Autor |
Wiadomość |
Monia
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2022
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Sanok Płeć:
|
Wysłany: 2007.05.13 21:14:36 Temat postu: Jak działa stożkowy filtr powietrza? [wydzielone] |
|
|
a na jakiej zasadzie i co robi ten stożek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.05.13 23:16:58 Temat postu: |
|
|
Filtry powietrza dzielą się na sportowe wkładki oraz filtry stożkowe.
Jak działają filtry? Zredukowane opory przepływu powietrza zwiększają stopień napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną, co powoduje wzrost energii poruszającej tłoki.
Filtr stożkowy może dawać większy przyrost mocy (nawet o 10%) w stosunku do wkładu jednak zwiększa hałaśliwość jednostki.
Sprawia także, iż krzywa momentu obrotowego przesuwa się w prawo i do góry, tzn. przy niskich obrotach silnika moment jest niższy od tego z seryjnym filtrem, dopiero przy bardzo wysokich obrotach zauważalny jest znaczny wzrost momentu w stosunku do użycia standardowego filtru.
Następstwem takiego działania jest konieczność jazdy na wysokich obrotach w celu uzyskania zadowalającej dynamiki, co w sposób dość znaczący może się przyczynić do skrócenia żywotności silnika.
Filtr stożkowy rządzi się pewnymi prawami tzn. musi być zamontowany w komorze jak najdalej od źródła ciepła (silnika) najlepiej przy dodatkowym wlocie powietrza na masce. Przyczyna? Gorące powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego, co w konsekwencji prowadzi do mniejszej sprawności napełniania komory spalania i mniejszej mocy.
Przy montażu trzeba także szczególnie uważać na długość układu ssącego, skrócenie go powoduje zjawiska falowe, często bardzo niebezpieczne dla silnika. Należy jednak zaznaczyć, że filtry stożkowe bardzo dobrze sprawdzają się w sporcie samochodowym, tam jednak silniki często osiągają prędkości obrotowe rzędu 10000 obr./min
Natomiast wkładki sportowe filtra powietrza, montowane w miejsce standardowego, daje mniejszy przyrost mocy od filtrów stożkowych (choć w niektórych samochodach zdarza się także około 10%), nie sprawiają jednak kłopotu przy montażu oraz nie stwierdzono żadnego negatywnego ich działania na silnik.
W podsumowaniu należy stwierdzić iż wkłady są bardziej korzystnym wyjściem do zwykłej codziennej jazdy po mieście, natomiast filtry stożkowe na pewno bardziej zadowolą streetracer'ów szalejących na wysokich obrotach, dla których każdy dodatkowy koń mechaniczny jest bardzo istotny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.05.14 10:23:12 Temat postu: |
|
|
no i juz cos nowego wiem przy zmianie filtra bedzie wkladka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.05.14 10:25:51 Temat postu: |
|
|
a jaki masz silnik u siebie,bo ty masz przeplywomierz w filtrze powietrza.i jest duzo trudniej zalorzyc stozek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.05.14 10:27:34 Temat postu: |
|
|
mam 1.3, ale nie chce stozka, tylko wkladke sportowa (sory jak czegos nie zrozumialem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.05.14 12:07:00 Temat postu: |
|
|
sa takie wkladki,moge ci tego poszukac.a co do filtr to jezeli jest zminiany uklad dolotowy to musi byc tez zmieniany uklad wydechowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.05.14 14:53:42 Temat postu: |
|
|
nie bede zmienial raczej nic. a jezeli bym chcial sama wkladke to musze cos zmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kleju
MitsuFanatic
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 2408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Opole - Milicz
|
Wysłany: 2007.05.14 17:47:11 Temat postu: |
|
|
No i herc11 wszystko opisal Ja ze swojego doswaidczenia polecam stozki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witoo
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1788
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2007.05.16 10:53:56 Temat postu: |
|
|
wczoraj pytalem o wkladki ok 150zl na zamowienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herc
100%-towy COLTMANIAK
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 2007.10.01 14:35:35 Temat postu: |
|
|
Tu jest jeszcze lepiej opisane polecam przeczytać tym co maja zamiar robić coś w dolocie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|