Autor |
Wiadomość |
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.01 15:35:22 Temat postu: Hmmm a moze colt 1.6 Turbo :) |
|
|
Juz od jakiegos czasu chodzi za mna ten pomysl!!! Zbieram na razie jakies materialy, wskazowki, przyuczam sie Zaraz wlasnie jade do kumpla obejrzec turbine On ma uno turbo i juz sobie autko podkrecil do 160kM!!! seryjnie ma jakos 105 czy 115 I jak cos to razem z nim bede to robil Mam nadzieje ze to wypali. Jeszcze nikt tego w polsce nie zrobil Ktos w koncu musi zobaczyc czy da sie to zrobic
Mierze tak w pulap 150-160kM i okolo 220Nm mozna to uzyskac przy 0.5-0.6bara zeby bebechy silnika pozostaly seryjne I jak wam sie podoba moj plan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.01 16:32:33 Temat postu: |
|
|
wariat ale pozytywnie, pytanie tylko czy warto ryzykowac
Pewnie warto
Pozwodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.01 17:57:00 Temat postu: |
|
|
Witoo ale co ryzykowac???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2007.06.24 16:29:19, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.06.01 18:07:35 Temat postu: |
|
|
ryzykowac ze sie nie uda (oby sie udalo )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Sanok Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.01 18:43:33 Temat postu: |
|
|
hmm dużo mi nie mówi to co piszecie sobie , ale jak by Ci się udało, to daj znać...myślę że więcej miśków chciało by miec takie stadko koników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.01 19:05:13 Temat postu: |
|
|
witoo napisał: | ryzykowac ze sie nie uda (oby sie udalo ) |
Dlatego najpierw chce zrobic kolektor i "prowizorycznie" to zmontowac. Na poczatku bez intercoolera. Tylko turbo, swinke podpiac i zobaczyc co bedzie, czy komp nie oszaleje, czy wszystko bedzie w miare pasowac. Ale to wszystko bedzie sie dzialo w miare po malu, tak mysle moze na koniec wakacji bylby koniec projektu Ale wszystko sie okaze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olek1222
Sprzedał Colta...
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gubin k. Zielonej Góry
|
Wysłany: 2007.06.01 20:16:55 Temat postu: |
|
|
To ja zycz e powodzenia chcial bym ujrzec kiedys takiego Colciaka z taka moca w takim malym pudeleczku a swoja droga ciekawe masz pomysly Kleju, oby wiecej bylo u nas takich jak TY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.02 01:02:11 Temat postu: |
|
|
bo to szatan w colclasie:) a tak powaznie to info dawaj na bierzaco bo jak ci sie uda to chcialbym wiedziec o kosztach operacji:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koni84
Napisał pare postów...
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zawady
|
Wysłany: 2007.06.02 17:43:41 Temat postu: |
|
|
colt na turbo= bomba!!!ja miałem pomysł żeby założyć kompresor bo jest efektywniejszy no i nie ma takiego efektu turbo dziury bo kompresor pracuje od startu a turbina dopiero od kilku tysięcy obrotów.Popieram zakładanie turbo do colta bo wtedy będzie niezła rakieta z tego autka.Pozdro, trzymam kciuki żeby komputer nie zwariował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarnuch24
Już się udziela
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.13 22:34:26 Temat postu: |
|
|
Tez jestem na etapie Planowania turbo do mojego misia...
ale robie to troszke inaczej niz kleju.
Jako ze kierunek studjow ma troszke Mechaniki plynow spedzilm troszke czasu na liczeniu i projektowaniu i to co mi wyszlo nie bylo fajne...
a conajmniej nie bylo bezpieczne dla silnika....
Jest jedna zasada przy doborze Turbo ktora tak naprawde utrudnia kupno turbo od innego samochodu.(trzeba pamietac ze UNO 1.4T seryjnie mialo turbine i silnik pomimo ze niby ten sam so w wersji wolnossacej mial inna glowice (posiadalem 1.4 i tuningowalem go)
Kazda turbawka ma inne wirniki i "swoje" parametry pracy i tu pojawia sie problem wydajnosci i ciaglosci wydatku powietrza...
tu moze byc spory problem jako ze silnik 1,6 inaczej pracuje niz 2,0 czy nawet 1,8. Wyjascia sa dwa.. albo bedzie za mocno ladowac i bedzie caly czas zawor puszczal albo nie bedzie sie wkrecac tak jak powinno i cisnienie bedzie za slabe. Pozatym jesli chodzi o turbo odrazu do wmiany sa wtryskiwacze albo przynajmniej trzeba domontowac dodatkowy wtryskiwacz "wspolny" bo z powietrza to sie moc nie bierze a poza tym kilkanascie modyfikacji dodatkowych i wcale nie jest to takie hop siup zalozyc wysterowac i jezdzic. Mam nadzieje ze nie smece.. ale nie chcial bym czytac o silniku ktory nieprzezyl przyspieszacza....
Ogolnie ja zaczynam delikatniej od modow podstawowych czyli doprowadzenia silnika do stanu igly a pozniej jak kasa pozwoli to soft turbo ale nie z przypadku....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2007.06.20 23:17:47 Temat postu: |
|
|
kleju muszę cię zmartwić ze nie będziesz pierwszym coltomaniakiem na turbinie takie colty były w produkcji ,tylko ze obecnie je ciężko gdziekolwiek znalesc mi sie maży colt z jednostką napędową od Lancera EVO napęd na cztery koła i 290 KM miodzio w Japonii taki jezdził tylko zbudowany na bazie colta
ps powodzenia w budowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.24 16:26:51 Temat postu: |
|
|
damianrally napisał: | kleju muszę cię zmartwić ze nie będziesz pierwszym coltomaniakiem na turbinie takie colty były w produkcji ,tylko ze obecnie je ciężko gdziekolwiek znalesc... |
Colt turbo z silnikiem 1.6 byl w produkcji???????? Chyba cos Ci sie pomyslilo, nigdy takiego nie bylo, nawet w japoni Raczej ktos je uturbial
sam
czarnuch24 nie do konca sie z Toba zgodze BO mozna wsadzic turbo od uno i turbo od nissana 200sx i nie bedziesz mial wielkej roznicy. A po drugie jak juz chyba pisalem nie chcialem podawac wiecej niz 0.5bara! Wiecej silnik i tak nie wytrzyma i albo korbowody sie "ukreca" albo tloki usmaza itd. A jak wiemy zakucie silnika nie wchodzi w gre bo nie ma czesci...
A wtryskiwaczy wcale nie byloby trzeba wymieniac, bo mozna to zrobic inaczej! Dolozyc jeden wtryskiwacz przy przepustnicy ktory bedzie sterowany swinka zeby nie ingerowac w seryjnego kompa bo te sa strasznie czule.
A po drugie wiem ze te modyfikacje nie sa hop siup sam duzo "robie" przy autach, z kumplem wlasnie bawimy sie tym uno turbo (i on ma turbo od nyski 200sx i spisuje mu sie bardzo dobrze a roznica jest duza w silnikach uno 1.4 nissan 2.0, wiec nie zawsze to robi roznice) no i wlasnie koncze polibude na kier mechanika i budowa maszyn wiec mechanika, mechanika plynow (teraz w szczegolnosci zajmuje sie przeplywami, cisnieniami i cieczami itp), termodynakima i inne wytrzymalosci nie sa mi obce.
Ale musze was zmartwic ale plan chyba nie wypali ;( wyczytalem ze te silniki nawet nie znosza malego wzrostu cisnienia a jak wiemy w tych silnikach juz stopien sprezania jest wysoki
Turbo bedzie na pewno ale nie w tym silniku (aucie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2007.06.24 22:35:56 Temat postu: |
|
|
hej kleju mi sie nic nie pokręciło takie wychodziły 1,6 turbo pełnana nazw to Mitsubishi Colt Mirage Były takie na 100 % ,nawet wychodziły 1,5 turbo ale w modelu cao ,nawet były colty z napędem na cztery koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.24 23:18:46 Temat postu: |
|
|
ale w CAO nigdy nie bylo turbo!! sa colty 4x4 ale turbo nie ma!!! te najnowsze colty sa 1.5 turbo 150kM!!!
Wszystkie CAO jakie byly!!!
1992 do 1996: MITSUBISHI COLT CA0
Długość: 3955mm Wysokość: 1365mm Szerokość: 1690mm
1300ELi/GLi 55kW-75KM/6000 108Nm/3000 170km/h 12,5s 4G13 OHC 12V 908kg
1600GLXi 83kW-113KM/6000 137Nm/5000 190km/h 9,8s 4G92 OHC 16V 969kg
1800GTi-16V 103kW-140KM/6500 167Nm/5500 210 km/h 7,6s 4G93 DOHC 16V 995kg
Tylko na Japonię Australię i UK? CA4A:
1600 Mirage Cyborg 129kW-175KM/7500 17kg.m/7000 208km/h 6,8s 4G92 MIVEC DOHC 16V 1040kg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kleju dnia 2007.06.24 23:32:25, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2007.06.24 23:21:37 Temat postu: |
|
|
ok sorka kleju z coltem cao turbo to mi sie pokręciło .masz racje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
LordV1000
w krainie wiecznych COLTÓW...
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2007.06.25 13:56:55 Temat postu: |
|
|
1600GLXi 83kW-113KM/6000 137Nm/5000 190km/h 9,8s 4G92 OHC 16V 969kg
to jak to jest ze colciak dochodzi do 7000 tys obrotow i dopiero zaczyna wariowac ?? i leci troche wiecej jak 190km/h ( ja tyle nie jechalem ) i przyspieszenie ma szybsze niz 9,8s ????
jedyne modyfikacje w moim colciaku to twarde zawieszenie i zmieniony wydech.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DjVentyl
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007.06.25 16:56:47 Temat postu: |
|
|
Kleju trzymam kciuki oby Ci sie udało z tym turbo i czekam na relacje z postępu prac. ja chciałem sprowadzać zestaw ze stanów ale naczytałem sie ze pękają kolektory wydechowe w tych zestawach i sobie odpuściłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.06.25 22:48:27 Temat postu: |
|
|
DjVentyl z tego nici zobacz posty wczesniej
LordV1000 colciak kreci sie do okolo 6800obr a przy 6000obr ma moc max. A przyspieszenie ma lepsze bo jak mierza colta seryjnie (fabrycznie) to przy pelnym obciazeniu tyle ile ma ladownosci!! Wiec dlatego leci ponad 190 i ma lepszy czas jak podaja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maklakus
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2007.07.17 19:44:30 Temat postu: |
|
|
no szkoda Kleju że nic z tego nie wyszło liczyłem że Ci się uda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.07.17 21:04:38 Temat postu: |
|
|
maklakus napisał: | no szkoda Kleju że nic z tego nie wyszło liczyłem że Ci się uda |
czasem tak bywa
i kto sie tutaj pojawil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryjan
Napisał pare postów...
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gillingham
|
Wysłany: 2007.08.24 02:50:01 Temat postu: |
|
|
mysle ze to swietny pomysl!!!! trzymam kciuki !!! mi po glowie ostatnio chodzi inny projekt. Przeszczep silnika ze starszego brata (FTO) 2litry 6cylindrow 190koni ale narazie jest to tylko moje mazenie (z braku wolnego czasu i fachowej pomocy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.08.24 12:32:32 Temat postu: |
|
|
??? ale jaki projekt? turbo? bo jak tak to temat juz nieaktualny (czytaj posty wyzej )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cougar
Młody COLTMANIAK
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bezledy/Bartoszyce Płeć:
|
Wysłany: 2007.08.27 20:48:05 Temat postu: |
|
|
Ostatnio znajomy powiedział, ze w motocyklach które szly na niemcy by ograniczyc moc na kolektorze ssacym montowano spacjalne podkładki zmniejszajace średnice dolotów, wiec mozliwe ze tu zastosowano podobny manewr.
Teraz nie mam jak tego sprawdzic, ale kiedys sie zobaczy.
Chodzi mi oczywiscie o brakujace 23 koniki w CJ0.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obi
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2007.08.27 21:24:10 Temat postu: |
|
|
cougar z tymi podkladkami to prawda ale w Hondzie czytalem kiedys jakis artykul
Moze i rzeczywiscie w miskch tez cos takiego zrobili
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|