|
|
Autor |
Wiadomość |
tresorex
Nawiedzony COLTMANIAK ;)
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 2019
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznań / Suchy Las Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.26 11:13:10 Temat postu: [CA0] Wymiana przednich tarcz i klocków |
|
|
Potrzebne będą:
Nowe tarcze
Nowe klocki
Lewarek
Klucz do kół
Klocki do podłożenia pod auto żeby nie spadło
WD-40
Klucz 14, 17
Ok. metrowa rurka jako ramię do odkręcania
Szczotka druciana
Pilnik
Smar
Deseczki do cofania tłoczka
Ściąg stolarski
Mi cała wymiana zajęła 3h (Lewa strona 2h prawa 1h ) Jak ma się wprawę to można się zmieścić w 1-1,5 godz
1. Odkręcamy i zdejmujemy koło. Dobrze jest skręcić kołami dla lewego koła w lewo a dla prawego w prawo (jest lepszy dostęp).
2. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk. Na rysunku te bliżej prawej strony (klucz 14 i 17). Przyda się też coś do podważania bo śruby są wcisnięte i trudno wychodzą.
Po zdjęciu zacisku odkładamy go sobie do góry. Nie trzeba odłączać wężyka
3.Następnie odkręcamy kolejne 2 śruby po lewej (klucz 17) przyda się tu klucz z długim ramieniem wtedy łatwo odkręcić
Tu mamy starą i nową tarczę
4. Gdy zdejmiemy to mocowanie tarcza sama schodzi z osi.
a na jej miejsce nakładamy nową. Warto jest też wszystko przeczyścić a najbardziej każde łączenie które skręcamy śrubami.
5. Bierzemy zacisk i musimy cofnać tłoczek. Przyda się jakiś drewniany klocek i za pomocą dźwigni cofamy go do oporu.
6. Przykręcamy mocowanie zacisku.
7. Wkładamy nowe klocki w zacisk. Tu też trzeba wszystko dobrze wyczyścić bo na zaciskach zbiera się pełno syfu który może spowodować że nowy klocek po prostu nie wejdzie nam na swoje miejsce. Pamiętać trzeba o blaszkach które mocują klocki bo bez nich klocek będzie się ruszał i popsuje tarcze oraz nie będzie odpowiednio hamował
8. Zacisk z zamontowanymi klockami wkładamy na swoje miejsce. Śruby które go trzymają trzeba dokładnie wyczyścić i posmarować smarem żeby gładko wchodziły. Może pojawić się opór więc używamy np. ścisku stolarskiego. I po ich włożeniu przykręcamy zacisk.
9. Nakładamy koło i pompujemy kilka razy hamulec na włączonym silniku.
10. W instrukcji od klocków piszą żeby gwałtownie nie hamować przez ok 500 km więc przestawiamy się na tryb emerycki żeby nie powdować gwałtowych hamowań
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kondzio
Starszy COLTMANIAK
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Czechowice-Dziedzice Płeć:
|
Wysłany: 2009.05.26 16:33:38 Temat postu: |
|
|
Nieźle Fajnie że komuś się chce takie rzeczy opisywać dodane do spisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coltjaro
Średni COLTMANIAK
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2009.06.10 18:31:12 Temat postu: |
|
|
A jak wcześniej zdjąć klocki?Jeszcze wymiany w miśku nie robiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|