Autor |
Wiadomość |
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.06 21:03:37 Temat postu: |
|
|
Malowanie colcika
Niedawno miałem małą krakse z przydrożnym płotem efekt cały bok odarty , lusterko wyłamane . w związku ze posiadam kompresor i pistolet i już robiłem parę razy swojego maluszka i od ojca skodzine postanowiłem sobie to zrobić sam . Do przygotowania elementu pod malowanie potrzebujemy
-szpachle z włóknem szklanym na większe ubytki
-szpachle wykończającą
-odrdzewiacz Brunon
-odtłuszczacz (sama benzyna nie wystarczy, polecam zainwestować kilka PLN na zmywacz silikonowy)
-farbę podkładową ( Gruntokor)
-lakier
-papier ścierny wodny ja używałem 100, 200. 400,800
- no i oczywiście odpowiednie narzędzia typu kompresor pistolet z filtrem ,wiertarka ,szlifierka kątowa
pierwszym krokiem będzie oczyszczanie elementów w moim przypadku wiertarka z druciakiem dokładne szlifowanie usuniecie odpadających elementów farby szpachli itp. ( jeśli ubytki są niewielkie wystarczy przeszlifować papierem ściernym
Drugą czynnością będzie dokładne spryskanie powierzchni ( gołej blachy ) odrdzewiaczem widocznym na zdjęciu (odrdzewiacz będzie chwilę schnął ,odrdzewiacza nie szlifujemy )
-całość odtłuszczamy poczym nakładamy szpachle najpierw z włóknem szklanym
-po stwardnięciu szpachli szlifujemy ( ja szlifowałem szlifierką kontową papier 100 )
-po zeszlifowaniu odtłuszczamy powierzchnie kładziemy drugą warstwę szpachli wykończającej ,po stwardnieniu szpachli wszystko dokładnie szlifujemy do uzyskanie pożądanego kształtu papier 200 ,400 wodnym ,jeśli będą widoczne nie ubytki na szpachli kładziemy jeszcze jedną warstwę do wyrównania danej powierzchni
- oklejanie auta elementów które nie będą malowane
-cały element odtłuszczamy i kładziemy farbę podkładową Gruntokor ,którego kładziemy 3 warstwy
-po wyschnięciu elementu całość szlifujemy papierem wodnym 800 żeby wszystko dokładnie wygładzić i ujednolicić powierzchnie
- całość ponownie odtłuszczamy i malujemy lakierem najpierw 2 cienkie warstwy a trzecia grubszą w moim przypadku jeszcze puzniej kładłem 3 warstwy klaru aby uzyskac lakier metalic .
. myślę ze to co napisałem choć trochę komuś cos pomoże ,wszystko to co pisze uczyłem się na własnych próbach błędach i częściowo osób którzy się takimi rzeczami zajmują na co dzień
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez damianrally dnia 2008.02.06 21:06:43, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
privateer87
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 1470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.06 21:36:15 Temat postu: |
|
|
hehe wielki dzieki opis spoko jeszcze raz zięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kampi
Ojciec Dyrektor ;)
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Okolice Wa-wy Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.09 16:22:37 Temat postu: |
|
|
damianrally bardzo dobrze opisane - pochwała się należy.
Na pewno te wskazówki przydadzą się, choćby przy naszym projekcie "Reanimacja Cota"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kampi dnia 2008.02.09 16:24:16, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.10 17:17:57 Temat postu: |
|
|
Opis rewelacja, na pewno się przyda. Mam tylko dwa pytanka. Lakierowałeś dwa elementy.
1- ile lakieru zużyłeś?(wiem że zależy od tego jak lakier kryje, ale chodzi mi orientacyjnie przyda się do obliczenia potrzebnej ilości),
2- ile dałeś za lakier (chodzi o wyliczenie ceny 1l. lakieru).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jelon dnia 2008.02.10 17:18:35, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.10 18:07:42 Temat postu: |
|
|
witam ciesze sie ze opis sie przydał ,jakby co słyze pomoca malowałem 4 elementy + zdezak wyszło mi faruby nie całe 500ml chodzi o lakier + do tego klar ( klar tylko do farby metalik 500ml ) koszt lakieru z klarem + rozpuszczalnik wyniosła mnie 120 zł do tego trzeba wliczyc farbe podkładowom ,papier scierny ,szpachla wiec całosc wyniosła mnie 180 zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
davido
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 1/7 Skąd: Pabianice - ŁDZ Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.11 00:28:55 Temat postu: |
|
|
o widze ze kolejny lakiernik nam sie tworzy;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jelon
Rasowy COLTMANIAK
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Ożarów Mazowiecki Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.11 12:45:46 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej dzięki takim opisom nie będziemy musieli biegać po mechanikach, i lakiernikach (w niektórych przypadkach) a to wiąże się z dużą kasą która zostaje w kieszeni, tylko trzeba choć raz zaryzykować i spróbować coś zrobić. Wystarczy popatrzeć po opisach ile osób uporało się z niektórymi rzeczami za które musieliby płacić. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 02:08:14 Temat postu: |
|
|
a co z elementaki na ktorych sa slady rdzy... wymieniac na zdrowe czy szpachlowac i lakierowac??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.13 11:54:53 Temat postu: |
|
|
zalerzy o jak wielkich sladach mówisz i jak głębokich bo jak po zeszlifowaniu bedziesz miał w elementach dziury to lepiej ta sprawe załatwic migomagiem ,ewentualnie jek dziurki sa małe to szpachla by załatwiła sprawe ,ale pewnie nie na dłuugi okres
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 12:06:02 Temat postu: |
|
|
slady mam na masce, caly przod:2cm szerokosci miedzy lampami, nie wiem jak gleboko jest, narazie widac male babelki ale jest ich duzo. na jak dlugo szpachla wystarczy w takm miejscu? oze warto wymienic na zdrowy element?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianrally
Prawdziwy COLTMANIAK
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: jastrzebie
|
Wysłany: 2008.02.13 18:33:51 Temat postu: |
|
|
wiesz jak szpachle dobrze połozysz na gołom blache a nie dziury , cienką warstwe to bez problemu 6 lat , jak sa juz dziurki to umnie takie cos trzymało 2 lata puzniej znowu bąble zaczeły wyskakiwac ,jak zajedziesz do lakiernika to pewnie zakasuje cie za maske od 300 -400 zł chyba ze masz jakiegos znajomego
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kurt
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: 2008.02.13 21:10:17 Temat postu: |
|
|
mam znajomego lakiernika, i chyba tak zrobie, bo wiecej niz 6 lat tym misiem nie pojezdze, a szkoda wydawac kasy na nowa maske. dzieki za info, pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|