czego itp?Pytam bo moje 1,3 sie sypie i moze by coś mocniejszego wstawił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
niszar
Zaczyna się rozkręcać
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008.03.23 16:08:55 Temat postu: |
|
|
Bezproblemowo w CA0 i C5X można wsadzić 1.6 16V. Na graty wydasz coś koło 2000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|