|
|
Autor |
Wiadomość |
Kondzio
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Czechowice-Dziedzice Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.12 01:19:50 Temat postu: [CA0] Wymiana ECU krok po kroku |
|
|
Ostatnio ciągle ściągam i zakładam u siebie ECU, więc porobiłem kilka fotek i chciałbym pokazać jak się za to zabrać-kto wie, może któremuś z Was się przyda
A więc zaczynamy
Potrzebne będą:
Klucz 13'
Klucz 10'
Śrubokręt krzyżakowy
Śrubokręt płaski
ewentualnie klucz 12'
Dioda z konektorami (do sprawdzenia poprawnego działania ECU)
przyda się też info z [link widoczny dla zalogowanych] (dane regulacyjno-naprawcze -> kondensatory ECU)
1. Trzeba zdjąć klemy z akumulatora. Będzie nam potrzebny klucz 13' Wprawdzie wystarczy tylko masę, ale ja zdejmuję obie.
[link widoczny dla zalogowanych]
2. ECU znajduje się po stronie pasażera zaraz za schowkiem. Trzeba wyjąć schowek, najpierw go opuszczamy (trzeba go ścisnąć po obu stronach), później wykręcamy dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu i wyjmujemy go z zawiasów. Najlepiej wkręcić śrubki z powrotem, bo łatwo je zgubić. Dostęp do ECU już jest, ale trzeba jeszcze zdjąć plastikowy boczek (miejsce po nim zaznaczone jest dużym kółkiem). Tu właśnie przyda się śrubokręt płaski-boczek trzyma się na jednej śrubce(przynajmniej tak jest u mnie). Później ściągamy prób, żeby móc go zdjąć i voila. Mamy pełny dostęp do ECU. Na drugim zdjęciu widok z boku
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
3. Może to dziwnie zabrzmi ale polecam puścić fotel maksymalnie oraz przesunąć go najdalej jak się da do końca...
[link widoczny dla zalogowanych]
4.... bo właśnie zaczyna się gimnastyka Ja poradziłem sobie z tym tak:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
5. Pora zabrać się za ECU. Jest umocowane na 2 śrubach, teraz przyda się nam klucz 10', dobrze by było z grzechotką bo trochę kręcenia jest. Zwróćcie uwagę jak przymocowana jest masa (w czerwonym kółku), to dość ważne
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Jak już wykręciliśmy śruby, wyciągamy wtyczki (ta z lewej strony-najdłuższa-dość ciężko schodzi). Później wyciągamy komputer i gotowe. Można wkładać nowy, albo naprawiać stary.
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Ja, chociaż mam nowy to okazało się, że prawdopodobnie też jest niesprawny, wymieniałem więc w nim kondensatory, a stary próbowałem reanimować. jak się za to zabrać? wszystko na [link widoczny dla zalogowanych] (dane regulacyjno-naprawcze -> kondensatory ECU Czerwonym kółkiem zaznaczona wypalona dziura w starym.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
8. Zakładamy nowe/naprawione ECU. I tu ostrzegam-nic na siłę. ECU dokładnie pasuje na swoje miejsce. Jeśli brakuje chociażby milimetra, żeby z łatwością wkręcić śrubkę na jej miejsce to trzeba go spasować na nowo. Później podtrzymujemy jedną ręką, a druga wkręcamy. Trzeba pamiętać o masie, która ma być na środkowym uchwycie ECU (czerwone kółko). Później wkładamy wszystkie kości w gniazda. ECU założone. Teraz zakładamy klemy na akumulator- najpierw +, później masę.
[link widoczny dla zalogowanych]
9. Zanim zapalimy silnik, trzeba sprawdzić czy komputer działa poprawnie (albo przynajmniej sprawia takie wrażenie )
Diodkę z konektorami podpinamy pod gniazdo diagnostyczne ECU i przekręcamy kluczyk na pozycję ON. Jeśli dioda nie mruga trzeba zmienić polaryzację. Zamieniamy konektory miejscami. Jeśli dalej nie mruga trzeba spróbować poruszać kostkami przy ECU. Diodka powinna mrugać jednostajnie kropki czyli dziewiątkę, co oznacza, że wszystko jest OK i nie ma żadnych błędów (dokładny opis jak sprawdzać błędy i co oznacza mruganie na [link widoczny dla zalogowanych]).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz przekręcamy kluczyk i gotowe
Nie włączamy żadnych odbiorników elektrycznych, nie dodajemy gazu i czekamy aż samochodzik się nagrzeje i włączy wentylator, aby ECU nauczyło się wolnych obrotów. Jeśli wszystko jest OK możemy poskręcać to co nam zostało do zrobienia
Jeśli samochód nie działa, a diodka pokazuje dziewiątkę to jednak coś może z nim być nie tak. Może się też zdarzyć, że diodka nie mruga wcale i silnik nie odpala tylko rozrusznik rzęzi. Albo zła masa w ECU albo po prostu padło zupełnie.
Jeśli wyskakują błędy wszystko jest na stronce.
W moim przypadku mruga dziewiątka, a silnik chodzi źle. O co mu chodzi-pewnie za niedługo się okaże, ale póki co pewnie jeszcze się trochę z autkiem pobawię.
Pozdro!
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.12 08:46:00 Temat postu: |
|
|
Ode mnie pochwała!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jerrylos
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/7 Skąd: Zduńska Wola Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.12 14:09:13 Temat postu: |
|
|
ja juz to przechodzilem jakis czas temu opis piekny, bedzie cudo dla nowych uzytkownikow prponuje przeniesienie przez moderatora w odpowiednie miejsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafamalk
GTi power
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3863
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.12 15:28:54 Temat postu: |
|
|
jerrylos napisał: | przeniesienie przez moderatora w odpowiednie miejsce |
Przecież to jest odpowiednie miejsce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kondzio
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Czechowice-Dziedzice Płeć:
|
Wysłany: 2009.04.12 21:13:33 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, będzie można skorzystać Elektryk za to samo bierze 200zł, mnie skasował i wiadomo-mądry Polak po szkodzie.
Za niedługo zrobię tutorial jak rozebrać wnętrze samochodu, bo też trzeba się nieźle nagimnastykować, a może się okazać, że jeszcze chwilka bez tego i jeździlibyśmy jak Fred Flinston
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|