Autor |
Wiadomość |
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.14 18:35:18 Temat postu: [CJ0 1.3] problem z zegarem obrotow. |
|
|
Witam serdecznie, mam colta CJ0 1.3, do tej pory mialem zegary w wersji bez obrotomierza, udalo mi sie znalesc osobe, ktora miala na sprzedaz takie z obrotomierzem, sa to zegary z wersji angielskiej colta. Predkosciomierz jest w milach/kilometach ale akurat nie o predkosciomierz chodzi. Mam problem z Obrotomierzem, ten w ogole nie reaguje, caly czas jest na zerze.
1. Co moze byc nie tak? Czy moze ktos mi wyslal zegary od Colta 1.6? bo z tego co wiem to takie nie dzialaja z silnikami 1.3
2. W jaki sposob moge sprawdzic z jakiej wersji silnikowej sa to zegary?
3. Dodatkowo jak sprawdzic czy sam obrotomierz dziala?
4. Czy ma ktos moze dostep do schematu instalacji elektrycznej? Bo jeszcze nie udalo mi sie znalesc.
5. Czy obrotomierz bierze impusl z czujnika predkosci obrotowej walu czy moze z cewki?
6. Moze jest ktos z Gdanska lub okolic, majacy Colta 1.3 CJ z dzialajacym obrotomierzem i zgodzilby sie na sprawdzenie u niego moich zegarow?
Z gory ogromne dzieki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bibiela Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.14 18:55:42 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze pamiętam, to w wersji "kontynentalnej" 1,3 ma najwyższą prędkość 200km/h i pojedynczą kreskę ponad, natomiast 1,6 220km/h i taką samą kreskę ponad.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.14 19:36:20 Temat postu: |
|
|
tez nad tym sie zastanawialem, przegladnalem zdjecia samochodow z allegro i faktycznie wersja 1.6 ma o 20km/h wiecej na tarczy. Wiec wychodzi na to że zegar jest od wlasciwej wersji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koyocik
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Bibiela Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.14 19:51:24 Temat postu: |
|
|
Zobacz może, czy nie masz problemu z pękniętą ścieżką w zegarach - może masa nie dochodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.14 20:31:34 Temat postu: |
|
|
A ja wiem w czym jest problem Ostatnio przerabiałem to u siebie, Rozrkręciłęm i skręciłem licznik, ale bez jednej śrubki, bo mi gdzieś uciekła. Skutek - obortomierz nie chciał działać.
Tak się składa, że śrubki robią od razu za masę i muszą być wszystki co by prądzik popłynął. Zobacz u siebie czy wszystkie śrubki masz na swoim miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 00:18:50 Temat postu: |
|
|
Postaram sie o schemat lub cykne foto tylu moich zegarow naniose ci przebig sciezki i miejce gdzie jest podlaczona do wtyku. bedzie mozna przynajmniej porownac czy podlaczenie do "kostki" jest w tym samym miejscu
Edit
tyle ze troche bedziesz musial poczekac bo auto stoi gdzie indziej a najblizsze kilka dni mam zawalone
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mefi100 dnia 2008.12.15 00:20:04, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawela
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 12:37:20 Temat postu: |
|
|
rafamalk napisał: | A ja wiem w czym jest problem Ostatnio przerabiałem to u siebie, Rozrkręciłęm i skręciłem licznik, ale bez jednej śrubki, bo mi gdzieś uciekła. Skutek - obortomierz nie chciał działać.
Tak się składa, że śrubki robią od razu za masę i muszą być wszystki co by prądzik popłynął. Zobacz u siebie czy wszystkie śrubki masz na swoim miejscu. |
w 100% się zgadzam, kiedyś też nie dokręciłem jednej śrubki i obrotomierz nie chodził. Choć mi się wydaję, że tu chodzi o docisk wtyków, a nie masowanie
A i w CJ0 obrotomierz z 1.3 nie działa w 1.6 i odwrotnie.
W CA0 problemu nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 15:28:08 Temat postu: |
|
|
wczoraj wieczorem rozebralem cale zegry i zlozylem, wszystkie srubki na 100% dobrze sa dokrecone, sciezki tez nie wygladaja na takie ktore mogly by nie przewodzic pradu. zegary moim zdaniem sa do wersji 1.3 gdyz maxymalna predkosc na nich to 210km/h, zegary od 1.6 maja do 230km/h ale o tym juz bylo wyzej.
dodatkowo blaszki w kostce znajdujacej sie w kokpicie, tej ustawionej pionowo (3 i 4 od gory po lewej) podgialem troche aby miec pewnosc ze stykaja sie ze sciezkami w zegarach.
da sie jakims domowym sposobem sprawdzic sprawnosc obrotomierza? moge go podpiac pod jakies napiecie? czy lepiej tego nie robic bo moge spalic silniczek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 17:17:42 Temat postu: |
|
|
lepiej nie bo mozesz spalic schematu nie mam zostaje foto albo sprawdzenie czy jest napiecie na tej pionowej kostce w stykach ktore ida do obrotow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 17:23:53 Temat postu: |
|
|
szkoda, schemat tak czy siak mi sie przyda wiec pozostaje mi szukanie dalej
chcialbym aby ktos potwierdzil czy aby napewno dobrze doszedlem do tego ze piny 3 i 4 po lewej w pionowej kostce odpowiadaja za obrotomierz.
a czy istnieje jakis inny sposob na ruszenie wskazowki obrotomierza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mefi100
Szalony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 1065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zabrze CITY Płeć:
|
Wysłany: 2008.12.15 17:33:06 Temat postu: |
|
|
Ja postaram sie sprawdzic czy to dobre piny. Ale dopiero jak bede grzebal. Co do samego obrotmierza to ciezko powiedziec. Trzeba by bylo znac zakresy napiec inaczej albo nie ruszy albo spalisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorz
Nowy użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: muszyna Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.19 18:58:26 Temat postu: |
|
|
czy we wszystkich gti obrotomierz po zgaszeniu silnika wędruje na 9000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.19 20:55:52 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem temat do zamkniecia, problem rozwiazany, obrotomierz ma sie dobrze, trzeba bylo zmostkowac odpowiednie piny, nie wiem dlaczego, moze mialem zegary od innej wersji silnika 1.3, niestety nie wiem tez jak, zrobil mi to elektryk
a i z tego co mi wiadomo to CJ nie ma w wersji GTI a tym bardziej 1.3
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wilku
Potencjalny COLTMANIAK
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.25 23:04:02 Temat postu: |
|
|
nie wiem dlaczego wczesniej tego nie zauwazylem ale chyba zegary zle mi dzialaja. wg tego co pokazuje mi obrotomierz to mam odciecie przy 6 tys obrotow... mozliwe ze to dlatego ze mam silnik 16v a zegary sa od 12v?
z gory dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|